Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:22

Ailill

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:25

Wat is een toch een wijze man :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:35

Die laatste zin is ook mooi :))

:)ddd Het is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik :)ddd

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:43

8nnemiek schreef:
Die laatste zin is ook mooi :))

:)ddd Het is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik :)ddd

_O- daar zong Peter Blanker al over in 1981
https://youtu.be/KO2gw6-1q58

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:24

mysa schreef:
Even tussendoor, niet zozeer ter lering als wel ter vermaak. (is al een tijdje online, dus sorry voor wie hem al gezien heeft, maar vond hem zojuist terug en het blijft vermakelijk.

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 5CVZvpMLeE

Ik denk als ik kijk in de spiegel, daar staat een geweldige vent. Tis moeilijk bescheiden te blijven, voor een kerel met zo veel talent.

God only knows where we would be without him.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:55

mysa schreef:
Even tussendoor, niet zozeer ter lering als wel ter vermaak. (is al een tijdje online, dus sorry voor wie hem al gezien heeft, maar vond hem zojuist terug en het blijft vermakelijk.

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 5CVZvpMLeE

Zoals ze vroeger bij mij in de buurt zeiden: "Schoppen en blijven schoppen tot je voet vast zit." -:(-

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:08

IMANDRA schreef:
Anouska schreef:

Nee dat is natuurlijk om Joe Biden uit de tent te lokken diezelfde test te doen. Trol gehalte van 11 op een schaal van 10 natuurlijk dit.

Je zegt het alsof het een feit is, kan je mij uitleggen waarom dat zo is? Heb je bronnen?

Oh kijk nou :D https://www.foxnews.com/politics/biden- ... s-a-junkie

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:20

Anouska schreef:
IMANDRA schreef:
Je zegt het alsof het een feit is, kan je mij uitleggen waarom dat zo is? Heb je bronnen?

Oh kijk nou :D https://www.foxnews.com/politics/biden- ... s-a-junkie

Hoe bewijst dit je punt? Biden lacht het weg en een journalist vraagt het. Het is niet een statement vanuit de Trump campaign dat deze 'campagne' is bedoelt om Biden te lokken diezelfde test te doen.

Overigens is Fox weer heerlijk gekleurd, met 'snaps at question'. "It was a preposterous question deserving of a response that showed the absurdity of it all." > Weglachen dus. Ik zie hem ook niet boos worden oid.

"Biden also emphasized that he’s looking forward to debating the president."
Dit wordt inderdaad nog interessant. Ben vooral benieuwd hoe Trump stand gaat houden, gezien hij bij moeilijke vragen van reporters al wegloopt of doet alsof hij het niet verstaat.

Maar fijn dat je weer reageert! Had je nog reacties op de vragen die aan je gesteld waren? Of was het de bedoeling deze link te plaatsen en weer in meeleesmodus te gaan?

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:51

Ik heb helemaal niet meer gelezen, heb het ontzettend druk momenteel maar vond deze vandaag dus dacht zal hem even posten. Heb dus geen vragen gezien, iets specifieks?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:22

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:42

Anouska schreef:
Ik heb helemaal niet meer gelezen, heb het ontzettend druk momenteel maar vond deze vandaag dus dacht zal hem even posten. Heb dus geen vragen gezien, iets specifieks?

Nouja, je zou bijv. op Karl's reactie in kunnen gaan. Jij vroeg om de 10 ergste leugens. Die heeft hij gegeven. Dan is het wel zo netjes daarop te reageren.

Ook zou je op Shadow's reactie inhoudelijk in kunnen gaan in plaats van een emoji te plaatsen.

Maar dat zijn maar suggesties hoor.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:16

ik acht juist de kans heel groot dat Trump wordt herkozen dankzij de Corona.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:20

Blussem schreef:

Die moet je even uitleggen :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:24

IMANDRA schreef:
Blussem schreef:

Die moet je even uitleggen :D

Corona treft vast alleen de Democraten .

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:02

Never mind :')
Laatst bijgewerkt door Ailill op 06-08-20 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:08

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een linkje zonder samenvatting, en de reacties daarop verwijderd omdat dit slopend is voor een goede discussie. Als je linkjes deelt, leg duidelijk uit met welk doel je het deelt en vat kort samen wat er in te lezen/zien is, zodat ook voor de mensen die de link niet kunnen of willen aanklikken/bekijken duidelijk is waar het over gaat.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:59

Ondanks dat dit het zoveelste topic is waar Blussem ongestoord, gezellig kan komen trollen, zit er wel een kern van waarheid in haar bewering. Door de epidemie zal er veel meer per post gestemd worden en de resultaten tot nu toe laten zien dat de VS daar, om het maar lief te zeggen, niet zo heel goed in is. In New York zijn de voorverkiezingen, die grotendeels per post zijn gedaan bijvoorbeeld één grote chaos. De percentages ongeldige stemmen zijn gigantisch, het tellen heeft een eeuwigheid geduurd en het is maar de vraag of de kandidaten die nu de meeste stemmen hebben, ook werkelijk de mensen zijn die de meerderheid van de stemmers vertegenwoordigen.

Dan heb je ook nog de US Postal service, die aangeeft dat ze de afhandeling niet aankunnen. Als je dat dan ook nog combineert met veel minder stembureaus ook als gevolg van het virus, dan kan je een hele effectieve manier van voter suppression krijgen. En op die manier kan Trump alsnog de winst in de schoot geworpen krijgen, op een manier die de strijd tussen Bush en Gore in Florida tot een schim laat verbleken.

Kortom ik denk dat je dit jaar een nog veel groter verschil dan normaal in de peilingen nodig hebt om als democratische kandidaat te winnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:22

Je doelt er waarschijnlijk op dat Trump aanhangers eerder zullen stemmen in een stembureau (meer enthusiast om steun te betuigen en minder bang voor corona) waardoor er meer van hun stemmen geldig zullen zijn (per post stemmen zorgt voor tot wel 10-20% van de stemmen die ongeldig bevonden worden)?

Daarentegen is het ook mogelijk dat veel meer mensen zullen gaan stemmen omdat per post stemmen makkelijker is dan een stembureau vinden en in de rij staan wat vooral ten goede zal komen aan Biden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:44

Nou ik dacht meer aan een herhaling van Florida, waar onder Jeb Bush een onevenredig groot deel van de afgekeurde stemmen democratisch was. Waardoor zijn broer met een minimaal verschil Florida en daarmee de verkiezingen kon winnen.

Gelukkig voor de democraten laat Trump op dit moment weer een ontstellend gebrek aan leiderschap zien in de situatie van dreigende huisuitzettingen en het stimuleringsfonds. Zelfs de republikeinen in het congres nemen niet eens meer de moeite om te luisteren naar wat hij daar over te zeggen heeft. Het probleem is alleen dat miljoenen Amerikanen de komende weken hier de pijn van gaan voelen. Alleen dat boeit Trump niet, het enige wat hem boeit is dat mensen zo gemeen zijn om hem als president verantwoordelijk te houden voor zoiets onbenulligs als verantwoordelijkheid nemen voor de bevolking van zijn land.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:10

Karl66 schreef:
Ondanks dat dit het zoveelste topic is waar Blussem ongestoord, gezellig kan komen trollen, zit er wel een kern van waarheid in haar bewering. Door de epidemie zal er veel meer per post gestemd worden en de resultaten tot nu toe laten zien dat de VS daar, om het maar lief te zeggen, niet zo heel goed in is. In New York zijn de voorverkiezingen, die grotendeels per post zijn gedaan bijvoorbeeld één grote chaos. De percentages ongeldige stemmen zijn gigantisch, het tellen heeft een eeuwigheid geduurd en het is maar de vraag of de kandidaten die nu de meeste stemmen hebben, ook werkelijk de mensen zijn die de meerderheid van de stemmers vertegenwoordigen.

Dan heb je ook nog de US Postal service, die aangeeft dat ze de afhandeling niet aankunnen. Als je dat dan ook nog combineert met veel minder stembureaus ook als gevolg van het virus, dan kan je een hele effectieve manier van voter suppression krijgen. En op die manier kan Trump alsnog de winst in de schoot geworpen krijgen, op een manier die de strijd tussen Bush en Gore in Florida tot een schim laat verbleken.

Kortom ik denk dat je dit jaar een nog veel groter verschil dan normaal in de peilingen nodig hebt om als democratische kandidaat te winnen.

Klopt, denk het ook. Zeker gezien Trump ook flink aan het bezuinigen is in de Postal Service. En dan wil ik even benadrukken dat het dan echt gaat om stemmen die te laat binnenkomen. Er is –qua mail-in-votes– niet een hoger percentage aan fraude. Dat aandeel is verwaarloosbaar. Wat Trump roept over grootschalige fraude is dus wél onzin.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:43

Zat net bij het Bevrijdingsjournaal naar Harry Truman te kijken.

Die hield een speech waarbij NIET sprak over fake news.
Hij schepte NIET op over zichzelf en zijn unieke prestaties.
Zijn tegenstanders werden NIET belachelijk gemaakt of uitgescholden.

Weten we wel zeker dat Harry Truman ooit president van de VS was? Hij kwam zo atypisch over.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:28

Toen was het blijkbaar nog niet nodig om anderen slecht te laten lijken om er zelf beter voor te staan , in alle opzichten . Melania zie je trouwens ook nauwelijks meer in het openbaar voor zover ze dat al deed.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:49

bigone schreef:
Toen was het blijkbaar nog niet nodig om anderen slecht te laten lijken om er zelf beter voor te staan , in alle opzichten . Melania zie je trouwens ook nauwelijks meer in het openbaar voor zover ze dat al deed.

Nou, ze gaat toch bij het Witte Huis de Rose Garden herontwerpen? Alleen jammer dat per vandaag 159.600 (Bron: John Hopkins U) dode Amerikanen het resultaat van haar ongetwijfeld epische inspanningen niet zullen zien.

BTW: Immigration Nation, serie op Netflix. Schokkend. Niet omdat de VS zichzelf beschermen tegen illegale immigranten (want ieder land heeft het soevereine recht om die beslissingen te nemen en dat meen ik ECHT), maar de manier waarop is :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:23

Oef, weer een gedenkwaardige uitspraak van Biden:

"What you all know, but most people don’t know, unlike the African American community, with notable exceptions, the Latino community is an incredibly diverse community, with incredibly different attitudes about different things".

De African American community is dus helemaal niet divers? Ze lijken allemaal op elkaar? Grote oepsie.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:35

Spijkers op laag water zoeken, vind ik dat.