Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:24

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Triest dat er alleen de dingen uitgepikt worden waar ze lekker tegen aan kunnen schoppen.

Citaat:
Behoorlijk denigrerend

Citaat:
je doet alsof wij een stelletje onderontwikkelde aso's zijn

Mwah... klinkt mij best wel beledigd in de oren....

De eerste dacht ik dat de persoon juist eens was al had ik toch het gevoel

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:28

Eens met Romy? Nou, die persoon kennende.... denk ik dat niet direct.... Clown

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:49

jaantsje schreef:
Nou dan ben je de enige niet Clown
Triest dat er alleen de dingen uitgepikt worden waar ze lekker tegen aan kunnen schoppen.
De voorbeelden die genoemd worden in eigen land tja wanneer komt daar dan een antwoord op?

Ik zal het hele stukje even quoten van mijzelf, het gaat om het geheel en niet om 1 regel.

Dit slaat inderdaad op de opsomming van jameyskatjes lijst en eerdere berichten.
Ook zijn er meer voorbeelden genoemd die zich afspelen in ons eigen land maar ook daar word overheen gelezen of afgedaan als onzin en dat zul je wel van een ander gehoord hebben.

quote van Blue eyes: Nederlanders zijn ontieglijke kuddedieren.

Ken jij alle Nederlanders?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:53

Ik ken er wel veel Clown
Dat is wat ik nou al 52 pagina's probeer te zeggen, Jaantsje... kent Wilders alle moslims?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:55

Blue_Eyes schreef:
Ik ken er wel veel Clown
Dat is wat ik nou al 52 pagina's probeer te zeggen, Jaantsje... kent Wilders alle moslims?

Nee maar hij heeft het ook niet over moslims Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:55

*zucht* Anders lees je effe terug ofzo?

Edit: wat ik dus bedoel is: dat heeft hij wel. Hij is degene die het steeds over 'de moslims' heeft. Ik heb zelfs al quotes geplaatst van zijn eigen site.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:56

Anyway. Ik ga naar bed. Slaap lekker dames!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:03

Blue_Eyes schreef:
Ik ken er wel veel Clown

Laat ik het zo zeggen, ik ken niet alle Nederlanders, dus spreek ook niet over alle Nederlanders.
Ik ken bij lange na niet alle moslims, het zijn er maar een paar.
Toch heeft een groot aantal van die moslims die ik ken bepaald geen leuke indruk op mij achter gelaten. De hele gang van zaken kan ik me nu nog kwaad over maken.
Ook ken ik een echtpaar wat moslim is geworden, dus gewoon hier opgegroeid.
Zij respecteren mij en ik hun.Zo kan het ook maar het moet van twee kanten komen en niet van 1 partij die bepaald wat wel en niet mag.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:14

tja daar kan ik het dus niet mee eens zijn
ik vind helemaal niet dat het van twee kanten moet komen.
ik vind dat de islam eerst maar eens pal achter de wet in dit land moet gaan staan zonder steeds om de hete brij heen te draaien.
als het gaat om holebi en vrouwen rechten, of de vrijheid van menigsuiting is er gewoon geen duidelijk standpunt vanuit de islam.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:45

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
moeten ze hun kinderen laten geloven in een blanke man met negerslaven, en als ze niet luisteren gaan ze in de zak naar spanje.. ipv God??

Kinderen moeten niet in de zak naar God. We laten onze kinderen geloven in die man ipv in God.
En die negerslaven... Romy is niet de enige die dat erin ziet, al zijn het officieel schoorsteenvegers.
Sterker nog, ik kwam laatst met mijn bijna 5-jarige dochter een heel donkerbruine meneer tegen, en zij was heel verbaasd: 'Mama, Sinterklaas is toch allang weer terug naar Spanje? Hij is zwarte Piet vergeten!' Haha! Nu grappig, maar toen kon ik wel door de grond zakken. Gelukkig kon die man er ook erg om lachen. Het geeft wel aan dat kinderen er ook echt geen schoorsteenveger in zien, in die Piet...

Dat eerste stukje heb ik idd verkeerd gelezen, maar ik vind het toch wel een grote onwetendheid als je denkt dat sinterklaas negeroiden als slaaf gebruikt. Als kind heb ik idd hetzelfde gezegd als je dochter. Maar toen vond ik een voskleurig paard ook een bruine Haha!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:27

Mischien had ik het stukje langer moeten maken maar ik was moe.
Tuurlijk verwacht ik dat onze regelgeving en normen en waarden normaal zijn als je in Nederland woont en nageleeft worden.
Voor mij is het niet meer dan normaal dat man en vrouw dezelfde rechten en plichten hebben.
Vrijheid van meningsuiting is in dit land ook normaal.
Als mensen daar moeite mee hebben dan is dit land voor hun niet geschikt om in te wonen.

Waar ik mij ook aan erger dat is bijvoorbeeld dat de negerzoen een andere naam kreeg.
Waar zijn we in Nederland zo langzamerhand mee bezich?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:45

Ik denk dat er meer godvrezende rondlopen dan sinterklaasvrezende. Het is maar hoe je als ouder met je kind omgaat, maar de invloed van de kerk in het leven van volwassenen is vaak dramatisch. Kijk eens naar onze literatuur schrijvers van het eerste uur, in hun boeken kun je lezen wat de kerk heeft aangericht.

Als slaaf van God of Allah is sowieso al niet goed in mijn ogen, die beperkende macht creeert frustraties en angsten die een verkeerde uitweg kunnen krijgen. Liefde is iets heel anders, dat is vrijheid met begeleidende hand, die schrijft geen dwingende leefregels en wetten voor met hel en verdoemenis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:49

jaantsje schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik ken er wel veel Clown

Laat ik het zo zeggen, ik ken niet alle Nederlanders, dus spreek ook niet over alle Nederlanders.
Ik ken bij lange na niet alle moslims, het zijn er maar een paar.
Toch heeft een groot aantal van die moslims die ik ken bepaald geen leuke indruk op mij achter gelaten. De hele gang van zaken kan ik me nu nog kwaad over maken.
Ook ken ik een echtpaar wat moslim is geworden, dus gewoon hier opgegroeid.
Zij respecteren mij en ik hun.Zo kan het ook maar het moet van twee kanten komen en niet van 1 partij die bepaald wat wel en niet mag.

Jaantsje, ik denk dat als een Hollander Moslim wordt, dan kiest hij voor de inhoudt van het geloof zoals die dat aanspreekt, dus de goede dingen ervan. Deze mensen zijn niet opgegroeid in de Moslim Cultuur, maar in de Nederlandse Cultuur, de vrijheid van dagelijkse keuze, het zoveel mogen van alles en die hebben richting gekozen in een heleboel zeer goed bedoelde raadgevingen, zoals elk geloof dat heeft. Die zullen niet gaan naar bijeenkomsten waar ongelovingen als kwaad van het geloof gezien worden, maar die zullen teksten willen lezen en gebeden willen horen waarin levenswijsheden in voor komen, waar zachtmoedigheid in voor komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:51

Dat ben ik toch niet met je eens russel, ook in bepaalde stromingen van de christelijke kerk wordt nog steeds met hel en verdoemenis gepreekt. Mogen vrouwen geen broeken aan etc.
Alleen is deze groep bescheidener dan de moslims, deze mensen houden het geloof bij zichzelf en hun omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:16

Blue_Eyes schreef:
Heel eerlijk gezegd, Russel, weet ik het ook niet, en ik ben toch al bijna 30 jaar Nederlandse tussen de Nederlanders. Je kan niet zeggen dat ik mijn best niet heb gedaan om erachter te komen. Maar wat is nou een gewone, normale, doorsnee Nederlander? Geef jij daar dan eens duidelijk antwoord op, graag?

Ik snap niet dat als men over Nederlander moet praten er altijd klompen en tulpen en kroketten te voorschijn moeten komen. Wij als Nederlander willen altijd graag een eigen mening hebben en verkondigen die ook en dat kan ook in Nederland op elke manier, in boekvorm, schilderij, tekening, programma, satire, praatprogramma, radioprogramma, bel/klaaguurtjes op radioprogramma, op school, demonstraties. Je kunt het zo gek niet bedenken, in vele landen is dat een doodzonde, de cultuur pikt het niet, de overheid zet je in de bak of hakt je kop er af. Niet voor niets dat wij zoveel vluchtelingen opnemen uit allerlei landen, ontelbare landen. Een vrijheid die je met geboorte mee krijgt en die niemand zich bewust is, totdat die beperkt gaat worden, wat dus nu aan de hand is!!

Een tekening met een bommetje in de tulband en de hel breekt los. Ons wordt de mond gesnoerd en men moet elkaar als vrije Nederlander duidelijk maken dat het NOT DONE is, nee zelfs een oorlog kan ontketenen. Maar het maakt niet uit dat die Christenhonden met hun vrijheden en hun vrije vrouwen als slecht worden gezien en vernietigd mogen worden. Dat als er dan kritiek op dat geloof gegeven wordt door een westerse dat is fout. Als echte Nederlander heb je dan zoiets, Mag ik niets zeggen?? Hoezo, doen jullie toch ook?? Een Nederlander wordt juist gezien als een volk dat zijn idealen hoog heeft. Hollanditis werd dat genoemd in de tijd van de neutronenbom, weet jij vast nog wel. Wij waren een doorn in het oog van de Amerikanen, met onze vrije sex, drugs vertrekking aan de zwaar verslaafden, gedoogbeleid met het paffen van een jointje in de huiskamer, de "gecontroleerde" coffeeshop. De profo met lang haar in het leger, een land dat geen dienstplicht meer heeft, de pacifist. Een land dat zijn vrouwen volledige vrijheid geeft, wettelijke gelijkheid en als ze onrecht worden gedaan in volledige vrijheid naar de rechter kan en in het gelijk gesteld kan worden. Een land waar je als vrouw in de regering kan gaan zitten, alles kan verkondigen wat je wilt. Of het slim is zoals bv Wilders is wat anders, maar dat is gewoon gebrek aan intelligentie en gevoel voor politiek, maar het kan dus wel.

Een land dat veel geld wil investeren in opleiding, ontelbare leuke opleidingen zijn er sinds 20 jaar bijgekomen, in mijn jeugd was dat zo beperkt, de Mammoetwet was het helemaal, nu is er voor iedereen wel een kans op een papiertje, de opleidingen zijn zo aangepast dat je altijd wel een kant op kunt, dus kansarmheid verkleinend.

Een land waar bijstandsmoeders kunnen overleven en niet in de goot komen, een uitkering, vrijstelling de eerste jaren van werk met hele jonge kinderen, huis met huursubsidie, ouderschapsbijdrage. Deze vrouwen hoeven zich niet aan de eerste de beste man te geven om te overleven en niet in de prostitutie vervallen.

Het hele femimisme wat zoveel voor ons vrouwen heeft betekend. Een land waar gecontroleerde euthanasie bestaat, kijk Hugo Claus nu eens, kijk de vrouw met de neustumor, helse pijnen, geen recht op euthanasie. Een land waar de Paus geëerd wordt maar waar men wel scheidt bij een kerkelijk huwelijk en weer op nieuw trouwt, waar men wel de anticonceptie pil gebruikt of als katholiek bewust kinderloos blijft. Een land waar een spermabank is, een land met homohuwelijken, een land met homohuwelijken en adoptiekinderen, een land met BOMmoeders een land met draagmoeders.

Een land dat altijd kankert op de regering op de politie. Een land dat processen voert tegen rijksambtenaren, kortgedingen aanspant tegen regeringsleden.

Kan nog een tijdje doorgaan. Dat is voor mij Nederland, want ik kanker ook graag mee, ben immers een Nederlander, maar ik weet heel goed dat als ik Nederland verlaat en mij elders ga vestigen dat er heel wat van deze dingen voorgoed voorbij zijn, heel wat.

Jammer dat men zich dat niet bewust is.

Kroketten, molens, hemarookwosten, sinterklaas, koekje erbij.. Sorry weinig echt gevoel wat het is om als Nederlander geboren te mogen worden of als buitenlander op Nederlandse bodem legaal te mogen wonen. Oja legaliteit, ook nog een land dat geen jacht maakt op illegalen. Dan is men hier jaren illegaal, weet dat natuurlijk heel erg goed en dan na jaren lopen ze tegen de lamp, moeten weg en dan gaan Nederlanders protesteren, de kranten staan bol, het nieuws loopt over, men roept schande...
Ga eens als illegaal in het buitenland leven..ik noem een geciviliseerd land. Amerika, bingo krijg je een karabijn in je nek als je als illegaal rondloopt, ben maar Mexikaan en illegaal....., Zwitserland als illegaal .

Eigenlijk te veel om op te noemen.

Je weet pas wat je hebt, als je het kwijt bent. En ik hoef het niet kwijt, wil het graag behouden. Zeker de vrijheid voor de vrouw, kom niet aan vrouwen, dan wordt ik woest Boos! . Maar heel weinig landen gunnen hun vrouwen de vrijheid in het leven..., vergeet dat niet. De meesten landen is het heel zwaar om vrouw te zijn, bijna vogelvrij!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-08 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:19

faye schreef:
Dat ben ik toch niet met je eens russel, ook in bepaalde stromingen van de christelijke kerk wordt nog steeds met hel en verdoemenis gepreekt. Mogen vrouwen geen broeken aan etc.
Alleen is deze groep bescheidener dan de moslims, deze mensen houden het geloof bij zichzelf en hun omgeving.

O ja absoluut, dat zeg ik ook. Meer godsvrezenden dan sinterklaasvrezenden.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:22

Amen Russel, dat is nou net wat ik bedoel. Mijn Nederland, mijn vrijheid. En dat wil ik ook niet kwijt....

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:47

Dat raak je ook niet kwijt lijkt me?
En daarbij is het net zo goed 'hun' Nederland.

Ik verbaas me er zo ontzettend over dat iedereen tegenwoordig zo maar dingen roept. Laatst nog een buurvrouw. We hadden het over wijken in mijn woonplaats en ze zei; "daar zou ik niet willen wonen, alleen maar vieze buitenlanders..". Ik sla dan echt stijl achterover. Waarom moet je zoiets zeggen? Misschien is mijn vader of moeder wel zo'n 'vieze buitenlander'. Nou is dat niet zo, maar mijn dochter is wel allochtoon en ja, ik vind dat kwetsend. Ik kan me niet zo druk maken over de dingen die Wilders zegt, maar waar ik me wel druk om maak zijn de gevolgen van zijn woorden. Iedereen denkt maar te kunnen zeggen wat hij of zij wil. En dat kan gewoon niet vind ik. Je mag van alles denken, maar hou het gewoon voor je, niemand schiet er wat mee op en het voegt helemaal niets toe te weten dat jij een hekel hebt aan die 'vieze buitenlanders'.

Nu heb ik 'alleen maar' een kind die allochtoon is, maar ik zou me waarschijnlijk verschrikkelijk voelen als ik zelf allochtoon was. Laat staan moslim..

Nou ja, zomaar even een hersenspinseltje van mij tussendoor. Het zit me echt dwars allemaal, ook na dit weekend op een verjaardag weer een nare discussie over Wilders te hebben gehad, waar ik de enige was die kritisch was op Wilders, maar waar van de rest van de voorstanders er maar eentje ook duidelijk wist waar hij het over had. De rest bleef ook alleen maar dingen roepen als 'vieze buitenlanders' 'moslimisatie Verward ' en hunnie en zunnie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:55

Jeetje Lies, toch geen vrienden van je he? Bloos!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:58

Maar het probleem is toch niet gecreerd door Wilders? Dat vind ik zo raar. Hoor je iemand piepen over alle Chinezen in die land? Of Hindoestanen of de Scandinaviers? Nee, want daar heb je geen last van die passen zich aan.

De moslims doen dat niet. Misschien is het verschil in cultuur gewoon te groot hoor, ik weet het niet. Ik denk zelf dat het een stuk arrogantie is. Hun geloof s heilig en daar meoten wij ons hier maar aan aanpassen. Nou en daar is ´men´ gewoon zat van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:59

Mensen roepen van alles.

Maar om nou even een voorbeeld te noemen, ik heb in de Staatsliedenbuurt gewoond. Deze buurt is erg verallochtoont. Niets mis mee hoor, maar hij is ook erg verpaupert. Ik ben er 5 jaar geleden voor het laatst geweest, schaam mij kapot als ik moet laten zien dat ik in de van Hallstraat heb gewoond. Het is nooit een buurt met allure geweest, maar nu is het een "vieze" buurt. Dat hoeft toch niet? Je kunt toch wel ramen zemen? Fatsoenlijke gordijnen ophangen? Je vuilnis netjes in zakken neer zetten ipv uit het raam gooien? Jij moet eens weten hoe vaak ik wat op mijn hoofd heb gekregen, lege eierschalen onder het eieren bakken bv van mijn boven buren.... Ook al woon je in een huurwoning, een likje verf kan je toch wel missen om het aanzien wat netter te houden? De trap eens stofzuigen is toch geen schande als je in het portiek bent? Je voordeur netjes houden?

Ik woon nu in een dorp in Brabant, misschien zijn deze mensen wel erg netjes, maar het is zo een kleine moeite..., dat stoort en dat maakt het een vieze buurt. Vroeger zat ik nog wel eens op een bankje in het zonnetje bij de speeltuin. Dat kon toen ik er woonde niet meer, als vrouw kon ik daar niet meer zitten en op het speelpleintje werd gedealt en ook jonge kinderen deden daar aan mee. Idd zo een wijk veranderd dan en ik zou daar niet eens mijn toenmalige woning kado willen krijgen, was op een hoek, bovenwoning, doorzon, van 4 kamer gerenoveerd naar 2 kamer, mijn huiskamer was 10 meter lang. Toen ik ging verhuizen hadden we wat op de stoep gezet, om alles daarna in de bus te zetten, komen we beneden is de helft van mijn huisraad verdwenen. Zie ik nog een vader met dochter met spullen van mij lopen. Roep hem terug, hij snapte niet wat hij fout deed. Het stond daar..., het was nu van hem.. Haha! . Wat was ik blij dat ik daar weg kon. Van mijn onderburen heb ik zoveel last gehad, daar werd luidkeels gediscussierd en wellicht gebeden in het arabisch altijd tot minstens 3 uur s'nachts.

Zo een opmerking van die mensen, daar heb ik wel beelden bij ja. Is dat vreemd?

Ik ben helemaal geen buitenlander hater, jammer dat je dat dan meteen bent. Maar die wijken herken je al van verre af, je vergissen zal niet snel gebeuren. Hoe komt dat dan??

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:05

russel schreef:
Ik ben helemaal geen buitenlander hater, jammer dat je dat dan meteen bent. Maar die wijken herken je al van verre af, je vergissen zal niet snel gebeuren. Hoe komt dat dan??

Ik vind het dus gek dat je helemaal niets mag zeggen zonder dat je een rascist genoemt wordt. Er zit toch nog wat tussen?
Gewoon commentaar moet toch nog kunnen? Als dat al niet meer normaal kan, waar zijn we dan helemaal mee bezig? Als een wijk verpaupert, dan verpaupert die. Dat hoeft toch niet met fluweel ingekleed te worden als het buitenlanders betreft. Feit is feit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:09

Aanspreken op gedrag leidt al onmiddellijk tot het roepen van racisme. Zo iemand vliegt er al bij de eerste werkdag uit en zal dan ook meteen racisme roepen. Idd je mag niets zeggen, maar opvoeding is al gefaald denk ik dan maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:09

Ik snap het punt van Lies wel. Ik zou ook niet in een dergelijke buurt wilen wonen, maar niet omdat het "vieze"buitenlanders zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:16

Moet je een paar straten verderop bij mij eens gaan kijken. Ik woon in een wijk met twee delen: er loopt een 'ringweg' door de wijk, bestaande uit drie straten die in elkaar uitkomen. Binnen die ring is alles van het kaliber ruime koopwoning, buiten die ring is het kleine huurwoning tot huurappartementje.
Ik woon in de binnenring, maar aan de rand. Als je van hieraf een paar straten de buitenring inloopt, sta je ook in de zooi. Toch heb ik er nog nooit buitenlanders gezien (die zitten aan de zuidkant en ik aan de noordkant), maar zijn het allemaal gewoon blanke mensen. Dus vieze buitenlanders zijn hier gewoon vieze Hollanders hoor... je kunt er maar wat op afschuiven.