Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AikePeer schreef:Ja maar turbotinker je verondersteld nu dat iedereen het met 4 weken weet.. Daarbij ja je beëindigd een "leven" een leven dat nog niet zelfstandig kan leven dus in hoevere beëindig je het.
Nee je hoeft absoluut niet in een kasteel te wonen oid maar jij moet begrijpen dat sommige andere normen en waarde hebben dan jij. En jij kunt niet voor iemand beslissen of die persoon klaar is om voor een kind te zorgen dat van je afhankelijk is, die liefde wil en soms weleens moeilijk kan zijn.
LotteAnna schreef:turbotinker schreef:Weet je wat mij een beetje opvalt?
Degenen die voor abortus zijn,ontkennen allerhardst dat het 'moord' is.
Toch,als je het realistisch bekijkt,is het het beëindigen van een leven.
Kun je hoog of laag springen,maar je beëindigt gewoon een leven.
Of we dat moord moeten noemen of niet,doet er niet toe.
Waarom ontkent iedereen toch het feit dat ze een leven beëindigen,dat valt toch op?
Of je dat leven beëindigt om wat voor reden dan ook (je hebt het kind niks te bieden,je wilt het zelf niet etc.) maakt niet uit.
Ik blijf erbij dat iedereen het zelf moet weten,maar bij mezelf denk ik het volgende;
Vrouwen die hun kind laten weghalen op 24 weken vind ik....ja,sorry,wreed.
Als je toch zo zeker weet dat je een abortus aankan,waarom dan niet zo snel mogelijk?
Ik ben zelf net de 24 weken voorbij,en je voelt het kind dan dagelijks schoppen.
Als je 'je leven niet wilt laten verpesten',waarom doe je dan niet meteen abortus?
En dit spreekt alleen voor degenen die pas laat in de zwangerschap abortus laten doen,dus niet meteen op de kast gaan zitten a.u.b.
Ik weet dat het iets is om goed over na te denken,maar neit een half jaar!
Bovendien erger ik me kapót aan de meiden die zeggen dat 'hun leven anders voorbij is'
'Dat ze hun leven niet willen verpesten'
Sorry,nu wordt er net gedaan alsof je leven ophoud als je een kind krijgt.
Er wordt tevens net gedaan alsof je in een paleis moet wonen wil je een kind op kunnen voeden.
Kijk eens naar 'arme' landen,die mensen kunnen ook prima voor een kind zorgen terwijl ze geen miljonair zijn of in een groot huis wonen.
Wat ik wil zeggen; tuurlijk kost een kind geld,maar ik heb eht idee dat 'geen geld hebben' 'geen huis hebben' etc. een beetje als excuus wordt gebruikt door een zelfgemaakte fout.
Zelf gemaakte fout; hoeft niet zo te zijn. Er kan een condoom zijn gebruikt en die kan scheuren, of de pil kan niet goed hebben gewerkt.
Ik denk dat jou visie sterk gekleurd is omdat je nu zelf 24 maanden zwanger bent. In mijn geval is mijn visie ook gekleurd om andere redenen. Maar oordeel niet te snel.
Citaat:Daarbij ja je beëindigd een "leven" een leven dat nog niet zelfstandig kan leven dus in hoevere beëindig je het.
turbotinker schreef:Weet je wat mij een beetje opvalt?
Waarom ontkent iedereen toch het feit dat ze een leven beëindigen,dat valt toch op?
Of je dat leven beëindigt om wat voor reden dan ook (je hebt het kind niks te bieden,je wilt het zelf niet etc.) maakt niet uit.
Ik blijf erbij dat iedereen het zelf moet weten,maar bij mezelf denk ik het volgende;
Als je toch zo zeker weet dat je een abortus aankan,waarom dan niet zo snel mogelijk?
Ik ben zelf net de 24 weken voorbij,en je voelt het kind dan dagelijks schoppen.
Als je 'je leven niet wilt laten verpesten',waarom doe je dan niet meteen abortus?
En dit spreekt alleen voor degenen die pas laat in de zwangerschap abortus laten doen,dus niet meteen op de kast gaan zitten a.u.b.
Bovendien erger ik me kapót aan de meiden die zeggen dat 'hun leven anders voorbij is'
Er wordt tevens net gedaan alsof je in een paleis moet wonen wil je een kind op kunnen voeden.
Kijk eens naar 'arme' landen,die mensen kunnen ook prima voor een kind zorgen terwijl ze geen miljonair zijn of in een groot huis wonen.
Wat ik wil zeggen; tuurlijk kost een kind geld,maar ik heb eht idee dat 'geen geld hebben' 'geen huis hebben' etc. een beetje als excuus wordt gebruikt door een zelfgemaakte fout.
turbotinker schreef:Weet je wat mij een beetje opvalt?
LotteAnna schreef:Echt een balkenende uitspraak
djuno schreef:Winkie schreef:Een discussie is wat anders dan iemand uitmaken voor moordenaar.
Djuno, zou je misschien willen reageren op mijn voorgaande post over de werking van de pil, ik vraag me af hoe je dat dan ziet?
ik heb niemand uitgemaakt voor moordenaar...heb in het algemeen gesteld dat ik aborteren moord vind.
turbotinker schreef:ohja....Aikepeer zegt:Citaat:Daarbij ja je beëindigd een "leven" een leven dat nog niet zelfstandig kan leven dus in hoevere beëindig je het.
Een baby kan ook niet zelfstandig leven,mag ik die dan ook doodmaken,is het dan geen moord?
Zal het onthouden hoor,voor alle Rowena's.
LotteAnna schreef:@mirgino; ik vind je post onduidelijk. Het condoom kan scheuren onder verschillende omstandigheden. Wat je acties daarna zijn kunnen ook door omstandigheden anders zijn...
turbotinker schreef:LotteAnna;
je maakt me een beetje boos nu.
Mijn visie is gekleurt omdat ik zelf zwanger ben?
NEE.FOUT.
Ik zal je wat vertellen;
ik ben 18 jaar,en ongepland zwanger geraakt.Braaf aan de pil.
Ik heb er dus zelf ook over na moeten denken,toevallig.
Bovendien heb ik deze mening altijd al gehad,en niet omdat ik zwanger ben.
Citaat:Toch,als je het realistisch bekijkt,is het het beëindigen van een leven.
LotteAnna schreef:@AikePeer: Balkenende, en eigenlijk iedereen heeft het altijd over normen en waarden. In elke discussie wordt die 2 dingen wel genoemd. Daarom moest ik daaraan denken.
AikePeer schreef:turbotinker schreef:LotteAnna;
je maakt me een beetje boos nu.
Mijn visie is gekleurt omdat ik zelf zwanger ben?
NEE.FOUT.
Ik zal je wat vertellen;
ik ben 18 jaar,en ongepland zwanger geraakt.Braaf aan de pil.
Ik heb er dus zelf ook over na moeten denken,toevallig.
Bovendien heb ik deze mening altijd al gehad,en niet omdat ik zwanger ben.
Ik wil je niet aanvallen maar volgens mij heb jij op bokt verteld dat bij jou ook iets anders in je keus mee woog!
LotteAnna schreef:@mirgino; ik vind je post onduidelijk. Het condoom kan scheuren onder verschillende omstandigheden. Wat je acties daarna zijn kunnen ook door omstandigheden anders zijn...