Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:00

Inderdaad, dat is super schrikken als je daar in de buurt woont.
Zo heb ik, toen ik een stuk jonger was, de hercules ramp (eindhoven airport) zien gebeuren, toen ik op m'n fietsje naar m'n paardje toe reed.

Dat heeft een hele zware indruk op me gemaakt.
Grote zwarte rookpluimen...

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:01

Coony schreef:
'k heb de extra lange aflevering van hvnl gekeken, wel even heel erg schrikken voor de mensen die in omstreken wonen!

te weinig brandstof, handig van ze....

Dat is nog niet eens zeker!!!!!!!!!!!! Mensen hou toch eens op met speculeren en wacht gewoon de antwoorden af van de mensen die straks WEL weten wat er gebeurd is en wat de oorzaak is :j

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:01

Blackje schreef:
Hallo

Ook ik heb het nieuws vandaag gevolgd, werk op schiphol rijk. Waren al snel op de hoogte.
Ging optijd naar huis, wat een drama om schiphol te verlaten en ons dorp in te rijden. maar het vliegtuig ligt gewoon in/aan zwanenburg (waar ik woon) :wow: Gingen er vandaag een huisje bekijken en vandaar uit konden we hem helemaal zien liggen..
Enkele 100en meters verder en hij had IN het dorp gelegen :oo :n

enkele secondes langer in de lucht blijven hangen en hij had de landingsbaan gehaald en er was niets aan de hand geweest..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:04

of hij had op de snelweg gelegen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:05

Eyecatcher schreef:
Dat is nog niet eens zeker!!!!!!!!!!!! Mensen hou toch eens op met speculeren en wacht gewoon de antwoorden af van de mensen die straks WEL weten wat er gebeurd is en wat de oorzaak is :j

Ja "baas".
Mensen mogen op een openbaar forum gewoon zeggen wat ze willen hoor. :+
Ook speculeren.
Zo lang het maar niet als feit uitgesproken is, en dat is niet 't geval.
Dus erger je er niet zo aan.

Die nieuws berichten komen vanzelf. En tot die tijd is de HELE WERELD aan het speculeren.
Dat is een logische reactie.

Bovendien wijzen de feiten die nu bekend zijn met z'n allen in de richting van een brandstof te kort (landingsbaan net niet gehaald, motor viel uit terwijl er verder niets aan de hand was, en het brandje in de motor stopte vrijwel gelijk, dat duidt op het feit dat er geen kerosine meer bij de motor kwam).

En het is één van de meest voorkomende redenen dat een vliegtuig een noodlanding moet maken. Het berekenen van de hoeveelheid brandstof schijnt behoorlijk ingewikkeld te zijn, en vaak wordt het verkeerd geschat omdat er vaak wat zwaardere handbagage meegenomen wordt, en omdat mensen in de loop van de jaren gemiddeld dikker zijn geworden en de berekeningen nooit daarop zijn aangepast.
Dus 't is een vrij logische speculatie op dit moment.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-09 22:11, in het totaal 4 keer bewerkt

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:06

als als als..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:06

Als, als, als. Nu is er dit gebeurd en dat is erg genoeg. Speculeren is redelijk zinloos - we horen nog wel hoe en wat. In ieder geval verschrikkelijk voor iedereen die ermee te maken heeft!

Edit: 2 zielen, 1 gedachte met degene die me net voor was ;)

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:07

Inujojo schreef:
Blackje schreef:
Hallo

Ook ik heb het nieuws vandaag gevolgd, werk op schiphol rijk. Waren al snel op de hoogte.
Ging optijd naar huis, wat een drama om schiphol te verlaten en ons dorp in te rijden. maar het vliegtuig ligt gewoon in/aan zwanenburg (waar ik woon) :wow: Gingen er vandaag een huisje bekijken en vandaar uit konden we hem helemaal zien liggen..
Enkele 100en meters verder en hij had IN het dorp gelegen :oo :n

enkele secondes langer in de lucht blijven hangen en hij had de landingsbaan gehaald en er was niets aan de hand geweest..

Dan was hij net zo goed neergestort lijkt me zo....Alleen dan niet in een veld. Ik denk dat de piloten extra dit veld hebben uitgezocht maar ook dat weet ik niet zeker natuurlijk, maar goed het is wel heel knap, dat met woonwijken in de buurt dat ze deze hebben kunnen ontwijken.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:07

vreselijk is het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:13

als ze te weinig kerosine hadden, hadden ze dat toch wel gezien :? Dat staat toch gewoon aangegeven met 1 of andere meter...

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:15

ze zeiden dat de piloot niks gezegt heeft

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:15

Als er even het topic wordt doorgelezen, dan hebben andere mensen dat al gevraagd/gezegd..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:19

Waarom zouden ze ook minder kerosine tanken ivm het geld? Wat over blijft blijft er gwoon in zitten he? Als minder tanken de norm was, dan hadden al die Amerkaanse vluchten die 2 en half uur om schiphol hebben gecirkeld een probleem gehad. Precies uitrekenen kan nooit, want stel je vliegt verkeerd aan, dan moet je zo 30 km of meer omvliegen en het opnieuw proberen. Of er gebeurd zoiets als nu, en je moet blijven cirkellen omdat je nog niet mag landen. Ik vermoed eerder dat er iets met de piloten aan de hand was, met name de sitautie rondom de leerling piloot. Vooral aangezien dat ze de piloten in de cockpit lieten zitten en het hebben over "bemanning" ipv specefiek piloten wat ze op CNN wel doen.

@ De piloot heeft wel wat gezegd. De andere vliegtuigen op schiphol mochten al niet opstijgen omdat er een noodsituatie gemeld was voordat ze neerstortten he? Dat was te horen in de opnames van de verkeerstoren.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:20

_Judith schreef:
Als er even het topic wordt doorgelezen, dan hebben andere mensen dat al gevraagd/gezegd..

Maar niet iedereen heeft zin om 52 pagina's door te lezen denk ik :list: :wow: ;)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:23

ALS het te weinig kerosine was dan had de piloot waarschijnlijk gedacht het nog net te halen. Dat zal veel verklaren.
Maar ja ALS he, of ze er ooit achter komen is de vraag.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:25

ikke24 schreef:
_Judith schreef:

Maar niet iedereen heeft zin om 52 pagina's door te lezen denk ik :list: :wow: ;)

Zo kan je het ook zien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:27

ik geloof ook niet dat ze gaan bezuinigen op Kerosine, dat risico lijkt me gewoon te groot voor die maatschappijen... Als dit meer dan 1x gebeurt is hun imago naar de knoppen, komen ze wellicht op allerlei zwarte lijsten... En de kans is er natuurlijk altijd dat ze om moet vliegen, of langer in de lucht moeten blijven ofzo...

Wellicht dat de tank oid heeft gelekt, maar dan zou dat ook eerder opgemerkt moeten zijn dunkt me... Hoewel ze dan mss een verkeerde inschatting gemaakt zouden kunnen hebben, denk ik.. Maarja om daar nou verder over te speculeren
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-09 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:31

vliegtuig word vol getankt want dit vliegtuig ging gewoon na een uur weer terug

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:31

He mensen,zullen we gewoon even de resultaten van het onderzoek afwachten. En ook wat er te horen was in de zwarte doos??!! :o

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:33

Vreselijk, wat een ellende zeg, je zal toch in dat vliegtuig hebben gezeten.............ik heb sowieso al last van vliegangst en als ik dit dan zie brrrr... dan zie je de dood in de ogen.........

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:36

ach ja in een auto stappen is gevaarlijker hoor

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:50

miss_kippie schreef:
ach ja in een auto stappen is gevaarlijker hoor

Of elke dag weer op een paard ;-)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:58

heb ook niet alle pagina's doorgelezen,ietwat teveel

ik moest vandaag in haarlem zijn voor mijn werk en kwam dus regelrecht langs de plek des onheils
en verschrikkelijk en ongelovig hoe dit is! ik zag het vliegtuig idd in 3 stukken liggen en ik heb de ambulance's niet geteld maar het waren er echt heel veel!! als ik moet schatten dan wel zo een 50 stuks ofzo!
geeft echt een impact op je gevoel

wat mij tevens heel erg kwaad maakte: ramptoeristen die hun auto aan de kant van de snelweg gewoon stil zetten om te gaan kijken (uitstappen enz enz)
echt om te kotsen die mensen :r
teren op andermans leed, bah bah bah....

heb respect en rij gewoon door als je toch niet helpt, het is al erg genoeg! wil je kijken? doe je lekker de tv aan!
tevens zorgen dat soort mensen gewoon voor gevaarlijke situatie's (stak er vlak voor me 1tje over die mij niet in de gaten had door het teveel focussen op het rampgebied,maar het is wel een 100 km weg daar! (niet dat ik dat reed) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:04

Raar bericht vond ik het, vanmorgen. Ik kan mij de Bijlmerramp nog als gisteren herinneren. Het vliegtuig van El-Al toendertijd is met het laatste rondje vlak over mijn huis gevlogen.

Altijd weer een naar iets, een vliegtuigongeluk. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:12

Zoezi schreef:
Ah ja, ik roep maar wat :P
Hoe dan ook vind ik niet dat Beatrix terug moet komen.

Echt niet??? Dat mens heeft steeds vakantie op onze kosten, zeker in deze crisistijd. Laat ze maar wat doen voor haar centen...

Overigens vind ik het onrespectvol naar alle turkse medelanders. Het familienetwerk Nederland-Turkijke is zo groot, hoezo maar een paar Nederlanders. Zijn het allemaal maar turken met een turkse nationaliteit? Geen familie van de turken die hier wonen?? Dus Oma die leuk over komt??

Het is wel een vliegtuigongeluk. Er was geen brand bij, is het nu ineens niet meer zo interessant?

Heel erg sommige reakties hier.....