MCE schreef:https://www.telegraaf.nl/video/17694256 ... nder-schot
begrijp best dat deze dame van 56 in het vervolg anders over straat gaat
Best naar dat je nu blijkbaar ook al rekening moet houden met pubermeisjes als potentieel gevaarlijk.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MCE schreef:https://www.telegraaf.nl/video/17694256 ... nder-schot
secricible schreef:Dat is hoe jij het leest.
Als deze jongeren gewoon gelijke kansen zouden hebben op een baan en daarmee zouden kunnen bouwen is dat natuurlijk een veel mooiere oplossing dan moeten breken met hun eigen cultuur. Dan vraag je nogal wat.
Over genen hoor je mij niet?
secricible schreef:IMANDRA schreef:Maar denk je dat cultuur en opvoeding daar ook geen rol in speelt? Ze gaan de criminaliteit niet (alleen) in omdat mensen dat van ze verwachten natuurlijk. Uiteindelijk is het een combinatie van factoren die daarvoor zorgen.
ja, en nee. Het is een glijdende schaal die samen valt.
Zo heb ik ooit met een Marokkaanse jongen staan praten. Hij gaf aan dat het bij hun erg belangrijk is om aanzien te creëren binnen de cultuur.
Zij hebben minder baankansen in nederland en zoeken dat aanzien dus in een andere hoek, bijvoorbeeld criminaliteit.
Daarmee houd je die cirkel natuurlijk ook in stand, want door de criminaliteit op te zoeken wordt de kans op een goede opleiding en daarmee een goede baan die aanzien creëert kleiner.
Er zit dus cultuur (belangrijk om aanzien te creëren, om iemand te zijn) en de situatie in NL (ze hebben een mindere baankans en worden minder snel aangenomen) en die maakt dat deze cirkel in stand gehouden wordt.
secricible schreef:Dat is hoe jij het leest.
Als deze jongeren gewoon gelijke kansen zouden hebben op een baan en daarmee zouden kunnen bouwen is dat natuurlijk een veel mooiere oplossing dan moeten breken met hun eigen cultuur. Dan vraag je nogal wat.
Over genen hoor je mij niet?
CharleyT schreef:lenaa_tje schreef:Kijk naar Amerika en het effect wat enorm hard politie op treden heeft. Nee ik ben niet zo voor strengere straffen.
Politieoptreden en uitspraken van de Rechtbank zijn twee verschillende dingen toch?
_Penotti schreef:Sizzle schreef:Er is inderdaad een lijn tussen gepest voelen en gepest worden.
Het gevoel dat je uitgesloten wordt is vaak iets wat helemaal niet perse actief gebeurd. Maar uitschelden, fiets omtrappen, slaan, schoppen, opsluiten, kleding verstoppen etc etc geeft niet met een gevoel voor pesten te maken, dat is gewoon pesten en schadelijk. Zelfs als je stoer genoeg bent om het langs je heen te laten gaan zal het je toch beinvloeden in hoe je jezelf ziet.
En ook dan denk ik dat je gedrag de mate van pesten kan beinvloeden.
Ik was vroeger in de klas ook niet populair, laat ik zeggen in laagste klassen.
Wij waren arm en in die klas zaten juist veel rijkere kinderen. Merkkleding en hockey was toen erg in.
In eerste instantie trok ik wat ze over me zeiden en inderdaad ook fiets omtrappen en die dingen, dat erg aan en hoe gemeen ook, de pesters zien dat ze vat op je hebben dus wakkert hun gedrag alleen maar aan.
Op een gegeven moment heb ik mijn eigen gedachte om weten te buigen.
En kreeg daardoor ook een andere uitstraling.
Toen ik eenmaal in de 6e zat (nu groep 8) was er niemand meer die ook maar een poging tot pesten ondernam.
Mijn huis situatie was niet veranderd, mijn gedachte en daardoor uitstraling wel.
En natuurlijk gaat dat niet voor iedereen op.
Toch is wel wat je uitstraalt het eerste wat mensen zien en op in gaan... of niet.
elnienjo schreef:MCE schreef:https://www.telegraaf.nl/video/17694256 ... nder-schot
Best naar dat je nu blijkbaar ook al rekening moet houden met pubermeisjes als potentieel gevaarlijk.
IMANDRA schreef:Maar nu zeg je dus eigenlijk dat de gepeste maar moet veranderen om het op te lossen. Dat vind ik niet helemaal fair.
_Penotti schreef:IMANDRA schreef:Maar nu zeg je dus eigenlijk dat de gepeste maar moet veranderen om het op te lossen. Dat vind ik niet helemaal fair.
Zo bedoel ik het niet. Maar ik begrijp je wel
Maar wat ik wel bedoel is dat als je dat lukt het voor jezelf wel een heel stuk prettiger is.
En dat heb je zelf in de hand, de mensen om je heen niet. Die dat doen blijven gewoon losers. En daar blijven er helaas altijd van bestaan.
En non verbale communicatie is wel het meeste wat we doen. Dus kom je al over van, mij heb je niet. Ben je wel minder snel dat doelwit van die losers. Die dat meestal toch doen omdat ze zo stoer niet zijn. Integendeel.
Sizzle schreef:Er is inderdaad een lijn tussen gepest voelen en gepest worden.
Het gevoel dat je uitgesloten wordt is vaak iets wat helemaal niet perse actief gebeurd. Maar uitschelden, fiets omtrappen, slaan, schoppen, opsluiten, kleding verstoppen etc etc geeft niet met een gevoel voor pesten te maken, dat is gewoon pesten en schadelijk. Zelfs als je stoer genoeg bent om het langs je heen te laten gaan zal het je toch beinvloeden in hoe je jezelf ziet.
ruitje schreef:Karl66 schreef:Volgens mij past het hier prima. Dit topic zit vol met PVV-ers/FvD-ers, die schuimbekken over alles wat er mis is met die zwarten en vooral Marokkanen hier in Nederland en tegelijk Calimero spelen over wat er ondertussen van hun allemaal afgepakt wordt. En een klaagzang over die grote boze EU, waarover je kan schuimbekken, terwijl je Calimero speelt over die arme Nederlanders die weer door de EU gepakt worden, past daar precies in.
Ik vind jouw posts altijd erg inhoudelijk en boeiend om te lezen, ookal denk ik anders. Juist omdat je dingen wil uitleggen en op de inhoud sterk bent.
Vind dit dan ook echt jammer
Ann schreef:Best wel apart dat het nu al een paar pagina's gaat over pesten en het weerbaarder moeten zijn van een gepest persoon...
In mijn ogen leidt het de aandacht af van het daadwerkelijke onderwerp en is het om zaken te bagatelliseren voor sommige personen.
_Penotti schreef:Wat houd dat aanzien in sommige gezinnen in?
Ik denk dat aanzien hebben niet iemand is met een VWO of hoger diploma.
Ook niet dat MBO 2 en werken in dat soort beroepen.
Dus van huis uit word dat niet gestimuleerd.
Aanzien is geld hebben, of?
Kan iemand dat voor me ophelderen?
Sizzle schreef:Sory hoor, maar als iemand in de tram zit, nergens speciaal heen kijkt en gewoon met iemand ernaast zit te praten en ineens staan er 3 onbekende kerels omheen met gebalde vuisten: wat mot je hier, wil je soms vechten, dan maakt het weinig uit wat je van je zelf vind
Idem als je dagelijks schade vind aan je auto met een briefje dat je op moet zouten naar je eigen land.
_Penotti schreef:Sizzle schreef:Sory hoor, maar als iemand in de tram zit, nergens speciaal heen kijkt en gewoon met iemand ernaast zit te praten en ineens staan er 3 onbekende kerels omheen met gebalde vuisten: wat mot je hier, wil je soms vechten, dan maakt het weinig uit wat je van je zelf vind
Idem als je dagelijks schade vind aan je auto met een briefje dat je op moet zouten naar je eigen land.
Nee in die gevallen niet mee.
Aso's bestaan.
Maar het is niet alleen maar dat wat bestaat.