Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:38

mysa schreef:
Ik kijk niet, kost me m'n nachtrust. ;)

Ik geniet, hij komt er niet uit :D
Ik ben morgen vrij, ik ga zo Pauw terug kijken, discussie Rutte en Wilders....

Ik hou van discussies :D

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:41

Hij maakt zich onsterfelijk belachelijk, echt tenenkrommend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:43

Ik heb het opgenomen. Is ie nog niet weggelopen?
Laatst bijgewerkt door purny op 11-03-21 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:44

Ik denk dat het CDA alleen maar blij mag zijn dat ze hem kwijt zijn. Een praatjesmaker, die het vooral van de mooie verhaaltjes moet hebben en die niet zoveel met feiten heeft past precies bij de FvD. Maar hij kan de komende periode niet in de kamer komen, daarvoor moet je op de kieslijst staan. En of over vier jaar nog genoeg restanten van de partij over zijn om aan de verkiezingen mee te doen, dat is maar de vraag :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:44

Askja schreef:
Hij maakt zich onsterfelijk belachelijk, echt tenenkrommend.

Echt hè?

Die discussie over Hiddema :D
En ik vind Azarkan het heel goed doen. Rustig en onderbouwd.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:52

Ja, die pakt hem goed aan.

De discussie rond Hiddema was echt te gênant voor woorden. Ik denk niet dat Hiddema blij is door Baudet neergezet te worden als een arme oude man van 76 die lastiggevallen wordt door de grote boze Jair Ferwerda van rtl :D

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:53

Karl66 schreef:
Ik denk dat het CDA alleen maar blij mag zijn dat ze hem kwijt zijn. Een praatjesmaker, die het vooral van de mooie verhaaltjes moet hebben en die niet zoveel met feiten heeft past precies bij de FvD. Maar hij kan de komende periode niet in de kamer komen, daarvoor moet je op de kieslijst staan. En of over vier jaar nog genoeg restanten van de partij over zijn om aan de verkiezingen mee te doen, dat is maar de vraag :D

Bleker, Baudet, het is 1 pot stinkend nat.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:57

Ik heb wel wat gelezen in dit topic, maar moet eerlijk toegeven dat ik niet alle 52 pagina’s heb doorgespit. ;)

Ik zit echt klem. Ik stem eigenlijk altijd links, denk: SP, PvdD, en een uitstapje naar D66.
Maar dit jaar is het echt moeilijk. Ik ben het niet eens met de Corona maatregelen, maar ben ook absoluut niet rechts. Ik zit nu met krommende tenen te kijken naar rtl4. FvD is niks voor mij, al zeggen verschillende stemwijzers dat we toch met een hoop dingen op 1 lijn zitten. ( voornamelijk Corona dingen)

Ik hoop geen zware discussie te krijgen, maar vraag mij af of er meerdere mensen zijn die hier tegenaan lopen, en wat zij hebben besloten te stemmen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:58

Ik vind Azarkan echt top vanavond. Rustig en hij zet Baudet een paar x goed klem.
Echt de beste tegenstander in tijden tegen Baudet !!

Askja

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 00:21

Vond ik ook.
Ondertussen loopt Baudet weg tijdens de speech van Martijn Koning. Was te verwachten. Martijn ging er met gestrekt been in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 00:25

Askja schreef:
Vond ik ook.
Ondertussen loopt Baudet weg tijdens de speech van Martijn Koning. Was te verwachten. Martijn ging er met gestrekt been in.

Ja.... en zijn aanhangers vinden dat Baudet geframed wordt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 00:34

Ik heb Jinek met open mond zitten kijken vanavond. Jeetje mina.

Ik moest wel grinniken om Hiddema, het is me een figuur :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 00:37

Shaggy09 schreef:
Ik heb Jinek met open mond zitten kijken vanavond. Jeetje mina.

Ik moest wel grinniken om Hiddema, het is me een figuur :D

Zelden zoiets gezien.

Ik kijk nu Rutte en Wilders terug, het is bijna saai, vergeleken bij Jinek. :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 00:39

Ik ga die niet meer kijken want ik ben echt even done met die politieke debatten.
Maar er zal waarschijnlijk niks meer tippen aan deze, echt goud.

LynnepinnyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 01:11

njiloj schreef:
Ik heb wel wat gelezen in dit topic, maar moet eerlijk toegeven dat ik niet alle 52 pagina’s heb doorgespit. ;)

Ik zit echt klem. Ik stem eigenlijk altijd links, denk: SP, PvdD, en een uitstapje naar D66.
Maar dit jaar is het echt moeilijk. Ik ben het niet eens met de Corona maatregelen, maar ben ook absoluut niet rechts. Ik zit nu met krommende tenen te kijken naar rtl4. FvD is niks voor mij, al zeggen verschillende stemwijzers dat we toch met een hoop dingen op 1 lijn zitten. ( voornamelijk Corona dingen)

Ik hoop geen zware discussie te krijgen, maar vraag mij af of er meerdere mensen zijn die hier tegenaan lopen, en wat zij hebben besloten te stemmen.

Corona lijkt mij persoonlijk geen reden om wel/niet op een partij te stemmen, tenzij ze direct invloed zouden kunnen hebben op de maatregelen. Maar dat is niet het geval. Met een beetje geluk zijn we na de zomer zelfs van de meeste maatregelen af, dus waarom zou je je daar op focussen voor de komende vier jaar? Ik zou eerder denken aan belangrijkere, langertermijnzaken. Dus klimaat, zorg, onderwijs, etc., en daar je stem op baseren. Als je normaal zo links stemt zou opeens iets als FvD stemmen voor de coronamaatregelen wel heel radicaal zijn, en eigenlijk vooral gewoon heel jammer wegens de rest van het programma die je dan vergeet.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 01:31

Lynnepinny schreef:
Als je normaal zo links stemt zou opeens iets als FvD stemmen voor de coronamaatregelen wel heel radicaal zijn, en eigenlijk vooral gewoon heel jammer wegens de rest van het programma die je dan vergeet.

Dat dus.
Maar het voelt zo dubbel om nu te gaan stemmen op een partij die wél meegaat in de Corona maatregelen. Ik ben bang dat we straks inderdaad allemaal op vertoon van een vaccinatie paspoort dingen mogen ondernemen die mensen zonder dat paspoort niet kunnen of mogen. Gevaccineerd of niet: ik ben zelf van mening dat dit geen doorslag mag zijn om (volledig) deel te nemen aan de maatschappij.

Maar wat je zegt is zeker een punt. Misschien staar ik mezelf erop dood. Ik duik er nog maar een keer in om te zien of ik iets kan vinden wat enigszins aansluit bij mijn wensen... :o

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 01:38

Ik kom hier even binnengevlogen omdaf ik met het zelfde had wat hier boven staat. Wat mij heel erg hielp; Corona duurt hopelijk geen 4 jaar. Ik ga dus zeker niet stemmen op met wie ik het nu coronawise eens ben. Dat is shortterm. Een coalitie is in mijn ogen longterm.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:44

Ik heb ook gekeken naar de dingen die voor corona zijn gebeurd. Dus bezuinigingen op de zorg en de kinderopvangtoeslag affaire. Daarop heb ik ook gekeken.

Mijn stem gaat daarom naar Renske Leijten. Omdat zij veel voor elkaar heeft gekregen voor de ouders.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:18

Citaat:
Ik ben bang dat we straks inderdaad allemaal op vertoon van een vaccinatie paspoort dingen mogen ondernemen die mensen zonder dat paspoort niet kunnen of mogen. Gevaccineerd of niet: ik ben zelf van mening dat dit geen doorslag mag zijn om (volledig) deel te nemen aan de maatschappij.

Feit is dat het NIET gaat over vaccinatie of niet.
Maar er wordt gewerkt aan een app die laat zien dat iemand 'corona veilig' is - hetzij op basis van doormaken van de ziekte, inenting of een negatieve test.

Feit is ook dat dit gaat over 'luxe' dingen, de basis voorzieningen zijn gewoon voor iedereen beschikbaar.

(Op zijn Rotterdams gezegd : 50.000 mensen die zingen en schreeuwen in 'de Kuip' - dan is zo'n app beslist nuttig.)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:42

Askja schreef:
Vond ik ook.

Als het een persoonlijke roast is geworden over je joodse vriendin, je eventuele kinderen en je afkomst dan moet je dat blijkbaar allemaal maar voor lief nemen?

Ongeacht of je iemand mag of niet dat staat hier helemaal los van maar dit optreden van martijn koning was tenenkrommend.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:45

robert45 schreef:
Askja schreef:
Vond ik ook.

Als het een persoonlijke roast is geworden over je joodse vriendin, je eventuele kinderen en je afkomst dan moet je dat blijkbaar allemaal maar voor lief nemen?

Ongeacht of je iemand mag of niet dat staat hier helemaal los van maar dit optreden van martijn koning was tenenkrommend.

Volgens mij ontkent niemand dat Robert45. Verschil is alleen dat Baudet sowieso niet tegen kritiek kan end us sneller wegloopt. Iemand als Rutte had blijven zitten en het gewoon geïncasseerd met eventueel een weerwoord.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:53

robert45 schreef:
Askja schreef:
Vond ik ook.

Het is ook maar zeer de vraag of Martijn Koning zijn 'carrière' naar een hoger level heeft geholpen, gezien de vele reacties.
Ik vond het een smakeloos vertoon, los van wie er zat.
Zijn daar überhaupt woorden voor :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:06

Ik vraag me af, of mensen ook zo geschokt zouden zijn, als Azarkan was geroasted ;)

Ik vind het jammer, dat de discussie nu alleen over de roast gaat en niet
over de discussie zelf, die Baudet op alle terreinen verloor.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:09

Al zit hij niet in de hoek waar ik op stemmen zal,
Azarkan kwam sterk over, was goed voorbereid en ook een persoon om mee van standpunten te wisselen.

Die roast was misselijkmakend, snap ook echt niet wat zoiets toevoegt aan het programma.
Flinke misser

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:17

Electra63 schreef:
Ik vraag me af, of mensen ook zo geschokt zouden zijn, als Azarkan was geroasted ;)

Ik vind het jammer, dat de discussie nu alleen over de roast gaat en niet
over de discussie zelf, die Baudet op alle terreinen verloor.

Als het op deze manier was gebeurd: ik hoop het wel.
Heb vandaag de roast nog gekeken en hij was, zoals meerdere mensen al aangaven, echt onsmakelijk. En jammer inderdaad dat het dan meer gaat om de niet-goed-ontvangen roast dan om het onvermogen van Baudet om te debatteren.