Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Ik denk niet dat het goedgekeurd wordt, ik heb nog niemand horen zeggen: "doe maar!". Europa heeft gewoon 0 slagkracht en staat er zo maar wat treurig bij te staan. De VS probeert achter de schermen wel te praten, anders was die grondaanval al lang begonnen, denk ik. Qatar is blijkbaar ook een bemiddelingsrol aan het opnemen. De diplomatieke acties achter de schermen krijgen wij niet echt mee, maar ik hoop dat we daar toch resultaten van zullen zien snel.
Tieneke schreef:Ja tuurlijk gaat er veel geld heen, maar ook omdat Israël strategisch gezien heel erg belangrijk is voor het Westen. Ik denk toch dat er een groot verschil is tussen de steun die voor de camera's is uitgesproken om te tonen dat het Westen op één lijn staat, en wat er achter de schermen gebeurt. Ze hebben duidelijk geen vrijgeleide gekregen om hun gang maar te gaan. Anders was die gek al lang Gaza binnen gevallen.
Tieneke schreef:Dagelijks komen er op het journaal en in bijvoorbeeld De Afspraak experten aan bod die het hebben over de onderhandelingen die er gaande zijn. Denk je echt dat alles wat er besproken wordt gedeeld wordt met de hele wereld? Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben he, maar ik denk niet dat we alle informatie hebben van wat er achter de schermen gebeurt. Ik hoop gewoon dat alle overbetaalde diplomaten hun werk doen om deze moordpartij te stoppen.
Maaikemuis, ik deel je mening, maar ik denk dat het op het wereldtoneel zo niet in de praktijk gaat. We zullen moeten afwachten wat de komende dagen weer brengen.
FiveSports schreef:mysa schreef:We steunen de Palestijnen ook. Helaas komt er veel bij Hamas terecht in plaats van bij de bevolking.
En even resumerend voor mijzelf:
Het is zo jammer dat eigenlijk altijd en overal de fanatici de dienst uitmaken. Is denk ik een soort wetmatigheid: alleen de bloedfanatieke lieden kunnen opklimmen tot de hoogte posten. Zelfs in een democratie zitten de meest gedreven mensen aan de top. Maar in een welvarende democratie kunnen ze minder kwaad.
Iedereen heeft Google en je kunt er heel snel achterkomen dat het een niet het andere is... Beetje appels met peren vergelijken doe je nu.
Edit:
Wat vind je ervan dat er een tijd is geweest dat Israël zelf Hamas heeft gesteund, omdat het ze goed uitkwam?
FiveSports schreef:Niemand weet wat er achter de deuren besproken wordt, maar als er openlijk door ons (de meest krachtige mensen in het westen, zoals Biden) keiharde en vaak onvoorwaardelijke steun wordt gegeven, belooft dat niet veel goeds.
Wie zegt dat ze het achter de schermen niet nog erger aan het maken zijn?
Tieneke schreef:Benzz, in de ambtenarij algemeen kan er imo flink gewerkt worden of efficiëntie en daardoor bespaard worden. Maar goed, da's een andere discussie.
FiveSports schreef:Urbanus schreef:
Bijzonder wel hoeveel er weggelaten is. Heb namelijk berichten gezien dat Israël het niet op deze manier had willen zien en dat ze veel te positief was. Alleen lees ik daar niets van de quotes terug over de goede behandeling die ze heeft gehad, of ik ben blind
Citaat:In gevangenschap zegt ze goed te zijn behandeld. Ze werd om de twee, drie dagen door een dokter onderzocht. Ze verbleef in een groep van vijf. Er waren bewakers en een verpleegkundige.
FiveSports schreef:@mysa, hoe ligt die verhouding dan ongeveer? Qua hoeveel Israël financieel gesteund wordt en Palestina?
maaikemuis schreef:Tieneke schreef:Ik denk niet dat het goedgekeurd wordt, ik heb nog niemand horen zeggen: "doe maar!". Europa heeft gewoon 0 slagkracht en staat er zo maar wat treurig bij te staan. De VS probeert achter de schermen wel te praten, anders was die grondaanval al lang begonnen, denk ik. Qatar is blijkbaar ook een bemiddelingsrol aan het opnemen. De diplomatieke acties achter de schermen krijgen wij niet echt mee, maar ik hoop dat we daar toch resultaten van zullen zien snel.
Ik ben van mening dat wanneer je je niet uitspreekt tegen, dat je daarmee iets onuitgesproken goedkeurt. Wie zwijgt, stemt toe. Ik ben ook van mening dat de grondoorlog nog niet gestart is omdat alles platbombarderen vele malen efficiënter is en minder Israëlische doden tot gevolg heeft.