[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:45

_sparta_ schreef:
Deze belofte wilde hij houden. Als hij dat bij alle vorige ook gedaan had was het geloofwaardig, nu vere van.

Net zoals Bos, of wie dan ook de verkiezings leuzes nooit kan waarmaken, mits de partij 76 zetels haalt, kan Wilders dat ook niet.
Alleen de meeste partijen brengen dat niet als beloftes, ze brengen het als idealen die ze zouden willen waarmaken. Wilders daarentegen heeft al aangekondigd dat hij de boel zal gaan veranderen.
Dat is net zon utopie als al zijn andere uitspraken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:47

_sparta_ schreef:
Deze belofte wilde hij houden. Als hij dat bij alle vorige ook gedaan had was het geloofwaardig, nu vere van.

Ik geloof dat je het sarcasme in mijn opmerking even gemist had wat Bos betreft.
Overigens vind ik het heel logisch dat politici niet alle beloftes 1 op 1 over kunnen nemen uit hun verkiezingsprogramma. Als we dat zouden willen, zouden we ons bestuursstelsel moeten ombouwen. Compromissen zijn vaak beknellend, maar één partij aan de macht zou ik persoonlijk nog veel beknellender vinden.......ongeacht welke partij dat is.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:48

Als ze nu eens vaker luisterde, dan was het niet zo'n puinzooi geworden. Al 20 jaar gaat het er op verjaardagen over dat het zo niet langer kan met bijvoorbeeld de criminaliteit en ook met de mensen van buiten Nederland. Maar nee, dan frutselen we nog wat door. Pas als het te laat worden ze ook eens wakker. En na 10 keer over zich heen laten lopen zegt Bos ineens, nu niet en het kabinet ligt op zijn gat. Maar voor puur Nederlandse dingen heeft hij geen ballen gehad.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:51

Ik geloof dat wij hele andere verjaardagen bezoeken ;)

joostvangestel

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:00

Goh, pas sinds 1990, daarvoor was er geen criminaliteit? Lijken me wel heel trieste verjaardagsfeestjes.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:04

@Toekie: Ja dat spotje is ingrijpend , maar wel waar het precies om gaat, de menselijkheid in de zorg. Heel schrijnend,......Dit programmapunt van de SP is ook hun beste.

....maar bij al deze dingen krijg ik ook wat gewetensvragens... en conflicten :D ...wat kan je er zelf aan doen om het beter te maken....moeilijk.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:13

Nee hoor heel gezellig. Maar zoiets komt wel voorbij. Maar jullie hebben het allen maar over flower power en boomknuffelen? Ach ieder zijn ding zullen we maar zeggen. :) Wij hebben het wel eens over dingen die echt in het leven gebeuren zonder het hoofd in het zand te duwen of de roze bril eens op te zetten.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:15

sparta: Nee, en we hebben het ook niet over de slag bij thermopylae. Wie zijn "jullie" eigenlijk?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:17

Erg eens met Sarabande, de mensen die op Wilders stemmen geloven echt in sprookjes als ze denken dat hij alles kan oplossen. Naast het feit dat hij het niet eens door de Tweede Kamer krijgt als hij al zijn "oplossingen" wilt doorvoeren, zullen ze ook niet helpen. Daarnaast is het hier al eerder gezegd, en dat idee heb ik ook, nl. dat Wilders liever in de oppositie blijft met al zijn zetels dan te gaan regeren, dan kan hij nog wat langer blijven doorschreeuwen zonder verantwoordelijkheid te nemen en écht aan oplossingen te werken.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:21

Jij en je familie en vrienden bijvoorbeeld op een feestje. Omdat jullie betere feestjes hebben als wij, tenminste dat maak ik op uit je bericht.Maar die denigrerende toon is blijkbaar heel gewoon in dit topic. Bij ons (familie en vrienden bij ons aanwezig) is het erg gezellig. Maar criminaliteit is iets wat voorbij komt. Niet aanpassen ook. En daar zijn de grootste tegenstanders zelf de vrienden die een "kleurtje" hebben. God wat hebben die een hekel aan hetzelfde kleurtje wat geen bal uitvoert dan rottigheid op een dag.

Het is al veel vaker voorbij gekomen dat Wilders stemmers helemaal niet denken dat alles wat hij roept er door gaat komen. Maar het softe met het harde samen misschien een mooie middenmoot geeft.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:25

_sparta_ schreef:
Nee hoor heel gezellig. Maar zoiets komt wel voorbij. Maar jullie hebben het allen maar over flower power en boomknuffelen? Ach ieder zijn ding zullen we maar zeggen. :) Wij hebben het wel eens over dingen die echt in het leven gebeuren zonder het hoofd in het zand te duwen of de roze bril eens op te zetten.

Ga je me nu dan eindelijk eens vertellen waar je al die vooroordelen over links op baseert? Ik hoor hier alleen maar gezeik tegenover links, ze doen vanalles fout. Maar concrete handelingen van de linkse partijen worden er dan niet genoemd.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:29

Zijn er concrete handelingen dan? :D En alleen maar gezeik op links, zoek eens op het woord Wilders en dan het commentaar? Als je daar peilingen van zou maken scoort dit topic goed op de zeik rechts af ranglijst. :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:31

_sparta_ schreef:
Zijn er concrete handelingen dan? :D En alleen maar gezeik op links, zoek eens op het woord Wilders en dan het commentaar? Als je daar peilingen van zou maken scoort dit topic goed op de zeik rechts af ranglijst. :D

Gezeik op Wilders wordt over het algemeen nog prima onderbouwd (maar daar wordt gemakshalve niet op in gegaan)
Dus, wat doet links nu precies verkeerd? Concreet?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:33

OMG, het grootste percentage tot nu toe bij de PVV?? :oo

ik geef mijn stem aan Balkenende, en hoop dat hij weer premier wordt.
Rouvoet mag wat mij betreft ook premier worden, maar omdat het nu blijkbaar om de tweestrijd Bos/Balkenende gaat, en daarnaast de PVV blijkbaar steeds meer groeid doe ik het dit keer zo, dan wil ik mijn stem niet vergooien aan een kleinere partij.
Laatst bijgewerkt door Marigold op 05-03-10 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:34

Waarom Marigold? Het is hem al een paar keer eerder niet gelukt? Is natuurlijk wel een samenwerking met anderen, maar hij was wel degene die alles in het gareel had moeten kunnen houden, lijkt me.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:36

omdat ik Balkenende een capabel en intelligent persoon vind, met goede oplossingen, en een serieuse inslag.

dat het mis ging lag niet alleen aan hem, als het niet meer gaat dan gaat het niet, dat is ook eerlijke politiek.
Laatst bijgewerkt door Marigold op 05-03-10 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:37

Prima onderbouwd, waar dan? Het enige wat er wordt gezegd is dat ze het niet waar kunnen maken. Is dat onderbouwen?
Wat dacht je van het steeds maar door laten gaan van criminaliteit? (Nederlander en niet Nederlander) In het programma staat wel anders, maar dat hebben we gemerkt de laatste jaren. Tegen strenger straffen zijn met alle smoesjes van dien, maar niet zien dat we hier steeds zwaardere misdrijven krijgen en het gepraat tegen die daders niet heeft geholpen. Maar de roze bril maar ophouden. Want het is zo erg niet. Totdat je zelf een keer een geweer op de knar krijgt en dan anders piept. Dan zou je willen dat die gast waarvan je hoort hij al een bekende is bij de politie eens wat langer (denk aan altijd) vast zou zitten. Dan was dit je niet overkomen en al die andere na je ook niet.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:41

dat geluid laat Wilders al horen, maar ik zie hem niet als leider van het land.
hij kaart veel punten aan, maar hoe wil hij die punten aanpakken?
PVV krijgt blijkbaar zijn plek, en daardoor ook zijn recht van spreken en meebeslissen wel, maar nogmaals, als leider zie ik ze niet graag.
ik vind dat men wel fatsoenlijk en serieus met elkaar om moet blijven gaan in die kringen, en dat verloederd ontzettend de laatste tijd.
doe mij dan de normen en waarden maar van JP.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:41

Er wordt ook onderbouwd waarom men denkt dat wat de PVV beloofd nooit realiteit kan worden. En dáár wordt dan vervolgens niet op in gegaan.

Wederom: links heeft nog helemaal geen kans gekregen zich te bewijzen dus je kán niet stellen dat hun aanpak niet werkt.

Ik ben benieuwd waar je vandaan haalt dat links criminaliteit maar door laat gaan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:42

Zesiram schreef:
_Vanes_ schreef:
Oh ja,..defensie,..weer zo een! :D

Hij wil toch juist meer steun geven aan de strijd tegen het terrorisme? Ik zie bezuiniging op defensie er nog zo 1.2.3. niet bijstaan?

Niet meer aan europese missies, enkel aan de navo.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:29

Deze foto staat vandaag trouwens in de Volkskrant, vind 'm zo triest (wel mooi, maar zielig). |(
Agnest Kant vlak na bekendmaking van haar aftreden.

Afbeelding

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:49

Heino schreef:
Wederom: links heeft nog helemaal geen kans gekregen zich te bewijzen dus je kán niet stellen dat hun aanpak niet werkt.

%)

hmm, de experimentjes van Lenin, Mao en Castro vergeten? Daarnaast hebben we in dit land ook al experimenteel den Uyl, Kok en Bos gehad ;) Ik denk dat "links" die kans al een dikke eeuw heeft aangepakt ;)

Maar goed, de politieke realiteit verandert continu, daarnaast is de huidige situatie ook "nieuw", dus de vraag is in welke zin er beproefde oplossingen bestaan. Noch rechts, noch links heeft het wat dat betreft bewezen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:50

@Sparta: niemand heeft gezegd dat de partijtjes die jij bezoekt minder zijn dan van een ander. Je bent wel erg lichtgeraakt zeg, alleen omdat mensen zeggen dat ze het niet over criminaliteit hebben.
En dan beginnen over boomknuffelen, en over links je gal spuien. Toevallig ben ik ( net als Joost volgens mij ) aan de rechterkant geörienteerd, dus je slaat de plank echt volledig mis :n

Je hebt wel erg snel je conclusies klaar, en voor de rest heb ik je nog weinig zien tegenwerpen op de onderbouwing van het gebrek aan realiteitszin in Wilders visie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:53

joostvangestel schreef:
%)

hmm, de experimentjes van Lenin, Mao en Castro vergeten? Daarnaast hebben we in dit land ook al experimenteel den Uyl, Kok en Bos gehad ;) Ik denk dat "links" die kans al een dikke eeuw heeft aangepakt ;)

Maar goed, de politieke realiteit verandert continu, daarnaast is de huidige situatie ook "nieuw", dus de vraag is in welke zin er beproefde oplossingen bestaan. Noch rechts, noch links heeft het wat dat betreft bewezen.

Ik heb het niet over links in het buitenland, maar links in Nederland. De kabinetten die je noemt vind ik niet links maar centrum links. Ik heb het over links als in SP en GroenLinks. Daar wordt continu op afgegeven terwijl ze nog geen kans gehad hebben.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:05

Waarom zou ultra links het beter doen in Nederland dan in het buitenland? Wat maakt Nederland zo speciaal?