Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:Furrow schreef:Niet tolereren dat er jongeren met een IS propaganda t shirt voor doorsnee moskees staan zou een begin zijn bv.
Waarom zouden ze zich daar niet van distantiëren zelfs voor er eerst iets verschrikkelijk gebeurt?
Moest ik christelijk zijn ik zou openlijk mijn mening uiten en die kerk niet binnengaan, maar het gebeurt wel, net zoals er al zolang weet is van bijeenkomsten?
Waarom moet iemand zijn geloof opgeven of niet kunnen uitoefenen omdat iemand anders de boel loopt te verstieren?
De Moskee is voor een Islamiet een belangrijk gebouw, belangrijk punt in het geloof.
Onder de ECHTE Islamieten is momenteel evenveel, of waarschijnlijk nog veel meer, angst als bij de anderen.
Furrow schreef:Wie zegt opgeven of niet uitoefenen?
Er is een verschil tussen openlijk als gemeenschap optreden en niet tolereren en dat hoor
poetser schreef:The day after....
Of ze nog eens zullen toeslaan is voor mij geen vraag meer, alleen het waar en wanneer?
Wantrouwend loop ik over straat, die ene meneer met zijn rugzak, die andere met zijn handen in zijn zakken. Die nerveuze man op de bus, zou hij iets van plan zijn? Of zou hij, net als ik, bang zijn dat er andere zijn die iets van plan zijn? Op het moment dat ik het gisteren vernam, was er een gekleurde man in het Arabisch aan het bellen, terwijl hij lachte hoorde ik duidelijk het woordje Brussel, ik niet alleen.. Iedereen was hierdoor aangedaan, meneer gaat naast mij zitten en zijn blik valt op mijn gsm en ziet de beelden en krantenkoppen. Een traan biggelde langs zijn wang. Deze man is geen misdadiger, hij wist gewoon nog van niets.
Zoontje is vandaag niet naar school, ik durfde niet, uit angst dat hem iets zou overkomen.
Vervolgens lees je de krantenkoppen, ouders die hun kind niet kunnen bereiken, vader die met kinderen aan de gruwel is kunnen ontsnappen door de enthousiasme van de kleinste, maar wel de moeder hebben verloren....
Ongeloof dat dit heeft kunnen gebeuren. Wetende dat het de bedoeling was dat het bloedbad nog veel erger had kunnen zijn. Had het voorkomen kunnen worden? Misschien wel, misschien ook niet.
Ik weet dat dit buiten jullie discussie staat, maar voor mij voelt het goed dit te kunnen schrijven
SandraVerl schreef:Maar de wereld draait door en niet iedereen is wakker geschud. Eens in de auto op weg naar huis, werd het al snel duidelijk dat er nog altijd wegpiraten op de baan zijn die anderen in gevaar brengen, want elke minuut minder in de auto, is het enige wat telt. Waarom toch, was gisteren niet het ultieme bewijs geleverd dat een leven in een flits voorbij kan zijn? Hebben we gisteren niet ondervonden waartoe egoïsme kan leiden?
Yasmine schreef:Dit is de documentaire waarover ik het had, over een Britse, blanke jongen die geradicaliseerde moslim is geworden. Hij is naar Somalië vertrokken en is bij al Shabaab gegaan, waar hij tientallen mensen vermoord heeft. Het geeft een goed inzicht in hoe en waarom zo iemand die absoluut geen banden met islam heeft, kan radicaliseren.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... en/2.41819
Tieneke schreef:Het komt een stukje omdat er een gevoel is dat de gemeenschap in Molenbeek wel van Abdeslam zijn aanwezigheid daar wist, maar het door een pizzabestelling is moeten uitkomen. Dag nadien allemaal interviews van buurtbewoners die wisten dat hij daar nog zat... Waarom melden zij dat dan niet?
poes schreef:Ik heb het ook zwaar vandaag zi. Wil ook echt niet naar het werk zo meteen.