Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nies_ schreef:Ooit is het wel zo bedacht, maar het wordt inderdaad door elkaar gebruikt. Had ik wellicht duidelijker uit moeten leggen.
Volgens mij verschillen de meningen ook nog wat of het een geaardheid is. Vroeger werd homoseksualiteit ook wel als ziekte gezien. Gelukkig weten we nu beter, echter is pedoseksualiteit nooit goed te keuren omdat het altijd gepaard gaat met misbruik.
Nies_ schreef:Filie is "houden van", dus pedofilie betekent (vriendschappelijk) houden van kinderen (voor de pubertijd). pedoseksueel is ook daadwerkelijk de seksuele aantrekking. In de volksmond wordt echter meestal hetzelfde bedoeld.
Er is wel therapie voor, maar zelfs voor echt gemotiveerde mannen die er van af willen is dat moeilijk en werkt het maar beperkt. Chemische castratie wordt soms ook toegepast, maar dan nog schijnt het niet altijd over te gaan.
Gun je toch ook geen weldenkend mens, het moet een ramp zijn om je zo te voelen. Om van jezelf te walgen omdat je opgewonden wordt van een kind.
Maar ook nog: niet elke kindermisbruiker/verkrachter is een pedofiel.
Citaat:"Doordat we hen al meteen afwijzen en in het donkerste hoekje van de samenleving uitkotsen, zullen ze vanuit dat donkere hoekje juist duistere dingen gaan doen. "
fleurtjeuh schreef:Deel 1 van de docu gezien.
En ik zie en herken te veel om voor mijzelf te twijfelen aan de verhalen die deze mannen vertellen.
Ik zeg niet dat MJ schuldig is bij alle jongens die zijn vriend zijn geweest, maar voor mijzelf twijfel ik niet over de verhalen van deze mannen
justkid schreef:Kom ik nog weer terug op de daders. Als het steeds op dezelfde manier gaat zoals iemand hier noemt. Hoe weet je dan hoe je dat moet doen. Niet iedereen is toch zo slim om het zo subtiel te spelen.
Dan denk ik meteen aan een dark website met gebruiksaanwijzing. Of is dat te ver gezocht.
Ik ben een jaren 70 kind. En ik kan je zeggen dat het toen toch nog iets minder erg gevonden werd dan nu, echt de hippietijd.
Electra63 schreef:Nies_ schreef:Ooit is het wel zo bedacht, maar het wordt inderdaad door elkaar gebruikt. Had ik wellicht duidelijker uit moeten leggen.
Volgens mij verschillen de meningen ook nog wat of het een geaardheid is. Vroeger werd homoseksualiteit ook wel als ziekte gezien. Gelukkig weten we nu beter, echter is pedoseksualiteit nooit goed te keuren omdat het altijd gepaard gaat met misbruik.
Sex met iemand van het gelijke geslacht is toegestaan in tegenstelling tot sex met kinderen.
Callisto04 schreef:Zelfmoord is ook wel iets dat voorkomt bij mensen met pedofiele neigingen. Als uitweg om geen slachtoffers te maken.
Shaggy09 schreef:Callisto04 schreef:Zelfmoord is ook wel iets dat voorkomt bij mensen met pedofiele neigingen. Als uitweg om geen slachtoffers te maken.
Klopt, en dat is eigenlijk heel erg triest.
Pedofilie kunnen we niet goedkeuren of goedpraten maar ook iemand die daarmee worstelt heeft recht op leven en op hulp vind ik.
Nu heb je natuurlijk pedofielen en pedofielen.
Furrow schreef:Shaggy09 schreef:
Klopt, en dat is eigenlijk heel erg triest.
Pedofilie kunnen we niet goedkeuren of goedpraten maar ook iemand die daarmee worstelt heeft recht op leven en op hulp vind ik.
Nu heb je natuurlijk pedofielen en pedofielen.
Maar ze kunnen wel de beslissing nemen om ja te zeggen tegen de dingen waar ze mee worstelen. Ik ken iemand die psychiatrische hulp gevraagd heeft toen die persoon de neiging kreeg en er niets mee wou doen, ze schaamde zich. Vond het juist heel sterk.
Nikass schreef:Calisto het verschilt wel degelijk van een geaardheid omdat het per definitie gaat om ongelijkwaardigheid. Dat is bij bijvoorbeeld homofilie niet het geval.