Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 01:40

PattyOosten schreef:
Twiggy2008 schreef:
Even voor de duidelijkheid; heb jij eigen kinderen, Patty?

Wellicht voor de 8ste keer dit topic...ja, ik heb 1 zoon van twintig en was alleenstaand. Inmiddels wel getrouwd.

Tjongejonge, doe niet zo ontzettend kattig, zeg :+ ! Nee, ik heb het idd nergens gelezen, is dat zo'n ramp?
Wat klink jij naar, zeg, zo zuur en verbitterd. Ik zie dat jij 40 bent, nou, net zo oud als ik dus, maar ik ben gelukkig niet zo verzuurd, hoor. Ben momenteel ook alleenstaand, maar mijn ex en ik hebben het super geregeld onderling, omdat ons kind het belangrijkst is en omdat we nog om elkaar geven op onze eigen manier. Ga jij daar maar lekker over vallen en je bedenken hoe we het geregeld hebben, mij een biet, het gaat je niets aan. Mijn hemel......... Waar bemoei je je eigenlijk mee met je veroordelingen over iedereen. En je gezever over je geld. Je bent echt niet de enige die werkt of hard gewerkt heeft, hoor. Pfff, ik ga wat gezelligers doen, lekker een drankje drinken met mijn lover, die niet zo chagerijnig is, hahaha......

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 01:42

BraveSpots schreef:
Ik neem aan dat ze haar dieren bedoeld. Als ik alles optel: 1 hond, 1 kat, 3 papegaaien en 2 paarden kom ik aan 7.

Zou niet weten hoe ze anders aan 7 kinderen geraakt op die leeftijd :+ .

Hahaha, ik ook niet, daarom vroeg ik het even. Want een hond, een kat, een stel papegaaien en twee paarden, vind ik geen fulltime bezigheid, als ik heel eerlijk ben. Maar goed, als ze geen uitkering krijgt, moet ze het lekker zelf weten. Ik ga lekker aan een drankje en op de bank...... :wave:

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 01:43

Nou, geniet ervan mop! En je mag mij gerust zuur vinden hoor, ben ik ook. Ik heb de schurft an betalen voor slackers, en wie de schoen past trekt hem aan.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 01:47

PattyOosten schreef:
Ik ben misschien wel van mijn eigen regeltjes, maar ik vind bijvoorbeeld AOW vangen op je 67e, terwijl je nooit 1 dag gewerkt hebt, behoorlijk belachelijk en asociaal. Temeer daar de stratenmaker dadelijk tot zijn 67e bikkelhard moet werken voor het zelfde bedrag.

Nogmaals. Wanneer een moeder tot het kind 4 jaar is, thuis wil blijven, dan kan ik daar prima mee leven. Maar daarna, zou er echt wel gewerkt kunnen worden. Al helemaal als vrijwilliger, maar liever gewoon als betaalde kracht. En wat er bij mij echt niet in gaat, is dat iemand niet WIL werken, maar wel een uitkering wil ontvangen!?

Ik neem toch aan dat jij ook geen zin hebt om bijvoorbeeld mijn hypotheek een maandje te betalen, omdat ik even geen zin heb om te werken?

En daarom heb ik nooit zin om de uitkering te betalen voor iemand die niet wil werken, of er geen zin in heeft.

Ik werk, maar ik WIL niet werken. Ben ik nu een slechte vrouw?
Op het moment dat mijn partner genoeg inbrengt om van te leven zoals wij willen zonder daar mijn salaris bij nodig te hebben dan stop ik echt acuut. Heerlijk. :+

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 01:49

En even offtopic: Twiggy, nieuwe luver? <3 :D

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 01:51

PattyOosten schreef:
PetraVANL schreef:
Ik werk niet, manlief wel en heb 7 kinderen, een hond een kat 3 papegaaien en 2 paarden.. Zou echt me god niet weten waar ik hemelsnaam tijd voor een baan en/of kinderen vandaan moet halen:D

Nee hoor, ik vind het prima zo, ik voorzie hem in zijn behoeften en hij mij van het financiele plaatje..

Moet er wel bij zeggen dat ik van mijn 10de tot 21ste heb gewerkt.

Je bent 23 en hebt 7 kinders?

lol, alle huisdieren zijn er bij elkaar 7 :D

haha:D was een beetje verwarrend ja;)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 01:51

Het huishouden bijhouden is ook al een grote klus.
Ik vind daarom dat een vrouw niet persee fulltime hoeft te werken.
Ik vind het logisch als een vrouw parttime werkt om een beetje bij te dragen, maar als het niet gaat vind ik dit niet egoïstisch.

Ik vond het zelf altijd heel fijn dat mama niet werkte tot wij naar de middelbare school gingen.
Omdat ik het persoonlijker beter vind als er altijd een ouder thuis is voor zijn kind, ipv een opvang.

PetraVANL

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 01:59

Maar goed, om toch inhoudelijk wat meer in het topic te treden, ik vind dat je als ouder zijnde min of meer verplicht bent om thuis te blijven voor je kinderen, mijn moeder werkt op een school in amsterdam waar heel veel kindjes met rijke papa en mama rondlopen en daar zitten zelfs kinderen bij die hun ouders alleen in het weekend zien, dan heb ik het over kinderen van 4 - 11 dan heb ik liever dat sommige mensen je als egoist zien omdat je "op andermans zak leeft" dan dat je zo egoïstisch bent je kinderen onder je carrière te plaatsen..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:13

Petra, het gaat in veel gevallen niet om carriere, maar om werken om de rekeningen te kunnen betalen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:14

Het huishouden is op zich niet zo'n grote klus, je moet 1 keer goed schoonmaken en dat bijhouden.
Vrouwen die de huisdieren als kinderen zien, en geen echte kinderen hebben, neem ik niet serieus.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:14

mijn broer is ook getrouwd, zij had een fulltime baan van 1600pm

als daar d ekinder opvang en belasting van af is hield ze nog 200 over..

zou jij daarvoor 4 dagen 9 uur lang je bed uit komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:17

PattyOosten schreef:
BraveSpots schreef:
Dat besef ik, maar is het dan niet 'eerlijker' dat je elk de helft doet en dus elk evenveel thuis bent met je kind? Heeft een vader daar niet evenveel recht (en verlangen?) naar?

Eerlijker misschien wel, maar als je man bijvoorbeeld chirurg is, en jij bent winkelmedewerker, dan is jou salaris dusdanig lager dat die verdeling niet echt slim is...

Mijn man is op zee. Een van de redenen dat ik niet werk, is omdat 1 ouder al dusdanig van huis is, dat ik niet ook nog eens van huis wil zijn. Werk vinden hier is sowieso al geen makkie, zeker niet als je er al even uit bent.
Ik heb geen moeder die in de avond uren naast de babyfoon kan zitten. Das best een luxe positie al je dat hebt.
Mijn ouders passen niet werkgerelateerd op, dus ik zou afhankelijk zijn van de opvang, dus ben ik uiteindelijk voor de opvang aan het werk.
Ik trek geen uitkering, mijn man verdient genoeg, we dragen ook behoorlijk af aan de belasting.
Heb voorheen altijd gewerkt, volledig. Sinds mijn 15e altijd baantjes gehad.

@PattyvanOosten Het niet willen betalen voor iemands OAW? Mensen zonder kinderen hebben ook voor jou kinderbijslag betaald hoor, mijn man draagt ook af, waar een ander zijn huurtoeslag ed van wordt betaald, terwijl betreffende mensen misschien geen baan hebben. Zo kan je overal wel dingen vinden waar de niet gebruiker voor de gebuiker betaald. Kan je je druk om maken, zo is het nu eenmaal. Ik voel me niet schuldig hoor als ik zo oud mag worden voor een aow.

050206051012

Petra, dat klopt niet hoor. Je krijgt een groot deel terug van de belastingdienst, dus je betaalt niet voor 4 dagen per week 1400 euro (wij betalen 792 euro per maand voor 3 dagen en krijgen daar 512 euro van terug), dat zou voor je schoonzus ook gelden.
Ik snap niet waar het misverstand vandaan komt, 'werken voor de opvang'.

PattyOosten, ik vind dieren en kinderen ook totaal niet vergelijkbaar.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 07-11-10 02:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Quellian schreef:
Petra, het gaat in veel gevallen niet om carriere, maar om werken om de rekeningen te kunnen betalen.

Nee, 59% procent van de stemmers vindt vrouwen die NIET WILLEN werken NIET egoïstisch, mijn broek zakt echt af. Kijk naar de vraagstelling en de uitslag, toe nou. Ik wil niet werken en vind het prima dat een ander dat voor mij doet?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:19

Ik vind werken ook niet leuk, maar het moet. Ik wil ook bij mijn kind zijn, maar nu gaat het niet.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:22

PetraVANL schreef:

En wat kreeg ze precies aan kindgebonden budget, kinderopvang toeslag enzo? Ik weet zeker dat ze niet werkt voor netto 200, eerder 8 a 9 honderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:28

PattyOosten schreef:
Nou, geniet ervan mop! En je mag mij gerust zuur vinden hoor, ben ik ook. Ik heb de schurft an betalen voor slackers, en wie de schoen past trekt hem aan.

Je kan wel niet willen, maar je zult wel moeten. Ik denk niet dat de overheid voor jou een oogje toeknijpt ;)

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:35

PattyOosten schreef:
PetraVANL schreef:

En wat kreeg ze precies aan kindgebonden budget, kinderopvang toeslag enzo? Ik weet zeker dat ze niet werkt voor netto 200, eerder 8 a 9 honderd.

Gooi jij maar eens 3 kinderen 4 dagen lang in de kinderopvang en reken het dan nog maar eens uit:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:46

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:48

PetraVANL schreef:
Gooi jij maar eens 3 kinderen 4 dagen lang in de kinderopvang en reken het dan nog maar eens uit:)

Bij mijn beste weten "gooi" je je kinderen niet in de opvang, maar als jij even met precieze cijfers wilt komen, kan ik ook even zien waar we het precies over hebben. Dus kom maar door met je verzamelinkomen, en huur......

Mindim schreef:
Je kan wel niet willen, maar je zult wel moeten. Ik denk niet dat de overheid voor jou een oogje toeknijpt ;)

Ik wil dus best betalen voor mensen die niet kunnen werken, niet voor mensen die niet willen. En ik denk dat de regering die we nu hebben iets meer aan mijn kant staat dan aan de kant van de mensen die niet willen.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:50

in dat geval hebben ze heel wat verkeerd gedaan:D

ach mijn schoonzus is ook stiekem een lui varken.. misschien heeft ze het nog wel expres gedaan ook:D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:51

Petra, dat zegt toch niemand? Alleen moet je niet gaan gooien met dingen die niet kloppen :)
Het is een veel voorkomende fout, dat mensen denken dat ze moeten werken voor de kinderopvangkosten :)

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:51

Sorry hoor, ik wil het graag netjes houden maar patty, mijn moeder zit ook op een kaartclubje.. misschien wat voor jou?

de hele dag tegen iedereen zeiken wat er allemaal niet goed is aan je leven:D?

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:54

haha maar dat zeg ik wel:D

ze ligt de hele dag op de bank, mijn broer heeft een eigenrestaurant en verzorgt de kinderen sochtends en doet het huishouden..

Na een heel lang gesprek heeft ze beloofd niet meer de hele middag op de bank te hangen maar wat met die kinderen te gaan doen (alle 3 3 niveau's lees achterstand e.d.)

nou had ik 2 maanden terug mijn goudeerlijke neefje op visite.. Ik vroeg hem of mama nog steeds zoveel op de bank lag.. hij zei nee.. maar toen ik vroeg wat ze dan deed kwam de waarheid naar boven..

Ze ligt nu de hele dag op bed :')

maar ja, wat moet je anders met 130 kilo?

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 02:54

maar inderdaad, ik wist ook niet dat je zoveel terug zou kunnen krijgen van de overheid :O