Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Ik snap nooit waarom men altijd zo op de pik getrapt is als alles duurder word. Denken jullie dat dit enkel in ons land zo is? Het is in heel de EU zo.
En hoezo zullen hoge inkomens daar enkel aan verdienen? Dat is ook zo een kul argument. Net of rijk zijn een schande voor de samenleving is. De meesten werken toch echt keihard hoor!
Het is oorlog in Europa en het zij zo en ja er komt een schaarste aan bepaalde producten. Als je daar over klachten hebt moet je bij Putin zijn!
Citaat:Rusland dreigt met het stoppen van gas via de Nord Stream 1-pijpleiding
Voor het eerst sinds het begin van de oorlog in Oekraïne heeft Rusland met de mogelijkheid gedreigd de gasleveranties via de Nord Stream 1 te stoppen. De Russische vicepremier Alexander Novak uitte het dreigement in een verklaring voor de Russische staatstelevisie.
Via de Nord Stream1-pijpleiding wordt Russisch gas naar Duitsland vervoerd. Eerder besloot Duitsland een andere pijpleiding naar Rusland, de Nord Stream-2, voorlopig niet in gebruik te nemen vanwege de oorlog in Oekraïne.
"In verband met de ongefundeerde beschuldigingen tegen Rusland over de energiecrisis in Europa en de instelling van een ban op de Nord Stream 2, hebben we ieder recht om een soortgelijk besluit te nemen en een embargo af te kondigen op het pompen van gas door de Nord Stream 1-pijpleiding", zei Novak in de verklaring.
Hij voegde eraan toe dat de regering "tot dusver zo'n beslissing niet neemt".
Popstra schreef:SusanH schreef:Als je modaal of er net boven zit is het vaak nog lastiger. Net geen recht op huursubsidie, zorgtoeslag etc. Maar wel alles duurder. Het wordt voor bijna iedereen moeilijker alleen de groep met de hoogste inkomens gaat er weinig van merken. Die verdienen er waarschijnlijk zelfs aan.
Popstra schreef:Ik snap nooit waarom men altijd zo op de pik getrapt is als alles duurder word.
Popstra schreef:Ik snap nooit waarom men altijd zo op de pik getrapt is als alles duurder word. Denken jullie dat dit enkel in ons land zo is? Het is in heel de EU zo.
En hoezo zullen hoge inkomens daar enkel aan verdienen? Dat is ook zo een kul argument. Net of rijk zijn een schande voor de samenleving is. De meesten werken toch echt keihard hoor!
Het is oorlog in Europa en het zij zo en ja er komt een schaarste aan bepaalde producten. Als je daar over klachten hebt moet je bij Putin zijn!
Electra63 schreef:elnienjo schreef:Ik maak me vooral zorgen omdat het partijkartel schijt lijkt te hebben aan de burger. De motie op energiebelasting verlaging is door echt alle partijen gesteund maar door de 4 kartelpartijen is de motie wel verworpen.
Het partijkartel moet ook de schatkist bewaken, in tegenstelling tot de oppositie.
Er zal geld (belasting) binnen moeten komen, om de vluchtelingen op te kunnen vangen en de gevolgen van de recessie te kunnen opvangen.
8nnemiek schreef:Ik heb een heel makkelijk no-knead recept gevonden voor brood. Daar hoeft alleen meel, gist, water en zout in, en je hoeft alleen 's avonds het deeg door elkaar te roeren, 's ochtends even dubbel te vouwen en in een gietijzeren pan met bakpapier te gooien, en een paar uurtjes later af te bakkenMinder dan 50 cent voor een brood.
8nnemiek schreef:Ik heb een heel makkelijk no-knead recept gevonden voor brood. Daar hoeft alleen meel, gist, water en zout in, en je hoeft alleen 's avonds het deeg door elkaar te roeren, 's ochtends even dubbel te vouwen en in een gietijzeren pan met bakpapier te gooien, en een paar uurtjes later af te bakkenMinder dan 50 cent voor een brood.
_San87_ schreef:8nnemiek schreef:Ik heb een heel makkelijk no-knead recept gevonden voor brood. Daar hoeft alleen meel, gist, water en zout in, en je hoeft alleen 's avonds het deeg door elkaar te roeren, 's ochtends even dubbel te vouwen en in een gietijzeren pan met bakpapier te gooien, en een paar uurtjes later af te bakkenMinder dan 50 cent voor een brood.
Zou ik dat recept mogen?
SusanH schreef:Waar haal jij je meel? Ik bak ook, met de broodbakmachine. Maar als ik meel in de gewone winkel koop ben ik niet eens veel goedkoper uit. Ik doe het vooral omdat ik vers gebakken brood zo lekker vind.
elnienjo schreef:8nnemiek schreef:Ik heb een heel makkelijk no-knead recept gevonden voor brood. Daar hoeft alleen meel, gist, water en zout in, en je hoeft alleen 's avonds het deeg door elkaar te roeren, 's ochtends even dubbel te vouwen en in een gietijzeren pan met bakpapier te gooien, en een paar uurtjes later af te bakkenMinder dan 50 cent voor een brood.
En de energie die dat kost? Die gietijzeren pan staat op 't gas of in de elektrische oven?