Alet74 schreef:@Gohya:google maar eens op vlaginstructie, dan zie je dat ieder land dit heeft. De instructie is per land heel verschillend, je hebt landen waar je elke dag mag vlaggen, maar dus ook (Nederland) waar dit niet zo is. En de straffen verschillen ook per land.
Er zijn vervelende jongeren van alle afkomsten, en die jongeren moeten worden aangepakt. Maar daarnaast moet je zoiets in mijn ogen ook opbouwend en dus positief aanpakken, dat werkt nu eenmaal beter in het algemeen. Kijk maar naar het opvoeden van een kind: dat is ook een kwestie van goed gedrag belonen. Geef vervelende jongeren ergens verantwoordelijkheid voor, volgens mij gebeurt dat op veel plaatsen al.
Toen ik jong was, had je in het dorp waar ik woonde autochtone jongeren die de boel vernielden, mensen lastig vielen (eind jaren 70/begin jaren 80), toen had je hier vrijwel nog geen allochtone mensen. Afkomst en gedrag is niet aan elkaar gerelateerd.
Dit ben ik echt niet met je eens.
Het is duidelijk dat de marokkaanse en antilliaanse jeugd moeilijkheden geeft, is ook uit onderzoek gebleken. Het is ook duidelijk te merken als je in 1 van de steden woont, werkt of komt.