Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:51

Y;(

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:52

Cayenne schreef:
Ik merk nu pas hoeveel hoop ik nog had dat hij er bovenop zou komen..
Misschien tegen beter weten in, want dit komt echt als een schok zeg..

Precies dit.
Toch net dat sprankje hoop.. dat sprankje hoop dat hij tegenover die lafbekken in de rechtszaal zou staan. “Dus jij dacht dat je mij wel even kon vermoorden?”

Peter, je was, en bent, een held.

Stripe000

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:58

Y;(

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:59

In en in triest…
Alle nabestaanden veel sterkte… het raakt hier zeer diep :(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:03

Cayenne schreef:
Ik merk nu pas hoeveel hoop ik nog had dat hij er bovenop zou komen..
Misschien tegen beter weten in, want dit komt echt als een schok zeg..

Precies. Zo van: we zijn al een week verder, goed zo Peter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:06

Ik hoopte ook zo dat hij een vette middelvinger naar zijn schutter had op kunnen steken en weer verder gaan met z'n leven. Wat is dit triest. Ik ben er stil van.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:06

Verschrikkelijk ;( Y;(
Gestorven in het harnas en gestorven voor waar hij in geloofde.
Heel veel sterkte voor zijn nabestaanden.

Cayenne schreef:
Naast het onvoorstelbare leed voor zijn familie, vrienden en kennissen is dit ook een gigantisch verlies voor zoveel coldcases en andere misdrijven die dankzij Peter weer leven ingeblazen kregen.
Ja, dit ging ook door mij heen. Dat is misschien nog wel het grootste verlies.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:09

Ik merk bij mezelf dat het echt nog moet landen.
Vlak na de aanslag ging ik ervanuit dat we die woensdagochtend het bericht zouden krijgen dat hij was overleden. Toen dat niet het geval was, ben ik er de rest van de week ergens toch van uitgegaan dat we hem vroeg of laat toch weer in levende lijfe zouden gaan zien.
Ik voel nu een vreemd soort verbazing dat het toch niet zo had mogen wezen en aan de andere kant vind ik het weer zo typerend van Peter dat hij zich niet zomaar gewonnen heeft gegeven en het toch -in welke staat dan ook- nog ruim een week heeft weten vol te houden.

Ik hoop nu vooral dat er iemand anders opstaat om Peter zijn werk af te maken. Iemand die dit aanhaalt om niet terug te deinzen voor het kwaad maar juist het voorbeeld van Peter te volgen om te vechten voor gerechtigheid.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 15-07-21 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:10

Roodvos schreef:
Verschrikkelijk ;( Y;(

Cayenne schreef:
Naast het onvoorstelbare leed voor zijn familie, vrienden en kennissen is dit ook een gigantisch verlies voor zoveel coldcases en andere misdrijven die dankzij Peter weer leven ingeblazen kregen.

Nou, ik hoop dat je me niet kwalijk neemt dat wat mij betreft het verlies van de persoon hier het grootste verlies is... Ik hoop dat anderen in zijn voetsporen treden, in dit land wat steeds boller komt te staan van het (georganiseerde) onrecht. Voor de familie van Peter hoop ik vooral op een respectvolle rouwperiode en toekomst Y;(

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:13

Ik ben gewoon echt boos.
Hebben die vuile … toch hun zin gekregen verdorie

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 15:13

Nou, het moet echt nog even landen.. wat onwijs klote..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:14

Roodvos schreef:
Verschrikkelijk ;( Y;(

Cayenne schreef:

VuurVleugels schreef:
Nou, ik hoop dat je me niet kwalijk neemt dat wat mij betreft het verlies van de persoon hier het grootste verlies is... Ik hoop dat anderen in zijn voetsporen treden, in dit land wat steeds boller komt te staan van het (georganiseerde) onrecht. Voor de familie van Peter hoop ik vooral op een respectvolle rouwperiode en toekomst Y;(

Het is ook maar net vanuit welk oogpunt je dit bekijkt. Voor de nabestaanden is het overlijden van een persoon vanzelfsprekend het grootste verlies. Maar voor het grotere plaatje en het volk dat eromheen staat is zal het wellicht niet direct om het verlies van de persoon zelf gaan maar de boodschap en de gevolgen die daarachter schuilen.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:14

Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:22

VuurVleugels schreef:

Nou ja, het overlijden van een persoon is uiteraard altijd verschrikkelijk. En helemaal onder deze omstandigheden. Dat lijkt me vanzelfsprekend.

Maar Peter R de Vries is natuurlijk bekend geworden vanwege zijn werk en zijn overlijden laat daarin een enorm gat achter. De combinatie van vasthoudendheid en integriteit als hij namens een familie voor de camera stond maakte hem tot een unieke persoonlijkheid. Ik zie daarin zo even geen opvolger. Dat bedoel ik met "grootste verlies".

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:24

Rilling over mijn lijf.. ik had de stille hoop dat hij er bovenop zou komen. Hoe onwerkelijk is dit. Sterkte aan de nabestaanden gewenst.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:24

Jolien87 schreef:
Het is ook maar net vanuit welk oogpunt je dit bekijkt. Voor de nabestaanden is het overlijden van een persoon vanzelfsprekend het grootste verlies. Maar voor het grotere plaatje en het volk dat eromheen staat is zal het wellicht niet direct om het verlies van de persoon zelf gaan maar de boodschap en de gevolgen die daarachter schuilen.

Eens, maar ik had het heel naar gevonden toen mijn moeder overleed om (als die bekend was geweest) overal te lezen dat mensen haar gingen missen om wat ze deed, en niet wie ze was. Peter deed fantastische dingen en moet daarvoor altijd geroemd blijven worden. Maar hij was ook een mens. Een zoon, een vader, een vriend. Met gekke gewoontes, lastige karaktertrekjes en vrolijke buien. Ik vind het belangrijk dat die persoon ook gerouwd wordt. En omdat niemand dat zo goed kan dan zijn naasten, hoop ik voor hen op een respectvolle rouw waarin wij - de wereld om hen heen - ook de mens Peter bewaren in onze herinnering.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:30

Ook ik voel vooral woede omdat het die k*tcriminelen dan toch gelukt is. Peter R. had iets onaantastbaars over zich, zo iemand van wie je je, ondanks dat je wist wat voor risico's hij nam in zijn strijd tegen onrecht, niet voor kon stellen dat hem iets kon overkomen. Helaas was ook hij machteloos tegen de ongekende brutaliteit van de georganiseerde misdaad.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:33

JJ4 schreef:
Niet te doen dit…. Had zo gehoopt dat ie een middelvinger op kon steken naar die rotzakken.

Dit ja….echt kl#te dat het ze gelukt is……Zo erg voor zijn familie en vrienden…..je vader, je partner, een familielid moeten verliezen op een manier waar al angst voor was…..

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:39

Ik had ook steeds meer de verwachting dat hij ze zelf voor de rechter zou slepen. Enorm geschokt dat hij toch is overleden. Ben boos,enorm boos. Heb net ook even een traantje weggepinkt, wat een enorm onrecht! Echt geen woorden voor...

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:53

Ik heb net het condoleanceregister getekend. Wat een triest nieuws.
Ik ben er emotioneel en naar van.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:55

Bizar eigenlijk hoeveel het met je kan doen als iemand die je helemaal niet persoonlijk kent komt te overlijden maar ik ben er stil van..

Verschrikkelijk verdrietig voor zijn naasten Y;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:57

|( vreselijk wat een nieuws. Bah. Y;(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:59

Wauw...dit moet echt even landen.....

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:00

Vreselijk... Ben er naar van. ;(
Had zo gehoopt dat hij het zou redden en de daders zelf aan zou kunnen kijken in de rechtbank.

Wat een enorm verlies dit op zoveel vlakken. Y;(

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:05

Ondanks dat je er rekening mee houdt komt het toch als een schok.
Net zoals vorige week dinsdag als een schok kwam.
We weten allemaal dat de eerste uren/dagen cruciaal zijn en wanneer de dagen verstrijken krijg je toch hoop, hoop dat hij tegenover de daders in rechtzaal zou komen te staan.

Ik ben oprecht van mening dat dit een hele grote maatschappelijke aderlating is.
Zoals hij bleef strijden tegen onrecht,altijd weer de families bij stond en nooit met de kudde mee liep.

Rust zacht peter Y;(