Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 21:45

Maar wie beoordeeld wat een echte vluchteling is, nu worden homo’s uitgezet want de immigratiedienst zit er niet bij wanneer ze seks hebben. Heel cru gesteld maar daar komt het wel op neer ,ze worden niet geloofd ondanks brieven van mensen die hun al jaren kennen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:07

Cer schreef:
Ik las toch dat de pvv de echte vluchteling nog steeds op wil vangen?

Ik ken dit soort gedoe als nare woordspelletjes.

Nu heeft GW erg lief gepraat de laatste weken, en Nederland ontkomt niet aan haar internationale verplichtingen. 'Dus hij zal iets moeten.'

Vwb 'wie' bepaalt wie een echte vluchteling is: dat doet de IND.
Dat is één van die overheidsdiensten die mensen tekort komt.
En gebouwen tekort komt.
... en waar vervolgens iedereen boos op is of wordt, want de dienst kan geen kwaliteit leveren.

Met GW in het kabinet voorzie ik een bezuinigingsronde op de IND.

Oeroud voorbeeld van 'geen kwaliteit leveren', vertaald naar Nederlandse termen.
Er komt een vluchteling 'uit Nederland',
de IND ambtenaar is kort geschoold en kent slechts de Amsterdamse tongval.
Alle 'Drenthen en Limburgers' worden in no time afgewezen.
Heb je als Limburgse de mazzel dat je een goede advocaat hebt, wordt er bezwaar gemaakt tegen een ongefundeerde beslissing.
Heb je nog meer mazzel, wordt het bezwaar toegekend en krijg je een verblijfsvergunning.

:o ... om je dood te schamen.

(En vóór er nu weer iemand gaat roepen van 'links wil iedereen binnenhalen': please mind,
die mensen komen zelf.
En zolang er nog geen wereldvrede is,
en de woestijnen blijven oprukken,
komen er af en toe vluchtelingen hiero.
Plm 85% van de vluchtelingen wereldwijd wordt plaatselijk/ 'in de regio' opgevangen.)

PS: als het gaat over wereldvrede en climate justice ben ik erg voor 'het indammen van de instroom' - aan de 'wortel', dus.
Niet bij ons in Ter Apel op het grasveld.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:18

Citaat:
PS: als het gaat over wereldvrede en climate justice ben ik erg voor 'het indammen van de instroom' - aan de 'wortel', dus.

Daar is iedereen voor Janneke, maar ik vind het net zo'n onmogelijke uitspraak als het om realistisme gaat, als dat Wilders zegt dat er geen immigranten meer zullen komen.
De materie is te ingewikkeld.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:26

journee schreef:
Ik quote even het Lareb: "In sommige landen bleken kinderen en tieners een verhoogt risico te hebben op narcolepsie na deze vaccinatie. Mogelijk veroorzaakt Pandemrix bij sommige mensen een immuunreactie waardoor narcolepsie kan ontstaan. Pandemrix is speciaal ontwikkeld tegen de Mexicaanse griep en wordt nu niet meer gebruikt. Uit onderzoek blijkt dat andere vaccins geen narcolepsie veroorzaken."

Dat degene die narcolepsie kregen hier aanleg voor hadden, doet niets af aan het feit dat het werd getrikkerd door het vaccin. Natuurlijk kan een ziekte door allerlei oorzaken getrikkerd worden als je hier aanleg voor hebt, dit hoeft echter niet te gebeuren. Het is zeker geen vaststaand feit dat narcolepsie zich zou hebben ontwikkeld bij de betreffende kinderen als zij het vaccin niet hadden gekregen. Voor deze groep mensen was het vaccin dus absoluut niet veilig! Het Lareb zegt ook niet voor niets dat ANDERE vaccins geen narcolepsie veroorzaken, Pandemrix deed dit dus wel...

NOS schreef:
Staatssecretaris Maarten van Ooijen schijft aan de Tweede Kamer dat de Staat geen aansprakelijkheid erkent, omdat het causaal verband tussen de inenting en de ziekte niet vaststaat. Daarom is er geen sprake van volledige schadevergoeding.

bron

Van een oudere post:
Citaat:
Een vaak aangehaald voorbeeld is narcolepsie naar aanleiding van de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. Echter is dit officieel geen bijwerking op de lange termijn, maar een bijwerking op de korte termijn die pas later is gediagnosticeerd⁴⁵. Narcolepsie was overigens zeer zeldzaam (1300 op ±30 miljoen mensen⁴⁸, wat neerkomt op slechts 0,004% van de gevaccineerden, oftewel 1 op de 23.000), genetisch bepaald⁴⁷, veroorzaakt door de immuunreactie van het lichaam⁴⁷ en was het hebben van de Mexicaanse griep voorafgaand aan vaccinatie ook van invloed⁴⁷ (er was namelijk ook al een toename in narcolepsiegevallen voorafgaand aan de vaccinatie). Bovendien is het verband tussen het vaccin en narcolepsie ondanks veel onderzoek nog erg onduidelijk⁴⁷.

IMANDRA @ [CV] Misinformatie rondom COVID-19

(bronnen staan in de link)

En aldus het Lareb is dit ook het geval:
Lareb schreef:
Tijdens de Mexicaanse grieppandemie werd er namelijk al een toename van het aantal narcolepsiegevallen gezien voordat een vaccin gebruikt werd.

bron

In april dit jaar was nog geen causaal verband bewezen, al kon het ook niet worden uitgesloten. Het is dus ook geen vaststaand feit dat de kinderen door het vaccin narcolepsie hebben ontwikkeld. Anders hadden die ouders ook wel de volledige schadevergoeding kunnen ontvangen, maar die kregen ze dus niet dit jaar.

Overigens maakt dat ook niet zo veel uit. Het gaat hierbij om een incidentie van 1 op 23.000. Dat is zó laag, dat haal je er (helaas) pas uit als je het vaccin gaat inzetten. En geldt overigens voor alle medicatie/vaccins/etcetera. Even ter illustratie, de kans op een allergische reactie is 1:50.000. Dat voorkom je ook niet. Dat er dus iets kan voorkomen maakt een vaccin nog niet gevaarlijk.

Als we dat om deze wel zouden doen, zijn alle voedingsmiddelen immers net zo gevaarlijk (immers, er is die kleine kans op een heftige allergische reactie, bijvoorbeeld). Of is het hebben van een griep of longontsteking levensgevaarlijk, immers is daar ook zo'n kleine kans dat kinderen daar bijv. narcolepsie van ontwikkelen.

Nuance en perspectief is ontzettend belangrijk bij dit soort dingen.

pien_2010 schreef:
Citaat:

Daar is iedereen voor Janneke, maar ik vind het net zo'n onmogelijke uitspraak als het om realistisme gaat, als dat Wilders zegt dat er geen immigranten meer zullen komen.
De materie is te ingewikkeld.

Op zich heeft ze wel een punt. Het is niet snel of makkelijk opgelost, maar als de situatie in het thuisland verholpen kan worden en/of de klimaatschade beperkt kan worden, dan lijkt het me dat er inderdaad minder mensen hierheen hoeven te vluchten.
Hoe we dat moeten doen? Dat is een goede vraag...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:32

Oh ja dat kwam ik net tegen maar of het waar is.. dat de rijkste olie Staten (de hele rijke rijken zeg maar) helemaal geen vluchtelingen akkoord hebben getekend en dat die als enige landen helemaal niets opvangen ..
maar goed, misschien hebben ze geen plek, de woestijn is daar tenslotte al ..

En de Engelse cursus dame waar ik vandaag naar zat te luisteren wist te vertellen dat tegen de afspraken in, er blijkbaar nog steeds olie “afgefakkeld” wordt daar in de regio.
Ze vond t waanzin, gezien de klimaat top die daar nu is..

Ik heb me er verder maar niet mee bemoeid.. ik heb wel de cv wat lager als vorig jaar ..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:37

Cer schreef:
Oh ja dat kwam ik net tegen maar of het waar is.. dat de rijkste olie Staten (de hele rijke rijken zeg maar) helemaal geen vluchtelingen akkoord hebben getekend en dat die als enige landen helemaal niets opvangen ..

Landen als Jordanië zitten met heel veel vluchtelingen.
Wellicht dat geld hier ook nog een rol heeft gespeeld.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:37

Cer schreef:
Er was toch een bezoekverbod? Of heb ik het nou zo verkeerd onthouden?

https://www.trimbos.nl/actueel/nieuws/p ... f%20altijd.

Vooral met overlijden was het soms best schrijnend, dat mensen beperkt afscheid konden nemen.. dat heb ik toch best wat gehoord dacht ik?

Dit ja! Via schermpje pff.
En wat zie je dan? Een verzorgende die een ander (ander huishouden) een paar kussen geeft voor haar verjaardag?? Echt toen al die verzorghuizen op slot waren. Terwijl misschien eventueel bezoek wel voorzichtig was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:49

Janneke2 schreef:
Landen als Jordanië zitten met heel veel vluchtelingen.
Wellicht dat geld hier ook nog een rol heeft gespeeld.

Is Jordanië een rijk land?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:52

Dat land is praktisch failliet.

Cer

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:54

Oh, geen idee wat dat dan met de rijke oliestaten waar ik het over had, van doen heeft..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:56

Nou ja, het is een ook Arabisch land. Maar met een belabberde economie en bestuurlijke chaos.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:57

Ja, dus niet wat ik beschreef.. geen idee waarom ik gequote werd dan..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:59

Cer schreef:
Oh, geen idee wat dat dan met de rijke oliestaten waar ik het over had, van doen heeft..

... nou, niet alle landen met flink wat woestijn zijn rijk.

En misschien dat een paar rijke oliestaten ivm geld vinden dat ze geen vluchtelingen hoeven op te vangen.

Andere landen zoals Jordanië vangen percentages vluchtelingen op waar wij in Nederland niet aan kunnen tippen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:59

Ik kan mij Wilders nou werkelijk niet als premier voorstellen. Wie wel? :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 23:05

Janneke2 schreef:
Cer schreef:

... nou, niet alle landen met flink wat woestijn zijn rijk.

En misschien dat een paar rijke oliestaten ivm geld vinden dat ze geen vluchtelingen hoeven op te vangen.

Andere landen zoals Jordanië vangen percentages vluchtelingen op waar wij in Nederland niet aan kunnen tippen.
ik schrijf notabene letterlijk “de rijke landen, rijkste rijke”….
Dus ik heb het nadrukkelijk niet over woestijnlanden an sich,

Ah laat maar weer :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 00:19

imaudy schreef:

Ik zou me doodschamen :o

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 00:27

Avalanche schreef:
imaudy schreef:

Ik zou me doodschamen :o

Ik ook

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 00:31

imaudy schreef:

Als Trump volgend jaar in Amerika gekozen wordt. Dan klopt het plaatje wel helemaal als premier Wilders een keer bij hem op staatsbezoek gaat in het witte huis.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 08:00

Als je je al schaamde voor Rutte zijn Engels :+

Wat dat betreft had ik toch wel graag Timmermans gehad :j op andere vlakken ben ik niet helemaal fan.Hij is een kundig politicus en heel goed in wat hij doet hoor, maar hij spreekt mij minder aan. Maar zijn Engels is goed :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 08:10

Ja, ik kan me Wilders wel als premier voorstellen als het gaat om mensen toespreken, zaken verklaren voor de camera. Dat zal helder zijn in normale taal en recht door zee.

Ik kan me hem niet voorstellen als een premier die goed leiderschap kan geven in samenwerking met de ander.
Het is niet voor niets dat hij alleen de PVV is als het om de bestuurstructuur van zijn partij gaat .
Tevens op buitenlandse reizen is hij wel besmet door zijn anti moslim uitspraken. Dat komt ook in het westen niet goed binnen als nieuwkomer en ook in het buitenland weten ze van zijn veroordeling.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 08:34

Nee, en aan de andere kant: ze zijn democratisch gekozen, dus laat ze het maar proberen :)

Wie weet zijn vriend en vijand verbaasd van hoe goed hij het doet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 08:35

Nou, na gisteravond in Kijkduin (die asielzoekers hebben een zwembad, een grote televisie en gratis eten!) kan ik me hem nog wat minder in de rol van premier voorstellen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 09:20

Avalanche schreef:
Nee, en aan de andere kant: ze zijn democratisch gekozen, dus laat ze het maar proberen :)

Heb het idee dat het volk hem ook de kans wil geven. Wisten jullie dat Wilders de mentor van Rutte is geweest?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 09:26

prompter schreef:
Nou, na gisteravond in Kijkduin (die asielzoekers hebben een zwembad, een grote televisie en gratis eten!) kan ik me hem nog wat minder in de rol van premier voorstellen.

Op tiktok gaat een filmpje rond van een dakloze die vraagt of hij in het hotel mag slapen. Hij wordt echter weggestuurd door de medewerker.
Nu weet ik niet of het echt om een dakloze gaat maar het is natuurlijk van de zotte dat deze groep een hotel krijgt.
En dat degene die in dit land een slaapplaats nodig hebben worden geweigerd

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 09:28

imaudy schreef:
Avalanche schreef:

Heb het idee dat het volk hem ook de kans wil geven. Wisten jullie dat Wilders de mentor van Rutte is geweest?

Echt? Nee, nooit geweten.