Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:17

journee schreef:
Wij zijn niet superieur nee, dat heb ik ook niet gezegd. Misschien de nuance even lezen? ;)
Geld maakt alleen geld als je er goed mee om gaat, anders kan geld juist ook voor enorme schulden zorgen. Het gezegde: wie voor een dubbeltje geboren is, zal nooit een kwartje worden ging vroeger meestal wel op, maar dat is tegenwoordig wel anders, dankzij meer onderwijsmogelijkheden en de aanmoediging van ondernemerschap. Nu heeft zelfs een dubbeltje de kans om uit te groeien naar een daalder. :D

Enkel alsvde randvoorwaarden goed zijn.
De kloof tussen arm en rijk wordt ook in Nederland steeds weer groter.
Sommige mensen hebben ook gewoon meer kansen en mogelijkheden dan andere mensen ooit zullen krijgen.
Dat is niet erg, maar als je de lucky basterd bent is is het dat goed als je dat beseft.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:21

prompter schreef:
Juval, is de kans dat jullie ooit onteigend worden reëel? Zit je bij een natura2000 gebied in de buurt, of zou er sprake kunnen zijn van woningbouw in de nabije toekomst?

natura2000 is op ca 5 km, maar aan de overkant van de straat willen ze het NNN gebied uitbreiden. Geen idee nog of dat gevolgen voor ons bedrijf heeft.

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:23

Kun je dat misschien terugvinden in de bestemmingsplannen? Anders lijkt het me best onzeker.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

prompter schreef:
Kun je dat misschien terugvinden in de bestemmingsplannen? Anders lijkt het me best onzeker.

op dit moment is er geen dreiging, wij hebben al onze vergunningen op orde, maar als we zouden willen vernieuwen of uitbreiden wordt het misschien wel lastig, dat is nu nog niet aan de orde want we durven voorlopig geen nieuwe investeringen aan zolang alles zo onzeker is. Afwachten wat het nieuwe kabinet voor plannen heeft met onze sector.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:37

juval schreef:
natura2000 is op ca 5 km, maar aan de overkant van de straat willen ze het NNN gebied uitbreiden. Geen idee nog of dat gevolgen voor ons bedrijf heeft.

Het kan ook kansen bieden, althans als het binnen jullie bedrijfsvoering kan passen.

Heb veel te maken gehad met klanten met agrarische natuurbeheer maar bijvoorbeeld ook mensen met klompen/laarzenpaden over hun land etc.
Maar dat moet de boer en het bedrijf uiteraard passen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:39

fransje23 schreef:
juval schreef:

Het kan ook kansen bieden, althans als het binnen jullie bedrijfsvoering kan passen.

Heb veel te maken gehad met klanten met agrarische natuurbeheer maar bijvoorbeeld ook mensen met klompen/laarzenpaden over hun land etc.

Daarom is het terugkijken van Eenvandaag van gisteren erg interessant voor een boer. Denemarken heeft het weten te regelen om de Landbouwsector te reguleren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:44

In Nederland is er al een netwerk van Agrarische natuurverenigingen en de basis is ooit ook al wel gelegd.
Er zijn best kansen maar dan moet er wel een duidelijk beleid voor de lange termijn zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:59

Ik doe milieubewuste dingen niet voor mijzelf, niet voor het hier en nu.
Ik doe het voor de generaties die na mij komen. Ik doe het voor de wereld voor over pakweg 100 jaar.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:00

Benzz schreef:
fransje23 schreef:

Daarom is het terugkijken van Eenvandaag van gisteren erg interessant voor een boer. Denemarken heeft het weten te regelen om de Landbouwsector te reguleren.

Ik zal eens kijken, maar Denemarken is op Landbouwgebied niet helemaal met Nederland te vergelijken.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

fransje23 schreef:
journee schreef:
Wij zijn niet superieur nee, dat heb ik ook niet gezegd. Misschien de nuance even lezen? ;)
Geld maakt alleen geld als je er goed mee om gaat, anders kan geld juist ook voor enorme schulden zorgen. Het gezegde: wie voor een dubbeltje geboren is, zal nooit een kwartje worden ging vroeger meestal wel op, maar dat is tegenwoordig wel anders, dankzij meer onderwijsmogelijkheden en de aanmoediging van ondernemerschap. Nu heeft zelfs een dubbeltje de kans om uit te groeien naar een daalder. :D

Enkel alsvde randvoorwaarden goed zijn.
De kloof tussen arm en rijk wordt ook in Nederland steeds weer groter.
Sommige mensen hebben ook gewoon meer kansen en mogelijkheden dan andere mensen ooit zullen krijgen.
Dat is niet erg, maar als je de lucky basterd bent is is het dat goed als je dat beseft.

De mensen die ik ken hadden thuis heel weinig, geen bijzondere opleiding genoten, maar keihard gewerkt om iets op te bouwen. En dat laatste kan natuurlijk alleen als de economie goed is. Maar als je dat als randvoorwaarde stelt, heeft het hele land dezelfde kans. Dan ben je in mijn optiek ook geen lucky bastard, maar gewoon een hardwerkend persoon.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:04

journee schreef:
De mensen die ik ken hadden thuis heel weinig, geen bijzondere opleiding genoten, maar keihard gewerkt om iets op te bouwen. En dat laatste kan natuurlijk alleen als de economie goed is. Maar als je dat als randvoorwaarde stelt, heeft het hele land dezelfde kans. Dan ben je in mijn optiek ook geen lucky bastard, maar gewoon een hardwerkend persoon.

De oorspronkelijke context van mijn bericht, over kwartjes en dubbeltjes, was een ontwikkelingsland.
Daar hebben veel mensen die kans niet. In leven blijven is dan soms al uitdagend genoeg.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:06

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Laatst een grote zak babyspullen weggeven aan medewerkster coa, zij zamelde op eigen initiatief kleding in voor drie meisje van 14 en 15, uit Eritrea!
Alle drie zwanger door verkrachting.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:06

Ik begrijp heel goed dat mensen willen vluchten uit Eritrea.
Die mensen hebben daar geen leven onder die dictatuur.
Ben je al zeer kwetsbaar wordt er uiteraard ook nog misbruik van je gemaakt door verachtelijke mensensmokkelaars.
Vrouwen zijn uiteraard nog eens extra de klos.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:36

Volgens oud D66-kamerlid Rogier van Boxtel was het plan van Jetten om 10 nieuwe steden te bouwen metaforische bedoeld, lees ik. Dat zou betekenen dat de eerste verkiezingsbelofte sneuvelt...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

_Mar3 schreef:
Volgens oud D66-kamerlid Rogier van Boxtel was het plan van Jetten om 10 nieuwe steden te bouwen metaforische bedoeld, lees ik. Dat zou betekenen dat de eerste verkiezingsbelofte sneuvelt...

Welke sneuvelt dan?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:05

_Mar3 schreef:

Ik denk dat ieder intelligent mens weet dat het metaforisch bedoeld is.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Benzz schreef:
_Mar3 schreef:

Ik denk dat ieder intelligent mens weet dat het metaforisch bedoeld is.

Het staat anders wel letterlijk op hun website. Zou wel zo netjes zijn om dat er in het vervolg ook gewoon bij te zetten. Tuurlijk gaan zij niet 10 steden bouwen. Maar wees daar dan ook gewoon transparant over.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:26

Dat iets niet gebeurt is geen valse belofte dat is zoals het werkt als je niet alleen regeert? Jetten wordt geen dictator.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:41

juval schreef:
prompter schreef:

op dit moment is er geen dreiging, wij hebben al onze vergunningen op orde, maar als we zouden willen vernieuwen of uitbreiden wordt het misschien wel lastig, dat is nu nog niet aan de orde want we durven voorlopig geen nieuwe investeringen aan zolang alles zo onzeker is. Afwachten wat het nieuwe kabinet voor plannen heeft met onze sector.

Je zei een paar/veel pagina's terug dat jullie nog een jaar of 15 door willen gaan en dat er dan niemand is die het over wil nemen, toch? Zou het voor jullie niet juist een zegen zijn, als ze jullie (voor een goed bedrag!) uit zouden kopen?
Misschien heb je het al eens beantwoord, maar sla soms een paar pagina's over.. Ben oprecht benieuwd!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:52

_Mar3 schreef:

Goh heel verrassend, not.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:55

Bullebeest schreef:
_Mar3 schreef:

Goh heel verrassend, not.

Want de mening van een oud-kamerlid zegt wat over wat D66 de komende tijd daadwerkelijk wel en niet gaat doen? :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:59

Bullebeest schreef:
MarlindeRooz schreef:
Blijkbaar niet want we denken nog steeds dat “wij” superieur zijn en met onze manier van denken wereldproblemen op kunnen lossen.

Dus kunnen we stoppen met ontwikkelingshulp. Kunnen we dat ergens anders voor gaan gebruiken. Btw omlaag ofzo.

Ja, hoe zei Wilders het ook al weer?
Dan hebben ze maar iets meer honger in Afrika! Boeit ons dat!
Daar stond onze wieg toevallig niet!