wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:20

Ariebombarie schreef:
Megamutsj schreef:
Dat kan jij niet zeggen Lante want jij bent Wilders niet. :)

doch heeft ze wel zeker een punt MEGAmutsch :)

Kan wel zo zijn, maar dat ik haar mening. Wilders heeft veel meer punten, Wilders praat alleen zo heftig over de immigratie omdat hij het erg belangrijk vind. Verder heeft hij ook andere standpunten die hij erg belangrijk vind, dus het gaat niet alleen over de immigratie.
Wanneer het alleen over de immigratie zou zijn gegaan, had Wilders echt niet gewonnen.

Grapjasjes12

DDW1190 schreef:
phormicola schreef:
daar heb ik dus geen moeite mee :) Ze zijun gewoon net als Nederlandsers: aardig.
De Nederlandse bevolking krimpt door ons gebrek aan nieuwe kindertjes, zal nog lachen worden als we het alleen moeten doen... want in tegen stelling tot sommige anderen, zie ik allochtonen met eigen bedrijven, banen, keihardwerkend voor hun familie. Die trekken echt geen uitkering hoor :n
Daarbij zit mijn man midden in z'n immigratie proces (Amerikaan) en ik heb het nare gevoel dat eerst de Moslims aan de beurt zijn en daarna ook andere immigranten...Voor mezelf kan ik dus al onmogelijk voor PVV stemmen, afgezien van m'n meer idealistische redenen.

wel raar he, dat ze alleen een computer bedrijfje hebben en in de duurste kleding lopen en de duurste auto's onder hun kont hebben zitten..

sorry, maar dat heb ik nog nooit gezien :n Zijn gewoon hele normale mensen met een shoarmazaakje ofzo.

Rinske

Slim spelen in de zin van zieltjes winnen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:21

Rinske schreef:
De AOW leeftijd was toch een van Wilders' hoogste prioriteiten? En dat laat hij zomaar meteen los, zonder dat er uberhaupt gesprekken zijn geweest over coalitievormingen. Iemand die zo graag in het kabinet wil komen dat hij zijn belangrijke standpunten direct laat varen is i.m.o. niet betrouwbaar...

yarrah, ik snap echt wel wat politiek is :P . Als je maar alles wat er gezegd wordt met een korrel zout moet nemen is het wel heel triest gesteld in politiek land, dan kun je alles net zo goed afschaffen, want dan is geen enkel woord betrouwbaar...

Dat is het voordeel van zijn beweging he, hij hoeft niets met een fractie te bespreken....

De Marokkaanse samenleving in Nederland is geschokt over de hoeveelheid stemmen die Wilders gekregen heeft. Ze dachten dat zijn uitspraken niet meer serieus genomen werden en vragen zich af of ze nu nog wel veilig kunnen leven hier.
Eigenlijk schaam ik me rot dat zoveel mensen hiervoor gekozen hebben. Vraag me af welke "breekpunten", hij nog meer laat varen om mee te kunnen doen.
Hij zet Rutte dan wel in een lastig parket als hij opeens wel bij Europa wil, Turkije aardig gaat vinden, etc.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:21

Megamutsj schreef:
Dat kan jij niet zeggen Lante want jij bent Wilders niet. :)

Ik kan het wel zeggen, want ik heb het net gedaan en nee, ik ben Wilders niet, maar doorzie hem wel. :+ Snap niet dat er zoveel mensen ingetrapt zijn, erg jammer en een enorme flater wat mij betreft.
Zijn tactiek heeft in ieder geval gewerkt. Vond de statjes wel erg verhelderend gister trouwens....

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:22

Compromissen moeten worden gesteld. Wanneer Wilders strak bleef vasthouden aan zijn breekpunt zou hij niet aan de macht zijn gekomen. Als de rest ook niet belangrijk voor hem was zou hij dat breekpunt echt niet los hebben gelaten :) En zoals Wilders zelf zegt;

Wilders zegt ervoor te blijven knokken dat de AOW op 65 blijft en stelt dat er financieel en arbeidstechnisch alternatieven zijn voor een verhoging van die leeftijd. Maar als de PVV koste wat kost vasthoudt aan het eerder geformuleerde breekpunt, veroordeelt de partij zichzelf tot de oppositie. ,,Wij willen geen tweede SP worden, wel een partij die verantwoordelijkheid neemt''', zei Wilders donderdag.

Het kan volgens hem niet zo zijn dat de PVV alleen om dat AOW-punt eventuele samenwerking in een kabinet met VVD en CDA voorbij laat gaan en daarmee ook de mogelijkheden om de criminaliteit aan te pakken, de immigratie te beperken en de zorg te verbeteren. ,,Als we dat voor elkaar willen krijgen, dan moet je over je schaduw heenstappen. Als we geen compromissen sluiten, halen we niks binnen'', aldus Wilders.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:24

Citaat:
Zijn gewoon hele normale mensen met een shoarmazaakje ofzo.

hmm juist ja, die zitten er zeker. bij mij(verzorgingshuis) werk ook een turkske man. nou die werkt hard.lang en VEEL en is heel kundig maar er zijn er genoeg die dat niet doen. niet alle buitenlanders werken net zoals niet alle nederlanders werken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:24

Merken jullie trouwens een verandering 'buiten'? Ik woon in een buurt met heel erg veel moslims en ze kijken me allemaal aan alsof ik ook PVV heb gestemd :') Er was zelfs en Nederlandse vrouw bij de Turkse bakker die trots liep te verkondigen dat ze Wilders had gestemd. De vrouw van de bakker probeerde heel aardig te zijn (respect!) en de man had het er wat minder makkelijk mee. Die wilde mij erg graag m'n brood geven, om maar niet naar haar te luisteren :')

Ik kreeg echt de neiging om te vertellen dat ik niet op de PVV had gestemd, zo erg voelde ik me erbij. Ik wilde ze laten weten dat ik het er niet mee eens ben. Ik heb het niet gedaan, ben gewoon mezelf gebleven. Ik denk echt dat ik het persoonlijk hier nog erg zwaar ga krijgen.
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 10-06-10 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:25

Duidelijk geval dat sommige mensen zich niet verdiepen, maar zichzelf alleen maar scheel blijven kijken op de punten die hun niet aanspreken :)

Al dat commentaar richting Wilders is ook een soort van "discriminatie".

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:25

Hoorde je niet in Job Cohen zijn toespraak dat hij de PVV feliciteerde. Toen hij het woord PVV uitsprak kwam er een BOE geroep. Dit is de eerste keer dat ik vond dat Cohen goed heeft opgetreden.

En Sarabande ik vind het best wat iedereen heeft gestemd en ga ook niet roepen dat ik me schaam dat mensen PvdA hebben gestemd.

Dat heet democratie, je moet je pas schamen wanneer je geen respect hebt hiervoor.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:26

Megamutsj schreef:
Kan wel zo zijn, maar dat ik haar mening. Wilders heeft veel meer punten, Wilders praat alleen zo heftig over de immigratie omdat hij het erg belangrijk vind. Verder heeft hij ook andere standpunten die hij erg belangrijk vind, dus het gaat niet alleen over de immigratie.
Wanneer het alleen over de immigratie zou zijn gegaan, had Wilders echt niet gewonnen.

Klopt, dan had hij alleen de rascisten mee gekregen. Met deze tactiek heeft hij ook veel linkse stemmers meegekregen en nu kan hij die sociale punten mooi gebruiken om compromissen mee te sluiten en in de coalitie te komen. Het enige breekpunt wat werkelijk van belang is voor deze man is de Islam uitbannen.

'Vind' is in jouw zin 2x met DT trouwens. ;)
Zo zie je maar weer, de Nederlandse taal is zo makkelijk nog niet.

Rinske

Megamutsj schreef:
Maar als de PVV koste wat kost vasthoudt aan het eerder geformuleerde breekpunt, veroordeelt de partij zichzelf tot de oppositie.

Dus: alles doen om in de regering te komen...

Nou, ik stem toch liever op een partij die zijn woord houdt, dan op een die onbetrouwbaar is.

shilady

Re: wat nu als wilders wint?

Ben blij met de uitslag :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:27

Megamutsj schreef:
Duidelijk geval dat sommige mensen zich niet verdiepen, maar zichzelf alleen maar scheel blijven kijken op de punten die hun niet aanspreken :)

commentaar en discriminatie niet verwarren met elkaar aub.

Illusion

Citaat:
De Marokkaanse samenleving in Nederland is geschokt over de hoeveelheid stemmen die Wilders gekregen heeft. Ze dachten dat zijn uitspraken niet meer serieus genomen werden en vragen zich af of ze nu nog wel veilig kunnen leven hier.

niet iedereen stemt op wilders alleenomdat ze de immigratie willen stoppen/buitenlanders die misdaden hebben gepleegt 't land uit te zetten o.i.d hij heeft meer punten..
en ik vind 't pesoonlijk ook helemaal geen probleem dat er niet zoveel immigranten meer komen. vol=vol en in mijn ogen is NL nu aardig vol
ook vind ik buitenlanders die hier misdaden plegen, hier niet hoeven te zitten, wij betalen daar immers ook voor.

Lante

Megamutsj schreef:

Op grond van... ??

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:28

Megamutsj schreef:
Compromissen moeten worden gesteld. Wanneer Wilders strak bleef vasthouden aan zijn breekpunt zou hij niet aan de macht zijn gekomen. Als de rest ook niet belangrijk voor hem was zou hij dat breekpunt echt niet los hebben gelaten :) En zoals Wilders zelf zegt;

Wilders zegt ervoor te blijven knokken dat de AOW op 65 blijft en stelt dat er financieel en arbeidstechnisch alternatieven zijn voor een verhoging van die leeftijd. Maar als de PVV koste wat kost vasthoudt aan het eerder geformuleerde breekpunt, veroordeelt de partij zichzelf tot de oppositie. ,,Wij willen geen tweede SP worden, wel een partij die verantwoordelijkheid neemt''', zei Wilders donderdag.

Het kan volgens hem niet zo zijn dat de PVV alleen om dat AOW-punt eventuele samenwerking in een kabinet met VVD en CDA voorbij laat gaan en daarmee ook de mogelijkheden om de criminaliteit aan te pakken, de immigratie te beperken en de zorg te verbeteren. ,,Als we dat voor elkaar willen krijgen, dan moet je over je schaduw heenstappen. Als we geen compromissen sluiten, halen we niks binnen'', aldus Wilders.

Danku! _/-\o_
Scheelt weer een hoop typwerk :+

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:29

Lante schreef:
Megamutsj schreef:

Klopt, dan had hij alleen de rascisten mee gekregen. Met deze tactiek heeft hij ook veel linkse stemmers meegekregen en nu kan hij die sociale punten mooi gebruiken om compromissen mee te sluiten en in de coalitie te komen. Het enige breekpunt wat werkelijk van belang is voor deze man is de Islam uitbannen.

'Vind' is in jouw zin 2x met DT trouwens. ;)
Zo zie je maar weer, de Nederlandse taal is zo makkelijk nog niet.

Klopt, nederlands is ook een lastige taal. Geef toe dat ik soms moeite heb met de grammatica :)

Ik heb niets tegen de buitenlanders die goed hard werken en gewoon normaal nederlands spreken. Heb wel wat tegen alle profiteurs (ook de nederlandse profiteurs). Vind ook dat we ze niet allemaal over 1 kam moeten scheren.

Trouwens, het gaat om alle standpunten van Wilders die mij de keuze hebben laten maken om op hem te stemmen. Er waren volgens mij meerdere partijen die ook wouden dat het 65 jaar bleef.. (correct me if i'm wrong..)
Maargoed, er zijn heus niet linkse kiezers die alleen daarom op de PVV hebben gestemt.
Laatst bijgewerkt door Megamutsj op 10-06-10 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:29

nou ik vind wilders er totaal niet voor knokken betreffende AOW leeftijd, als hij het al meteen laat vallen nog voordat er gesprekken zijn... solly :Y)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:30

Marian_ schreef:
Citaat:

niet iedereen stemt op wilders alleenomdat ze de immigratie willen stoppen/buitenlanders die misdaden hebben gepleegt 't land uit te zetten o.i.d hij heeft meer punten..
en ik vind 't pesoonlijk ook helemaal geen probleem dat er niet zoveel immigranten meer komen. vol=vol en in mijn ogen is NL nu aardig vol
ook vind ik buitenlanders die hier misdaden plegen, hier niet hoeven te zitten, wij betalen daar immers ook voor.

Hij heeft (had) meer punten, handig om kiezers mee te winnen en om mee te onderhandelen om in de coalitie te komen ja, inderdaad.
Verder hebben die punten weinig waarde voor hem naar mijn idee (lees de krant).

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:31

Lante, waar kan ik trouwens de statjes vinden waar jij het over had? ben erg benieuwd :j

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:31

Lante schreef:
Megamutsj schreef:

Op grond van... ??

Het alsmaar blijven hameren op het feit dat hij mocht "discrimineren", net alsof sommige mensen een muur voor hun hoofd hebben en zich daarop blind blijven staren terwijl Wilders verder genoeg andere goede punten heeft.
Het enigste wat ik hoor is de slechte dingen, zoals de AOW dat hij nu niet meer als breekpunt heeft maar wél nog steeds érg belangrijk vind, de discriminatie..
Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Wilders wilt ook werken aan de zorg, en nog veel meer.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:33

Megamutsj schreef:
Het alsmaar blijven hameren op het feit dat hij mocht "discrimineren", net alsof sommige mensen een muur voor hun hoofd hebben en zich daarop blind blijven staren terwijl Wilders verder genoeg andere goede punten heeft.
Het enigste wat ik hoor is de slechte dingen, zoals de AOW dat hij nu niet meer als breekpunt heeft maar wél nog steeds érg belangrijk vind, de discriminatie..
Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Wilders wilt ook werken aan de zorg, en nog veel meer.

ik denk echt dat veel mensen die op hem gestemd hebben idd daarop blind staren. ik ben onbevooroordeeld, woon immers niet meer in NL, en het enige wat ik van die man hoor is volvolvolvol buitenlanders eruit etc. kan me indenken dat veel NL zich dan daar op blind staren en niet verder kijken..

Splinter

Cohen is lekker aan het spuwen op de radio, over het breekpunt en de AOW

Illusion

Lante, als hij dat alleen doet om stemmers mee te trekken denk ik dat 't zo afgelopen is met 'm ofja z'n partij, hij snapt denk ik zelf ook wel dat hij dan z'n eigen graf graaft om 't zo maar even te zeggen. dus dat zal wel meevallen.