Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:Is dat zo Popstra? Volgens Nu.nl zit het wel wat anders: https://www.nu.nl/binnenland/6218429/as ... terug.htmlCitaat:Mensen uit veilige landen zijn de kleinste groep asielaanvragers. "Vorig jaar kwam slechts 4 procent van alle asielaanvragen uit deze groep", legt woordvoerder Mijke Bol van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) uit. Het kost IND gemiddeld zeven weken om asielprocedures van deze mensen te sluiten: liefst 98 procent van de aanvragen worden afgewezen.
Data vanuit het ministerie van Justitie en Veiligheid bevestigen dit verhaal. Zo was in mei van dit jaar 6 procent van alle aanvragen afkomstig van mensen uit veilige landen. Het gaat dan vooral om mensen uit Marokko en Tunesië.Citaat:En dan rest veruit de grootste groep: de 'echte' asielzoekers. Hierbij moet de IND nauwkeurig onderzoek verrichten naar het asielverhaal. De geloofwaardigheid van de persoon en het verhaal wordt dan getoetst, ook in gesprekken met de instantie.
Uit deze groep komen de meeste asielaanvragen binnen. En veruit de meeste van die aanvragen komen van mensen die vanuit landen met problemen zijn vertrokken. Zo werden in juli zo'n 4.400 aanvragen ingediend en was bijna de helft afkomstig van Syrische vluchtelingen.
Ook uit Afghanistan, Irak en Iran komen iedere maand tientallen asielzoekers binnen. Het gros van deze asielaanvragen wordt ingewilligd, waardoor dit jaar tot dusver slechts één op de acht asielzoekers de deur wordt gewezen.
Popstra schreef:Het feit alleen al dat men er meer dan 6 maanden over moet doen om bewijs te hebben of de rede waarom deze mensen asiel willen zegt toch al genoeg!?
Al die regels en omwegen omdat er veel mensen gewoon enorm misbruik van maken.
Janneke2 schreef:Waar ik kritiek op heb zijn de leugens en schijnoplossingen. ('Laat ze stoppen met komen', bijvoorbeeld. Dat kan niet.)
(Eerst de oorlog, de honger en de problemen met het nieuwe klimaat de wereld uit - 'dat duurt nog wel even'; tot die tijd komen er vluchtelingen...)
chanicha schreef:Wat doe jij belerend Janneke
Solistar schreef:elnienjo schreef:Wat een goed initiatief! De rijke bewoners van het dorpje willen met de pet rond en het hotel zelf kopen zodat ze het AZC tegen kunnen houden en er een voorziening voor bejaarden in kunnen vestigen. Ik hoop dat ze hier glansrijk in slagen! https://www.gelderlander.nl/overijssel/ ... ~a9baf95e/
Dat klinkt leuk maar dan kan de overheid alsnog het gebouw vorderen voor de noodopvang obv de wet verplaatsing bevolking die er nu door is. Ze mogen daarmee theoretisch gezien zelfs je huis vorderen.
BigOne schreef:In het hotel in Albergen bleken al asielzoekers te verblijven, burgemeester was al sinds april op de hoogte dat het coa het wilde kopen maar was in de veronderstelling, omdat er maar 27 kamers zijn, dat het kleinschalig zou blijven. En geen 300 maar dan hadden ze toen ook zelf als gemeente het hotel kunnen kopen toch?
BigOne schreef:In het hotel in Albergen bleken al asielzoekers te verblijven, burgemeester was al sinds april op de hoogte dat het coa het wilde kopen maar was in de veronderstelling, omdat er maar 27 kamers zijn, dat het kleinschalig zou blijven. En geen 300 maar dan hadden ze toen ook zelf als gemeente het hotel kunnen kopen toch?
xxCYNNxx schreef:Ja dat vind ik ook beneden alle peil hoor....Is ook vrijwel altijd in kleinere dorpen.
Gisteren wat aan het googlen geslagen en wist men dat 59% van de AZC's in arme wijken ( tot 15k bruto per jaar) zijn geopend? En dat in de wijken met een gemiddeld inkomen van 40 k en hoger er 0,0 AZC's te vinden zijn?
elnienjo schreef:BigOne schreef:In het hotel in Albergen bleken al asielzoekers te verblijven, burgemeester was al sinds april op de hoogte dat het coa het wilde kopen maar was in de veronderstelling, omdat er maar 27 kamers zijn, dat het kleinschalig zou blijven. En geen 300 maar dan hadden ze toen ook zelf als gemeente het hotel kunnen kopen toch?
Maar dus wel de hypocriete leugenaar uithangen voor de bühne want ze loog dat ze nergens vanaf wist.
BigOne schreef:elnienjo schreef:
In het hotel in Albergen bleken al asielzoekers te verblijven, burgemeester was al sinds april op de hoogte dat het coa het wilde kopen maar was in de veronderstelling, omdat er maar 27 kamers zijn, dat het kleinschalig zou blijven. En geen 300 maar dan hadden ze toen ook zelf als gemeente het hotel kunnen kopen toch?
Maar dus wel de hypocriete leugenaar uithangen voor de bühne want ze loog dat ze nergens vanaf wist.
Wel van de aankoop maar niet van het aantal opvangplekken. Ze had duidelijk kunnen vragen wat de bedoeling was ipv van ergens van uit te gaan, dan ben je blijkbaar niet snugger genoeg als burgemeester.
Janneke2 schreef:chanicha schreef:Wat doe jij belerend Janneke
Ach, als je het zo wil zien dan zal mijn onderwijsbloed zich daar niet tegen verzetten.
(Ik benoem leugens, halve waarheden, dilemma's - en raadsels. Dat ik de kop in het zand zou steken bijvoorbeeld.)
(En ik zou kunnen gaan zeuren over het feit dat je nul inhoudelijk reageert maar wel 'op de vrouw'.)
Janneke2 schreef:xxCYNNxx schreef:Ja dat vind ik ook beneden alle peil hoor....Is ook vrijwel altijd in kleinere dorpen.
Gisteren wat aan het googlen geslagen en wist men dat 59% van de AZC's in arme wijken ( tot 15k bruto per jaar) zijn geopend? En dat in de wijken met een gemiddeld inkomen van 40 k en hoger er 0,0 AZC's te vinden zijn?
De percentages wist ik niet precies,
het patroon wel.![]()
"Not in my back yard!"
(En in rijke wijken kunnen de bewoners zich beter verweren, van het lezen van bestemmingsplannen tot dure advocaten aan toe.)
De uitzondering ken ik ook.
Vlak bij mijn Leidse vrienden in een dure wijk staat een noodvoorziening.
... maar ja: Stad van Vluchtelingen.
Dan heb je dat.
En voeg hier aan toe dat de wijken die Ella Vogelaar ooit op haar lijst zette sowieso al 'het afvalputje van de samenleving' zijn = series problemen komen er samen.
Dus als mensen zich zouden willen verweren tegen een AZC
(als, niet iedereen is tegen...!!!)
dan lukt dat maar zelden.
elnienjo schreef:Ik snap überhaupt niet dat ze daar blijkbaar wel personeel voor hebben. Wat krijgen die betaalt daar dat ze al die gevaren er voor over hebben?