Ilse_123 schreef:Klimaat is een lastige...
De afgelopen 100 haar hebben we een industriële stroomversnelling gehad waar we ook onze economie aan te danken hebben. We hebben best het een en ander verpest maar ook dingen alweer goed bijgedraaid (zure regen bv). Nederland is een innovatief land en kan best, in combinatie met goed onderwijs, innovatieve manieren ontwikkelen waarmee we het klimaat kunnen helpen. Oplossingen die ook in andere landen kunnen worden toegepast. Als klein land kan je ook veel, zeker met de huidige samenleving.
Laten we ook even kijken naar de sterke punten van Nederland en die juist versterken in plaats van alleen maar te hameren op al die dingen die kennelijk slecht gaan.
@Anne_GTI, het gaat niet zozeer alleen om Co2 maar de totale uitstoot van broeikasgassen. Klimaatverandering is van alle tijden, maar de afgelopen duizenden jaren is het nog nooit zo snel veranderd. Tijdens de normale schommelingen in klimaat krijgen soorten de kans om zich aan te passen door middel van evolutie. Echter gaat het nu zo snel dat dat voor meer soorten niet haalbaar is waardoor ecosystemen omklappen en je wel degelijk een groter probleem hebt. De vraag is of het ons boeit. Wij kunnen ons namelijk als soort prima aanpassen aan vrijwel alle omstandigheden.
Hoeveel eerdere warmere periode's zijn er eigenlijk gemeten? (Zaten dus al in de tijd dat wij al de mogelijkheid hadden om bij te houden hoe en wat?)
Ik kan alleen maar mijn hoofd schudden als ik hoor dat we 1000 miljard! gaan betalen voor 0.0007 graad in dit land.
Gebruik die verrekte 1000 mjd om onze innovatie te gebruiken om oplossingen te zoeken die wereldwijd inzetbaar zijn ipv je eigen burgers op bizarre kosten te jagen (want die bedrijven kun je toch niet pakken, die evrtrekken naar China of maken de prijzen hoger, wat ik volledig begrijp) terwijl landen als China waarbij wij een erwtje zijn je in je gezicht uitlachen en nog even 1100 kolencentrales openen.
Jesse klaver stemmen en baudet stemmen is beide een stem voor populisme. Beiden weten dat wat ze willen niet kan.
Baudet maakt gebruik van de frustratie van de oudere generatie.
Klaver van de naiefheid van de jonge generatie.
Ze kunnen zich beter bezighouden met de ww die nu voor elke europeaan beschikbaar is na een maand in NL werken.