Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Vue

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:45

Hurrycane schreef:
Ik ben meer voor het voorstel van de CU om een kindgebonden budget te geven zodat ouders zelf kunnen kiezen om te gaan werken en dat budget aan kinderopvang te besteden of dat ze thuis blijven en zelf voor de kinderen zorgen.

Zeker een goed idee ja. Ja
Al is het wel beter voor de maatschappij als er gewerkt wordt Haha!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:46

Hurrycane schreef:

Die kinderen gaan later wel belasting betalen en allerlei sociale premies waarmee ook dingen voor jou betaald kunnen worden. WAarom denk je dat de vergrijzing een probleem kan worden?

En je pensioen Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:46

foutje Bloos
Laatst bijgewerkt door Ann op 22-11-06 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:47

Vue schreef:
Hurrycane schreef:
Ik ben meer voor het voorstel van de CU om een kindgebonden budget te geven zodat ouders zelf kunnen kiezen om te gaan werken en dat budget aan kinderopvang te besteden of dat ze thuis blijven en zelf voor de kinderen zorgen.

Zeker een goed idee ja. Ja
Al is het wel beter voor de maatschappij als er gewerkt wordt Haha!

Misschien is het voor de opvoeding van de kinderen juist wel beter als er iemand thuis is als de kids uit school komen Pling

mariekie

Hurrycane schreef:

Precies OK dan!

Als je kinderen hebt vindt ik dat je er voor moet zorgen.
En ze niet op de kinderopvang mot dumpen omdat je zonodig carriere wil maken. Knipoog

Uitzonderingen daar gelaten...

tita

ach tegen de tijd dat ik oud ben bestaat aow niet meer en mijn pensioen zal wel te laag zijn

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:49

Vue schreef:
tita schreef:
Tja aan de andere kant iemand die kinderen wil moet er ook zelf voor zorgen dus waarom gratis kinderbijslag.......ik krijg toch ook niks extra's omdat ik geen kind wil.

Ik wil geen kind dus minder kans op criminaliteit hmmmmm en wat krijg ik

Minder kans op criminaliteit, wat is dat nou voor punt ? Clown

humor ook mijn kind kan een volkert of hollander of weet ik wie veel worden

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:49

tita schreef:
Tja aan de andere kant iemand die kinderen wil moet er ook zelf voor zorgen dus waarom gratis kinderbijslag.......ik krijg toch ook niks extra's omdat ik geen kind wil.

Ik wil geen kind dus minder kans op criminaliteit hmmmmm en wat krijg ik

Minder kans op criminaliteit..... huh Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:50

Hurrycane schreef:
Vue schreef:

Misschien is het voor de opvoeding van de kinderen juist wel beter als er iemand thuis is als de kids uit school komen Pling

Jij bent zeker ook tegen kinderopvang Clown

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:50

Hurrycane schreef:

Is ook zeker weten waar !
Bij mij is er altijd iemand thuis geweest toen ik thuis kwam, kopje thee, aandacht.
Mijn vader verdiende en mijn moeder zorgde voor de kids.
Na de scheiding is mijn moeder zonder diploma's ook met veeeel moeite aan het werk gekomen (150 sollicitatie brieven zijn de deur uit gegaan) en nu is ze blij met haar werk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:51

Vue schreef:
tita schreef:
maar uiteindelijk moeten de mensen zelf willen werken........30% meer dan je uitkering lijkt heel wat maar je moet ook ineens een ander soort leven gaan leiden

Mensen moeten ook willen werken, en degene die niet willen moeten ze aanpakken.
Maar degene die niet KUNNEN wordt een ander verhaal en dan vindt ik uitkering verhogen wel oke.
Maar de mensen die wel kunnen gewoon zo laten.

dan moeten de mensen gaan WERKEN en er zijn er altijd nog genoeg die niet willen werken want 30% meer uitkering wordt dan wel gewoon belast het betekend niet automatisch dat je netto ook 30% meer heb

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:51

tita schreef:
humor ook mijn kind kan een volkert of hollander of weet ik wie veel worden

Mijn inziens een nutteloos punt dit.
Maargoed.
Wat heeft het krijgen van kinderen te maken met criminaliteit?
'Als niemand nou inderen neemt, komen er ook geen criminelen meer' Gestoord
Ja, en sterven we uit. Clown

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:52

faye schreef:

Lijkt me wel Haha!

Als ik zelf kinderen krijg wil ik daar ook voor thuis zijn als ze thuis komen, maar ik wil ook blijven werken.
Meerdere redenen Lachen
Dus dat wordt dan wat regelen met hubbie Knipoog

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:53

Citaat:

Dat is ook beter, maar dat betekent toch niet dat mensen helemaal niet meer hoeven te gaan werken?
Mijn ouders werken ook en het is zo geregeld dat er altijd wel iemand thuis is als wij van school komen. Of alleen zijn om andere reden ect.
Mijn tante en kennis werken ook niet. Ze willen eigelijk nu ook niet meer werken want ze krijgen toch genoeg geld. Ook heb ik gehoord dat partijen willen dat de uitkeringen ect. hoger moet. Nou daar ben ik het dus helemaal niet mee eens want dan weet ik 100 % zeker dat er heeel wat mensen op hun luie gat blijven zitten.

Mijn ouders en ik maken het ook helemaal niet uit wat de kinderopvang kost. Ookal is het harstikke duur; het is toch niet voor altijd.
En er bestaat ook familie die hier en daar wel wat op zou kunnen vangen.

Ik stem overigens voor de SP; de meeste mensen hier overigens Knipoog (Tja; als ik zou mogen stemmen he. hier heb ik wel gestemd)

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:55

Het is al eerder gezegd, maar je bent een hele knappe ouder denk ik als jij met de kinderbijslag alle kosten die je aan je kind hebt weet te dekken. Mijn ouders is het iig nooit gelukt.
Natuurlijk moet dat ook niet het doel zijn, maar krijg een beetje het idee dat Tita vindt dat mensen met kinderen niet moeten zeuren 'want ze krijgen toch kinderbijslag'. Als jij geen kids hebt krijg je geen kinderbijslag, want je hebt de kosten ook niet. Lijkt me redelijk simpel, en eerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:55

Vue schreef:
faye schreef:

Lijkt me wel Haha!

Als ik zelf kinderen krijg wil ik daar ook voor thuis zijn als ze thuis komen, maar ik wil ook blijven werken.
Meerdere redenen Lachen
Dus dat wordt dan wat regelen met hubbie Knipoog

Kinderopvang is prima, mits het niet 5 dagen per week is. Als kinderen naar school gaan zou ik smiddags ook thuis willen zijn, kwestie van werktijden aanpassen. Knipoog

Kinderbijslag is niet veel, maar mag van mij best voor max twee kinderen gegeven worden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:56

Ann schreef:
Kun je dit staven met feiten/onderzoek? Tong uitsteken Anders berust ik me weer op je onderschrift. Cool

De gemiddelde VVD-er is veel te ZUINIG om zijn geld daar aan uit te geven.
Maar ga voor de lol op 1 januari eens met de auto wat specifieke wijken door..... (ja dat is vertrouwd; de plaatselijke hangjeugd ligt dan in coma)

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:56

faye schreef:

Nee ik ben niet per definitie tegen kinderopvang. Ik denk alleen wel dat het niet goed is dat kinderen een hele week naar een kinderopvang, buitenschoolseopvang o.i.d. gaan. Net zo min als dat ik het goed vind dat oudere kinderen iedere dag in een leeg huis komen en tegen half 6 ofzo eindelijk een keer hun ouders zien.
Mij is dat iets teveel vrijheid. Het zijn wel kinderen en daar hoef je niet de hele dag als een politieman achteraan te lopen maar je mag best een beetje toezicht houden op wat ze doen, met wie ze omgaan, etc.
Bovendien is het ook wel prettig als je thuiskomt en je zit ergens mee dat je dat kwijt kunt en er niet eerst nog een paar uur mee hoeft rond te lopen.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:57

mariekie schreef:
Hurrycane schreef:

Precies OK dan!

Als je kinderen hebt vindt ik dat je er voor moet zorgen.
En ze niet op de kinderopvang mot dumpen omdat je zonodig carriere wil maken. Knipoog

Uitzonderingen daar gelaten...

Kinderopvang moet dumpen? Nagelbijten / Gniffelen
Sorry hoor maar wat is er zo erg aan de kinderopvang?
Volgens mijn ouders hebben wij het altijd mooi gevonden lekker spelen met vriendinnetjes enzo.
Maar je moet natuurlijk wel een evenwicht hebben. Niet dat ze alle dagen van 7 tot 5 uur daar zitten. Maar 2 x in de week ofzo; lijkt me prima. Totaal geen moeite mee!
'k bedoel; het is bijna hetzelfde als school; alleen leer je er opzich niet veel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:58

Heb al ergens neergezet dat kinderbijslag niet voldoende is om een kind van te onderhouden (lees aub verder dan 1 pagina) maar iemand die kinderen wilt moet er wel voor kunnen en willen zorgen....

Daar hoef de nederlandsbevolking niet voor op te draaien.

Kijk kinderbijslag mag van mij afgeschaft worden maar nu willen ze het afschaffen voor de hogere inkomens en dan klopt ook onze grondwet niet meer

"alle mensen zijn gelijk hebben de zelfde plichten en rechten"

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:59

faye schreef:

Kinderopvang is prima, mits het niet 5 dagen per week is. Als kinderen naar school gaan zou ik smiddags ook thuis willen zijn, kwestie van werktijden aanpassen. Knipoog

Kinderbijslag is niet veel, maar mag van mij best voor max twee kinderen gegeven worden.

Nee natuurlijk niet !
Dat is ook absoluut niet wat ik bedoel Haha!
Er moet aandacht en zorg zijn voor de kinderen en kinderen moeten niet dag in dag uit iedere dag op de opvang neergeprakt worden en dan savonds opgehaald, eten en naar bed dat was het, tot morgen ochtend vroeg.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:59

tita schreef:
Heb al ergens neergezet dat kinderbijslag niet voldoende is om een kind van te onderhouden (lees aub verder dan 1 pagina) maar iemand die kinderen wilt moet er wel voor kunnen en willen zorgen....

Daar hoef de nederlandsbevolking niet voor op te draaien.

Kijk kinderbijslag mag van mij afgeschaft worden maar nu willen ze het afschaffen voor de hogere inkomens en dan klopt ook onze grondwet niet meer

"alle mensen zijn gelijk hebben de zelfde plichten en rechten"

Ehh dit punt in de grondwet heeft daar weinig mee te maken.
Als jij een hoog inkomen hebt en de bijslag kan missen, waarom zouden we dat dan niet gebruiken om andere gaten mee op te vullen ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:00

Maar ik zie bij mij op het kdv geen nekel ouder die zijn kind 5 dagen brengt. Een enkeling 4, maar dat zijn de alleenstaande ouders. Ik vind het namelijk nogal een vooroordeel over kinderdagverblijven Knipoog

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:00

Elena schreef:
Kinderopvang moet dumpen? Nagelbijten / Gniffelen
Sorry hoor maar wat is er zo erg aan de kinderopvang?
Volgens mijn ouders hebben wij het altijd mooi gevonden lekker spelen met vriendinnetjes enzo.
Maar je moet natuurlijk wel een evenwicht hebben. Niet dat ze alle dagen van 7 tot 5 uur daar zitten. Maar 2 x in de week ofzo; lijkt me prima. Totaal geen moeite mee!
'k bedoel; het is bijna hetzelfde als school; alleen leer je er opzich niet veel.

Inderdqaad.
Van 7 tot 5 en iedere dag vindt ik niet kunnen, maar als het een paar daagjes per week is en de ouders dat verder opvullen door allebei een dagje niet te werken, prima !

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:01

Zo ik heb vanmorgen gestemd, op de SP.

Ik ben erg benieuwd naar de eerste tussenstanden!