Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LotteAnna

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:12

Echt een balkenende uitspraak Haha!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:14

AikePeer schreef:
Ja maar turbotinker je verondersteld nu dat iedereen het met 4 weken weet.. Daarbij ja je beëindigd een "leven" een leven dat nog niet zelfstandig kan leven dus in hoevere beëindig je het.

Nee je hoeft absoluut niet in een kasteel te wonen oid maar jij moet begrijpen dat sommige andere normen en waarde hebben dan jij. En jij kunt niet voor iemand beslissen of die persoon klaar is om voor een kind te zorgen dat van je afhankelijk is, die liefde wil en soms weleens moeilijk kan zijn.

Ik veronderstel helemaal niks AikePeer.
Ik zeg er ook duidelijk en met koeienletters bij; dit voor degenen die LAAT in de zwangerschap abortus plegen.
En al weet je het als je 12 weken bent,dan hoef je in mijn ogen niet nóg twaalf weken te wachten met je beslissing.Ik snap dat er even goed over na moet denken,maar als je dan toch 'voor het kind kiest,want het is beter voor het kind' , dan moet je het snel doen vindt ik.

Ten tweede heb ik het niet gehad over liefde,of wanneer iemand klaar is voor een kind.Waar haal ej dat vandaan?
Ik heb het over matrealisme,geld,huisje boompje beestje.
Het woord liefde komt niet voor in mijn tekst geloof ik. Verward

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:15

LotteAnna schreef:
turbotinker schreef:
Weet je wat mij een beetje opvalt?
Degenen die voor abortus zijn,ontkennen allerhardst dat het 'moord' is.
Toch,als je het realistisch bekijkt,is het het beëindigen van een leven.
Kun je hoog of laag springen,maar je beëindigt gewoon een leven.
Of we dat moord moeten noemen of niet,doet er niet toe.
Waarom ontkent iedereen toch het feit dat ze een leven beëindigen,dat valt toch op?

Of je dat leven beëindigt om wat voor reden dan ook (je hebt het kind niks te bieden,je wilt het zelf niet etc.) maakt niet uit.

Ik blijf erbij dat iedereen het zelf moet weten,maar bij mezelf denk ik het volgende;

Vrouwen die hun kind laten weghalen op 24 weken vind ik....ja,sorry,wreed.
Als je toch zo zeker weet dat je een abortus aankan,waarom dan niet zo snel mogelijk?
Ik ben zelf net de 24 weken voorbij,en je voelt het kind dan dagelijks schoppen.
Als je 'je leven niet wilt laten verpesten',waarom doe je dan niet meteen abortus?
En dit spreekt alleen voor degenen die pas laat in de zwangerschap abortus laten doen,dus niet meteen op de kast gaan zitten a.u.b.
Ik weet dat het iets is om goed over na te denken,maar neit een half jaar!

Bovendien erger ik me kapót aan de meiden die zeggen dat 'hun leven anders voorbij is'
'Dat ze hun leven niet willen verpesten'
Sorry,nu wordt er net gedaan alsof je leven ophoud als je een kind krijgt.
Er wordt tevens net gedaan alsof je in een paleis moet wonen wil je een kind op kunnen voeden.
Kijk eens naar 'arme' landen,die mensen kunnen ook prima voor een kind zorgen terwijl ze geen miljonair zijn of in een groot huis wonen.
Wat ik wil zeggen; tuurlijk kost een kind geld,maar ik heb eht idee dat 'geen geld hebben' 'geen huis hebben' etc. een beetje als excuus wordt gebruikt door een zelfgemaakte fout.

Zelf gemaakte fout; hoeft niet zo te zijn. Er kan een condoom zijn gebruikt en die kan scheuren, of de pil kan niet goed hebben gewerkt.
Ik denk dat jou visie sterk gekleurd is omdat je nu zelf 24 maanden zwanger bent. In mijn geval is mijn visie ook gekleurd om andere redenen. Maar oordeel niet te snel.

ALS een condoon scheurt Sigaar daar zeg je wat
en dan doe je niks? je wilt niet zwanger worden ...er zwemmen miljoenen zaadcellen in je rond....maar je doet dan niks???

dan vind ik jou onverantwoord bezig JUIST dan moet je de morning-afther pil gaan halen en niet een paar weken wachten om te merken dat je zwanger bent.

en dit bedoel ik nu al een tijdje , Haha! jij zet het goed neer.
condoom scheurt en ik doe ik niks,ik zie wel hoe het loopt ,en ben ik toch zwanger tja pech dan laat ik het weghalen!
Laatst bijgewerkt door mirgino op 05-12-06 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:15

ohja....Aikepeer zegt:
Citaat:
Daarbij ja je beëindigd een "leven" een leven dat nog niet zelfstandig kan leven dus in hoevere beëindig je het.

Een baby kan ook niet zelfstandig leven,mag ik die dan ook doodmaken,is het dan geen moord?
Zal het onthouden hoor,voor alle Rowena's.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:16

turbotinker schreef:
Waarom ontkent iedereen toch het feit dat ze een leven beëindigen,dat valt toch op?

Of je dat leven beëindigt om wat voor reden dan ook (je hebt het kind niks te bieden,je wilt het zelf niet etc.) maakt niet uit.

Ik blijf erbij dat iedereen het zelf moet weten,maar bij mezelf denk ik het volgende;

Als je toch zo zeker weet dat je een abortus aankan,waarom dan niet zo snel mogelijk?
Ik ben zelf net de 24 weken voorbij,en je voelt het kind dan dagelijks schoppen.
Als je 'je leven niet wilt laten verpesten',waarom doe je dan niet meteen abortus?
En dit spreekt alleen voor degenen die pas laat in de zwangerschap abortus laten doen,dus niet meteen op de kast gaan zitten a.u.b.

Bovendien erger ik me kapót aan de meiden die zeggen dat 'hun leven anders voorbij is'
Er wordt tevens net gedaan alsof je in een paleis moet wonen wil je een kind op kunnen voeden.
Kijk eens naar 'arme' landen,die mensen kunnen ook prima voor een kind zorgen terwijl ze geen miljonair zijn of in een groot huis wonen.
Wat ik wil zeggen; tuurlijk kost een kind geld,maar ik heb eht idee dat 'geen geld hebben' 'geen huis hebben' etc. een beetje als excuus wordt gebruikt door een zelfgemaakte fout.

Of je een moord begaat, dat ligt helemaal aan het gevoel wat je hebt over het kind.
Het ligt er helemaal aan wanneer je eigen zwangerschap ziet als het dragen van een nieuw leven, bij de een is dat zodra ze weet dat ze zwanger is, voor de ander gaat dat pas op, op het moment dat zij het kind voelt schoppen. Ook dit is dus een persoonlijke kwestie.

Om een goede keuze te maken, zul je er goed over na moeten denken, dit kan veel tijd in beslag nemen voor sommige mensen. De een weet direct al het antwoord zodra ze weet dat ze zwanger is, en de ander heeft daar wat meer tijd voor nodig. Ook is het belangrijk om te kijken hoeveel weken iemand als zwanger is, voordat ze daar achter is gekomen. Als je het bij de 6e week weet dat je zwanger bent, zul je (als je voor een abortus kiest) dit laten doen voordat je bij het eindtermijn zit. Dit pakt anders uit, als je pas in je 15e week erachter komt dat je zwanger bent.

Ik wil absoluut geen kinderen. In mijn ogen houd mijn leven inderdaad op bij het krijgen van een kind. Ik zou er veel voor moeten laten en dat heb ik er niet voor over.
Ik zou wel voor een kind kunnen zorgen, maar ik zou het niet willen, en dat lijkt me ook behoorlijk belangrijk als je voorop stelt dat een kind in een gelukkig en warm nest op zou moeten groeien.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:17

turbotinker schreef:

Voor de een is haar leven 'voorbij' als ze een kind krijgt. Dat kan een ander niet voor je beslissen. Mijn leven werd juist heel fijn toen ik moeder werd, maar dat blijft persoonlijk.
Ik snap wat jij voelt (letterlijk voelt). Zelf zou ik took niet kunnen, maar wat doet t er toe wat wij vinden?
En idd beeindig je met abortus een 'leven', maar niet een volwaardig leven dat opzichzelf kan functioneren. Dat vind ik wel een duidelijk verschil. Het maakt iemand in mijn ogen zeker geen moordenaar als ze abortus laat plegen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:18

LotteAnna;
je maakt me een beetje boos nu.
Mijn visie is gekleurt omdat ik zelf zwanger ben?
NEE.FOUT.
Ik zal je wat vertellen;
ik ben 18 jaar,en ongepland zwanger geraakt.Braaf aan de pil.
Ik heb er dus zelf ook over na moeten denken,toevallig.
Bovendien heb ik deze mening altijd al gehad,en niet omdat ik zwanger ben.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:18

LotteAnna schreef:
Echt een balkenende uitspraak Haha!

weet niet hoe je dit bedoeld maar goed..
Toch is het wel zo. De een kan vinden dat hij een kind alles kan bieden maar een ander kan op dat punt misschien vinden dat een kind veel meer nodig heeft. En daarbij is niet iedereen een kinderfan en zit te springen als ze een baby ziet..

Een kind laten aborteren is niet niks maar een kind "krijgen" en er de komende ongeveer 18 jaar voor zorgen is ook niet niks!
En iedereen zal daarbij andere dingen in overweging nemen en tot een beslissing komen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:19

djuno schreef:
Winkie schreef:
Een discussie is wat anders dan iemand uitmaken voor moordenaar.
Djuno, zou je misschien willen reageren op mijn voorgaande post over de werking van de pil, ik vraag me af hoe je dat dan ziet?

ik heb niemand uitgemaakt voor moordenaar...heb in het algemeen gesteld dat ik aborteren moord vind.

En dus vind je iemand die voor abortus kiest een moordenaar!

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:20

@mirgino; ik vind je post onduidelijk. Het condoom kan scheuren onder verschillende omstandigheden. Wat je acties daarna zijn kunnen ook door omstandigheden anders zijn...

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:21

turbotinker schreef:
ohja....Aikepeer zegt:
Citaat:
Daarbij ja je beëindigd een "leven" een leven dat nog niet zelfstandig kan leven dus in hoevere beëindig je het.

Een baby kan ook niet zelfstandig leven,mag ik die dan ook doodmaken,is het dan geen moord?
Zal het onthouden hoor,voor alle Rowena's.

Hoezo kan een baby niet ademen?
Zelf poepen en plassen? Dat bedoel ik met zelfstandig leven!

Ik zeg dit niet voor niets hoor! mijn neefje is na 3 dagen overleden na te zijn geboren met 24 weken!
Hij kon nog niets!!! zelf!
Ik heb nooit gezegd dat ik 24 weken niet te laat vind..

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:22

@AikePeer: Balkenende, en eigenlijk iedereen heeft het altijd over normen en waarden. In elke discussie wordt die 2 dingen wel genoemd. Daarom moest ik daaraan denken.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:22

LotteAnna schreef:
@mirgino; ik vind je post onduidelijk. Het condoom kan scheuren onder verschillende omstandigheden. Wat je acties daarna zijn kunnen ook door omstandigheden anders zijn...

Nou,ik vind het reuze duidelijk.
Om wat voor reden je condoom ook scheurt,je wéét dat er risico van een zwangerschap aan vast zit.
Dus als je merkt dat het condoom gescheurt is,haal je een MA pil,dan weet je het zeker.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:23

turbotinker schreef:
LotteAnna;
NEE.FOUT.
Ik zal je wat vertellen;

Ik wil je niet aanvallen maar volgens mij heb jij op bokt verteld dat bij jou ook iets anders in je keus mee woog!

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:23

Citaat:

De definitie van leven heeft een aantal kenmerken. Waaronder dat leven zelfstandig moet kunnen voortbestaan. Dus realistich gezien is het dus niet het beindigen van leven. Een aantal cellen van een paar centimeter kan namelijk nog niet zelfstandig voortbestaan.

@Djuno, je heb nog steeds geen antwoord om mijn vraag gegeven.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:24

LotteAnna schreef:
@AikePeer: Balkenende, en eigenlijk iedereen heeft het altijd over normen en waarden. In elke discussie wordt die 2 dingen wel genoemd. Daarom moest ik daaraan denken.

En ik denk dat hij daar zeker gelijk in heeft!
Wat ik belangrijk vind hoef jij niet belangrijk te vinden..
Dus ik kan ook niet oordelen over iemand anders zijn keus want ik weet niet wat er tijdens die beslissing door wie persoons hoofd ging.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:24

Ik ben tegen abortus absoluut, dat zijn de risico's van het sexen

mits de moeder verkracht is o.i.d.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:25

Ja,een baby kan zelfstandig ademen ja...
nu schieten me twee dingen te binnen;
1. Een gehandicapt kindje,kan misschien niet zelf ademen.
Doodmaken die hap,het is geen moord.

2.een baby kan dan wel zelf ademen,maar als ik hem twee dagen in de wieg laat liggen zonder eten gaat hij ook dood.
In hoeverre vindt je een baby dan zelfstandig?

Wat vervelend van je neefje trouwens,lijkt me echt een nachtmerrie voor de ouders Scheve mond

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:30

Ik denk dat je niet boos moet zijn. Ik zou het namelijk wel goed begrijpen als je visie gekleurd zou zijn. En dat is niet om je aan te vallen of iets dergelijks. Als je mijn verhaal wil weten pb me dan, ik ga dat niet open en bloot op het forum zetten.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:30

Je neemt het te letterlijk turbotinker.
Ik bedoel het kan niet voortbestaan buiten de baarmoeder.. ja ik kan niet typen wat ik bedoel.. hahah moeilijk zo'n discussie via internet!

Ja dat is vreselijk voor ze geweest! Ze is nu overigens 18 weken zwanger dus we hopen dat het goed blijft gaan.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:31

AikePeer schreef:
turbotinker schreef:
LotteAnna;
NEE.FOUT.
Ik zal je wat vertellen;

Ik wil je niet aanvallen maar volgens mij heb jij op bokt verteld dat bij jou ook iets anders in je keus mee woog!

Zeker,goed onthouden.
Maar dat datgene in mijn keuze meewoog,wil niet zeggen dat ik er niet over na heb moeten denken.
Als je 18 bent en zwanger bij de dokter aanklopt,wordt automatisch informatie gegeven over mogelijkheid tot abortus.Voor mij was de nadenk periode heel kort;
ik wil geen abortus,ik zou me persoonlijk een moordenaar voelen van mijn eigen kind.
Bovendien wilden we vroeg kinderen-al was dit wel erg vroeg- en kan ik het kindje een goede toekomst geven.Voor mij was de keus dus snel gemaakt,ja.

edit; bokt vliegt er uit Boos!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:35

Ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder geen begrip had voor abortus,was ook niet fel tegen.
Totdat ik zwanger werd,blij kindje gekregen,en een paar jaar later,toch ondanks alle maatregelen zwanger.
Ik wou niet nog een dat wist ik zeker,moederschap viel mij zwaar en vond het niet makkelijk alle aandacht te verdelen,terwijl ik superblij ben met mijn zoon.
Het heeft jaren geduurt na de bevalling dat ik me zelf terug vondt en wou dit zo houden.
Dus wel abortus gedaan nooit spijt gehad,ik ben trots dat ik eerlijk heb gezegt dat ik het niet aankon.En daar kan menig vrouw iets van leren,en ook dus mensen die zich nooit in deze situatie hebben bevonden.
Want je kan niet oordelen over een gevoel wat je zelf nooit hebt gehad,dat je het echt niet wil,je moet sterk genoeg ervoor zij die keuze te maken.
En iedereen is het ermee eens dat we allemaal geen begrip hebben voor zeer late,of makkelijk denkende mensen die abortus plegen.

En gelukkig mogen we allemaal onze ideen hebben,maar respecteer ze dan ook van een ander ,het is niet zwart wit

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:36

LotteAnna schreef:

wat ik bedoelde is ,dat als jij echt niet zwanger wilt raken en je condoom scheurt
dan weet je, lijkt mij ,toch heel goed dat je zwanger kan worden of niet?

als jij dan daarop geen actie onderneemt en de natuur op z`n beloop laat en je dan zwanger word
vind ik dat je nalatig geweest bent,en waarschijnlijk zit dan in het achterhoofd de gedachte dat je altijd nog een abortus kan laten doen.of niet?

maar dan nog als jij echt niet zwanger wilt worden,dan zal je toch ook aan de pil zijn Knipoog en daarbij het condoom,mocht deze dan scheuren ...dan heb je de pil nog
want maak mij nou niet wijs dat het dan toevallig ook door de pil heengaat.
dat komt echt heel weinig voor Clown dubbel beschermd en toch zwanger
als je door de pil heen zou breken zo makkelijk zou gaan hadden ze de pil allang aangepast

maar ,ik zet het nog even neer Haha! ,ieder zijn mening.
ik wist al vroeg dat ik kinderen wilde en was er in mijn vorige relatie[zo`n 22jr geleden]een `ongeplande`zwangerschap geweest,was het mooi gekomen want opvoeden kan ook in je eentje Haha!
en inderdaad nu ik weet hoe het is om zwanger te zijn en een kind te hebben en ook gezien heb hoe de groei van een kind tot stand komt ,vind ik dat je niet zo makkelijk moet overgaan tot abortus

en voordat en ieder zich weer aangevallen voelt Sigaar

iedereen zal zijn eigen beweegredenen voor een abortus,maar geloof me later zal je er vaak aan denken ,helemaal als je dan aan kinderen wilt beginnen.

en bij mij speelt ook zeker mee dat met mijn huidige man het zwanger raken moeilijk lukte:j

en dat dan mijn [nu ex]vriendin geen zin in een condoom eventjes een abortus laat uitvoeren

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:38

Kijk,brendalavita.
Zo klinkt het een stuk fijner.
Met dit soort keuzes ben ik het eens,voor zover ik de situatie in kan schatten.
Voor dit soort 'gevallen' vindt ik het goed dat abortus bestaat.
Waar het mij om gaat,is dat er tegenwoordig zo 'makkelijk' gebruik van wordt gemaakt.[onder het mom van;heb je geen condoom bij je?oh,dan laten we het toch weghalen?]

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:38

Heel mooi gesproken brendalevita!amen!