Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Hoe denken jullie hier over? In combinatie met de Marokkanen problematiek?
http://psychology.suite101.com/article. ... prophecies
ThePast03 schreef:Ik heb wat berichten moeten verwijderen die compleet off topic waren. Als er mensen zijn die denken dat er via een schaduwaccount gepost wordt dan kan daarop getemd worden. Het is niet de bedoeling om daar in deze discussie elke keer over te beginnen. Vanaf hier on topic graag.
Heino schreef:Je kan toch wel een beetje Engels?
Komt er op neer dat wanneer mensen ergens van overtuigd zijn, dat de kans dat ze het daadwerkelijk ook zien groter wordt. Omdat ze als het ware zich enkel nog richten op hetgene waarvan ze overtuigd zijn, ze realiseren als het ware hun eigen voorspelling/overtuiging.
Heino schreef:Hoe denken jullie hier over? In combinatie met de Marokkanen problematiek?
http://psychology.suite101.com/article. ... prophecies
jantergouw schreef:ThePast03 schreef:Ik heb wat berichten moeten verwijderen die compleet off topic waren. Als er mensen zijn die denken dat er via een schaduwaccount gepost wordt dan kan daarop getemd worden. Het is niet de bedoeling om daar in deze discussie elke keer over te beginnen. Vanaf hier on topic graag.
Dank je hartelijk want het begon erg irritant te worden.
Heino schreef:Je kan toch wel een beetje Engels?
Komt er op neer dat wanneer mensen ergens van overtuigd zijn, dat de kans dat ze het daadwerkelijk ook zien groter wordt. Omdat ze als het ware zich enkel nog richten op hetgene waarvan ze overtuigd zijn, ze realiseren als het ware hun eigen voorspelling/overtuiging.
janesmith schreef:Ik vind het heel lief van hem dat hij me beschermen wil en voor me op komt, maar dat kan ik zelf ook heel goed. Ik heb alleen iets meer zelfbeheersing dan mijn vechtgenoot dus ik zal nooit uit te lokken zijn om harde woorden te bezigen. Daar heb ik weer andere manieren voor.
Electra63 schreef:janesmith schreef:Ik vind het heel lief van hem dat hij me beschermen wil en voor me op komt, maar dat kan ik zelf ook heel goed. Ik heb alleen iets meer zelfbeheersing dan mijn vechtgenoot dus ik zal nooit uit te lokken zijn om harde woorden te bezigen. Daar heb ik weer andere manieren voor.
Ik vind dit de juiste benaming voor Jan
MamboBeach schreef:Ja, ik denk dat dat 2 kanten opgaat. De 1 denkt dat het de 'schuld' van Marokkanen is en de ander niet. Even heel zwart-wit gezegd.
Heino schreef:MamboBeach schreef:Ja, ik denk dat dat 2 kanten opgaat. De 1 denkt dat het de 'schuld' van Marokkanen is en de ander niet. Even heel zwart-wit gezegd.
Maar die theorie stelt dus zegmaar dat als je bepaalde negatieve verwachtingen hebt over Marokkanen, dat deze verwachtingen ook sneller realiteit worden. Je focust je er zo sterk op zegmaar, dat je te gesloten denkt, te beperkt als het ware. Je hebt geen ruimte meer voor nuances omdat je zo gebrand bent op negatieve verhalen rondom Marokkanen. Je ziet geen positieve/neutrale kanten meer.
Electra63 schreef:Ik zie overeenkomsten tussen deze theorie en een aantal Bokkers.
Ik ben blij dat ik positief ben ingesteld. Het glas is bij mij halfvol.
Tijdje terug vroeg ik in dit topic of iemand van de PVV-stemmers ook wel eens met een positief verhaal kon komen i.p.v. al die negatieve links/berichten.
Het enige positieve antwoord was: broodje shoarma.
Dat zegt mij genoeg.