Moet de Burka kunnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is de Burka storend?

Ja
636 (65%)
Nee
328 (34%)

Totaal aantal stemmen: 964

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:22

Ik kan er niks aan doen, maar vind het domweg angst aanjagende gewaden hoor!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:31

zou jij een niqaab/burka willen dragen op den duur,jameyskatje?of blijf je gewoon je hoofddoek dragen?

wbt het vrijwel niet geloven,je gelooft het ergens toch niet dat zij de waarheid spreekt,want anders zou je niet over vrijwel spreken.
je kan er toch ook vanuit gaan dat het zo is wat ze verteld?

jameyskatje

Re: Moet de Burka kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:45

ga jij altijd overal vanuit dat iemand de waarheid spreekt? moet ieder toch voor zich weten ;)

nee hoor. dat heb ik in het begin van dit topic al uitgelegd. dat is niet verplciht in mijn geloof, ik sta er verder ook helemaal niet achter. ben tevreden met mijn hoofddoek en mijn leven zoals het nu is, heb absoluut geen behoefte aan meer bedekking en meer maatschappelijke belemmering.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:12

nouja waarom zou je het niet geloven?dat vraag ik me af.
want waarom zou iemand daar nou over liegen.

en sorry,ik ben geen mens met een fantastisch geheugen,vandaar de burka/niqaab vraag.

ik vind het wel grappig,want een oud collega van me beheerde toendertijd een website met allerlei kleurige modellen van hoofddoeken,best nog wel modieus.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:19

agja. ik vind het opmerkelijk en daar blijf ik bij.

nja, ik vind mezelf ook best wel modieus hoor. je kan hartstikke vrouwelijk en modieus zijn met een hoofddoek. :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:22

nogmaals,dat mag je best opmerkelijk vinden,vind ik ook,maarja ik heb zoiets van: waarom zou ze liegen.

wbt de hoofddoeken,soms zie je dames met zo'n onflatteuze tent om hun hoofd,zo zonde,want je kan er een mooi geheel van maken!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:30

Ik vind het leuk om een bandana te dragen, dit mag zeker niet tijdens het werk. Dus waarom wel een hoofddoekje.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:31

dat zou je dan bij je werkgever moeten vragen.
het lijkt me dat iedereen daar gelijk in behandeld moet worden.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:33

ik beschuldig haar ook niet van liegen hoor. dat maak jij er nu van. inderdaad, waarom zou ze liegen? maar het lijkt mij logisch dat zoiets op scholen verboden is.. misschien was het een ludieke actie van die meiden ofzo? omdat ze ook zei dat ze hun nu nooit meer ziet.

natuurlijk. maar ik zie ook zo vaak onflatteuze niet-hoofddoekdragende vrouwen lopen in hun joggingpak met een dot op hun hoofd. is ook weer een kwestie van smaak/mood.

dit is meer mijn stijl:
ik hou van vrouwelijk, netjes, bedekkend.
http://img717.imageshack.us/img717/1465/dsc04237a.jpg

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:37

nouja als jij er niet helemaal vanuit gaat dat het klopt wat iemand verteld........en niet de waarheid vertellen staat nog altijd gelijk aan liegen,toch.

het zou idd best een actie van die meiden geweest kunnen zijn,je weet het nooit.

je hoofddoek ziet er netjes uit. ik vind het dan altijd wel mooi als het qua kleur aansluit bij de rest van de kleding(setjes,haha)

en misschien heb je die vraag al eens beantwoord,maar als je paardrijdt,doe je dat met je hoofddoek op?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:01

Je ziet er idd modieus uit Katje in je outfit.
Het is duidelijk dat je daar wel aandacht aan besteed en idd, er lopen hoofddoek loze rond waarbij je je ook afvraagt....kom je net zo uit je nest gestapt ofzo.
Maar zoals jij eruit ziet is het niet beangstigend, integendeel, maar met een burka vind ik dat dus wel.

Op zich heeft het wel 1 groot voordeel....je hoeft 's morgens niet als je een beetje moeilijk haar hebt hemel en aarde te bewegen om je haar een beetje in fatsoen te krijgen ;)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:14

Ik vind van niet , ik zie graag wie er om me heen loopt. En als ik met iemand praat dan vind ik het wel zo fijn om ook te kunnen zien tegen wie ik praat ;)

Dusss ik vind dat het niet kan :D (tsja en ik snap het sowieso niet dat je daarmee wil rondlopen, maar dat ligt aan mij :P )

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:24

ik rij opzich ook met hoofddoek, maar ik moet eerlijk zeggen. ook niet altijd. met een cap vind ik het niet zo handig. en ik ben er ook een beetje laks in af en toe. ik heb trouwens wel hoofddoekjes uit 1 stuk met elastiek, die gebruik ik speciaal voor het sporten. naar school, werk etc draag ik m 100% echt altijd. naar de paarden niet altijd. mja, waar mijn pony staat is vaak geen kip te bekennen. het is ook in een dorpje waar men er niet zo bekend mee is, en ik heb niet altijd zin in die confrontaties. mja das gewoon een persoonlijk iets

haha ja inderdaad,. als ik een bad hairday heb bind ik alles op een knot en dan de hoofddoek erover en klaar.. als ik later op de dag thuiskom besteed ik wel weer aandacht aan mijn haar.. maar als ik sochtends aan de late kant ben en mijn haar wilt niet meewerken.... ideaal:P

tnx voor de complimentjes :D

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:20

ik heb nee gestemd

ik werk in de gezondheidszorg, en kom vaak mensen (wil zelfs niet meer weten wat eronder zit, man OF/EN vrouw) die een burka dragen
vind een hoofddoek nog een beetje kunnen, zonder al het geforceerde eraan, en op werkvloer bij ons moet het af. Hygiënische redenen (we mogen ook geen ringen en horloges dragen wegens contaminatie gevaar (werk met bacteriën en virussen))
maar een burka
dat is totaal onpersoonlijk, je kunt evengoed tegen een muur praten. Vind het ook geen blijk aan respect tegenover het land waarin deze mensen verblijven, bij ons België (word burkaverbod dus waarschijnlijk goedgekeurd, dus normaal ook alles waaruit de identiteit niet direct zichtbaar is)
hier is het raar en voor de meesten storend, uitgezonderd voor islamieten.

als ik naar het buitenland ga, lees dan nu islamitisch land, dan ga ik echt niet met een kruisteken aan men kettinkje gaan rondlopen of naar buiten gaan in een mini-jupe. toch teken van respect naar daar toe. Maar zomaar al mijn gebruiken overhevelen naar daar, danweet je dat je op korte tijd problemen krijgt.
Dus is het voor hen, voor mij, toch aanpassen geblazen, niet alles kan. Dat ze vergelijkbare voorbeelden opzoeken in hun thuisland. en eens nadenken over mogelijke gevolgen daar. (we kunnen hier dan ook met stenigingen beginnen en ophangingen, want dat wordt in sommige landen wel nog doodleuk uitgevoerd :r )

mijn excuses

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 01:09

Als je ergens op vakantie bent is dat toch heel iets anders dan als je in een land geboren bent en islamitisch bent.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 01:42

Waarom?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 08:36

inderdaad?je behoort wel enig respect te tonen voor het land waar je verblijft.

en dan heb ik het niet over een gewone hoofddoek,dat vind ik zelf niet zo erg.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:09

wisten jullie trouwens dat er meer autochtone moslims in nederland zijn dan bijvoorbeeld uit indonesie. wist ik helemaal niet. schatting was zo'n 12000 en nu inmiddels 15000. ze hebben mij uiteraard niets gevraagd, ik vraag me altijd af hoe het cbs aan zulke cijfers komt???

verder lekker offtopic, maar ik vond het gewoon opmerkelijk!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:11

dat zijn er best veel!dus er zijn meer 'Nederlandse' moslims dan moslims die oorspronkelijk komen(of de ouders)uit een islamitisch land?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:16

dubbele nationaliteit heeft daar vast iets mee te maken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:17

maar heeft ze het nu niet over oorspronkelijke Nederlanders die bekeerd zijn tot de Islam?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:22

autochtone moslims zijn inderdaad van origine nederlanders die bekeerd zijn tot de islam maar het zijn ook de 3e generatie moslims in nederland. overigens, de 1e groep is heel moeilijk te schatten, want het is niet geregistreerd en dus moeilijk telbaar, dat aantal ligt vast hoger, dat kan niet anders

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:23

maar de 3e generatie moslims krijgt vaak de Islam mee vanuit huis,dat is bij de meeste nederlanders niet zo

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:26

jameyskatje schreef:
autochtone moslims zijn inderdaad van origine nederlanders die bekeerd zijn tot de islam maar het zijn ook de 3e generatie moslims in nederland. overigens, de 1e groep is heel moeilijk te schatten, want het is niet geregistreerd en dus moeilijk telbaar, dat aantal ligt vast hoger, dat kan niet anders

Hoezo "kan dat niet anders"? Misschien hebben ze wel al een te hoge inschatting daarvan gemaakt, dat weet jij toch niet?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:54

het is geen geregistreerd getal dus hoe tellen ze dat? nee dat geloof ik niet. er zijn meer instanties die dat 'tellen' en ik heb wel eens een hoger getal gehoord. ik geloof zeker dat het er meer zijn. hoe dan ook.. het is heeeeeel moeilijk telbaar. maargoed, meer of minder, wat maakt het uit. het zijn er toch aardig wat, aardig wat moslims waarvan nederland 'hun eigen land' is..

deze discussie heeft zich ook al 12x herhaald, een discussie over vakanties en aanpassen en 'eigen land'. dusja, ik heb er ook niets zinvols meer aan toe te voegen :P