verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:00

Kom cowboy, dat is een opmerking die nergens aansluit. Als we kijken naar de ‘pro’s binnen Europa opvangen’dan zijn het vooral geluiden als we moeten ze opvangen, we moeten ze hier binnen laten, we moeten spullen verzamelen, we moeten dit en we moeten dat. Dan is het logisch dat de vraag volgt “Doe jij het dan zelf ook?” Immers naar een ander wijzen wat ie moet doen, is heel makkelijk. Maar als je bij hen voor de deur staat zijn ze opeens vaak niet thuis. Dat is een discussie die ik wel vaker gevoerd hebt en toen was het opeens ‘het gaat om het idee dat je sympathiek bent’. Ja daar hebben de vluchtelingen veel aan.. dat jij op je knussig bankstelletje in gedachten bij ze bent.. Daarom imo hulde die A zeggen en het zelf ook doet.

Iemand die een ‘con’ is kan prima helemaal niks doen en dat strookt dan ook met zijn ideeën dat je ze niet hier op moet vangen of hier binnen moet laten ;)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-09-15 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:03

Nee Sammie, dat is anders.. Als je vraagtekens zet bij de opvang ben je automatisch anti en verdrink je ze nog net niet zelf.. :Y)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:03

Sammie schreef:
Je zegt zelf dat het niet zwart wit is, maar vervolgens zeg je wel dat je het er niet mee eens bent dat Nederland vol is en dat je tegen uitspraken als x y en z bent.. Terwijl er maar een enkeling in dit topic zulke uitspraken heeft gebezigd. Letterlijk op 1 hand te tellen. Mensen die geloven in opvang in de regio’s daar i.p.v. hier kunnen ook prima vinden dat zulke uitspraken niet nodig zijn en dat Nederland niet vol is. Het is niet of je denkt zo of zo en dan vindt je dus ook dat. Dát is dus ook niet zwart-wit. Iemand die zegt dat opvang daar nodig is, hoeft helemaal niks gezegd te hebben over wat je moet doen met de mensen die al hier zijn. Wat overigens wel een interessante discussie kan zijn. :)

Amaris schreef:
We zullen wel moeten want weg gaan ze niet.
Dit is kolder, want ze zijn nu nog asielzoeker. Of ze een permanente verblijfsvergunning krijgen is helemaal nog niet zeker… Dat hele project moeten ze nog door. Nederland moet niks, anders dan dat het wil. En weggaan kan zeker nog steeds gebeuren. Daar is Nederland toch echt zelf bij. Dát is nu juist een onderdeel van die haatberichten. Dat men denkt dat al die mensen die nu binnen zijn al permanent hier zijn. Daar moet toch echt nog over beslist gaan worden.

Wat nou kolder? De gemeente beslist in samenspraak met het rijk dat de KMS voor 5 jaren het huis wordt voor 1000 vluchtelingen.

Kan ik hoog springen, kun jij laag springen, maar vijf jaar wonen daar mensen. Dus nee: weg gaan ze de komende tijd niet.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:04

ik was begonnen met pagina 1, 2 en 3...maar na slechts enkele KEIharde reacties, lees ik niet meer verder. Bevestigt alleen maar mijn onbegrip naar mensen die nog steeds over "oprotten" praten.
Soms he...soms schaam ik me diep om NL'er te zijn...het egoisme viert hoogtij, de ikke ikke ikke en de rest kan stikken mentaliteit overheerst en mensen zijn ZO bang voor hun eigen hachje.
Ik word er gewoon een beetje misselijk van

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:05

Cer schreef:
@Amaris en LadyMadonna:
In dit topic zie ik niet veel berichten van "laat ze maar verzuipen".. maar meer in de lijn van "waarom moet het hier, waarom kan opvang niet lokaal (dat vraag ik me ook af trouwens, maar ik volg het nieuws niet zo), waarom zijn het vnl jonge mannen (waar zijn de kinderen en de vrouwen?), is het nodig dat ze veel slopen onderweg?"

Maar wat dat betreft wordt hier heel erg langs elkaar heen gecommuniceerd en worden mogelijke problemen weggebagataliseerd... dat is ook geen goede zaak, alles met de mantel der verdraagzaamheid bedekken.

Het is inderdaad niet zwart-wit.. NIET alle vluchtelingen zijn terroristen maar zeker ook NIET alle vluchtelingen zijn oprechte slachtoffers die op zoek zijn naar veiligheid. (als de berichtgeving klopt, van beide beweringen).

Als je vrouwen en kinderen wilt, dan kom maar eens in ons AZC op bezoek zou ik zeggen:
http://www.weertdegekste.nl/blog/2015/0 ... ers-fotos/

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:06

Dat is ERG generaliserend Dems75... iets met pot en ketel... :j

@Amaris: ik geloof geen enkel nieuwsbericht eigenlijk.. niet positief, niet negatief. Prima hoor, die artikelen.. maar waarom zouden die wel juist zijn, en de andere berichten niet :?
Laatst bijgewerkt door Cer op 17-09-15 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:06

Amaris schreef:
Wat nou kolder? De gemeente beslist in samenspraak met het rijk dat de KMS voor 5 jaren het huis wordt voor 1000 vluchtelingen.

Kan ik hoog springen, kun jij laag springen, maar vijf jaar wonen daar mensen. Dus nee: weg gaan ze de komende tijd niet.
Ah kijk.. nu komen de nuances erbij.. Opeens is het KMS, de gemeente en voor vijf jaar.
Cer schreef:
Nee Sammie, dat is anders.. Als je vraagtekens zet bij de opvang ben je automatisch anti en verdrink je ze nog net niet zelf..
Ja en dat is best jammer.. :( Want zo kom je geen klap verder met een oplossing.. Ook op Europees niveau niet..

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:08

Cer schreef:

Generaliserend hoe Cer? leg uit. Ik reageer op reacties op de eerste drie pagina's. Ik generaliseer dus niet, ik reageer op mensen die deze mening zijn toegedaan, mensen die het over "oprotten" hebben. Wat is daar "pot verwijt ketel" aan?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:09

Sammie schreef:
Kom cowboy, dat is een opmerking die nergens aansluit. Als we kijken naar de ‘pro’s binnen Europa opvangen’dan zijn het vooral geluiden als we moeten ze opvangen, we moeten ze hier binnen laten, we moeten spullen verzamelen, we moeten dit en we moeten dat. Dan is het logisch dat de vraag volgt “Doe jij het dan zelf ook?” Immers naar een ander wijzen wat ie moet doen, is heel makkelijk. Maar als je bij hen voor de deur staat zijn ze opeens vaak niet thuis. Dat is een discussie die ik wel vaker gevoerd hebt en toen was het opeens ‘het gaat om het idee dat je sympathiek bent’. Ja daar hebben de vluchtelingen veel aan.. dat jij op je knussig bankstelletje in gedachten bij ze bent.. Daarom imo hulde die A zeggen en het zelf ook doet.

Iemand die een ‘con’ is kan prima helemaal niks doen en dat strookt dan ook met zijn ideeën dat je ze niet hier op moet vangen of hier binnen moet laten ;)

Ah, dus CON is niks doen (behalve bij voortduring roepen dat je con moet zijn en 'valide bronnen' aanhalen die je bewering ondersteunen) en PRO is eigenlijk alleen maar ECHT pro als je zelf in actie komt? Mag ik dat zo samenvatten?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:11

Cowboy55 schreef:
Ah, dus CON is niks doen (behalve bij voortduring roepen dat je con moet zijn en 'valide bronnen' aanhalen die je bewering ondersteunen) en PRO is eigenlijk alleen maar ECHT pro als je zelf in actie komt? Mag ik dat zo samenvatten?

Nee helemaal niet.. je snapt de nuance echt niet he?
Overigens, waar haal jij deze wijsheid vandaan? Want ik persoonlijk roep niet dat je tegen moet zijn, maar ook niet dat je voor moet zijn..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:12

dems75 schreef:
Cer schreef:

Generaliserend hoe Cer? leg uit. Ik reageer op reacties op de eerste drie pagina's. Ik generaliseer dus niet, ik reageer op mensen die deze mening zijn toegedaan, mensen die het over "oprotten" hebben. Wat is daar "pot verwijt ketel" aan?

Is dat dan inherent aan Nederlander zijn? Dat vroeg ik me af. Ben ik ook, schaam je je voor mij? :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:13

Dat weet ik niet, dat ligt aan wat je zegt over de vluchtelingen ;) als je het over oprotten hebt, schaam ik me daarvoor. Ik schaam me om NL'er te zijn voor die mensen die zo kunnen en durven praten. Zo beter?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:13

Nee cowboy, dat mag je niet zo samenvatten. Volgens mij ben jij ook wel een stuk slimmer dan dat.. Ik heb iig een stuk betere, genuanceerde opmerkingen voorbij komen, dus ik vertrouw erop dat je deze opmerkingen ook in de juiste context kan zien. ;)

dems75 schreef:
ik was begonnen met pagina 1, 2 en 3...maar na slechts enkele KEIharde reacties, lees ik niet meer verder. Bevestigt alleen maar mijn onbegrip naar mensen die nog steeds over "oprotten" praten.
Soms he...soms schaam ik me diep om NL'er te zijn...het egoisme viert hoogtij, de ikke ikke ikke en de rest kan stikken mentaliteit overheerst en mensen zijn ZO bang voor hun eigen hachje.
Je leest niet verder vanwege enkele reacties, maar je gaat vervolgens wel je mening hierover ventileren… Waarom in hemelsnaam? Je weigert je te verdiepen in het hele topic en vervolgens vervloek je iedereen die hier mee praat.. Weet je… Geen mening hebben mag, ergens je niet in verdiepen mag ook.. Maar houdt dan wel je mond…. Je zou jezelf diep moeten schamen over zo’n ongefundeerde opmerking. Daar word ik nou pas misselijk van.

Bij dit soort discussies en onderwerpen is het cruciaal dat je alles leest dan kun je altijd nog overwegen wel of geen reactie achter te laten. En spreek dan het liefst geen hele groep aan met een losse flodder, maar ga gedegen in op bepaalde opmerkingen. Je bereikt meer door inhoudelijk in te gaan waarom iets niet kan of waarom je je zorgen maakt dan ‘ik schaam mij’’.. Als jij mening x niet aangedaan bent, is er geen enkele reden tot schaamte.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:19

dems75 schreef:

Dit topic begon heel erg hard en haatdragend. Ik schrok daar zelf ook heel erg van. Gelukkig heeft het topic zich netjes hersteld en is er een goede discussie gekomen die, vooral belangrijk, door beide kanten gevoerd wordt. De boktcultuur is zo gek nog niet. Ik vind daarom pagina 1,2 en 3 niet heel representatief voor de verloop van de rest van het topic.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:25

Sammie schreef:
Nee cowboy, dat mag je niet zo samenvatten. Volgens mij ben jij ook wel een stuk slimmer dan dat.. Ik heb iig een stuk betere, genuanceerde opmerkingen voorbij komen, dus ik vertrouw erop dat je deze opmerkingen ook in de juiste context kan zien. ;)

Dan overschat je me blijkbaar. :+

Je zegt (volgens mij) over Pro-mensen: Dan is het logisch dat de vraag volgt “Doe jij het dan zelf ook?” Immers naar een ander wijzen wat ie moet doen, is heel makkelijk. Maar als je bij hen voor de deur staat zijn ze opeens vaak niet thuis. Dat is een discussie die ik wel vaker gevoerd hebt en toen was het opeens ‘het gaat om het idee dat je sympathiek bent’. Ja daar hebben de vluchtelingen veel aan.. dat jij op je knussig bankstelletje in gedachten bij ze bent.. Daarom imo hulde die A zeggen en het zelf ook doet.

Dan denk ik dat ik lees: die mensen die alleen maar zeggen dat ze pro zijn en die alleen maar zeggen wat anderen moeten doen, dat zijn pro's waar je niks aan hebt?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:27

Ik ben ook voor opvang in de regio. Ik gun iedereen een kwaliteit van leven zoals in West-Europa, maar ben er ook van overtuigd dat iedereen (of veel mensen) hier opvangen niet de oplossing is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel steeds meer schrik van de 'eisende' toon en de boze houding die ik in veel videobeelden terugzie, alsof zij Europa verantwoordelijk houden voor de situatie waaruit zij komen, alsof Europa (nouja Duitsland/Nederland/Zweden, etc) alles moet oplossen. Ik vraag me toch af wat die mensen denken dat 'Europa' (niet heel Europa, maar de paar landen waar zij naartoe willen) hen allebei zomaar kan- en wil bieden. Het komt op mij toch vrij agressief over allemaal. En dat hele 'shame on Europe' vind ik ook erg, net als kinderen die worden ingezet.

Edit en wat ik ook totaal niet begrijp is dat feestelijke onthaal dat je op sommige plekken ziet (rijen met klappende mensen, in Darmstad zelfs een soort buurtfeestje met springkussens e.d). Ik vind dat alleen maar heel erg sneu voor de andere vluchtelingen, die dat horen en ook komen in de hoop op een plek, terwijl er lang niet voor iedereen plek is. Volgens mij gaat het er in die situaties meer om het gevoel dat die vrijwilligers ervan krijgen, dan dat er wordt nagedacht over het effect dat dat heeft.
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 17-09-15 09:47, in het totaal 3 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:30

Amaris schreef:
Cer schreef:
Wat ik nou niet zo heel goed begrijp is dat de berichten over 'vluchtelingen zijn sneu en we moeten ze helpen en hierheen halen en ze zijn allemaal zielig en ze bedoelen het zo goed' wél geloofd moeten worden en wel waarheid zijn en de berichten over 'nou is dat nou wel zo verstandig en ze gedragen zich niet altijd even netjes en let nou eens op en overdenk de gevolgen' allemaal lariekoek zijn..

Wat is dat toch voor raar zwart-wit denkbeeld??

Overigens, alle pro-vluchtelingen hebben zich opgegeven als vrijwilliger, en nemen iemand op en wonen naast een opvangcentrum, me dunkt?

Ja, ik heb me opgegeven voor praktische hulp, nee, ik neem niemand op in huis (maar goed, ik wil zelfs niet met m'n vriend samenwonen dus ik ben geen echt goede referentie daarin) en ja ik woon 'naast' een voormalig KMS die nu 1000 vluchtelingen huisvest.

Helaas is het meestal niet van 'nou is dat nou wel zo verstandig' de meest anti berichten zijn meer in de trant van: gooi ze terug in zee, gooi een bom erop, allemaal verkrachters en moordenaars, iedereen moet dood. Het gaat zelfs zo ver dat de politie op bezoek is gegaan bij mensen die zulke haat berichten op internet plempten.

Dan ben je gewoon dom. Je denkt niet na. Je relativeert niet, en empathie is ver te zoeken.

Daar kan ik niet tegen.

Ja, de 1000 mensen (gezinnen met kleine kinderen oa) gaan voor situaties zorgen, ja er gaan dingen gebeuren, daar dealen we dan maar mee. We zullen wel moeten want weg gaan ze niet.

Het AD gaf vandaag bericht dat het in Duitsland niet goed gaat hoor.
Niet dat ik nu van verbazing van mijn stoel val...zelfs een kind kan snappen dat het wel fout moet gaan.
Onderling haten die culturen elkaar ook en slaan elkaar het ziekenhuis in.
En nu zijn er ook 'massa verkrachtingen' aan de gang.
Want in de krant direct omgezet wordt in 'incidenten'....dus de waarheid weet je toch niet.
Laten we het maar op een hoop onrust en frustratie houden.....

In de buurt van Nijmegen gaan ze een tentencentrum opzetten voor 1000- 3000 man :n :n :n
Ik ben toch heel blij dat ik daar niet woon

Een grote moslim cultuur, en dat moet dan straks allemaal soepel gaan integreren tussen de westerlingen?.
Ik zie het niet gebeuren hoor (en ja, er zijn natuurlijk uitzonderingen)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:31

Sunrise_ schreef:
Ik ben ook voor opvang in de regio. Ik gun iedereen een kwaliteit van leven zoals in West-Europa, maar ben er ook van overtuigd dat iedereen (of veel mensen) hier opvangen niet de oplossing is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel steeds meer schrik van de 'eisende' toon en de boze houding die ik in veel videobeelden terugzie, alsof zij Europa verantwoordelijk houden voor de situatie waaruit zij komen, alsof Europa (nouja Duitsland/Nederland/Zweden, etc) alles moet oplossen. Ik vraag me toch af wat die mensen denken dat 'Europa' (niet heel Europa, maar de paar landen waar zij naartoe willen) hen allebei zomaar kan- en wil bieden. Het komt op mij toch vrij agressief over allemaal.

Precies, om eerlijk te zijn begrijp ik niet waarom Europa verantwoordelijk is voor opvang.
Er is altijd kritiek op het Westen en nu moeten we een miljoen mensen opvangen?
Die rijke oliestaten lachen zich kapot.....en dat zijn nota bene mede moslim broeders.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:32

Sammie schreef:
dems75 schreef:
Je leest niet verder vanwege enkele reacties, maar je gaat vervolgens wel je mening hierover ventileren… Waarom in hemelsnaam? Je weigert je te verdiepen in het hele topic en vervolgens vervloek je iedereen die hier mee praat.. Weet je… Geen mening hebben mag, ergens je niet in verdiepen mag ook.. Maar houdt dan wel je mond…. Je zou jezelf diep moeten schamen over zo’n ongefundeerde opmerking. Daar word ik nou pas misselijk van.

Bij dit soort discussies en onderwerpen is het cruciaal dat je alles leest dan kun je altijd nog overwegen wel of geen reactie achter te laten. En spreek dan het liefst geen hele groep aan met een losse flodder, maar ga gedegen in op bepaalde opmerkingen. Je bereikt meer door inhoudelijk in te gaan waarom iets niet kan of waarom je je zorgen maakt dan ‘ik schaam mij’’.. Als jij mening x niet aangedaan bent, is er geen enkele reden tot schaamte.

Aan de ene kant "ventileer ik mijn mening" en aan de andere kant HEB ik geen mening? Maar goed....blijkbaar had ik beter niet kunnen reageren? Vervloek ik IEDEREEN? goed lezen is ook een kunst lijkt me. Mijn mening is niet ongefundeerd, mijn mening baseert zich op reacties die ik in de eerste drie pagina's tegenkom. Sterker, ik haal aan wat mij enorm stoort: het woord "oprotten" namelijk.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:36

Amaris schreef:
We zullen wel moeten want weg gaan ze niet.
Dit is kolder, want ze zijn nu nog asielzoeker. Of ze een permanente verblijfsvergunning krijgen is helemaal nog niet zeker… Dat hele project moeten ze nog door. Nederland moet niks, anders dan dat het wil. En weggaan kan zeker nog steeds gebeuren. Daar is Nederland toch echt zelf bij. Dát is nu juist een onderdeel van die haatberichten. Dat men denkt dat al die mensen die nu binnen zijn al permanent hier zijn. Daar moet toch echt nog over beslist gaan worden.[/quote]

Kan ik hoog springen, kun jij laag springen, maar vijf jaar wonen daar mensen. Dus nee: weg gaan ze de komende tijd niet.[/quote]

Precies...
Heel veel mensen gaan hier voor vijf jaar wonen.
Let nou maar op, dat gaat een heel gedoe worden.
Wat moet je vijf jaar lang doen als je alleen geld kost en niet mag werken?.
En na die vijf jaar kunnen ze in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning.
En tja, een hoge pet van 'teruggaan' heb ik al niet.
Als je ziet dat die procedures zo lang duren omdat het steeds door asielzoekers aangevochten word.
En als je dan inmiddels ook kinderen hebt die hier geboren zijn...
Dan haal je vanzelf het nieuws en dan vind iedereen dat zo vreselijk niet kunnen.
En dan blijf je hier dus gewoon.
Dat zijn dan nu enkele gevallen.
Maar je weet zelf hoeveel mensen er nu in Nl aankomen nog zullen aankomen....

Ik vind dat er buiten Europa meer opvang moet komen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:40

Waarom worden ze niet opgevangen door buurlanden, mede moslimlanden, bijvoorbeeld?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:43

Daar zou ik ook weleens antwoord op willen hebben.
Wij leven straks in een hele grote moslim samenleving ( je ziet nu al hoe gemakkelijk het sinterklaas feest veranderd is in slechts enkele jaren tijd...)
En een groot aantal landen ( bijv Ver Emiraten....schatrijk...) houden de grenzen dicht.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:45

Nou ja, het gevoel van 'overname' nog even terzijde gelaten (dat beangstigt mij ook, maar okee, het is nog niet zover, dus dan doe je alsof het niet bestaat)...

Wellicht is er een goede reden voor, maar waarom kan het niet? De opvang in een cultuur die dichter bij die van de slachtoffers staat? Is voor hen ook makkelijker, qua aanpassing en gewenning denk?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:45

Cer schreef:
Waarom worden ze niet opgevangen door buurlanden, mede moslimlanden, bijvoorbeeld?

Naar mijn weten zitten er al een paar in Jordanië en Libanon.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 17-09-15 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:48

Cer schreef:
Wat ik nou niet zo heel goed begrijp is dat de berichten over 'vluchtelingen zijn sneu en we moeten ze helpen en hierheen halen en ze zijn allemaal zielig en ze bedoelen het zo goed' wél geloofd moeten worden en wel waarheid zijn en de berichten over 'nou is dat nou wel zo verstandig en ze gedragen zich niet altijd even netjes en let nou eens op en overdenk de gevolgen' allemaal lariekoek zijn..

Wat is dat toch voor raar zwart-wit denkbeeld??

Overigens, alle pro-vluchtelingen hebben zich opgegeven als vrijwilliger, en nemen iemand op en wonen naast een opvangcentrum, me dunkt?

Wat mijzelf betreft (laat ik het dan maar even heel dicht bij huis houden) geldt dat ik mijn best doe om te checken hoe betrouwbaar een bron is. Niet klakkeloos 'Ooooh!!' roepen op eender welke foto of nieuwsbericht dan ook, maar even verder zoeken op het internet, wat ervan te maken is. Dan blijkt dat de veelal tamelijk ongenuanceerde berichten vrij makkelijk onderuit te halen zijn (bijvoorbeeld: de foto met de IS-vlag die hier als bewijs geponeerd wordt van het feit dat in Duitsland nu IS-mensen met de politie in gevecht zijn gegaan, blijkt een drie jaar oude foto). Dat wil wat mij betreft niet zeggen dat er geen mensen van IS binnengesmokkeld worden, dat zou best kunnen. Maar dat bewijst die foto niet. Zo zijn er wel meer berichten geweest.
Ik denk heus na over de mogelijke gevolgen van deze migratie, maar ik sta er wel op een gastvrije manier in; ja, er kunnen rotte appels tussen zitten. Maar daarom wil ik niet die mensen laten staan die echt hulp nodig hebben, en dat zijn er toch echt veel meer. De oplossing heb ik niet, dus ik zal moeten zien hoe Europa dit oplost.

Ik woon overigens inderdaad dicht in de buurt van een AZC (zij het niet er vlak naast), heb me opgegeven als taalcoach, ben tolk voor meerdere vluchtelingen, en nee, ik neem niet iemand in huis op, want ik heb van het begin af gezegd dat ik niet denk dat dat wijs is. Als je een persoon of gezin echt in je huis op wilt nemen dat zo'n trauma heeft, zul je toch op zijn minst eerst moeten zorgen dat er gecommuniceerd kan worden. Ik spreek vloeiend tot redelijk vloeiend 5 talen, maar daar zit geen Syrisch of Arabisch bij ;) Maar voor een maaltijd of een kop koffie zijn ze hartelijk welkom!