17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 15:58

Little_Gift schreef:
Dat vul jij zelf in.

Nee dat is algemene kennis.

Little_Gift

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 16:00

Zo kan je alles wat krom is recht discussiëren natuurlijk... Je legt anjali woorden in de mond en dat hoort niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:36

Little_Gift schreef:
En dan komen we weer bij het punt: racisme mag niet maar men mag wel andere groepen wegzetten als slecht... Bijzonder.

Eerst waren het de mannen... Nu de katholieken...

Inderdaad. Door sommigen hier word ik aangevallen op alles wat ik zeg of ook niet zeg want alles wordt verdraaid ook. Een haat tegen mij omdat ik gelovig ben .Er zijn trouwens Katholieken van alle rassen en kleuren en nationaliteiten,nog steeds de grootste groep gelovigen op aarde en tevens de meest vervolgde.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:09

Little_Gift schreef:
En dan komen we weer bij het punt: racisme mag niet maar men mag wel andere groepen wegzetten als slecht... Bijzonder.

Exact. Pas op, negatieve ervaringen delen of ter discussie stellen wordt direct en zonder pardon weggezet als racisme. Met een beetje pech wordt je weggezet als aanhanger van de PVV. Maar dan volgen de oogkleppen, welke een bijzondere kortzichtigheid veroorzaken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:24

Kaja schreef:
Little_Gift schreef:

Exact. Pas op, negatieve ervaringen delen of ter discussie stellen wordt direct en zonder pardon weggezet als racisme. Met een beetje pech wordt je weggezet als aanhanger van de PVV. Maar dan volgen de oogkleppen, welke een bijzondere kortzichtigheid veroorzaken.
Aanhanger van de SGP mag ook niet,alhoewel die niet eens Katholiek zijn! :+

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:41

Benzz schreef:
hakkipilke87 schreef:
Echt ongelofelijk de meeste reacties hier , na Lisa zijn er tientallen verkrachtingen en aanrandingen voorgevallen, allen door asielzoekers of met migratie achtergrond.. maar steenvast blijven weg kijken en blijven beweren dat het een algemeen mannen probleem is , hoe duidelijk moet het nog zijn ??

Heb je hier cijfers van? Want ik volg dit soort onderwerpen en ik zie dit niet terug.

die zijn eerder in dit topic gedeeld . alle verkrachting zaken van de afgelopen maanden zijn door buitenlanders gepleegd , kun je zien door simpelweg de nieuwsberichten te lezen . dit proberen ze natuurlijk te verbergen .. fake nieuws NOS is hier goed in bijvoorbeeld

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:42

Serieus? Ik twijfel nu echt over wat ik lees.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:00

hakkipilke87 schreef:
die zijn eerder in dit topic gedeeld . alle verkrachting zaken van de afgelopen maanden zijn door buitenlanders gepleegd , kun je zien door simpelweg de nieuwsberichten te lezen . dit proberen ze natuurlijk te verbergen .. fake nieuws NOS is hier goed in bijvoorbeeld

Dit is onjuist. En ik volg de nieuwsberichten ook goed. En niet alleen de NOS.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:14

Jan van Beek is sowieso niet serieus te nemen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:26

hakkipilke87 schreef:

Ah ja, de reptielen die dit land besturen proberen de echte statistieken te verbergen natuurlijk!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:34

Nou..de massa aanrandingen in Zweden kwamen hier destijds ook niet in het nieuws. Die werden gepleegd door asielzoekers..dus ja, er gebeurd meer dan op de NOS komt.

Waarmee ik niet zeg dat iedere verkrachter een asielzoeker is. Alleen dat niet alles in het nieuws komt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:39

Elisa2 schreef:
Nou..de massa aanrandingen in Zweden kwamen hier destijds ook niet in het nieuws. Die werden gepleegd door asielzoekers..dus ja, er gebeurd meer dan op de NOS komt.

Waarmee ik niet zeg dat iedere verkrachter een asielzoeker is. Alleen dat niet alles in het nieuws komt.

Nee en lang niet iedereen doet aangifte.

Ik ken veel vrouwen persoonlijk die verkracht zijn of aangerand. Niemand van hun daders is vervolgd en aangifte wordt niet gedaan omdat bewijzen heel moeilijk is.

… waarvan een heel recent.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 07:56

Gaan we vandaag meer te weten komen over de dader?
Omdat vandaag de rechtzaak begint.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 10:13

Ik denk dat dat gaat tegenvallen, gezien hij het zelf niet lijkt te weten. Gehoord in Pro Forma podcast en misdaadpodcast Parool.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 10:51

Het enige nieuwe over de dader is dat hij zichzelf liever Desmond noemt ipv de Chris Jude die hij in weeshuizen heeft gekregen. De advocaat wilt, als er aanleiding voor is, een onderzoek naar of hij niet minderjarig is.

11 februari gaat de zaak verder. Ik denk alleen dat hij dan nog niet onderzocht kan zijn in het PBC maar dat weet ik niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 13:15

nevica schreef:
Het enige nieuwe over de dader is dat hij zichzelf liever Desmond noemt ipv de Chris Jude die hij in weeshuizen heeft gekregen. De advocaat wilt, als er aanleiding voor is, een onderzoek naar of hij niet minderjarig is.

11 februari gaat de zaak verder. Ik denk alleen dat hij dan nog niet onderzocht kan zijn in het PBC maar dat weet ik niet.

Ik kan me niet voorstellen dat deze dader niet veel meer slachtoffers heeft gemaakt dan nu over hem bekend is. Ben benieuwd of daar nog onderzoek naar wordt gedaan.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 13:27

Als niemand weet hoe hij heet hoe komen ze dan ooit er achter of die niet meer slachtoffers heeft gemaakt.

https://nos.nl/artikel/2591957-om-verda ... e-keer-aan volgens het artikel van de nos heeft hij last van stemmen en die worden erger in de nacht. Waarom liep deze man dan nog los rond. Of was dat niet bekend?

Het is wel weer erg jammer dat er vandaag dus nog niets meer bekend is.

Als die uit Nigeria komt weet dat weeshuis dan niet meer over hem?
En is die echt 22 en niet nog minderjarig?
Zoveel onbeantwoorde vragen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 13:37

friezenfan2 schreef:
Als niemand weet hoe hij heet hoe komen ze dan ooit er achter of die niet meer slachtoffers heeft gemaakt.

Het is nog niet helemaal zeker dat hij uit Nigeria komt. Hij schijnt een Nigeriaans dialect te spreken en heeft daar in verschillende weeshuizen gezeten. Dat is in ieder geval een beginnetje om te zoeken.
De man heeft blijkbaar verteld wat hij weet (hoe hij bv naar NL is gekomen) maar bewijzen is natuurlijk deel 2.
Maar er zijn wel sporen om te volgen denk ik zo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 13:38

Zijn advocaat doet goed zijn best hoor. :j
Geef de schijn dat je minderjarig bent, zeg dat je stemmen hoort en in de war bent.
En Nederland behandelt je als een zielig slachtoffer ipv als een dader.
En de echte slachtoffers en nabestaanden, ach, die doen er niet toe...

Deze ellendeling gaat ons veel geld kosten en nog veel meer verdriet en ellende als hij ooit weer vrij komt.

Terwijl de COA hem en al die andere die geen paspoort hebben, gewoon op had moeten sluiten en niet los had mogen lopen.
Ze weten totaal niet wat ze binnen laten.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 13:39

Vermoedelijk was het niet bekend, wat in iemand zijn hoofd rondgaat staat helaas niet op zijn/haar voorhoofd (helaas in dit geval, in het dagelijks leven ben ik er normaliter blij mee :') ).

Voor wat betreft zijn jeugd is meer uitgelegd in de Parool misdaadpodcast. Onder andere dat in Nigeria 17 miljoen weeskinderen zijn. Daarnaast geeft hij aan meerdere malen van weeshuis verhuisd te zijn, wat eea sowieso moeilijker al maakt.

Edit: voor wat betreft meerdere slachtoffers zullen we het moeten doen met zijn DNA, wat nu wel bekend is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 14:03

DuoPenotti schreef:
Zijn advocaat doet goed zijn best hoor. :j
Geef de schijn dat je minderjarig bent, zeg dat je stemmen hoort en in de war bent.
En Nederland behandelt je als een zielig slachtoffer ipv als een dader.
En de echte slachtoffers en nabestaanden, ach, die doen er niet toe...

Deze ellendeling gaat ons veel geld kosten en nog veel meer verdriet en ellende als hij ooit weer vrij komt.

Terwijl de COA hem en al die andere die geen paspoort hebben, gewoon op had moeten sluiten en niet los had mogen lopen.
Ze weten totaal niet wat ze binnen laten.

Dat dacht ik ook al, zeggen stemmetjes te horen en minderjarig zijn om dan strafvermindering te krijgen...
Maar... wellicht loopt hij zo wel kans op een TBS maatregel... daarmee is hij langer zoet dan met alleen een paar jaar celstraf.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 14:11

Hoe lang zat hij al op deze opvanglocatie? Als die echt stemmen hoort dan moet dat daar toch opgemerkt zijn?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 14:14

friezenfan2 schreef:
Hoe lang zat hij al op deze opvanglocatie? Als die echt stemmen hoort dan moet dat daar toch opgemerkt zijn?

Hij kan daar niet heel lang gewoond hebben omdat hij pas sinds 20 juni in Nederland verblijft.

Bron: https://www.nu.nl/misdaad/6377094/lisa- ... moord.html

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 14:15

friezenfan2 schreef:

Nee hoor, dat hoeft zeker niet.

Ik denk ook niet dat de persoonlijke begeleiding in opvangcentra dermate goed is dat zoiets wél snel opvalt.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 14:26

Oke dat is misschien te kort om dit soort dingen op te merken.

Ergens moet ik dit niet doen maar ik keek net op fb naar de comments onder de post van de nos.

En natuurlijk staat ook hier precies wat er elke keer weer opnieuw geroepen werd in dit topic dat de grenzen dicht moeten. En dat dit soort dingen altijd gebeuren door buitenlanders. En dat het de schuld is van massa emigratie.

Maar de statistieken liegen niet en die zeggen toch echt iets anders.