Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linoleum schreef:purny schreef:De Jonge naar huis gestuurd vanwege ongeldig paspoort
Demissionair minister De Jonge (Volksgezondheid) is bij een stembureau in Rotterdam weer naar huis gestuurd, omdat hij een ongeldig identiteitsbewijs bij zich had. "Zijn paspoort was verlopen, de gaten waren er al in gestampt", zegt de voorzitter van het stembureau bij de Kuip tegen Rijnmond.
De Jonge moest daarom weer naar huis om een geldig identiteitsbewijs op te halen. Een half uur later bracht de minister alsnog zijn stem uit. "We hebben die dingen in een bak liggen, het was nogal laat gisterenavond, ik heb de verkeerde gepakt", liet hij weten aan de regionale omroep.
De Jonge, die met de auto naar het stembureau was gereden, was overigens ook zijn rijbewijs vergeten, twittert een Rijnmond-verslaggever.
https://nos.nl/liveblog/2372947-verkiezingsblog-de-jonge-naar-huis-gestuurd-vanwege-verlopen-paspoort-slotdebat-2-2-miljoen-kijkers.html
Huh, maar je mag toch voor stemmen een legitimatie gebruiken die maximaal 5 jaar niet meer geldig is? Dan moet het wel echt oude zijn of zijn de medewerkers niet goed op de hoogte.
verootjoo schreef:Winged schreef:Ik heb zojuist op de nr 20 (vrouw) van D66 gestemd. Ik vond het opvallend druk bij het stembureau.
Met welke reden op nr 20 als ik vragen mag
mysa schreef:verootjoo schreef:
Als je meer vrouwen wilt, kun je het best stemmen op de vrouw die volgens de peilingen, net geen zetel krijgt. Als de uitslag dan net iets gunstiger is dan de peiling, zit er weer een extra vrouw in de kamer.
verootjoo schreef:Winged schreef:Ik heb zojuist op de nr 20 (vrouw) van D66 gestemd. Ik vond het opvallend druk bij het stembureau.
kvika schreef:Bijzonder om zo veel mensen te zien die tegen de boeren zijn. roepen over mono cultuur, gif en dierenleed.
ik kan wel 1000 tegen argumenten geven,maar dit zal allemaal verspilde moeite zijn. maar vraag me een ding af. jullie paarden moeten ook eten.. waar denk je dat de gewassen en grondstoffen vandaan komen die gevoerd worden aan paarden? om het maar even bij onze paarden te houden, want zelf eet je ook vast wel eens iets?
ik zet dit hier niet neer om stemmen te trekken voor een bepaalde partij, maar wel om mensen ook een beetje na te laten denken. ik val echt van mijn stoel af van verbazing hoe ik ( wij) als boer word weggezet.
en het doet ook zo enorm veel pijn kan ik jullie zeggen.
er moet altijd ruimte zijn voor verbetering en innovatie, maar zo uitgescheten te worden door mensen.. mijn hart breekt.
Winged schreef:kvika schreef:Bijzonder om zo veel mensen te zien die tegen de boeren zijn. roepen over mono cultuur, gif en dierenleed.
ik kan wel 1000 tegen argumenten geven,maar dit zal allemaal verspilde moeite zijn. maar vraag me een ding af. jullie paarden moeten ook eten.. waar denk je dat de gewassen en grondstoffen vandaan komen die gevoerd worden aan paarden? om het maar even bij onze paarden te houden, want zelf eet je ook vast wel eens iets?
ik zet dit hier niet neer om stemmen te trekken voor een bepaalde partij, maar wel om mensen ook een beetje na te laten denken. ik val echt van mijn stoel af van verbazing hoe ik ( wij) als boer word weggezet.
er moet altijd ruimte zijn voor verbetering en innovatie, maar zo uitgescheten te worden door mensen.. mijn hart breekt.
Ik begrijp jouw standpunt, maar ik vind de BBB te conservatief. Hoewel ik wel hoop dat ze een zetel kunnen krijgen in de kamer om in ieder geval een geluid te laten horen. De lijsttrekker vind ik trouwens een vreselijk radicaal mens. Heb haar een tijd gevolgd op Twitter en wat zij uitkraamt vind ik niet kunnen.
MizzMontana schreef:Mysa een hogere staatsschuld op korte termijn heeft juist weer de VVD, inderdaad om de reden die jij noemt, groei in tijden van crisis stimuleren. Dit ging over lange termijn. VVD lukt het in elk geval die schuld ook weer terug te dringen in betere tijden zodat er in tijden van crisis inderdaad iets bij te zetten is.
kvika schreef:Bijzonder om zo veel mensen te zien die tegen de boeren zijn. roepen over mono cultuur, gif en dierenleed.
karuna schreef:Akkerranden ingezaaid, koeien die buiten staan en bosjes toch behouden. Daar vind ik niks mis mee. Kapot spuiten van land, moet wat mij betreft stoppen. Dan maar een andere optie, onderwerken en als groenbemester gebruiken zonder doden vooraf.
karuna schreef:Als er minder massaal melk en vlees wordt geproduceerd en het wat minder export geeft minder productie iets hogere prijzen vanzelf. De lage prijzen liggen aan de afnemers (supermarkt, consument) niet aan de overheid.
kvika schreef:was dus niet om BBB te stemmen,maar algemeen. ik ben het met je eens, dat is ookniet mijn type mens.
anjali schreef:@Winged: De PvdD heeft veel vrouwen op de lijst staan. Het viel me trouwens op dat de teruggetreden Marianne Thieme er ook op staat maar wel op de allerlaatste (dus kansloze?)plek.Als zij nog ergens bovenaan had gestaan had ik haar gekozen.De nr. 1 nu is ook een vrouw (Esther Ouwehand) maar mij maakt het niet uit of iemand een man of vrouw is in de politiek.Hun idealen daarentegen wel.