Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ik las toch dat de pvv de echte vluchteling nog steeds op wil vangen?
Citaat:PS: als het gaat over wereldvrede en climate justice ben ik erg voor 'het indammen van de instroom' - aan de 'wortel', dus.
Niet bij ons in Ter Apel op het grasveld.
journee schreef:Ik quote even het Lareb: "In sommige landen bleken kinderen en tieners een verhoogt risico te hebben op narcolepsie na deze vaccinatie. Mogelijk veroorzaakt Pandemrix bij sommige mensen een immuunreactie waardoor narcolepsie kan ontstaan. Pandemrix is speciaal ontwikkeld tegen de Mexicaanse griep en wordt nu niet meer gebruikt. Uit onderzoek blijkt dat andere vaccins geen narcolepsie veroorzaken."
Dat degene die narcolepsie kregen hier aanleg voor hadden, doet niets af aan het feit dat het werd getrikkerd door het vaccin. Natuurlijk kan een ziekte door allerlei oorzaken getrikkerd worden als je hier aanleg voor hebt, dit hoeft echter niet te gebeuren. Het is zeker geen vaststaand feit dat narcolepsie zich zou hebben ontwikkeld bij de betreffende kinderen als zij het vaccin niet hadden gekregen. Voor deze groep mensen was het vaccin dus absoluut niet veilig! Het Lareb zegt ook niet voor niets dat ANDERE vaccins geen narcolepsie veroorzaken, Pandemrix deed dit dus wel...
NOS schreef:Staatssecretaris Maarten van Ooijen schijft aan de Tweede Kamer dat de Staat geen aansprakelijkheid erkent, omdat het causaal verband tussen de inenting en de ziekte niet vaststaat. Daarom is er geen sprake van volledige schadevergoeding.
Citaat:Een vaak aangehaald voorbeeld is narcolepsie naar aanleiding van de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. Echter is dit officieel geen bijwerking op de lange termijn, maar een bijwerking op de korte termijn die pas later is gediagnosticeerd⁴⁵. Narcolepsie was overigens zeer zeldzaam (1300 op ±30 miljoen mensen⁴⁸, wat neerkomt op slechts 0,004% van de gevaccineerden, oftewel 1 op de 23.000), genetisch bepaald⁴⁷, veroorzaakt door de immuunreactie van het lichaam⁴⁷ en was het hebben van de Mexicaanse griep voorafgaand aan vaccinatie ook van invloed⁴⁷ (er was namelijk ook al een toename in narcolepsiegevallen voorafgaand aan de vaccinatie). Bovendien is het verband tussen het vaccin en narcolepsie ondanks veel onderzoek nog erg onduidelijk⁴⁷.
IMANDRA @ [CV] Misinformatie rondom COVID-19
Lareb schreef:Tijdens de Mexicaanse grieppandemie werd er namelijk al een toename van het aantal narcolepsiegevallen gezien voordat een vaccin gebruikt werd.
pien_2010 schreef:Citaat:PS: als het gaat over wereldvrede en climate justice ben ik erg voor 'het indammen van de instroom' - aan de 'wortel', dus.
Niet bij ons in Ter Apel op het grasveld.
Daar is iedereen voor Janneke, maar ik vind het net zo'n onmogelijke uitspraak als het om realistisme gaat, als dat Wilders zegt dat er geen immigranten meer zullen komen.
De materie is te ingewikkeld.
Cer schreef:Oh ja dat kwam ik net tegen maar of het waar is.. dat de rijkste olie Staten (de hele rijke rijken zeg maar) helemaal geen vluchtelingen akkoord hebben getekend en dat die als enige landen helemaal niets opvangen ..
Cer schreef:Er was toch een bezoekverbod? Of heb ik het nou zo verkeerd onthouden?
https://www.trimbos.nl/actueel/nieuws/p ... f%20altijd.
Vooral met overlijden was het soms best schrijnend, dat mensen beperkt afscheid konden nemen.. dat heb ik toch best wat gehoord dacht ik?
Cer schreef:Oh, geen idee wat dat dan met de rijke oliestaten waar ik het over had, van doen heeft..
Janneke2 schreef:ik schrijf notabene letterlijk “de rijke landen, rijkste rijke”….Cer schreef:Oh, geen idee wat dat dan met de rijke oliestaten waar ik het over had, van doen heeft..
... nou, niet alle landen met flink wat woestijn zijn rijk.
En misschien dat een paar rijke oliestaten ivm geld vinden dat ze geen vluchtelingen hoeven op te vangen.
Andere landen zoals Jordanië vangen percentages vluchtelingen op waar wij in Nederland niet aan kunnen tippen.
prompter schreef:Nou, na gisteravond in Kijkduin (die asielzoekers hebben een zwembad, een grote televisie en gratis eten!) kan ik me hem nog wat minder in de rol van premier voorstellen.
imaudy schreef:Avalanche schreef:Nee, en aan de andere kant: ze zijn democratisch gekozen, dus laat ze het maar proberen![]()
Wie weet zijn vriend en vijand verbaasd van hoe goed hij het doet.
Heb het idee dat het volk hem ook de kans wil geven. Wisten jullie dat Wilders de mentor van Rutte is geweest?