Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Facebook is voor mij geen geloofwaardige bron. Dus ik pas bij dit verhaal.
ikke schreef:Volgens mij heb ik nog nooit iets hoera's geschreven over de elekrische auto, want ik weet het gewoon nog niet en op dit moment is de actie radius te laag voor ons, dus zijn er helemaal niet mee bezig.Sorry Pien, je mag die elektrische auto aanhangen zoveel je wil, een echte oplossing is het niet en gaat het ook nooit worden.
mysa schreef:Klopt wat je schrijft, maar om mezelf heel veel broodjes aap te besparen en energie om alles iedere keer op betrouwbaarheid te moeten checken is face book never een bron voor mij. Ik kom er nooit, daar ze te slecht met de privacy omgaan.Kleine kanttekening: op Facebook verschijnen ook artikelen uit betrouwbare bronnen. Vrijwel alle serieuze media hebben ook een fb-account. Maar ik snap verder wel wat je bedoelt.
JewEmm schreef:Wbt elektrische auto's heb ik op Twitter een wetenschappelijk onderbouwde berekening te zien die aan toont dat die 700.000 km ongeveer 20x te hoog ingeschat is. Ik ga het hier niet helemaal posten. Maar dit is het: https://twitter.com/AukeHoekstra/status ... 11040?s=19
JewEmm schreef:Wbt elektrische auto's heb ik op Twitter een wetenschappelijk onderbouwde berekening te zien die aan toont dat die 700.000 km ongeveer 20x te hoog ingeschat is. Ik ga het hier niet helemaal posten. Maar dit is het: https://twitter.com/AukeHoekstra/status ... 11040?s=19
8nnemiek schreef:Wij waren flink doorweektNiet heel lang gebleven, gelukkig maar want het treinverkeer richting het zuiden lag volledig plat en we hebben er vier uur over gedaan om thuis te komen, ipv 2,5 uur
![]()
Voordeel was dat we weer bijna droog waren toen we thuis aankwamen
mysa schreef:Hier een link naar een artikel van een hoogleraar die stelt dat het helemaal niet verstandig is om nu al over te gaan op gasloos.
https://www.ed.nl/eindhoven/hoogleraar- ... ZAsJZY2qAk
ikke schreef:mysa schreef:Hier een link naar een artikel van een hoogleraar die stelt dat het helemaal niet verstandig is om nu al over te gaan op gasloos.
https://www.ed.nl/eindhoven/hoogleraar- ... ZAsJZY2qAk
Ik knip deze quote er even uit:
*Quote*
De hoogleraar is fel gekant tegen de huidige warmtepompen. „Iedereen moet nu aan de warmtepompen, maar die maken veel herrie en gebruiken ook teveel energie. Gas is de schoonste energiebron die we op dit moment voorhanden hebben”, concludeert Smeulders. „Overschakelen op duurzame elektriciteit is uiteraard de juiste richting, maar we moeten eerst zorgen dat we voldoende duurzame energie kunnen opwekken en opslaan en dan pas het gas loslaten. En we moeten zeker niet onze infrastructuur voor gas afbreken. Want in de toekomst willen we die misschien weer gebruiken om duurzame brandstoffen in te transporteren, zoals ‘solar fuels’ of waterstof waar nu aan wordt gewerkt."
*end quote*
Zodra de klimaatblaaskaken hier een ECHT antwoord op hebben, kunnen we verder praten. Tot die tijd is het inhoudsloos gezwam in de ruimte.
Dit is ook wat er echt gaat gebeuren. Die omschakeling komt er echt wel en duurzaam gaat het ook echt wel worden maar het zal iets meer tijd kosten en er anders uit gaan zien dan nu wordt voorgespiegeld.
Daar knap ik dan zo weer op af en heb de neiging om dus dit topic maar te ontstippen terwijl ik het 100% met hem eens ben.Citaat:Zodra de klimaatblaaskaken hier een ECHT antwoord op hebben, kunnen we verder praten. Tot die tijd is het inhoudsloos gezwam in de ruimte.
Magrathea schreef:Kun je aangeven waar er wordt gezegd dat we morgen alle gasapparaten de deur uit moeten gooien?
Natuurlijk is er een overgangsfase. Betekent niet dat we die zo snel mogelijk moeten inzetten.
ikke schreef:Nou, als het aan de fanatiekelingen hier zou liggen
ikke schreef:oplossingen aanbeden
ikke schreef:Maar die aanbeden oplossingen moeten eigenlijk NU worden doorgevoerd, regardless of cost en zonder erbij na te denken wat dit betekend voor het totale plaatje!
mysa schreef:@ Pien: Dat laatste wilde ik net schrijven, ik zit ook op dezelfde lijn als Ikke maar had willen zeggen, als je nou die kwalificaties zoals 'klimaatblaaskaken' er uit laat, worden je bijdragen vast serieuzer genomen, nu jaag je een heleboel mensen direct tegen je in het harnas.
mysa schreef:@ Pien: Dat laatste wilde ik net schrijven, ik zit ook op dezelfde lijn als Ikke maar had willen zeggen, als je nou die kwalificaties zoals 'klimaatblaaskaken' er uit laat, worden je bijdragen vast serieuzer genomen, nu jaag je een heleboel mensen direct tegen je in het harnas.
Over dat gas: ik denk dat hier vanuit politiek oogpunt de belangsrijkst overweging is om niet afhankelijk te willen worden. Maar zeg dat dan, en ga niet impliceren dat gas op zich zo vervuilend is, want het zo'n beetje de schoonste energiebron die we op dit moment hebben.
mysa schreef:Over dat gas: ik denk dat hier vanuit politiek oogpunt de belangsrijkst overweging is om niet afhankelijk te willen worden. Maar zeg dat dan, en ga niet impliceren dat gas op zich zo vervuilend is, want het zo'n beetje de schoonste energiebron die we op dit moment hebben.