Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:48

gohya schreef:
"beantsje" ik heb nooit geweten dat je de vlag na zonsondergang niet meer buiten mag hangen.
Veel mensen zullen dat ook niet weten,je kan toch ook niet álles weten?Dit heb verder nix met vreemde begrippen te maken.
Niemand die álles weet.

In de wet staat ook dat je alle wetten hoort te kennen, waardoor het argument 'maar ik wist het niet' dus nooit een geldig argument is. Iedereen hoort de wet te kennen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:50

Alet, ik heb dat gemist denk ik, op dit moment heb ik te weinig tijd om me druk te maken over het nieuws of over wat Wilders te melden heeft. ;)

Betteke schreef:
Waarschijnlijk heb ik wat gemist, maar waar zegt Wilders letterlijk dat hij groepen uit wil sluiten?

Ik wacht nog steeds op antwoord.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:50

iedereen hoort de wet te kennen?
Heb je het wetboek weleens gezien?Succes!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:52

Betteke schreef:
En dat is weer generaliserend. ;)
Slechts 1 aanhanger maakt zich druk over vlaggen of nummerborden, imo ook een absolute tijd-en energieverspilling, maar niet typerend voor een hele groep.
Moslims mogen ook niet over 1 kam geschoren worden, waarom de aanhang van Wilders dan wel?

Veel mensen die hun 'gelijk' willen hebben, hebben het vaak niet door dat ze juist 'de andere kant' over 1 kant scheren. Of bijvoorbeeld mensen die zich gediscrimineerd worden de grootste mond hebben, en het zelf ook doen.
Zelf probeer ik het ook altijd van alle kanten te bekijken maar toch heb je soms al een mening gevormd en ben je niet objectief meer.
Iedereen maakt ook andere dingen mee dus om nu tegen Johnny (was dat de naam) nu te zeggen dat het niet eerlijk is om zulke mensen te 'beschuldigen' en dat blanke het ook kunnen doen. Tja, wie staat er in Johnny's schoenen.
Alet of Sarabande hebben dergelijke zaken misschien nooit meegemaakt, weet ik niet hoor, en die mensen kijken er heel anders tegenaan.
Zelf ben ik er voorstander van dat er in NL wel iets gedaan moet worden tegen de jongelui van een bepaalde komaf, dat moet eens worden aangepakt. De politie mag wel eens steviger op gaan treden in mijn ogen.
Nederlands leren en dat soort zaken, ook heel belangrijk, daar wordt gelukkig wel veel aandacht aan gegeven. Hat mag natuurlijk niet zo zijn dat als je hier 20 jaar woont je je nog niet verstaanbaar kan maken.

Ik kan me in geen enkele partij vinden tot nu toe dus stem ik niet. ;) Maar dat terzijde...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:54

Chrisje 92.
Er is niemand die alle regels uit het wetboek kent.
Als jij die wél kent ben je een heel knap persoon.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:56

@MB: hiermee bedoelde ik te zeggen dat Wilders zijn aanhang eigenlijk wel een beetje aanzet tot het zelfde gedrag.

Je hebt trouwens wel gelijk dat ik nog nooit iets dergelijks (wat dat ook mag zijn) heb meegemaakt en dus erg neutraal hierin sta en dan wel neig om het voor de underdog op te nemen.

@Betteke: pfoeh, dat is al eens in een ander topic aan de orde geweest (geloof ik), dat ging er toen over dat hij Moslims weer terug wilde sturen naar het land van herkomst. Ik geloof dat hij iets dergelijks in een of andere toespraak heeft gezegd.
Als ik het terug kan vinden, zal ik een linkje plaatsen.

@Gohya: voordat ik een vlag buiten ophang, kijk ik wel even of er hiervoor regels zijn.

gohya

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:00

Alet 74.
Oke de nederlandse vlag zijn regels voor,dat weet ik nu ook.
Alleen Waarom alleen de nederlandse vlag?andere vlaggen mogen wel dag en nacht elke dag buiten hangen.
Kijk dat vind ik dan erg raar.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:02

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:07

Ik moet zeggen dat mij dat weer niet opvalt...

Ik ben ook vaak geneigd om het voor de underdog op te nemen maar ik heb het (cultuur bijvoorbeeld) van beide kanten meegemaakt. Het is wel zeker dat er een probleem is en de marokkaanse jongeren geven dat zelf ook wel toe als je een eerlijk gesprek met ze aangaat. Daarmee is het ook natuurlijk weer zo dat er een hele hoop goede marokkanen rondlopen! Maar de jeugd, daar ben ik niet zo heel gerust op...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:33

gohya schreef:
Chrisje 92.
Er is niemand die alle regels uit het wetboek kent.
Als jij die wél kent ben je een heel knap persoon.

Ik zeg ook niet dat ik wel alle wetten ken, maar het moet wel. Als je een boete krijgt omdat je je vlag 's nachts buiten hebt hangen wordt je echt niet kwijtgescholden van de boete als je zegt dat je niet wist dat het niet mocht.

Wikipedia zegt hierover: Het beginsel elke burger wordt geacht de wet te kennen houdt niet in dat alle burgers zouden te weten wat er in alle wetten staat maar het is de juridische fictie dat na de reguliere afkondiging van de wet eenieder geacht wordt daarvan kennis te hebben kunnen nemen. Onbekendheid met het bestaan of de inhoud van de wet vormt dus nooit een verontschuldiging voor overtreding van die wet en kan ingeval van strafbepalingen dus ook niet leiden tot straffeloosheid.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:37

Er lopen zeker ook hele goede marokkanen rond.
Jammer dat die grote groep jongeren het verpesten voor de goede mensen onder de marokkanen.
Die criminele groep moeten ze een poosje naar marokko sturen en daar in de cel stoppen.Daar weten ze wel hoe ze zulke criminelen moeten aanpakken.Hier in nederland is dat veel te soft.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:45

@Gohya:google maar eens op vlaginstructie, dan zie je dat ieder land dit heeft. De instructie is per land heel verschillend, je hebt landen waar je elke dag mag vlaggen, maar dus ook (Nederland) waar dit niet zo is. En de straffen verschillen ook per land.

Er zijn vervelende jongeren van alle afkomsten, en die jongeren moeten worden aangepakt. Maar daarnaast moet je zoiets in mijn ogen ook opbouwend en dus positief aanpakken, dat werkt nu eenmaal beter in het algemeen. Kijk maar naar het opvoeden van een kind: dat is ook een kwestie van goed gedrag belonen. Geef vervelende jongeren ergens verantwoordelijkheid voor, volgens mij gebeurt dat op veel plaatsen al.

Toen ik jong was, had je in het dorp waar ik woonde autochtone jongeren die de boel vernielden, mensen lastig vielen (eind jaren 70/begin jaren 80), toen had je hier vrijwel nog geen allochtone mensen. Afkomst en gedrag is niet aan elkaar gerelateerd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:57

Het zijn zeker niet alleen de marokkanen die zo zijn,Antillianen kunnen er ook wat van.Ik zag laatst een docu,ging over de Bijlmer,mensen kunnen daar niet ens geld pinnen!
Ze worden gelijk overvallen en bedreigd met en mes of ander wapen.Ik begrijp dan ook niet waarom ze daar geen politie in burger neer zetten?of een politie in burger laten pinnen?Kost effe wat tijd maar dan hebben ze wel op heterdaad de daders te pakken toch?Nu doen ze nix of té weinig en blijft het maar doorgaan.Dat is toch geen leven meer voor de mensen die daar wonen?Maar goed dat ik daar niet woon,denk niet dat het goed afloopt dan.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:33

En laten we de Nederlandse jeugd niet vergeten! Dat zijn ook heus niet allemaal engeltjes!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:39

Alet74 schreef:
En laten we de Nederlandse jeugd niet vergeten! Dat zijn ook heus niet allemaal engeltjes!

En wat doe je nu zelf? Nu ga je zelf ook weer de andere kant de schuld geven.

Natuurlijk zijn er ook nederlandse jongeren die geen engeltjes zijn maar ik denk dat als je in een stad zoals Rotterdam of Gouda loopt je het misschien wel door krijgt.
Dan merk je dat de Nederlandse jeugd nog niets is.
Wie het ook is of zijn, aangepakt moeten ze worden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:41

Alet74 schreef:
@Gohya:google maar eens op vlaginstructie, dan zie je dat ieder land dit heeft. De instructie is per land heel verschillend, je hebt landen waar je elke dag mag vlaggen, maar dus ook (Nederland) waar dit niet zo is. En de straffen verschillen ook per land.

Er zijn vervelende jongeren van alle afkomsten, en die jongeren moeten worden aangepakt. Maar daarnaast moet je zoiets in mijn ogen ook opbouwend en dus positief aanpakken, dat werkt nu eenmaal beter in het algemeen. Kijk maar naar het opvoeden van een kind: dat is ook een kwestie van goed gedrag belonen. Geef vervelende jongeren ergens verantwoordelijkheid voor, volgens mij gebeurt dat op veel plaatsen al.

Toen ik jong was, had je in het dorp waar ik woonde autochtone jongeren die de boel vernielden, mensen lastig vielen (eind jaren 70/begin jaren 80), toen had je hier vrijwel nog geen allochtone mensen. Afkomst en gedrag is niet aan elkaar gerelateerd.

Dit ben ik echt niet met je eens.
Het is duidelijk dat de marokkaanse en antilliaanse jeugd moeilijkheden geeft, is ook uit onderzoek gebleken. Het is ook duidelijk te merken als je in 1 van de steden woont, werkt of komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:43

MamboBeach schreef:
Alet74 schreef:

Dit ben ik echt niet met je eens.
Het is duidelijk dat de marokkaanse en antilliaanse jeugd moeilijkheden geeft, is ook uit onderzoek gebleken. Het is ook duidelijk te merken als je in 1 van de steden woont, werkt of komt.

Kijk eens naar opsporing verzocht. Hoe vaak gaat het om 'getinte' mensen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:44

Noord-Afrikaanse he! Je mag geen marokkaan meer zeggen want dat is discriminatie! Ook zoiets bespottelijks!!!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:52

Betteke schreef:
Waarschijnlijk heb ik wat gemist, maar waar zegt Wilders letterlijk dat hij groepen uit wil sluiten?

Ik wacht nog steeds op antwoord.[/quote]

Zoals ik al gezegd heb: complete gezinnen moeten weggestuurd naar land van afkomst wanneer 1 iemand uit het gezin over de schreef gaat. Wilders wil de Islam weghebben uit Nederland.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:54

MamboBeach schreef:
Noord-Afrikaanse he! Je mag geen marokkaan meer zeggen want dat is discriminatie! Ook zoiets bespottelijks!!!

Voorheen mocht geen enkele aanduiding van kleur of afkomst, wat daar bespottelijk aan is zie ik even niet.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:07

@MB: maar jij kunt het vast wel met me eens zijn dat het niet alleen de Marokkaanse en Antilliaanse jongeren zijn die stoute dingen doen (kijk ondertussen met een half oog naar de intocht van SInterklaas), ook de Nederlandse jongeren zijn niet heilig hoor! Dat lijkt me eerlijk gezegd ook wel logisch (dat is toch van alle tijden?).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:25

Klopt helemaal,de nederlandse jongeren zijn echt niet heel veel beter.Maar als je in percentage kijkt steken de buitenlanders er toch wel met kop en schouders boven uit hoor.
De nederlandse "jeugd" is vaak niet echt jeugd meer,ze zijn vaak ouder dan 18 jaar.De 2 jongens [nederlanders] die in Ermelo die oude man hadden berooft was ook geen jeugd.Maar die hebben wél een flinke straf gehad, 6 en 7 jaar mogen ze gaan zitten.En terecht!
Ze moeten gewoon veel zwaardere straffen geven aan de jeugd,alle jeugd dus.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:30

Net op het nieuws: in Utrecht is de helft van de criminelen van Marokkaanse afkomst maar de "Nederlanders" (geen idee wat ze hier precies mee bedoelen) hadden meer criminele activiteiten op hun naam staan.

Gohya: nogmaals, als je vindt dat alle jeugd zwaardere straffen moet krijgen, waarom stem je dan op iemand die wil dat bepaalde groeperingen strenger gestraft worden?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:35

Was ook een onderzoek over. Er zitten meer jongens van Marokkaanse afkomst in de gevangenis, maar de autochtone misdadertjes zitten voor zwaardere vergrijpen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:37

Ik stem op Wilders omdat ik het met heel veel dingen van hem eens ben.Elke partij heeft ook goede dingen erbij,maar de PVV heeft voor mij de meeste dingen.Zoals o.a. Nederland is VOL,en dat is ook zo.Wij kunnen als klein landje niet blijven opvangen,op een gegeven moment zit het vol.En dat zien de andere partijen blijkbaar niet,nou ja ze zien het wel,maar trekken hun mond niet open.Bang om racist genoemd te worden.
Ik vind stoppen met buitenlanders op vangen in nederland en de criminelen buitenlanders veel harder aanpakken en het land desnoods uitzetten.