Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarah_m schreef:Dat zou de zaak natuurlijk flink veranderen
Citaat:Ezechiël 1:4
En ik zag, en zie, er kwam een onstuimige wind van het Noorden af, met een grote wolk vol vuur, dat overal rondom glinsterde; en midden in dat vuur was het helder als licht, was wat er uitzag als blinkend metaal.
Citaat:Handelingen
1:9 En toen hij dit gezegd had, werd hij opgenomen, dat zij het zagen, en ene wolk nam hem weg voor hunne ogen.
1:10 En toen zij hem nazagen, terwijl hij ten hemel voer, zie, toen stonden bij hen twee mannen (= engelen) in witte klederen,
1:11 die ook zeiden: Gij mannen van Galiléa, wat staat gij en ziet naar den hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is ten hemel, zal komen, gelijk gij hem ten hemel hebt zien varen.
Jessix schreef:pittig gesprek hierzo! Uhm, voor mij is er absoluut geen god. Verder ben ik niet bekend genoeg met Darwin om nou te zeggen dat ik daar achter kan staan.
pharagirlke schreef:Darwin heel in het kort: je ontwikkeld wat je nodig hebt
Sim0ne schreef:pharagirlke schreef:Darwin heel in het kort: je ontwikkeld wat je nodig hebt
Nou, dit klopt niet helemaal hoor. Een leefomgeving kan veranderen, en dit kan het leven voor bepaalde soorten moeilijker of onmogelijk maken. Daarnaast zijn er altijd mutaties in genen bij elke soort. Meestal zijn deze mutaties negatief en heeeeel soms zijn ze positief, en komen ze toevallig goed uit voor de veranderde leefomgeving. Door deze toevallige mutatie, heeft dit individuele dier ineens een grotere overlevingskans dan zijn soortgenoten. Hierdoor heeft hij weer meer kans om zich voort te planten en zijn gemuteerde genen door te geven. Dit veranderen gebeurt dus niet doelbewust, maar op basis van toevallige mutaties.
Citaat:Heb je daar ook een reden voor? Ik bedoel dus een reden waarom je niet in God gelooft?
Citaat:Ik antwoord hier even op: Waarom wél?
Ik leef mijn hele leven al goddeloos en het vergaat mij prima. Omdat ik ook niet in een hemel en hel geloof hoef ik me daar ook verder geen zorgen over te maken. Uiteraard zijn er wel beweegredenen om mijn leven zo goed mogelijk te leven alleen verbind ik deze niet aan een geloof met regels, verboden en geboden. In mijn ogen ben je niet persé een goed mens als je bidt voor het eten en vrijdags/zaterdags/zondags naar de moskee/synagoge/kerk gaat.
Om maar even Herman Brood te quoten: "Ik heb geen god nodig want ik ben geen slecht mens."
Sim0ne schreef:Jammer genoeg heb ik geen verstand van biologie, dus ik kan het niet in geuren en kleuren uitleggen.Snader schreef:Hoe kan het nog meer dan?Muteren is niet de enige, maar één van de vele mogelijkheden waardoor nieuwe genen ontstaan.
Lex schreef:Citaat:Heb je daar ook een reden voor? Ik bedoel dus een reden waarom je niet in God gelooft?Citaat:Ik antwoord hier even op: Waarom wél?
Ik leef mijn hele leven al goddeloos en het vergaat mij prima. Omdat ik ook niet in een hemel en hel geloof hoef ik me daar ook verder geen zorgen over te maken. Uiteraard zijn er wel beweegredenen om mijn leven zo goed mogelijk te leven alleen verbind ik deze niet aan een geloof met regels, verboden en geboden. In mijn ogen ben je niet persé een goed mens als je bidt voor het eten en vrijdags/zaterdags/zondags naar de moskee/synagoge/kerk gaat.
Om maar even Herman Brood te quoten: "Ik heb geen god nodig want ik ben geen slecht mens."
Helemaal mee eens!