Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:34

Maar die beweren gelukkig niet dat het allemaal waar gebeurd is ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:35

Nouks schreef:
Ik ben wel benieuwd naar bronnen die bevestigen dat haar moeder borderline heeft? Heb ff wat gegoogeld maar kan nog niet direct iets zinnigs vinden dat dat bevestigt...

In het boek Echte Mannen eten wel Kaas vertelt de vader van Maria dit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:36

hns schreef:
joyce2 schreef:
haar moeder heeft echt Borderline, dus dat is niet verzonnen hoor!

En als je een half boek bij elkaar verzin, ben je niet echt helemaal lekker hoor...
Maar wat ze dan precies heeft, daar waag ik me niet aan ;)

Wat zal Stephen King en alle andere horror, fantasy, science fictions etc. wel niet hebben :=

Die heeft niets geschreven onder het mom van 'waar gebeurd'...

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:36

Janine1990 schreef:
Trennie schreef:
We wachten de rechtzaak wel gewoon af...

@ janine: ik sluit me helemaal bij je aan.

Als in dat MBP en Borderline samenkunnen zoals ik heb gevonden op het internet. Of de rest?
Jij bent een kenner, ik ben erg nieuwsgierig of het mogelijk is...

Ik reageerde op een post die een pagina of wat terug staat. Heb t niet gequote, maar het gaat hier zo hard dat daardoor niet duidelijk was waar ik op reageerde.

Maar om je vraag te beantwoorden:
Algemeen genomen, kan er zeker sprake zijn van meerdere stoornissen bij 1 persoon.
Of bovengenoemde stoornissen samen gaan weet ik niet.
Ik heb het niet meegemaakt in ieder geval.
Maar ik zie bijv een borderliner gerust zo ver gaan om een kind te vergiftigen als middel om bijv een geliefde te manipuleren.
Maar omdat iemand dat doet vanuit de borderline persoonlijkheids stoornis, is het dus nog niet gezegd dat er daarom sprake is van MbP

Janine1990

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:37

Aah, dank voor de uitleg Trennie! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:37

Cayenne, in welk verband noemt hij de ziekte van zijn ex-vrouw dan? wordt het enkel genoemd of verbind hij er meer aan?

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:38

joyce2 schreef:
Nee, volgens mij heeft die organisatie uit India het boek opgestuurd naar de uitgever, dus in principe was het niet Maria zelf die er mee kwam.

Is niet waar!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:38

suze_ schreef:
samenleven met iemand met borderline is ook moeilijk, maar er zijn zoveel stadia, en fases en soorten medicijnen en verschillende soorten mensen die het hebben en het weer net anders uiten, dat je daar echt nauwelijks conclusies uit kan trekken. vind ik :D

Precies!! En verhalen verzinnen heeft naar mijn mening meer te maken met Munchhausen by proxy dan met Borderline... Zeker in deze context.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:39

suze_ schreef:
Cayenne, in welk verband noemt hij de ziekte van zijn ex-vrouw dan? wordt het enkel genoemd of verbind hij er meer aan?

In het verband met het feit dat hij vond dat Lucie zich steeds vreemder ging gedragen en dat dit een van de redenen is geweest dat hij van haar is gescheiden.
Ik heb het boek nog niet uit, dus meer kan ik je nog niet vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:39

trennie jij verwoord het beter dan mij :j (ow help.. of is het dan ik... die leer ik echt nooit :o )

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:41

Janine1990 schreef:
Elan schreef:
Ik mistte eigenlijk wel bewijzen van zijn werk en uitzendbureau's. Daar lag een gemist puntje voor de docu.

Kan zo opgevraagd worden bij een rechtzaak... ;)

Elan schreef:
Ik vind hem niet typische gedragingen hebben naar een loverboy maar idd cultuur/afkomst.
Wel speelt hij ontzettend slachtoffertje en zou hij geloofwaardiger overkomen als hij bv toegaf wel drugs te gebruiken. Kom op, dat was te duidelijk. Als hij zijn slechtere kanten ook toont, maakt m dat wel geloofwaardiger dan het uberbrave profieltje wat ie nu neerzet.

Slachtoffer? Wel of geen drugs, maakt mij niet uit. Als je van dit soort dingen wordt beschuldigd ben je een gigantisch slachtoffer, evenals je familie....

Elan schreef:
Ik ben erg benieuwd naar het litteken gebeuren. Wie zegt dat hij zich altijd ontkleed heeft voor de sex?
Zowel, beetje te laat om dit Maria nu te vragen. Had Petertje dit niet aan Maria kunnen vragen? Nog een gemist puntje?

Gemist puntje? Nah, neeuh... Als hij alles verteld, wordt er naar de rest niet gekeken. Het litteken waar hij aanwees dat het zat, zat nog gedeeltelijk onder het ondergoed, en moet helemaal wel hebben opgevallen in de setting die Maria in het verhaal vertelde...

Elan schreef:
Maria geloof ik dus ook niet, maar denk wel dat hij haar niet behandeld heeft zoals wij behandeld wensen te worden. En die groepsverkrachting geloof ik ook. Maar daar houd het wel mee op.

Drugs oké, maar volgens mij heeft hij haar niet verkeerd behandeld...

Deze bedoelde ik. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:41

Ohja, die dacht ik al!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:42

suze_ schreef:
trennie jij verwoord het beter dan mij :j (ow help.. of is het dan ik... die leer ik echt nooit :o )

haha, net als ik
beter dan mij :P _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:43

suze_ schreef:

dan ik is het ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:43

Ik volg het ook niet meer, wat is er met die quotes trennie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:44

Cayenne schreef:
@Menino, Lucie Mosterd lijdt wel degelijk aan Borderline.
In hoeverre dat hiermee te maken heeft weet ik niet, maar dat vind ik ook niet zo relevant.

ik had het over munchaussen by proxy

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:45

Menino schreef:
Cayenne schreef:
@Menino, Lucie Mosterd lijdt wel degelijk aan Borderline.
In hoeverre dat hiermee te maken heeft weet ik niet, maar dat vind ik ook niet zo relevant.

ik had het over munchaussen by proxy

Dat is al gezegd, dat was een hersenspinsel van mij...

Edit: Even het goede verband weer opgezocht. Omdat Lucie Mosterd Borderline heeft en MBP een sterk narcistisch en/of Borderline karakter heeft, dacht ik eraan...
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 12-05-10 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:46

janine maakt iedereen in de war met d'r hersenspinsel :') ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:47

suze_ schreef:
janine maakt iedereen in de war met d'r hersenspinsel :') ;)

Hahaha nou echt wel :P

Mijn hersenen spinnen te veel...

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:47

Elan schreef:
Waarom is dat het stomste wat je kan doen hns?

Vaak worden er namelijk nog dingen geheim gehouden, om zo de ware dader van een misdrijf te ontmaskeren. Er zijn namelijk dingen die alleen het slachtoffer of de dader kan weten, waarmee je de waarheid achterhaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:48

joyce2 schreef:

En als je een half boek bij elkaar verzin, ben je niet echt helemaal lekker hoor...

nee, ik zou ook niet helemaal niet meer lekker zijn als ik gedwongen zou zijn tot prostitutie (al is het mss maar 1x) en doormeerdere jongens tegelijk verkracht zou zijn....

Maakt mij dat een minder mens waar documentaires over gemaakt moeten worden, waardoor ik vervolgens met de dood bedreigd wordt en heel Nederland ineens een gast die oa een meisje mishandeld heeft etc. de hemel in gaat prijzen :roll: ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-10 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:48

Myfairytale schreef:
suze_ schreef:
samenleven met iemand met borderline is ook moeilijk, maar er zijn zoveel stadia, en fases en soorten medicijnen en verschillende soorten mensen die het hebben en het weer net anders uiten, dat je daar echt nauwelijks conclusies uit kan trekken. vind ik :D

Precies!! En verhalen verzinnen heeft naar mijn mening meer te maken met Munchhausen by proxy dan met Borderline... Zeker in deze context.

Nee, dat is niet absoluut niet waar!
Iemand met borderline kan erg goed manipuleren en kan ook de waarheid uitmuntend manipuleren hoor! Dat worden regelrechte leugens waarin een borderliner zeer hardnekkig in vast blijft houden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:49

Menino schreef:
joyce2 schreef:

nee, ik zou ook niet helemaal niet meer lekker zijn als ik gedwongen zou zijn tot prostitutie (al is het mss maar 1x) en doormeerdere jongens tegelijk verkracht zou zijn....

Maakt mij dat een minder mens waar documentaires over gemaakt moeten worden :roll: ?

Is dat relevant?

Hebben wij gezegd dat Maria en Lucie minder mens zijn dan wij?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:49

Menino schreef:

Maakt mij dat een minder mens waar documentaires over gemaakt moeten worden :roll: ?

Dan is het nog steeds niet normaal om er verkrachtingen, moorden en mensenhandel bij te verzinnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:51

Cayenne schreef:
Menino schreef:

Dan is het nog steeds niet normaal om er verkrachtingen, moorden en mensenhandel bij te verzinnen.

Cayenne: Je vergeet de belangrijkste: Mensen zwart maken.