Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:41

Ik geef Lecytinker helemaal gelijk wat dit betreft

Trouwens wat word er de laatste pagina's fijn gediscussieerd , erg leuk en interessant te lezen

Over de doden niks dan goed maar dat maakt ze niet meteen heilig
Er is nooit een reden iemand te vermoorden laat dat voorop staan
Maar er mag toch wel gevraagd worden waarom dit meisje op zijn kamer was
Nergens iets beledigends aan lijkt mij en een logisch gevolg
Al was dat meisje daar voor drugs of wat dan ook , feit blijft dat je niemand mag vermoorden
Als men vragen heeft bij de reden van het meisje om met joran mee te gaan wil nog niet zeggen dat men gelijk over haar oordeelt(d)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:41

Sarabande, hahahah... ik probeer me zo terzijde te houden in dit topic (wat me duidelijk niet lukt in de afgelopen tig pagina´s).
Maar dan lees is af en toe dingen en dan vind ik het zo stereotyperend. De meeste walgelijke dingen komen er voorbij en iedereen knikt maar ja. Terwijl als ik denk aan het geval van Sander V dan vind ik dat een veeeeeel ergere misdaad en die heeft lang niet zoveel verwijzingen over zichzelf heen gehad als hier. Een beetje objectiviteit zou goed zijn voor een discussie en ik heb niet het idee dat er een discussie gaande is, maar meer eenbevestiging van wat de media ons maar blijft voeren en we allemaal maar steeds harder Ja en Amen gaan roepen.
Vind het jammer dat er niet meer door onszelf wordt gedacht hier. Ik bedoel niet speculaties, maar dat er dus werkelijk meer gaande kan zijn dan wat we nu te horen krijgen of wat ze ons nu willen laten geloven!
(er zijn ook aardig wat bokkers die serieus voor zichzelf denken, maar die hoor je alleen niet zoveel)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:42

Nessah schreef:
@LecyTinker: jij zei dat ze misschien wel wist wie joran was en van die spanning hield.. Dat vind ik not done.. Kan me niet beter verwoorden helaas. Dat die moeder van Joran naïef zou zijn, daar heb ik ook geen mening over. Voor hetzelfde geldt heeft die vrouw geen oog meer dicht gedaan en wie weet wist ze er wel vanaf.. Dat zijn dingen, die we wss nooit te weten komen.

tja....het zal je kind maar wezen...heb je naar vermogen zo je best gedaan komt er zoiets uit...

Nessah

@Miepie1980: op de vorige pagina is dat al besproken over die beelden. Inderdaad heel erg voor de nabestaanden.
@Su_Cr_Cheese: Dat mag gevraagd worden, maar niemand die het antwoord weet en om er nou op los te gaan speculeren lijkt me allerminst fijn.

Mindfields

Ik snap jou wel, maar we hebben nou eenmaal niets meer dan wat we te horen en te zien krijgen en dat wijst toch allemaal wel behoorlijk zijn kant uit, hoe jammer dat ook is.

Helemaal nu hij ook nog bekend heeft...

lesilla

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:43

Ik denk dat het vreselijk is om moeder te zijn van, denk dat het ook moeilijk is om nog ergens te komen zonder stempel

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:43

LecyTinker schreef:
Sarabande, hahahah... ik probeer me zo terzijde te houden in dit topic (wat me duidelijk niet lukt in de afgelopen tig pagina´s).
Maar dan lees is af en toe dingen en dan vind ik het zo stereotyperend. De meeste walgelijke dingen komen er voorbij en iedereen knikt maar ja. Terwijl als ik denk aan het geval van Sander V dan vind ik dat een veeeeeel ergere misdaad en die heeft lang niet zoveel verwijzingen over zichzelf heen gehad als hier. Een beetje objectiviteit zou goed zijn voor een discussie en ik heb niet het idee dat er een discussie gaande is, maar meer eenbevestiging van wat de media ons maar blijft voeren en we allemaal maar steeds harder Ja en Amen gaan roepen.
Vind het jammer dat er niet meer door onszelf wordt gedacht hier. Ik bedoel niet speculaties, maar dat er dus werkelijk meer gaande kan zijn dan wat we nu te horen krijgen of wat ze ons nu willen laten geloven!
(er zijn ook aardig wat bokkers die serieus voor zichzelf denken, maar die hoor je alleen niet zoveel)

ik vindt iedere misdaad erg,vooral als er doden vallen die ook nog jonge meiden zijn....afrekeningen in het criminele circuit heb ik minder moeite mee

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:47

bron: http://www.nos.nl

Bewaakt
NOS-correspondent Marjon van Royen kan niet zeggen hoe betrouwbaar de laatste berichten zijn. Volgens haar wordt er continu van alle kanten informatie gelekt.

"Hij zal het vast wel gezegd hebben, anders lekken ze het niet. Maar de sfeer in Peru is wel 'barbertje moet hangen'."

Er gaan ook geruchten dat het zo slecht gaat met Van der Sloot dat hij 24 uur per dag door meerdere mensen moet worden bewaakt, om te voorkomen dat hij zelfmoord pleegt. De Nederlander heeft geen advocaat en wordt al dagen intensief verhoord.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:47

LecyTinker schreef:

Ja maar dat is wat jou betreft nogal eenzijdig. Iedereen die dat joch een stuk gespuis vind, loopt mee, denkt niet na, heeft geen eigen mening.
Nou ik heb een eigen mening en vind en vond Joran uitschot.
En als er dan weer speculaties komen hier, net zoals indertijd met Natalee, dat dat meisje wel een prutsmuts is of verslaafd etc vind ik dat misselijkmakend.
Al was ze een heroine hoertje, hij hoeft ze niet dood te slaan en als ze dood zijn dan past mededogen met hen en hun nabestaanden en niet het zoeken naar fouten zodat de daad minder zou lijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:48

Hij wou toch zelf geen advocaat meer? Of hij moest perse 1 bepaalde hebben die niet beschikbaar was ofzo? Volgens mij heb ik dat van de week ergens gelezen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:48

LecyTinker schreef:
maar geloofd nu echt iemand dat deze bekentenis stand gaat houden? Hij kan gewoon aanvoeren dat hij onder de druk en stress is ingestort.
Het is bewezen dat als je iemand maar lang genoeg ondervraagd en onder druk zet dat ze zo een beetje alles bekennen wat je wil dat ze bekennen.
Dus ik ga er niet eglijk van uit dat wat in deze bekentenis naar boven is gekomen de waarheid is of zelfs ook maar heeft plaatsgevonden. Er bestaat nog zo iets als "de macht van suggestie"...

Denk je nu heus dat ze dat daar boeit in Peru? Het is geen Nederland. Het is een high profile case waar ze echt een veroordeling voor willen en vergeleken met daar zijn we gewoon een stel watjes hier.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:49

het enige hele kleine lichtpuntje voor deze moeder is dat zij tenminste weet wat er met haar dochter is gebeurd.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:49

tja, maar bekentenissen zeggen niets. er zijn verschrikkelijk veel mensen veroordeeld op bekentenissen en dan achteraf bleek het dat ze het helemaal niet gedaan hadden. Maar doro de druk, stress en slaap tekort bekent hebben om er vanaf te zijn.

Wat er gebeurd is zal meer dan waarschijnlijk nooit boven water komen. Denk dat dat hetzelfde is als bij Nathalee. Waarom zou hij bezwarende dingen over zichzelf gaan vertellen?
Mocht hij het gedaan hebben dan zal zeer waarschijnlijk het hoog nodige op tafel komen.
Wat er op die computer staat is niet bekend. Het hoeft geheel niet met nathalee te maken te hebben, maar het kan ook met drugs of vrouwen handel te maken hebben. Dus ook dat het iets met nathalee te maken heeft is puur speculatie.
In zijn bekentenis zou hij hebben gezegd dat ze na het zien van die dingen op zijn laptop er nog overhebben gepraat en dat hij toen kwaad is geworden. Mij lijkt het dat je niet gaat zitten praten over iets waarvan kan bewijzen dat je iemand hebt vermoord. Dit is geen speculatie van mijn kant, dit is een gedachtengang (groot verschil).
En dat zij wist wie hij was is ook weer een in-jouw-hoofd uit proportie getrokken dingetje. Misschien wist ze dat hij drugs dealde en is ze daarom met hem meegegaan. Is dat zo een bezwarend ding om te zeggen?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:50

En dat geeft de mensen in Peru het recht om een verdachte zo te behandelen? Sorry, maar als je het mij vraagt is er enorm sprake van tunnelvisie en komt dat een eerlijk proces echt niet ten goede.

En zo te horen zijn er genoeg bewijzen om die jongen voor jaren op te sluiten, dus wat is het nut ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:52

cocktail schreef:
het enige hele kleine lichtpuntje voor deze moeder is dat zij tenminste weet wat er met haar dochter is gebeurd.

Idd , die van Natalee zal nooit rust vinden tot ze haar kind hebben gevonden.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:53

Ik snap écht niet dat hier nog mensen zijn die geloven in zijn onschuld... :?
Dit is de 2de keer, 2DE KEER mensen dat deze jongen voor zoiets verschrikkelijks in het nieuws komt,... komaan,...
Dan ben je echt niet 2 keer een slachtoffer omdat je erin geluist bent of wat dan ook :n en zeker niet aan de hand van al die verhalen die hij steeds verzon over Natalee.
Hij heeft het nu gewoon 'dom' gespeeld en is nu het haasje :z

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:55

Kijk ik heb altijd zoiets van:

Als je niet zo behandeld wilt worden in Peru, dan dien je je maar te gedragen in je leven. Dan moet je maar geen geintjes uithalen met een blond amerikaans meisje en daar jarenlang om liegen en bedriegen, en dan moet je maar geen Peruaans meisje doodslaan omdat die toevallig iets tegenkomt over je.

Brand je vingers, en zit vervolgens op de blaren. He made his bed, now lay in it.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:56

Cyntje schreef:
Ik snap écht niet dat hier nog mensen zijn die geloven in zijn onschuld... :?
Dit is de 2de keer, 2DE KEER mensen dat deze jongen voor zoiets verschrikkelijks in het nieuws komt,... komaan,...
Dan ben je echt niet 2 keer een slachtoffer omdat je erin geluist bent of wat dan ook :n en zeker niet aan de hand van al die verhalen die hij steeds verzon over Natalee.
Hij heeft het nu gewoon 'dom' gespeeld en is nu het haasje :z

Ik weet niet of je op mij doelt? Maar ik laat me niet uit over zijn schuld of onschuld. Ik vind alleen dat ze nu te ver gaan in de behandeling van hem als verdachte.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:57

Sarabande... nee hoor, ik heb ook al gezegd dat ik geen fan ben van Joran. Maar ik zou het toch een beter idee vinden als die knul veroordeeld werd op dingen die hij wel gedaan had dan op een grote bek. Want als hij op eeen grote bek veroordeeld wordt dan zou dat inhouden dat er nog steeds mensen daar buiten rondlopen die er iets mee te maken hebben en er zonder kleerscheuren vanaf komen.

En ieder zijn eigen mening, dat is juist wat dit topic nodig heeft, dat zorgt voor stof om na te denken!

Nikka, ik heb een goede vriendin wonen in Lima en die heeft me door de jaren heen een goede indruk gegeven van Peru. Ik denk dat ik een beetje een idee heb van de gang van zaken daar. Maar het zou niet moeten uitmaken. Voor de nabestaande zal het past echt rust geven als de waarheid boven tafel komt en een veroordeling zou alleen maar een beetje voldoening geven.

Zover ik het weet wil hij alleen een nederlandse advocaat!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:57

Ik hoorde van de week op het nieuws dat het in Peru heel normaal is om een foto van de plaats delict inclusief lijk/bloedspetters etc op de voorpagina van de krant te zetten.

Ik kan me dus ook wel voorstellen dat er in dit geval dus "gewoon" een filmpje van de plaats delict word gemaakt en dit op internet word gegooid.

In Nederland zouden de nabestaanden hier helemaal eng van worden, maar omdat het "normaal" is in Peru kunnen nabestaanden hier wellicht beter tegen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:58

Mindfields schreef:
Kijk ik heb altijd zoiets van:

Als je niet zo behandeld wilt worden in Peru, dan dien je je maar te gedragen in je leven. Dan moet je maar geen geintjes uithalen met een blond amerikaans meisje en daar jarenlang om liegen en bedriegen, en dan moet je maar geen Peruaans meisje doodslaan omdat die toevallig iets tegenkomt over je.

Brand je vingers, en zit vervolgens op de blaren. He made his bed, now lay in it.

Idd :j
Maar sommige hier vinden dat hij nu te hard behandeld wordt... kom op zeg joh! En alle nabestaanden van de slachtoffers??? Die hebben levenslang, vooral de moeder van Natalee. Echt 5 jaar in onzekerheid en misschien nog wel langer is moordend!!! En Joran ging gewoon vrolijk verder met zijn leven, walgelijk!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:58

LecyTinker schreef:
tja, maar bekentenissen zeggen niets. er zijn verschrikkelijk veel mensen veroordeeld op bekentenissen en dan achteraf bleek het dat ze het helemaal niet gedaan hadden. Maar doro de druk, stress en slaap tekort bekent hebben om er vanaf te zijn.

Wat er gebeurd is zal meer dan waarschijnlijk nooit boven water komen. Denk dat dat hetzelfde is als bij Nathalee. Waarom zou hij bezwarende dingen over zichzelf gaan vertellen?
Mocht hij het gedaan hebben dan zal zeer waarschijnlijk het hoog nodige op tafel komen.
Wat er op die computer staat is niet bekend. Het hoeft geheel niet met nathalee te maken te hebben, maar het kan ook met drugs of vrouwen handel te maken hebben. Dus ook dat het iets met nathalee te maken heeft is puur speculatie.
In zijn bekentenis zou hij hebben gezegd dat ze na het zien van die dingen op zijn laptop er nog overhebben gepraat en dat hij toen kwaad is geworden. Mij lijkt het dat je niet gaat zitten praten over iets waarvan kan bewijzen dat je iemand hebt vermoord. Dit is geen speculatie van mijn kant, dit is een gedachtengang (groot verschil).
En dat zij wist wie hij was is ook weer een in-jouw-hoofd uit proportie getrokken dingetje. Misschien wist ze dat hij drugs dealde en is ze daarom met hem meegegaan. Is dat zo een bezwarend ding om te zeggen?

Ik zit helemaal vast in mijn woorden maar jij verwoord helemaal hoe ik het in mijn hoofd heb
Mijn gedachten gaan ook deze kant uit maar ik neem ze niet voor waarheid aan maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn
Echter niemand heeft het recht om iemand van het leven te beroven

Daarbij lees ik iemands gedachtengang maar een paar berichten later word dit weer als waarheid aangenomen
Ik lees iets over drugs en Stephany , daarna lees ik een gedachten gang dat ze misschien daarom is meegegaan en daarna zie ik heroine hoertje voorbij komen (welke in een voorbeeld word gegeven ) en straks staat er vast ergens dat er gezegd word dat Stephany een hoertje is
Laatst bijgewerkt door Zappa op 08-06-10 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:59

Ik hoor net op de radio dat ze vanmiddag de reconstructie pas gaan maken dus het filmpje is wel echt..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:00

Heb ik het nu gemist of zie ik nergens hoe Joran wordt behandeld?

Dat het niet heel fantastisch zal gaan met zacht bed, tv op de kamer en 3x per dag eten... tja... zo gaat dat nu eenmaal als je in een derde wereld land gevangen komt te zitten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:01

Abeltje77 schreef:
Heb ik het nu gemist of zie ik nergens hoe Joran wordt behandeld?

Dat het niet heel fantastisch zal gaan met zacht bed, tv op de kamer en 3x per dag eten... tja... zo gaat dat nu eenmaal als je in een derde wereld land gevangen komt te zitten.

Moet hij maar geen meisjes de nek omdraaien..