Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:46

Jildau schreef:
Mij staat het christelijke van het CDA tegen. Plus Buma kan niet debatteren. In mijn omgeving stemmen wel veel CDA.

Ik ga toch maar voor SP denk ik..

Ik vind geloof niet eens zo erg. Wat ik wel erg vind is dat ze hun eigen geloof niet volgen. Vind ze niet bepaald christelijk over komen.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:52

Ik kwam net een stukje op Facebook tegen over Thierry Baudet.

"Voor iedereen die het in zijn hoofd haalt om op Thierry Baudet te stemmen, hier even een korte reminder dat dit die man was die in 2014 op nationale televisie zei dat wanneer een vrouw nee zegt je dit niet moet respecteren. En boeit het je nou helemaal niets dat hij vrouwonvriendelijk is, denk dan even aan je moeder, zusje, dochter of vriendin."

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/326855

Ik stem sowieso niet op FvD, maar dit vind ik ook echt walgelijk.

Edit: niet hele interview gekeken, is een beetje overtrokken. Kan helaas bericht niet meer verwijderen.
Laatst bijgewerkt door Fira op 15-03-17 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:52

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:53

Ik ga zo stemmen. Weet al lang op wie. Heb ook bewust alle debatten niet gekeken. Word er alleen maar chagerijnig van omdat het alleen gaat over populair overkomen, zieltjes winnen en elkaar afmaken. Niet aaan mij besteed.

Gister op de sportschool felle discussies gehad over politiek. Bleek dat iemand nu pas weet daardoor dat partijen meer zijn dan het gezicht op de posters en tv. Die stemt al jaren niet omdat de persoon gewoon niet wist hoe het in elkaar zat. Na wat doorvragen blijkt deze persoon ook midden links conservatief is. Eigenlijk een sociaal democraat en nee die partijen zijn er niet in nl. Dan zwem je tussen cda/sp of pvda/d66 in.

We hebben een spoedcursus politiek gegeven hoe het nu precies werkt. Wat partij programmas laten lezen en als het goed is volgt vandaag de gang naar de stembus met een goed overwogen stem. Maar het heeft me wel aan het denken gezet.

Deze persoon is goed geschoold, heeft een goed stel hersens en staat goed in de maatschappij. En absoluut niet wereld vreemd. Maar toch ontbreekt de juiste kennis over het politieke systeem in nederland. Kan dat soms de reden zijn waarom mensen niet gaan stemmen of alleen de snelste prater volgt zonder te beseffen wat daarvan de gevolgen zijn? En word het dan eens tijd om dit op school te gaan bespreken.

Ik heb bv op school nooit iets gehad over de nederlandse politiek. Wel die van Rusland, Indonesie, Amerika enz. Maar de nederlandse geschiedenis of dit nooit. Mijn ouders hebben me altijd geleerd erover waardoor ik ook al snel me en gaan verdiepen in de politiek en het hoe en wat.

Anoniem

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:54

Ik luister nu alleen naar het debat, ik kijk gewoon niet naar de gezichten erbij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:56

En even een _O_ voor Jan Roos, dat Kuzu niet met hem in debat wil. Dat hij dat laf vindt. Dat het niet over hem of Kuzu gaat, maar dat ze in debat voor Nederland gaan. Dat hij het gedrag van Kuzu een minachting voor de democratie vindt.

En later noemt hij hem het schoothondje van Erdogan :=

karuna
Drukke kabouter

O ja bewust in een nieuwe reactie. Er staat me zo iets bij dat campagne voeren en zieltjes winnen niet meer mocht op de stemdag? Alleen de laatste jaren zie je het steeds meer. Dat irriteert me gruwelijk trouwens, is ook zo goedkoop en wanhopig in mijn ogen dat een partij dat nodig vindt.

Rinske

Nant schreef:
Stemwijzer geeft bij mij echt duidelijk CDA aan, maar toch ga ik denk voor Forum voor Democratie - Thierry Baudet. Nog even wikken en wegen, maar denk wel dat ik er uit ben.

Nu nog even uitvogelen of je in een andere gemeente kan stemmen dan waar je stempas is afgegeven, ik ben precies vandaag verhuisd naar een andere gemeente. :')

Ik bedoel dit niet als persoonlijke aanval, kun je me uitleggen waarom je als vrouw zou stemmen op een partij die zegt dat wanneer een vrouw nee zegt bij seksuele handelingen, de man dan toch door moet gaan want als een vrouw nee zegt, dan bedoelt ze ja.

......

Plus hij vindt dat verschillende rassen zich niet moeten mengen want door 'homeopathische vermenging' wordt 'ons ras' minder goed.

Echt hoor, dood en doodeng.

Anoniem

Vanmorgen stonden er aanhangers van de SP bovenaan de snelweg met een spandoek :+

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:58

Nant schreef:
Stemwijzer geeft bij mij echt duidelijk CDA aan, maar toch ga ik denk voor Forum voor Democratie - Thierry Baudet. Nog even wikken en wegen, maar denk wel dat ik er uit ben.

Nu nog even uitvogelen of je in een andere gemeente kan stemmen dan waar je stempas is afgegeven, ik ben precies vandaag verhuisd naar een andere gemeente. :')

Dit kan helaas niet tenzij je een kiespas had aangevraagd. Dus je zal terug moeten naar die eerdere gemeente

Vervelend

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:59

Ik ga straks op stand stemmen. In hotel des indes :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:00

Zoiets dus, of wat ik op tv zag een met een tas al om 6 uur bij een stemburo om mensen te winnen. Meende echt dat het eerder niet mocht of werd gedaan. Maar ja misschien ook iets van vervagende normen en wegebbend fatsoen. :+
Toe maar luxe stemmen hier word het simpel de sporthal. :')

Nant helaas toch even terug naar je oude gemeente, hopelijk niet te ver weg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:00

Rinske schreef:
Nant schreef:

Ik bedoel dit niet als persoonlijke aanval, kun je me uitleggen waarom je als vrouw zou stemmen op een partij die zegt dat wanneer een vrouw nee zegt bij seksuele handelingen, de man dan toch door moet gaan want als een vrouw nee zegt, dan bedoelt ze ja.

......

Plus hij vindt dat verschillende rassen zich niet moeten mengen want door 'homeopathische vermenging' wordt 'ons ras' minder goed.

Echt hoor, dood en doodeng.

Doel jij op het interview bij de DWDD? Want ik heb het idee dat hij daar vooral heel ongelukkig een statement probeerde te maken dat op zichzelf niet echt verwerpelijk was... Maar ik ken de kerel verder niet echt.

EDIT: iets duidelijker wat ik bedoel. Hij geeft naar mijn idee vooral aan dat mannen het moeilijk hebben in het versieren van vrouwen. In de volkskrant stond destijds het artikel:
http://www.volkskrant.nl/opinie/thierry ... ~a3797892/
waar ik me wel in kon vinden.

EDIT2: wat niet betekend dat ik het verder een goede kerel vind want ik ken hem niet als politicus. Maar ik vind dit geen reden om niet op hem te stemmen, dat wil ik zeggen ;)
Laatst bijgewerkt door secricible op 15-03-17 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:04

Je kan zelfs met je stempas het gemeentemuseum gratis bezoeken. Of heel gewoon in de tweede kamer.
In Amsterdam kun je die grote toren in met je stempas.
Zijn wel leuke dingen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:05

Hier niks. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:05

Ik wil stemmen met een stemcomputer, net als 10 jaar geleden :')

maar t wordt weer een potloodje in de school achetr mn huis _O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:06

Ik ga naar de stembus. :):) :evaw:

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:11

karuna schreef:
Ik ga zo stemmen. Weet al lang op wie. Heb ook bewust alle debatten niet gekeken. Word er alleen maar chagerijnig van omdat het alleen gaat over populair overkomen, zieltjes winnen en elkaar afmaken. Niet aaan mij besteed.

Gister op de sportschool felle discussies gehad over politiek. Bleek dat iemand nu pas weet daardoor dat partijen meer zijn dan het gezicht op de posters en tv. Die stemt al jaren niet omdat de persoon gewoon niet wist hoe het in elkaar zat. Na wat doorvragen blijkt deze persoon ook midden links conservatief is. Eigenlijk een sociaal democraat en nee die partijen zijn er niet in nl. Dan zwem je tussen cda/sp of pvda/d66 in.

We hebben een spoedcursus politiek gegeven hoe het nu precies werkt. Wat partij programmas laten lezen en als het goed is volgt vandaag de gang naar de stembus met een goed overwogen stem. Maar het heeft me wel aan het denken gezet.

Deze persoon is goed geschoold, heeft een goed stel hersens en staat goed in de maatschappij. En absoluut niet wereld vreemd. Maar toch ontbreekt de juiste kennis over het politieke systeem in nederland. Kan dat soms de reden zijn waarom mensen niet gaan stemmen of alleen de snelste prater volgt zonder te beseffen wat daarvan de gevolgen zijn? En word het dan eens tijd om dit op school te gaan bespreken.

Ik heb bv op school nooit iets gehad over de nederlandse politiek. Wel die van Rusland, Indonesie, Amerika enz. Maar de nederlandse geschiedenis of dit nooit. Mijn ouders hebben me altijd geleerd erover waardoor ik ook al snel me en gaan verdiepen in de politiek en het hoe en wat.

Toen ik op de middelbare school zat (inmiddels zo'n 5 jaar geleden) kregen we het vak maatschappijleer. Hierin werd keurig geleerd hoe ons politieke stelsel er uit ziet, welke soort partijen er zijn, dat er meer is dan alleen uiterst links of uiterst rechts, hoe het stemrecht werkt enzovoort enzovoort.

Ik weet niet vanaf wanneer dat vak gegeven wordt, maar inmiddels wordt er dus zeker wel iets geleerd over de Nederlandse politiek :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:14

Wij kregen dat ook inderdaad. Werd wel geïndoctrineerd om D66 te stemmen en zeker niet rechts, maar het idee was er wel :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:15

Wij hadden ook maatschappijleer maar niks over politiek.. Sowieso vind ik dat je vrij weinig echt nuttige dingen leert op de middelbare school. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:19

Ik heb het hier over 40 plussers. En ja maatschappijleer heb ik gehad maar niks over politieke stelsel van nl

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:23

Oh mijn fout, ik nam aan dat maatschappijleer op elke school toch ongeveer dezelfde inhoud zou hebben :+

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:24

Nies_ schreef:
Wij kregen dat ook inderdaad. Werd wel geïndoctrineerd om D66 te stemmen en zeker niet rechts, maar het idee was er wel :+

wel grappig gezien d66 zelf midden rechts is haha.

ik heb ook het politieke stelsel met maatschappijleer gehad. Bij mij werd op school toch wel ergens op het hart gedrukt geen pvv te stemmen voor de rest geloof ik niets. Maar ook dat vind ik nog raar een onderwijzer hoort geen politieke voorkeuren door te geven.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:25

Politiek kun je denk ik ook met geen mogelijkheid objectief overbrengen. Je hebt altijd een mening toch? Wij hebben wel maatschappijleer gehad maar zou echt niet meer weten waar t over ging :') Wel dat we echt een kwast van een leraar hadden _O-

Maar even wat anders, ik hoorde gisteren dat Klaver excuses wilt brengen aan Turkije? Is dat waar?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:27

Marjoow schreef:
Politiek kun je denk ik ook met geen mogelijkheid objectief overbrengen. Je hebt altijd een mening toch? Wij hebben wel maatschappijleer gehad maar zou echt niet meer weten waar t over ging :') Wel dat we echt een kwast van een leraar hadden _O-

Maar even wat anders, ik hoorde gisteren dat Klaver excuses wilt brengen aan Turkije? Is dat waar?

op een manier wel maar het ligt wel anders dan jij het verwoord. Jesse Klaver wou dat er al eerder ingegrepen was begrijp ik uit deze krant maar hebben we niets aan een escalatie op dit moment. Echt excuses aanbieden wil hij niet maar hij wil dat we eerst naar ons zelf kijken en dan pas naar turkije. Dus hoe wij beter met deze situatie om hadden kunnen gaan

kijk bij het kopje "naar ons zelf wijzen"

http://www.groningerkrant.nl/2017/03/mi ... e-turkije/