luxx schreef:Vind het verbazend dat er bij 1 ondernemers groep (internationaal) de hand boven het hoofd gehouden wordt. Zoveel ondernemingen gaan koppie onder, door veranderde omstandigheden, vroeger was er een kolenboer, die is overbodig geworden, en zo zijn er nog legio voorbeelden. Hier in Frankrijk mag je ook niet aan de boeren komen, en zijn ze recent de straat opgegaan, net voor de Nederlandse boeren als ik het goed gezien heb, de Franse boeren begonnen 23 september. Nou hebben ze in Nederland ook die zielige gele hesjes nagedaan, dus het zal me niks verbazen als ze weer door de Fransen op het idee gebracht zijn om de straat op te gaan inclusief zich als hooligans gedragen, dat gebeurt in Frankrijk namelijk ook. En zeggen dat er slechte zijn die het voor de goeie verpesten gebeurt hier ook. Boeren zijn ondernemers, en ondernemen is een risico. Ik begrijp ook niet dat bedrijven als uber tegen gewerkt worden tbv taxi bedrijven, natuurlijk is het zuur wanneer je zuurverdiende vergunning niks meer waard is, maar de wereld veranderd, behoeftes veranderen, soms neem je een gok en verlies je, dat geldt voor niemand meer als voor een ondernemer.
Het beschermen van eigendom is nog steeds een Europees grondrecht
Dus als jij boer(in) bent en de overheid trekt jou vergunning in, dan ga jij gewoon over tot de orde van de dag? Want dan neem je gewoon je verlies? Sterke ruggengraat heb jij.
8nnemiek schreef:Niet perse.. Minder aanbod betekent hogere prijzen en daardoor wordt er minder gekocht.
Je hoeft een tekort helemaal niet aan te vullen vanuit het buitenland.
Als supermarkten en slagers eens minder zouden weggooien dan zou dat al heel veel schelen.
Nee maar het gebeurt wel.