Blue_Eyes schreef:Heel eerlijk gezegd, Russel, weet ik het ook niet, en ik ben toch al bijna 30 jaar Nederlandse tussen de Nederlanders. Je kan niet zeggen dat ik mijn best niet heb gedaan om erachter te komen. Maar wat is nou een gewone, normale, doorsnee Nederlander? Geef jij daar dan eens duidelijk antwoord op, graag?
Ik snap niet dat als men over Nederlander moet praten er altijd klompen en tulpen en kroketten te voorschijn moeten komen. Wij als Nederlander willen altijd graag een eigen mening hebben en verkondigen die ook en dat kan ook in Nederland op elke manier, in boekvorm, schilderij, tekening, programma, satire, praatprogramma, radioprogramma, bel/klaaguurtjes op radioprogramma, op school, demonstraties. Je kunt het zo gek niet bedenken, in vele landen is dat een doodzonde, de cultuur pikt het niet, de overheid zet je in de bak of hakt je kop er af. Niet voor niets dat wij zoveel vluchtelingen opnemen uit allerlei landen, ontelbare landen. Een vrijheid die je met geboorte mee krijgt en die niemand zich bewust is, totdat die beperkt gaat worden, wat dus nu aan de hand is!!
Een tekening met een bommetje in de tulband en de hel breekt los. Ons wordt de mond gesnoerd en men moet elkaar als vrije Nederlander duidelijk maken dat het NOT DONE is, nee zelfs een oorlog kan ontketenen. Maar het maakt niet uit dat die Christenhonden met hun vrijheden en hun vrije vrouwen als slecht worden gezien en vernietigd mogen worden. Dat als er dan kritiek op dat geloof gegeven wordt door een westerse dat is fout. Als echte Nederlander heb je dan zoiets, Mag ik niets zeggen?? Hoezo, doen jullie toch ook?? Een Nederlander wordt juist gezien als een volk dat zijn idealen hoog heeft. Hollanditis werd dat genoemd in de tijd van de neutronenbom, weet jij vast nog wel. Wij waren een doorn in het oog van de Amerikanen, met onze vrije sex, drugs vertrekking aan de zwaar verslaafden, gedoogbeleid met het paffen van een jointje in de huiskamer, de "gecontroleerde" coffeeshop. De profo met lang haar in het leger, een land dat geen dienstplicht meer heeft, de pacifist. Een land dat zijn vrouwen volledige vrijheid geeft, wettelijke gelijkheid en als ze onrecht worden gedaan in volledige vrijheid naar de rechter kan en in het gelijk gesteld kan worden. Een land waar je als vrouw in de regering kan gaan zitten, alles kan verkondigen wat je wilt. Of het slim is zoals bv Wilders is wat anders, maar dat is gewoon gebrek aan intelligentie en gevoel voor politiek, maar het kan dus wel.
Een land dat veel geld wil investeren in opleiding, ontelbare leuke opleidingen zijn er sinds 20 jaar bijgekomen, in mijn jeugd was dat zo beperkt, de Mammoetwet was het helemaal, nu is er voor iedereen wel een kans op een papiertje, de opleidingen zijn zo aangepast dat je altijd wel een kant op kunt, dus kansarmheid verkleinend.
Een land waar bijstandsmoeders kunnen overleven en niet in de goot komen, een uitkering, vrijstelling de eerste jaren van werk met hele jonge kinderen, huis met huursubsidie, ouderschapsbijdrage. Deze vrouwen hoeven zich niet aan de eerste de beste man te geven om te overleven en niet in de prostitutie vervallen.
Het hele femimisme wat zoveel voor ons vrouwen heeft betekend. Een land waar gecontroleerde euthanasie bestaat, kijk Hugo Claus nu eens, kijk de vrouw met de neustumor, helse pijnen, geen recht op euthanasie. Een land waar de Paus geëerd wordt maar waar men wel scheidt bij een kerkelijk huwelijk en weer op nieuw trouwt, waar men wel de anticonceptie pil gebruikt of als katholiek bewust kinderloos blijft. Een land waar een spermabank is, een land met homohuwelijken, een land met homohuwelijken en adoptiekinderen, een land met BOMmoeders een land met draagmoeders.
Een land dat altijd kankert op de regering op de politie. Een land dat processen voert tegen rijksambtenaren, kortgedingen aanspant tegen regeringsleden.
Kan nog een tijdje doorgaan. Dat is voor mij Nederland, want ik kanker ook graag mee, ben immers een Nederlander, maar ik weet heel goed dat als ik Nederland verlaat en mij elders ga vestigen dat er heel wat van deze dingen voorgoed voorbij zijn, heel wat.
Jammer dat men zich dat niet bewust is.
Kroketten, molens, hemarookwosten, sinterklaas, koekje erbij.. Sorry weinig echt gevoel wat het is om als Nederlander geboren te mogen worden of als buitenlander op Nederlandse bodem legaal te mogen wonen. Oja legaliteit, ook nog een land dat geen jacht maakt op illegalen. Dan is men hier jaren illegaal, weet dat natuurlijk heel erg goed en dan na jaren lopen ze tegen de lamp, moeten weg en dan gaan Nederlanders protesteren, de kranten staan bol, het nieuws loopt over, men roept schande...
Ga eens als illegaal in het buitenland leven..ik noem een geciviliseerd land. Amerika, bingo krijg je een karabijn in je nek als je als illegaal rondloopt, ben maar Mexikaan en illegaal....., Zwitserland als illegaal
.
Eigenlijk te veel om op te noemen.
Je weet pas wat je hebt, als je het kwijt bent. En ik hoef het niet kwijt, wil het graag behouden. Zeker de vrijheid voor de vrouw, kom niet aan vrouwen, dan wordt ik woest
. Maar heel weinig landen gunnen hun vrouwen de vrijheid in het leven..., vergeet dat niet. De meesten landen is het heel zwaar om vrouw te zijn, bijna vogelvrij!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-08 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt