Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohyaJarig

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:29

Idd. sammie,ik ken ook genoeg mensen die echt geen kaas kunnen betalen,die maar 1 x in de week warm eten kunnen kopen.
Vind het zó erg dat de regering dit niet erkend.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 02:04

Cijfers over de percentages van wat er nu vanuit midden-oosten en afrika binnen komt aan asielzoekers, vluchtelingen, en de rest. Cijfers ministerie van sociale zaken Duitsland/Beieren. Denk dat de verhoudingen voor NL niet veel anders liggen.
http://www.sozialministerium.bayern.de/ ... /index.php
Echte asielzoekers, die groep dus die in eigen land door regering, etc. dood gewenst wordt ligt onder de 1%. Vluchtelingen rond de 30%.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:21

Ergste is nog wel dat in mijn ogen de regering het volk vertegenwoordigt.
Maar dat is helemaal niet zo in Nederland.
Luisteren? dan doen ze helemaal niet, alleen maar ' eigen plannen' doordrukken.

En dan wordt er gesproken over 'pelilingen', ben ik toch heel benieuwd waar die uitgevoerd worden.

En ondertussen duizenden, duizenden moslims het land binnenlaten.
Gisteren las ik een artikel over het paard van Troje ( religieus gezien).
Maar nu weet ik niet meer waar dat in stond, Elsevier?.
Dat zette mij wel weer aan het denken, word er zo niet blij van.
Maar ik denk ook dat ik mij er veel te druk om maak, want wij gaan en kunnen het niet tegenhouden ;(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:22

Ik wil 1 klein ding aan raveille vragen: waarom zeg je moslims ipv vluchtelingen, asielzoekers enz. Niet iedere vluchteling is moslim en niet iedere moslim is een vluchteling.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:28

Ik wil daar dan nog wel even aan toevoegen dat de regering momenteel wel doet wat de Nederlanders willen... Maar toch blijft er hier geklaagd worden. Dat is blijkbaar leuker of makkelijker. Een grote meerderheid van Nederland kan zich vinden in het huidige opvangbelang. Kijk even Eenvandaag van gisteren terug. Is vrij leerzaam over wat 'Nederland' vindt. Dan hoeven die opmerkingen hier als in Nederland wil dit niet, of het grootste gedeelte van Nederland wil dit niet of steeds meer mensen komen in opstand etc. ook achterwege gelaten worden.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:32

Dat is waar Eske.
Maar een overgroot gedeelte van deze mensen is moslim.
En binnen de islam heb je veel stromingen, i know.
Maar ook een heel groot gedeelte heeft echt hele andere opvattingen en zullen daar echt niet in veranderen, en al helemaal niet ten aanzien van Christenen en Joden.
Ik krijg daar geen prettig gevoel bij.
Voorbeeld: gisteren was ik een kleine buurtgemeenschap en daar wonen inmiddels ook veel moslims.
Er staat nu ook een koffiehuis en dan zie ik daar al die mannen met lange jurken en baarden.
Ik weet niet, voelt heel onprettig.

Op social media had ik zelfs een discussie met de burgemeester van dat dorp ( die wil heel transperant blijven en alles goed met zijn gemeente communiceren, heel positief vind ik dat trouwens hoor, maar ik vind ook dat hij alles wel zeer positief brengt, een goede eigenschap uiteraard.
Maar in de praktijk hoor en zie je toch ook veel meer moeilijkheden).

Ik besprek daarin de religieuze oorlog in Duitsland al.
Hij noemde het liever etnische spanningen.
Ja, zo kan je het ook noemen, maar in de hoofden van mensen is het al veel meer dan een spanning hoor.
En hij benoemde dat we gelukkig in een rechtstaat wonen.
Ja, dat kan allemaal wel, maar als ik nu al zie hoe 'zwak' het optreden is van politie en beveiliging hierin NL, de vluchtelingen zeggen het zelf ook: 'ze zijn aardig'.
Die mensen komen uit een gebied waar er vanuit het gezag wel even heel anders met je omgegaan wordt hoor.

Nu krijgen ze een kleine ploeg al nauwelijks onder bedwang.

Wat als er ooit een radicale spreker tot opstand oproept aan al zijn volgers....
Dan ben je in iedergeval in R'dam nergerns meer.

Sorry , ik draaf weer veel te veel door en ik denk ook weer veel te veel :o :o :o :o :o

Misschien moet ik ook de politiek in? of is dat slecht voor hartklachten? :o

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:36

Ik sluit overigens niet uit vrijwilligerswerk te gaan doen in de vluchtelingenopvang, ik ben bang dat mijn (voor)oordelen dan alleen maar bekrachtigd worden.
Maar dan heb ik wel een beter beeld

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:39

Ja, nu gaan ze een sober beleid instellen en kijken naar een percentage dat opgevangen kan worden.
Allemaal achteraf.
Voorbeeldje bijeenkomst: Beverwaard.
Mensen uit een sociaal zwakkere buurt uitnodigen.
Maar eigenlijk mensen al voor een feit plaatsen, en dan nog verwachten dat deze mensen deze booschap rustig tot zich nemen ( ik bedoel niet de hooligans, maar de arbeiders etc van deze wijk).

Voor mij voelt het absoluut niet dat wij een regering hebben die het volk vertegenwoordigen in iedergeval.
Als ik dan die Pechtold hoor praten, krijg er uitslag van.
Hele nare uitslag :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:02

Ze moeten deze mensen ook in de betere buurten onderbrengen..in de sociale wijken zitten te veel mensen met sociale problemen, mensen die iemand kennen die buiten de boot en regels vallen, te veel net aan armoede...te veel werkloosheid....dat geeft scheve ogen...

Overigens is het initiatief van Overijsel super, die mensen in natuurgebied als vrijwilliger laten werken, ze waren blij, hebben wat te doen...ontspant...

Met deze vochtige kou mag er toch niemand buiten slapen...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:06

Kijk, en die laatste regel.

Die begrijp ik dus in NL niet...

Deze regel zie je zowel in de politiek als bij de regering voorbij komen.

Nou, dat klopt dus gewoon niet.
Als mijn alleenstaande vriend zijn huur niet meer kan betalen, dan staat hij dus gewoon op straat.
Dan slaapt hij ook buiten hoor.
Zou hij ook opgenomen worden dan, als hij als vluchteling zich gaat aanmelden in Ter Apel

Guess.....not

Ik kan dus helemaal niets met die tekst.
Als je nu al mensen in bussen moet rond rijden en tentenkampen gaat bouwen.
Dan lijkt mij dat genoeg duidelijk dat er dus niet genoeg fatsoenlijke slaapplekken zijn, in plaats van steeds te schermen met ' we laten deze mensen toch niet op straat slapen'.

:)F :)F ( top smiley)

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:09

En hoeveel gezinnen wonen er niet op een camping omdat ze geen huis krijgen of een huis niet kunnen betalen? of die uit hun huis gezet zijn en anders op straat staan? en een caravan of zomerhuisje is ook niet lekker warm hoor!
Ik hoorde op t.v.een keer dat er per dag ik weet niet hoeveel mensen uit hun huis gezet worden.Ze staan op straat!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:22

ravellie schreef:
Misschien moet ik ook de politiek in?
Meid! Ik zou het doen :j

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:52

gohya schreef:
En hoeveel gezinnen wonen er niet op een camping omdat ze geen huis krijgen of een huis niet kunnen betalen? of die uit hun huis gezet zijn en anders op straat staan? en een caravan of zomerhuisje is ook niet lekker warm hoor!
Ik hoorde op t.v.een keer dat er per dag ik weet niet hoeveel mensen uit hun huis gezet worden.Ze staan op straat!

Ja dat klopt ook wel, maar die hebben wel kachels..maar het zou niet moeten hoeven..

Wat ik niet snap al die kantoorpanden die nieuw gebouwd zijn en al lange tijd leeg staan, waarom daar geen woningopvang in wordt gemaakt, als bv doorstroming voor woningzoekenden...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:55

ravellie schreef:
Ik sluit overigens niet uit vrijwilligerswerk te gaan doen in de vluchtelingenopvang, ik ben bang dat mijn (voor)oordelen dan alleen maar bekrachtigd worden.
Maar dan heb ik wel een beter beeld

Ik zit hier ook steeds over na te denken, maar zou dan bv alleen in het weekend kunnen...ach misschien zouden we het allemaal eens een weekend moeten doen, scheelt handjes aldaar en is goed voor ons..

Maar ik laat mij niet spugen of uitschelden >;) :=

Maar voor kids en vrouwen wil ik wel graag daar wat doen....

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:57

ravellie schreef:

En dan wordt er gesproken over 'pelilingen', ben ik toch heel benieuwd waar die uitgevoerd worden.

Maar ik denk ook dat ik mij er veel te druk om maak, want wij gaan en kunnen het niet tegenhouden ;(

Dat paard van troje, daar heeft mijn vriendin het steeds over...sommige ideologien zijn ook daarop gebasseerd :=

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:59

Sammie schreef:
Ik ben iig 'blij' dat ze wel iets beseffen nu.. Het is wat aan de late kant op sommige punten, maar iig is er een compromis tussen wél opvang maar dan sober en basic.. En dan klagen over teveel aan kaas eten.. Oké zou wat meer variatie in mogen als het echt alleen maar kaas is wat er ligt, maar zes bammetjes.. Er zijn gezinnen in Nederland die dat van hun eigen geld niet eens kunnen betalen..

Haha, is meteen inburgeren...

Zo, ben weer bijgelezen.... :D :D ;)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:21

Sammie schreef:
ravellie schreef:
Misschien moet ik ook de politiek in?
Meid! Ik zou het doen :j

Dan word ik nog sneller grijs :)F :)F :j

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:23

Tcm62 schreef:
ravellie schreef:

Dat paard van troje, daar heeft mijn vriendin het steeds over...sommige ideologien zijn ook daarop gebasseerd :=

Misschien moeten we ons daar ook maar niet teveel in verdiepen.
Ik geloof namelijk dat er waarheid in zit.
En voorlopig komen ze met duizenden, duizenden Europa binnen.
Plaatst het ene land een muur, dan volgt het volgende doorstroomland ( in dit geval Slovenie)

Merkel moet trouwens wel een onwijs goede kapper en yoga juf hebben om 'cool' te blijven :+

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:35

Tcm62 schreef:
gohya schreef:

Ja dat klopt ook wel, maar die hebben wel kachels..maar het zou niet moeten hoeven..

Wat ik niet snap al die kantoorpanden die nieuw gebouwd zijn en al lange tijd leeg staan, waarom daar geen woningopvang in wordt gemaakt, als bv doorstroming voor woningzoekenden...

Dat kacheltje wat er in staat krijgt het nooit warm gestookt he.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:49

Zag gisteravond bij Nieuwsuur een docu over op vang in de regio, in dit geval Jordanie. De op vang aldaar is echt sober. Doordat het probleem daar al veel langer speelt, zijn de financiele middelen wel een beetje op. Maar 50% van de Syrische kinderen gaan daar naar school, simpelweg omdat de scholen overbelast zijn en er ook veel kinderen moeten werken om de eindjes van de ouders aan elkaar te knopen. De Jordanese regering vindt het vreemd dat zij al jaren miljoenen vluchtelingen opvangen en dat het machtige, rijke westen moeite heeft met tienduizenden.
Door dit alles willen de vluchtelingen ook daar vandaan naar Europa, zij denken dat daar veel meer kansen liggen voor hun kinderen qua opleiding en werk.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:35

gohya schreef:
gohya schreef:

Dat kacheltje wat er in staat krijgt het nooit warm gestookt he.[/quote]
K

Bij ons ook alleen als je er naast zit...oude boerderie....

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:29

"The German call for cheap labor worked well - too well. In 2014, 173,000 migrants applied for asylum. German officials estimate that this year, that number will be between 800,000 and 1 million. Their success has convinced many to follow suit - an estimated 20 to 30 millions are now considering migrating from the middle east to benefit from Europe's welfare system. "

Hoe gaat dit eindigen...

Bron: http://oil-price.net/en/articles/oil-pr ... il-war.php

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:21

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:22

storrum schreef:
"The German call for cheap labor worked well - too well. In 2014, 173,000 migrants applied for asylum. German officials estimate that this year, that number will be between 800,000 and 1 million. Their success has convinced many to follow suit - an estimated 20 to 30 millions are now considering migrating from the middle east to benefit from Europe's welfare system. "

Hoe gaat dit eindigen...

Bron: http://oil-price.net/en/articles/oil-pr ... il-war.php

In een ontwrichting van de samenleving zoals wij die nu kennen, met de toestroom van steeds meer mensen uit moslim landen kan het niet anders dan dat wij een stap terug zullen moeten doen wat betreft onze vrijheden.

Vooral homo/lesbo's joden en vrouwen zullen dat in het begin het meeste voelen maar uiteindelijk zal iedereen er de nadelige gevolgen van ondervinden.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:24