Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessah schreef:@LecyTinker: jij zei dat ze misschien wel wist wie joran was en van die spanning hield.. Dat vind ik not done.. Kan me niet beter verwoorden helaas. Dat die moeder van Joran naïef zou zijn, daar heb ik ook geen mening over. Voor hetzelfde geldt heeft die vrouw geen oog meer dicht gedaan en wie weet wist ze er wel vanaf.. Dat zijn dingen, die we wss nooit te weten komen.
LecyTinker schreef:Sarabande, hahahah... ik probeer me zo terzijde te houden in dit topic (wat me duidelijk niet lukt in de afgelopen tig pagina´s).
Maar dan lees is af en toe dingen en dan vind ik het zo stereotyperend. De meeste walgelijke dingen komen er voorbij en iedereen knikt maar ja. Terwijl als ik denk aan het geval van Sander V dan vind ik dat een veeeeeel ergere misdaad en die heeft lang niet zoveel verwijzingen over zichzelf heen gehad als hier. Een beetje objectiviteit zou goed zijn voor een discussie en ik heb niet het idee dat er een discussie gaande is, maar meer eenbevestiging van wat de media ons maar blijft voeren en we allemaal maar steeds harder Ja en Amen gaan roepen.
Vind het jammer dat er niet meer door onszelf wordt gedacht hier. Ik bedoel niet speculaties, maar dat er dus werkelijk meer gaande kan zijn dan wat we nu te horen krijgen of wat ze ons nu willen laten geloven!
(er zijn ook aardig wat bokkers die serieus voor zichzelf denken, maar die hoor je alleen niet zoveel)
LecyTinker schreef:Sarabande, hahahah... ik probeer me zo terzijde te houden in dit topic (wat me duidelijk niet lukt in de afgelopen tig pagina´s).
Maar dan lees is af en toe dingen en dan vind ik het zo stereotyperend. De meeste walgelijke dingen komen er voorbij en iedereen knikt maar ja. Terwijl als ik denk aan het geval van Sander V dan vind ik dat een veeeeeel ergere misdaad en die heeft lang niet zoveel verwijzingen over zichzelf heen gehad als hier. Een beetje objectiviteit zou goed zijn voor een discussie en ik heb niet het idee dat er een discussie gaande is, maar meer eenbevestiging van wat de media ons maar blijft voeren en we allemaal maar steeds harder Ja en Amen gaan roepen.
Vind het jammer dat er niet meer door onszelf wordt gedacht hier. Ik bedoel niet speculaties, maar dat er dus werkelijk meer gaande kan zijn dan wat we nu te horen krijgen of wat ze ons nu willen laten geloven!
(er zijn ook aardig wat bokkers die serieus voor zichzelf denken, maar die hoor je alleen niet zoveel)
LecyTinker schreef:maar geloofd nu echt iemand dat deze bekentenis stand gaat houden? Hij kan gewoon aanvoeren dat hij onder de druk en stress is ingestort.
Het is bewezen dat als je iemand maar lang genoeg ondervraagd en onder druk zet dat ze zo een beetje alles bekennen wat je wil dat ze bekennen.
Dus ik ga er niet eglijk van uit dat wat in deze bekentenis naar boven is gekomen de waarheid is of zelfs ook maar heeft plaatsgevonden. Er bestaat nog zo iets als "de macht van suggestie"...
Cyntje schreef:Ik snap écht niet dat hier nog mensen zijn die geloven in zijn onschuld...
Dit is de 2de keer, 2DE KEER mensen dat deze jongen voor zoiets verschrikkelijks in het nieuws komt,... komaan,...
Dan ben je echt niet 2 keer een slachtoffer omdat je erin geluist bent of wat dan ooken zeker niet aan de hand van al die verhalen die hij steeds verzon over Natalee.
Hij heeft het nu gewoon 'dom' gespeeld en is nu het haasje
Mindfields schreef:Kijk ik heb altijd zoiets van:
Als je niet zo behandeld wilt worden in Peru, dan dien je je maar te gedragen in je leven. Dan moet je maar geen geintjes uithalen met een blond amerikaans meisje en daar jarenlang om liegen en bedriegen, en dan moet je maar geen Peruaans meisje doodslaan omdat die toevallig iets tegenkomt over je.
Brand je vingers, en zit vervolgens op de blaren. He made his bed, now lay in it.
LecyTinker schreef:tja, maar bekentenissen zeggen niets. er zijn verschrikkelijk veel mensen veroordeeld op bekentenissen en dan achteraf bleek het dat ze het helemaal niet gedaan hadden. Maar doro de druk, stress en slaap tekort bekent hebben om er vanaf te zijn.
Wat er gebeurd is zal meer dan waarschijnlijk nooit boven water komen. Denk dat dat hetzelfde is als bij Nathalee. Waarom zou hij bezwarende dingen over zichzelf gaan vertellen?
Mocht hij het gedaan hebben dan zal zeer waarschijnlijk het hoog nodige op tafel komen.
Wat er op die computer staat is niet bekend. Het hoeft geheel niet met nathalee te maken te hebben, maar het kan ook met drugs of vrouwen handel te maken hebben. Dus ook dat het iets met nathalee te maken heeft is puur speculatie.
In zijn bekentenis zou hij hebben gezegd dat ze na het zien van die dingen op zijn laptop er nog overhebben gepraat en dat hij toen kwaad is geworden. Mij lijkt het dat je niet gaat zitten praten over iets waarvan kan bewijzen dat je iemand hebt vermoord. Dit is geen speculatie van mijn kant, dit is een gedachtengang (groot verschil).
En dat zij wist wie hij was is ook weer een in-jouw-hoofd uit proportie getrokken dingetje. Misschien wist ze dat hij drugs dealde en is ze daarom met hem meegegaan. Is dat zo een bezwarend ding om te zeggen?
Abeltje77 schreef:Heb ik het nu gemist of zie ik nergens hoe Joran wordt behandeld?
Dat het niet heel fantastisch zal gaan met zacht bed, tv op de kamer en 3x per dag eten... tja... zo gaat dat nu eenmaal als je in een derde wereld land gevangen komt te zitten.