Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:33

Citaat:
Waar je je echt in vergist is het volgende. Nederlandse jongens worden in ieder geval thuis nog gecorrigeerd voor een groot deel. Dat is bij Marokkaanse jongens helemaal niet het geval. In de Koran staat letterlijk dat iedereen die niet in Allah gelooft een varken is en ook zo behandeld dient te worden. Van hen mag je stelen, die mag je oplichten etc. Naar de buitenwereld toe doen ze alsof ze het afkeuren, maar intern wordt het helemaal niet afgekeurd. De jongens zijn heilig daar en zijn na hun vader, de baas in huis. Nou daar hoef je in Nederlandse gezinnen echt niet mee aan te komen. Maar goed...een ding is zeker...veruit het grootste deel van het geweld in de wereld momenteel wordt door Islamieten bedreven. Is dat toeval? Ik denk het niet...het is een hele gewelddadige cultuur, en uiteraard zijn de volgelingen dat dan ook. Ik noem maar...een Fatwah afkondigen...dat is al van de gekke. Salmon Rushdie die al 20 jaar beschermd moet worden omdat er een doodsvonnis op hem rust...Wilders die dagelijks beschermd moet worden, alle tafarelen vanwege een paar cartoons in Denemarken en ga zo maar door. Geloof jij dat er een probleem zou ontstaan als je zou zeggen dat Jezus homo was, of god een pedofiel? Echt niet....niemand zou beschermd hoeven worden, komt alleen uit het Moslimgeloof die gewelddadigheden. Maar ja...je moet het willen zien...als je dat niet wilt, dan zul je ook nooit overtuigd raken.

- Het is niet waar dat Marokkaanse jongens in geen enkel gezin gecorrigeerd worden.
- Het is niet waar dat de profeet oproept om te stelen en op te lichten. Dit is maar hoe je het interpreteert. Als er staat dat een men die niet geloofd onrein is als een varken. Dan is dat beeldspraak. En wordt dat niet bedoelt als dat iedereen die niet gelooft een varken is :P Meerdere geloven lijken in eerste instantie de niet-gelovigen af te keuren. Dat vind ik heel slecht aan het geloof! Maar dit is niet alleen zo in de Islam. Bovendien blijft een heilig geschrift altijd interpreteren. Als ik met oude teksten werk moet ik dat ook vaak in de tijd plaatsen om het te begrijpen.
- Het grootste deel van het geweld in de wereld komt niet voort uit de Islam
- De islam is niet per defenitie een gewelddadige cultuur
- Het probleem rond de vrijheid van gedachte en meningsuiting en de bedreiging die hierop volgt is niet per defenitie een islamitisch gebruik.

Ik heb dit eerder ook al beargumenteerd.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:34

Sandeman schreef:
Nee hoor.ligt niet aan jouw.

Ik heb de koran niet gelezen,maar mijn ex-collega van Marrokaanse afkomst had het wel over stenigen van vrouwen bij vreemdgaan. Weet niet of dit waar is, en eerwraak is toch ook iets islamitisch. Had een collega uit Afganistan, jaren mee gewerkt, topmeid. Was uitgehuwelijkt. Eigenlijk wilde ze niet en is gevlucht naar Amerika voor eerwraak binnen de familie. Dat vind ik eng

Eerwraak wordt verboden door de Sharia. Zie ook http://www.moslima.nl/familie/overspel.html
Laatst bijgewerkt door Peperkroket op 12-04-10 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:34

Ik wil die Koran wel eens lezen..... ben ik wel even bezig denk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:35

Oh ja Geert Groote, kende ik vroeger ook wel mensen van :). Dat is wel een school aan de kunstzinnige kant en ik kan me voorstellen dat daar minder buitenlanders op zitten.

Springert, kun je dat stukje uit de Koran even letterlijk hier neerzetten, dan snappen we waar je het over hebt.

Laat Iris' functie erbuiten.

En even voor de duidelijkheid: jij begon over drugspushers in Amsterdam, maar dat verhaal is ook al zo generaliserend en niet waar.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:38

Fiffill schreef:
Mwoh ik twijfel bijv. al over 9-11, volgens mij heeft Bush daar meer mee te maken dan wij weten, en die is toch echt christelijk. ;)

Tja...dan houdt het op...als je echt gelooft wat je hier schrijft, dan is elke verdere discussie nutteloos.
Het ga je goed met je studie, doei.

Krips

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:39

Waarom?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:40

Lovely schreef:
Springert, zegt de term sexueel misbruik je iets? Heb uw naaste lief, liever,liefst? Belfast, wel eens van gehoord? Kukluxklan misschien?

Eerder in dit topic beweerde je dat het in de grote steden allemaal zo erg is en dan vooral in Amsterdam. Nu woon ik al een tijdje in deze prachtstad en ik kan mij geheel niet vinden in jouw mening. Daarom prijs ik mij ook gelukkig dat men in mijn buurt en in mijn stad niet en masse op dat gewauwel van Wilders stemt.

Dan ga je nog teleurgesteld raken a.s. verkiezingen, want de PVV gaat heel veel stemmen halen in Amsterdam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:48

Springert schreef:
Lovely schreef:
Springert, zegt de term sexueel misbruik je iets? Heb uw naaste lief, liever,liefst? Belfast, wel eens van gehoord? Kukluxklan misschien?

Eerder in dit topic beweerde je dat het in de grote steden allemaal zo erg is en dan vooral in Amsterdam. Nu woon ik al een tijdje in deze prachtstad en ik kan mij geheel niet vinden in jouw mening. Daarom prijs ik mij ook gelukkig dat men in mijn buurt en in mijn stad niet en masse op dat gewauwel van Wilders stemt.

Dan ga je nog teleurgesteld raken a.s. verkiezingen, want de PVV gaat heel veel stemmen halen in Amsterdam.

Dat lijkt mij niet, want dat hebben ze nog bij geen een andere verkiezing gedaan en ook niet in de peilingen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:52

@jameyskatje
Ik heb de hele, Nederlandse, versie van de Koran gelezen. Al jaren geleden. Gewoon omdat het me interesseerde en ik zelf wilde lezen waar nu eigenlijk over gesproken werd. Maar zoals ik jou nu begrijp is die vertaling dus niet correct. Daar stond wel degelijk in dat Allah de enige god is, en dat iedere niet gelovige onrein is en uitgeroeid moet worden.
1 vraagje...hoe weet jij precies wat er in de Koran staat, want jij leest toch ook geen Arabisch?
Maar ik ga je nog wat vertellen....ik ken heel veel Marokkaanse meisjes, en ik moet heel eerlijk zeggen dat juist zij helemaal niet die problemen veroorzaken die die jongens doen. Veruit de meesten zijn schatten van meiden, en doen het goed op hun school of werk, en spreken perfect Nederlands. Voor hen heb ik respect, en vergroot de afkeer die ik tegen de meeste jongens heb. Want juist die meiden laten zien dat het niets met afkomst of cultuur te maken heeft, want die zijn hetzelfde als van hun broers. Die jongens willen gewoon niet deugen, dat is het.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:55

Chris schreef:
Nee ik weet niemand, maar dat maakt niet dat het niet bestaat. En heb je dat artikel over Jim Jones gelezen?
Ik snap gewoon niet dat je met zo'n beeld naar een bepaalde bevolkingsgroep kunt kijken, omdat er een paar mensen erge dingen doen. Dingen die nauwelijks iets met de islam te maken hebben en waar een doorsnee moslim nooooit over na zou denken om te doen.

Toe maar...waarom gaan we het niet over de spaanse inquisitie hebben, of nog verder terug, over de Romeinen.
We hebben het over nu...en niet over vroeger.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:01

Springert schreef:
Fiffill schreef:
Mwoh ik twijfel bijv. al over 9-11, volgens mij heeft Bush daar meer mee te maken dan wij weten, en die is toch echt christelijk. ;)

Tja...dan houdt het op...als je echt gelooft wat je hier schrijft, dan is elke verdere discussie nutteloos.
Het ga je goed met je studie, doei.

Zo, jij bent wel héél erg zeker van je zaken niet? :D En veels te snel op de teentjes getrapt. Rustig maar, wind je toch niet zo op. :(:)

Maar goed, we waren er al achter dat een discussie met jou niet echt mogelijk is aangezien je toch de helft aan het negeren bent.

Chris schreef:
Springert, waarom ga je nou niet in op de post van Jameyskatje? Waarom ga je nou niet in op de post van Lovely, waar ze antwoord geeft op jouw vraag? Je vraagt om een antwoord, je krijgt antwoord en laat het dan zitten..

Je vraagt er zelf naar, en vervolgens kom je er niet op terug omdat er antwoorden zijn?

@Lovely: is idd een vrij creatieve school, meer dan andere scholen. :j

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:17

Krips schreef:
Waarom?

Als iemand echt gelooft in de complottheorie dat Bush zelf iets te maken heeft met de aanslagen in Amerika van 9-11, dan staat dat zo ver van mijn bed, dat is dan niet iemand met wie ik nog verder van gedachte hoef te wisselen. Zo'n complete fictie, is gewoon niet in te schatten. Net zo'n flauwekul alsdat er nog nooit mensen op de maan geweest zijn en dat er ooit een vliegende schotel is neergestort met buitenaardse wezens. Geloof jij daar ook in dan?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:19

Ik vind je heel erg dubbel. De ene keer relativeer je weer wat je zelf zegt. En dan denk ik misschien valt je mening wel mee. En dan ineens kom je weer heel sterk uit de hoek. Dat verward me een beetje.

Ik heb overigens weer op je gereageert, vorige pagina. Maar daar heb je nog niet op gereageert. Jij vroeg mij om een reactie :)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:19

Lovely schreef:
Springert schreef:

Dat lijkt mij niet, want dat hebben ze nog bij geen een andere verkiezing gedaan en ook niet in de peilingen.

haha...de PVV heeft nog nooit meegedaan aan een verkiezing, behalve dan onlangs in Den Haag en Almere. En daar werden ze 1 en 2.
Bij de verkiezingen voor Europa was het zo dat ze in Amsterdam 36,4% van de stemmen haalden. Dat is meer dan 1 op 3!!!
Meer stemmen dan welke andere partij in Amsterdam dan ook.
Dus je verkoopt echt onzin.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:20

Springert schreef:
Maar ik ga je nog wat vertellen....ik ken heel veel Marokkaanse meisjes, en ik moet heel eerlijk zeggen dat juist zij helemaal niet die problemen veroorzaken die die jongens doen. Veruit de meesten zijn schatten van meiden, en doen het goed op hun school of werk, en spreken perfect Nederlands. Voor hen heb ik respect, en vergroot de afkeer die ik tegen de meeste jongens heb. Want juist die meiden laten zien dat het niets met afkomst of cultuur te maken heeft, want die zijn hetzelfde als van hun broers. Die jongens willen gewoon niet deugen, dat is het.

Dit is de eerste post die ik van je leest, waar je positief kan reageren op buitenlanders (in dit geval Marokkaanse). Jammer dat dat in geen énkele andere post en mening duidelijk wordt, en je alle moslims maar over 1 kant scheert.

Waar komt die haat dan vandaan, en waarom vindt je die jongens nou zo erg?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:25

Krips schreef:
Ik vind je heel erg dubbel. De ene keer relativeer je weer wat je zelf zegt. En dan denk ik misschien valt je mening wel mee. En dan ineens kom je weer heel sterk uit de hoek. Dat verward me een beetje.

Ik heb overigens weer op je gereageert, vorige pagina. Maar daar heb je nog niet op gereageert. Jij vroeg mij om een reactie :)

Dat komt omdat je er van uitgaat dat iemand die PVV stemt, per definitie een racist is. Maar dat gaat in mijn geval echt niet op, ook al zijn er hier die dat willen doen geloven. Maar ik wil af van die terroriserende jochies, en er is niet een partij, buiten de PVV, die daar zo rigoreus mee wil omgaan. Voorheen stemde ik altijd VVD, maar ook die hebben bewezen dat hun aanpak niet helpt.
Maar dat is niet de enige reden dat ik PVV stem, ook vanwege diverse andere punten, en het totale pakketje maakt dat ze bij mij het meeste passen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:28

Myra schreef:
Springert schreef:

Dit is de eerste post die ik van je leest, waar je positief kan reageren op buitenlanders (in dit geval Marokkaanse). Jammer dat dat in geen énkele andere post en mening duidelijk wordt, en je alle moslims maar over 1 kant scheert.

Waar komt die haat dan vandaan, en waarom vindt je die jongens nou zo erg?

Ik heb geen haat, maar er lopen een heel zooitje etterbakken bij die gewoon niet deugen. En het worden er steeds meer omdat ze elkaar lopen op te voeden op straat. Die paasei zou ik graag zien vertrekken, en de fijne kerels blijven dan over, die op hun beurt dan weer een voorbeeld zullen zijn voor de volgende generatie, en zo roei je dit probleem uit. Maar nogmaals, ik heb het al vele malen gezegd, ik wil helemaal niet de goeie het land uit hebben, die doen niemand kwaad, dus waarom zou ik?

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:31

Springert schreef:
Ik heb geen haat, maar er lopen een heel zooitje etterbakken bij die gewoon niet deugen. En het worden er steeds meer omdat ze elkaar lopen op te voeden op straat.

En al die Hollandse jochies doen dat niet? Dat is allemaal macho gedrag, en daar moet het Nederlandse regelsysteem iets aan doen. Daarvoor hoef je ze níet het land uit te sturen of te beledigen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:33

Myra schreef:
Springert schreef:
Ik heb geen haat, maar er lopen een heel zooitje etterbakken bij die gewoon niet deugen. En het worden er steeds meer omdat ze elkaar lopen op te voeden op straat.

En al die Hollandse jochies doen dat niet? Dat is allemaal macho gedrag, en daar moet het Nederlandse regelsysteem iets aan doen. Daarvoor hoef je ze níet het land uit te sturen of te beledigen.

Waarom worden altijd nederlanders erbij gehaald?
Je bent allochtoon, pas je aan en klaar, nederlanders behoren dit ook te doen, die stuur je dan toch ook niet naar Marokko?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:35

Springert schreef:
Krips schreef:

Dat komt omdat je er van uitgaat dat iemand die PVV stemt, per definitie een racist is.
Maar dat gaat in mijn geval echt niet op, ook al zijn er hier die dat willen doen geloven. Maar ik wil af van die terroriserende jochies, en er is niet een partij, buiten de PVV, die daar zo rigoreus mee wil omgaan. Voorheen stemde ik altijd VVD, maar ook die hebben bewezen dat hun aanpak niet helpt.
Maar dat is niet de enige reden dat ik PVV stem, ook vanwege diverse andere punten, en het totale pakketje maakt dat ze bij mij het meeste passen.

Nouja zeg! Dat kan je niet over mij zeggen. Je kent mij helemaal niet. En ik denk dat al helemaaaal niet! Zoals ik al eerder gezegd heb heb ik hier pagina's lang heel prettig gediscussierd met PVV stemmers. Je mag over mij niet zomaar zeggen dat ik dat soort vooroordelen heb. Daardoor voel ik me heel erg beledigd!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:37

Myra schreef:
Springert schreef:

Die Nederlandse jochies kun je niet wegsturen, want die hebben alleen maar een Nederlands paspoort.

Sandeman

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:48

Ik ben voor rascist uitgemaakt. Weet niet meer doe wie, maar dat was zeker een belediging,want ik kan julllie verzekereren dat ik gee rascist ben. Heb wel 4 jaar samen gewoont met een rascist, en die kun je niet met mij vergelijken. Wat hij allemaal zei, brrrrrrrrrrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:50

Springert:
O&S schreef:
D66 is de grote winnaar van de verkiezingen voor het Europees Parlement in 2009. De partij, die een
uitgesproken pro-Europa campagne voerde, ging 6,9% in 2004 naar 21,3% nu en werd daarmee de
grootste partij in de stad. De winst van D66 is nog een fractie groter dan die van de andere grote winnaar,
de PVV, die een uitgesproken anti-Europa campagne heeft gevoerd. De PVV haalde in Amsterdam
12,8% van de stemmen.

Bron: http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2009_eur ... ve_uitslag

Oh ja, in mijn stadsdeel haalde PVV 7% van de stemmen, 6e plaats.

12,8 is nogal minder dan 36,4%.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:56

Lovely schreef:
Springert:
O&S schreef:
D66 is de grote winnaar van de verkiezingen voor het Europees Parlement in 2009. De partij, die een
uitgesproken pro-Europa campagne voerde, ging 6,9% in 2004 naar 21,3% nu en werd daarmee de
grootste partij in de stad. De winst van D66 is nog een fractie groter dan die van de andere grote winnaar,
de PVV, die een uitgesproken anti-Europa campagne heeft gevoerd. De PVV haalde in Amsterdam
12,8% van de stemmen.

Dat komt dan waarschijnlijk omdat dat niet de uitslag is die ze omgerekend hebben. Er is een uitslag die hebben ze helemaal omgerekend naar wat het geweest zou zijn bij een gemiddelde opkomst zoals bij Landelijke verkiezingen, want er was een royaal lagere opkomst bij die Europese dan bij Landelijke.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:32

Springert schreef:
Lovely schreef:
Springert:
[O&S"]
12,8% van de stemmen.
[ eind quote]

Dat komt dan waarschijnlijk omdat dat niet de uitslag is die ze omgerekend hebben. Er is een uitslag die hebben ze helemaal omgerekend naar wat het geweest zou zijn bij een gemiddelde opkomst zoals bij Landelijke verkiezingen, want er was een royaal lagere opkomst bij die Europese dan bij Landelijke.

Ach.... nu komt de aap uit de mouw. Wie had er ook alweer zijn feiten niet op een rijtje? :')