Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:22

Ik heb diverse partijen bekeken en alles naast elkaar geplaatst.
En net als bij de 2e kamer verkiezingen stond deze partij bij mij bovenaan.

Jildau schreef:
Je kunt de standpunten toch gewoon per provincie vinden op de site?

Friesland bijvoorbeeld:
https://forumvoordemocratie.nl/provincies/friesland

En deze punten zijn voor mij de reden geweest om op FVD te stemmen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:29

Klimaatverandering is van alle tijden. Milieu hebben we invloed op.

Co2 is 0,03 % van normale buitenlucht.
De klimaatverandering was al aan de gang toen we cijfers gingen bijhouden en de wereldbevolking nog maar 1 miljard was.

Ik ben benieuwd wat FVD gaat doen. Ik heb er niet op gestemd maar ben het met veel punten eens waar ze voor staan binnen de provincie Overijssel

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:39

Klimaat is een lastige...
De afgelopen 100 haar hebben we een industriële stroomversnelling gehad waar we ook onze economie aan te danken hebben. We hebben best het een en ander verpest maar ook dingen alweer goed bijgedraaid (zure regen bv). Nederland is een innovatief land en kan best, in combinatie met goed onderwijs, innovatieve manieren ontwikkelen waarmee we het klimaat kunnen helpen. Oplossingen die ook in andere landen kunnen worden toegepast. Als klein land kan je ook veel, zeker met de huidige samenleving.
Laten we ook even kijken naar de sterke punten van Nederland en die juist versterken in plaats van alleen maar te hameren op al die dingen die kennelijk slecht gaan.

@Anne_GTI, het gaat niet zozeer alleen om Co2 maar de totale uitstoot van broeikasgassen. Klimaatverandering is van alle tijden, maar de afgelopen duizenden jaren is het nog nooit zo snel veranderd. Tijdens de normale schommelingen in klimaat krijgen soorten de kans om zich aan te passen door middel van evolutie. Echter gaat het nu zo snel dat dat voor meer soorten niet haalbaar is waardoor ecosystemen omklappen en je wel degelijk een groter probleem hebt. De vraag is of het ons boeit. Wij kunnen ons namelijk als soort prima aanpassen aan vrijwel alle omstandigheden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:57

Ilse_123 schreef:
Klimaat is een lastige...
De afgelopen 100 haar hebben we een industriële stroomversnelling gehad waar we ook onze economie aan te danken hebben. We hebben best het een en ander verpest maar ook dingen alweer goed bijgedraaid (zure regen bv). Nederland is een innovatief land en kan best, in combinatie met goed onderwijs, innovatieve manieren ontwikkelen waarmee we het klimaat kunnen helpen. Oplossingen die ook in andere landen kunnen worden toegepast. Als klein land kan je ook veel, zeker met de huidige samenleving.
Laten we ook even kijken naar de sterke punten van Nederland en die juist versterken in plaats van alleen maar te hameren op al die dingen die kennelijk slecht gaan.

@Anne_GTI, het gaat niet zozeer alleen om Co2 maar de totale uitstoot van broeikasgassen. Klimaatverandering is van alle tijden, maar de afgelopen duizenden jaren is het nog nooit zo snel veranderd. Tijdens de normale schommelingen in klimaat krijgen soorten de kans om zich aan te passen door middel van evolutie. Echter gaat het nu zo snel dat dat voor meer soorten niet haalbaar is waardoor ecosystemen omklappen en je wel degelijk een groter probleem hebt. De vraag is of het ons boeit. Wij kunnen ons namelijk als soort prima aanpassen aan vrijwel alle omstandigheden.

Hoeveel eerdere warmere periode's zijn er eigenlijk gemeten? (Zaten dus al in de tijd dat wij al de mogelijkheid hadden om bij te houden hoe en wat?)

Ik kan alleen maar mijn hoofd schudden als ik hoor dat we 1000 miljard! gaan betalen voor 0.0007 graad in dit land.
Gebruik die verrekte 1000 mjd om onze innovatie te gebruiken om oplossingen te zoeken die wereldwijd inzetbaar zijn ipv je eigen burgers op bizarre kosten te jagen (want die bedrijven kun je toch niet pakken, die evrtrekken naar China of maken de prijzen hoger, wat ik volledig begrijp) terwijl landen als China waarbij wij een erwtje zijn je in je gezicht uitlachen en nog even 1100 kolencentrales openen.

Jesse klaver stemmen en baudet stemmen is beide een stem voor populisme. Beiden weten dat wat ze willen niet kan.
Baudet maakt gebruik van de frustratie van de oudere generatie.
Klaver van de naiefheid van de jonge generatie.

Ze kunnen zich beter bezighouden met de ww die nu voor elke europeaan beschikbaar is na een maand in NL werken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:59

Ik word er echt misselijk van. :n

Nee natuurlijk gaan we als Nederland niet in ons eentje het klimaatprobleem oplossen. Maar: denk je dat het wél gaat lukken als wij op ons gat gaan zitten en niets doen? Dat dan de rest ineens harder gaat lopen?

Die 1000 miljard van Baudet is overigens door meerdere (!!!) bronnen totaal weerlegd en rekent bovendien de opbrengsten en besparingen van klimaatadaptatie en verduurzaming niet mee. Maar dat klinkt niet lekker, 1000 miljard klinkt wel lekker, dus als iemand tegen Baudets verhaal in gaat blaat hij er net zo lang overheen tot die ander het maar opgeeft.

Ik word er echt intens depressief van dat iemand die straffeloos onwaarheden kan verkondigen door het gewoon net zo lang te herhalen tot de mensen hem geloven :n

Mijn hoop zit in de arrogantie van deze partij. Met nu in één klap dik honderd nieuwe vertegenwoordigers geloof ik geen moment dat dat goed gaat. Het is wachten op de eerste ruzies / schandalen / afsplitsingen / opstappers, dat de kiezer erachter komt dat het allemaal niet zo simpel is als Baudet het doet voorkomen en dan blijft de schade voor Nederland hopelijk beperkt |(

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 02:07

Magrathea schreef:

Nee natuurlijk gaan we als Nederland niet in ons eentje het klimaatprobleem oplossen. Maar: denk je dat het wél gaat lukken als wij op ons gat gaan zitten en niets doen? Dat dan de rest ineens harder gaat lopen?

Die 1000 miljard van Baudet is overigens door meerdere (!!!) bronnen totaal weerlegd en rekent bovendien de opbrengsten en besparingen van klimaatadaptatie en verduurzaming niet mee. Maar dat klinkt niet lekker, 1000 miljard klinkt wel lekker, dus als iemand tegen Baudets verhaal in gaat blaat hij er net zo lang overheen tot die ander het maar opgeeft.

Ik word er echt intens depressief van dat iemand die straffeloos onwaarheden kan verkondigen door het gewoon net zo lang te herhalen tot de mensen hem geloven :n

Mijn hoop zit in de arrogantie van deze partij. Met nu in één klap dik honderd nieuwe vertegenwoordigers geloof ik geen moment dat dat goed gaat. Het is wachten op de eerste ruzies / schandalen / afsplitsingen / opstappers, dat de kiezer erachter komt dat het allemaal niet zo simpel is als Baudet het doet voorkomen en dan blijft de schade voor Nederland hopelijk beperkt |(

_/-\o_

Vind het ook zo triest hoe zo veel mensen het beter denken te weten dan klimaatwetenschappers.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 02:15

IMANDRA schreef:
Magrathea schreef:

_/-\o_

Vind het ook zo triest hoe zo veel mensen het beter denken te weten dan klimaatwetenschappers.

Let wel, Baudet die zogezegd alle wijsheid in pacht heeft is historicus en jurist.

Dus: iemand die zich verdiept heeft in geschiedenis en rechtsgeleerdheid.

Dus niet: klimaatwetenschapper die kennis heeft van de complexe systemen achter klimaatverschijnselen, globale temperatuur- en weersverwachtingen, geologie die ons inzicht geeft in klimaatverloop in het verleden. Allemaal niet.

Waarom, WAAROM, denken deze 'klimaatsceptici' dan dat Baudet het allemaal wel weet? Wat maakt dat je hem wel vertrouwt en iemand die JAREN hierop gestudeerd heeft niet?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 02:22

Simpel: het hele klimaatverhaal in de context met de menselijke invloed erop is gebaseerd op een proefschrift van een stel studenten wat prachtig opgepakt is door Al Gore. En daar huppelen we nu allemaal achteraan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 02:31

Anne_GTI schreef:
Simpel: het hele klimaatverhaal in de context met de menselijke invloed erop is gebaseerd op een proefschrift van een stel studenten wat prachtig opgepakt is door Al Gore. En daar huppelen we nu allemaal achteraan.

Als je alle andere wetenschappers negeert dan kom je daar inderdaad op uit :o

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 02:51

Magrathea schreef:
Anne_GTI schreef:

En zelfs als het waar zou zijn (is het niet) geloof ik liever een groep studenten die er voor gestudeerd hebben en het fenomeen hebben onderzocht dan een of andere brulaap met een compleet andere achtergrond die nog niet eens in de buurt komt van die van de desbetreffende studenten.

Veel FvD kiezers (niet allemaal) moeten eens een cursus doen in betrouwbare bronnen vinden.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 03:07

Magrathea schreef:
Anne_GTI schreef:

Er zijn wetenschappers genoeg die de rol van de mensheid een stuk minder groot inschatten.

Dat er klimaatverandering is staat niet ter discussie. Maar de impact van CO2 uitstoot wel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 06:50

IMANDRA schreef:
Anne_GTI schreef:

En zelfs als het waar zou zijn (is het niet) geloof ik liever een groep studenten die er voor gestudeerd hebben en het fenomeen hebben onderzocht dan een of andere brulaap met een compleet andere achtergrond die nog niet eens in de buurt komt van die van de desbetreffende studenten.

Veel FvD kiezers (niet allemaal) moeten eens een cursus doen in betrouwbare bronnen vinden.

En dan vind jij nu.nl zeker betrouwbaar? Daar doen ze aan censuur. Ik lees overal, en trek zo mijn conclusies. De telegraaf heeft een advertentie van fvd geweigerd waar niets fouts op stond, dus ook daar krijg je gekleurde informatie.
We hebben geen klimaatprobleem, wel een milieuprobleem. Maar daar hoef je geen miljarden aan te spenderen. Simpel je zakjes hergebruiken is al een grote stap. En koop minder verpakkingsmateriaal. Als jij dat doet en meer mensen, dan komen er vanzelf minder paprikas in plastic. En zo kost het niets.

Ik ben benieuwd naar de uitslagen. Hoewel zelf niet op gestemd hoop ik opgroei pvv en fvd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 06:52

Germi,
De telegraaf had alle advertenties van politieke partijen die dag geweigerd :)*

Maar ik zou dan maar snel de uitslagen gaan lezen, word je vast gelukkig van :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 06:56

Als ik me het goed herinner is de kans 1 op 35 miljóen dat mensen níet de oorzaak zijn van de snelle stijging.

Ik snap echt niet hoe mensen die Baudet op zijn woord geloven, terwijl er zo veel van zijn uitspraken duidelijk door wetenschappers zijn weerlegd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 06:59

Ik ben iig wel erg blij dat groen links flink gestegen is, en de linkse oppositiepartijen samen met de coalitie een mooie meerderheid vormen waardoor ze hun klimaatplannen gewoon voort kunnen zetten voorlopig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 07:02

Electra63 schreef:
Germi,
De telegraaf had alle advertenties van politieke partijen die dag geweigerd :)*

Maar ik zou dan maar snel de uitslagen gaan lezen, word je vast gelukkig van :D

Ja en nee. Fvd winnaar, prima. Maar in Groningen groen slinks. Laat ze er voor zorgen dat mijn huis weer verkoopbaar wordt en van de provinciale opcenten afblijven. Autorijden is een recht, net als stemmen. Help nu eindelijk de mensen in het aardbevingsgebied.
En Groen slinks is op dit gebied nu niet echt betrouwbaar.
Hopelijk kan inderdaad de fvd dan wat betekenen, of de lokale partijen of pvv.
D666 heb ik ook niets mee. Ooit stond vvd voor veel vrije dagen, nu voor werken werken, werken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 07:09

Ik ben zo blij dat GL in de provincie Utrecht iig de grootste is geworden.

Myrthe3: heb het artikel gelezen, geen tijd gehad om de filmpjes te bekijken. Maar wat een subjectief en gekleurd artikel zeg. Gelukkig maakt Baudet ook dergelijke uitglijders als naar zijn uitspraken in het verleden wordt gevraagd.

justkid: ik ben het zo met je eens. Er zijn geen quick fixes. Was het maar zo makkelijk. En het wordt door de polarisatie en versplintering alleen maar moeilijker om alle grote ingewikkelde vraagstukken op te lossen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 07:12

SusanH schreef:
Ik ben zo blij dat GL in de provincie Utrecht iig de grootste is geworden.

Myrthe3: heb het artikel gelezen, geen tijd gehad om de filmpjes te bekijken. Maar wat een subjectief en gekleurd artikel zeg. Gelukkig maakt Baudet ook dergelijke uitglijders als naar zijn uitspraken in het verleden wordt gevraagd.

justkid: ik ben het zo met je eens. Er zijn geen quick fixes. Was het maar zo makkelijk. En het wordt door de polarisatie en versplintering alleen maar moeilijker om alle grote ingewikkelde vraagstukken op te lossen.

Groen slinks: tegen autos en laat de consument betalen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 07:12

Nies_ schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat SP zoveel inlevert. Zal vast een deel naar GL gaan, maar daar is lang niet alles mee te verklaren.

Ik snap dat inderdaad ook niet. Heb zelf SP gestemd en maak mij echt zorgen over de uitslag...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 07:15

Ineke2 schreef:
Nies_ schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat SP zoveel inlevert. Zal vast een deel naar GL gaan, maar daar is lang niet alles mee te verklaren.

Ik snap dat inderdaad ook niet. Heb zelf SP gestemd en maak mij echt zorgen over de uitslag...

Ik ook wegens gl. Niet wegens fvd.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 07:17

Magrathea schreef:

In het meest simpele rekensommetje kom je op 500 mjd. En dan hebben we het niet eens over 50% van de maatregelen die dat al kosten, want de rest kon niet berekend worden.
Gelukkig zijn de rest van de tweede kamer wel rekenwonders, zodanig dat ze de enorme stijging van de energiekosten niet aan zagen komen omdat ze de verkeerde rekensom en aantallen hadden gebruikt (de cijfers die toevallig ook nog beter uitkwamen, kwam dat even goed uit.)
Mijn hoop zit in de arrogantie van Klaver. Hoe lang zou het duren voordat mensen doorhebben dat hij sprookjes verkoopt?

Ik ben nog steeds benieuwd hoeveel periodes we volledig hebben kunnen meten die opwarming van de aarde betreffen..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 07:20

Partij van het noorden verdubbeld, naar 2 zetels. Mooi. Hopelijk kunnen ze iets.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 07:21

De groei van fvd was wel te verwachten. Om me heen veel mensen gehoord die erop gingen stemmen. Al had ik gehoopt dat mensen de onsmakelijke gebruik van de aanslag voor eigen gewin zouden afkeuren. Ik zelf zal nooit op die partij stemmen na eerdere uitlatingen van baudet over vrouwen en het klimaat.

Maar goed. Ergens ook wel mooi dat ze zo groot zijn. Laat ze nu maar die grote mond waar maken. Aan de touwtjes mogen trekken is lastiger dan overal tegenaan schoppen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 07:42

germie schreef:
Groen slinks: tegen autos en laat de consument betalen.

Inderdaad, hoe is het mogelijk na alle ellende die ze veroorzaakt hebben in de stad.
Misschien leuk die fietsboulevards wanneer je nog studeert, maar zodra je een gezin sticht en de auto gaat gebruiken kom je je stem gedrag wel weer tegen.

Beter OV krijg je ook niet met die gasten want de bussen kunnen ook nergens meer langs...

En moet ik echt over de tram beginnen? Heeft nu echt niemand van dat mislukte project geleerd? Ongelofelijk.

Wat een trieste uitslag voor Utrecht.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:09

corine1981 schreef:
Wat een trieste uitslag voor Utrecht.

Ik vind het een fantastische uitslag voor Utrecht. echt trots op mijn stadsie. *\o/*