Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cavaletti schreef:Citaat:Ik heb het nu puur over mensen in de Wajong die bijvoorbeeld zouden moeten kiezen tussen 8 u per week werken of een hobby hebben... Een hobby mag dus per definitie niet als dat ten koste gaat van welke beperkte mogelijkheid tot werken dan ook?
Ik verdien op dit moment gelukkig mijn eigen geld maar ben me er zeer bewust van dat ook ik terug kan vallen wegens mijn 'ziekte'....
Ik vind het sowieso vreemd dat iemand met een Wajong een paard heeft. Wajong betekent toch dat je ziek of gehandicapt bent en niet kan werken. Ik snap dan echt niet dat een paard wel kan. Iemand die een paard kan rijden, poetsen, stallen mesten, opzadelen die kan toch ook vele vormen van werk doen??? Dat je dan niet zo 123 passend werk kan vinden snap ik ook wel maar als iemand Wajong heeft en helemaal niet kan werken is een paard toch zeker ook onmogelijk.
LadyMadonna schreef:Dan nog wat anders. Ik werk bij een arbo bedrijf. Heb zelf niet zoveel ermee te maken, maar je hoort weleens wat. Als ik dan hoor hoevaak mensen niet op komen dagen bij hun arbo afspraak..... Zonder legitieme reden, en keer op keer..... Tja....
Tendance schreef:Maar een hamster en skiën hoeven geen minimaal 2400 euro op jaarbasis te kosten.
Als jij je paard gratis hebt staan bij iemand, Prima!
Als hij voor 50 euro staat, prima!
Maar in volpension met hoefsmidkosten etc. die samen oplopen tot boven de 200 euro, dat vind ik niet kunnen.
Hoe het bij de DA zou moeten, daar heb ik het dan nog niet eens over.
Ik vind meer dan 200 euro in de maand overhouden gewoon absoluut te veel als je daar niets voor terug doet.
Ik weet alleen gewoon, dat ook als je je paard bij huis hebt , het gewoon meer dan 50 euro per maand kost om een paard te houden, gemiddeld in een jaar.
dems75 schreef:Ik krijg ook een heel nare bijsmaak van sommige uitspraken.
Dus je mag alleen "overleven" van een uitkering. Lol, plezier, hobby, luxe is allemaal niet toegestaan.
Mijn hemel...je bent toch potdorie geen robot? je hebt het hier over mensen hoor!
nelis schreef:Sizzle schreef:Nelis, omdat plantsoenen schoffelen dan verkapte dwangarbeid is voor 70% van het minimumloon.
Dat wordt helaas al gedaan.
Dus op je reet thuis zitten als je gezond bent maar geen baan kan vinden of heb is beter... kom op zeg. Omgekeerde wereld.
MarlindeRooz schreef:Ik zou dat ook prima vinden, en weigeren = geen geld!
En ik heb ook elke dag hoofdpijn, zomers vaak zo erg dat ik alles wazig zie. Gelukkig is mijn werk vrij simpel dus even een paar minuutjes alles wazig zien is best te doen.
lifaya schreef:Geryon - Heb ik een schop onder mijn kont nodig?Of bedoel je de mensen die ik ken?
![]()
Ik vind dat als je echt niet kán werken je ook best wel recht hebt op een vakantie ofzo hoor, prima. Zou banketstaaf zijn als dit niet mogelijk is.
LadyMadonna schreef:MarlindeRooz schreef:Ik zou dat ook prima vinden, en weigeren = geen geld!
En ik heb ook elke dag hoofdpijn, zomers vaak zo erg dat ik alles wazig zie. Gelukkig is mijn werk vrij simpel dus even een paar minuutjes alles wazig zien is best te doen.
Dat dat voor jou te doen is zegt niet dat het voor een ander ook te doen is natuurlijk.
We mogen niet oordelen over anderen in dit topic, maar we kunnen wel oordelen over lifaya haar hoofdpijn
Dat is wat recht is krom banketstaaf imo.
Ik ben zelf migraine patiënt, en weet hoeveel onbegrip hiervoor is. Want ook dat zie je niet aan de buitenkant (hoewel mensen die me kennen het wel aan me zien).
Het heeft me meer dan eens m'n baan gekost, maar nee, ik mocht niet piepen, ik had maar een beetje hoofdpijn....
dems75 schreef:Ok....dus je mag niets overhouden...daar komt het op neer?
Bowen schreef:dems75 schreef:Ik krijg ook een heel nare bijsmaak van sommige uitspraken.
Dus je mag alleen "overleven" van een uitkering. Lol, plezier, hobby, luxe is allemaal niet toegestaan.
Mijn hemel...je bent toch potdorie geen robot? je hebt het hier over mensen hoor!
Bij een bijstand vind ik dat dat het bestaansminimum moet zijn ja. Je bent geen robot, je kan dan gewoon werken. Heb je en wat extra geld en ruimte voor hobby's.
Er zit namelijk een hele wereld tussen helemaal niet werken en zoveel werken dat je nergens anders meer aan toe komt.
Voor mensen die ziek zijn vind ik het anders, alhoewel ik me afvraag hoe je volledig afgekeurd kan worden als je nog wel zoveel met een eigen paard kan doen.
Bowen schreef:[
Vindt jij werkelijk dat een bijstand ook een extraatje in moet houden? Dat je lekker op vakantie kan, paardje kan houden en ga zo maar door?
Er zijn potjandorie vele jaren geweest dat er hier keihard werd gewerkt en dat niet eens mogelijk was. Als ik kijk naar vroeger thuis bij ons zat dat er ook niet in ondanks dat er keihard gewerkt werd.
Ben jij je er wel bewust van dat heel erg veel mensen die full time werken zich dit soort dingen helemaal niet kunnen veroorloven?
Bowen schreef:dems75 schreef:Ok....dus je mag niets overhouden...daar komt het op neer?
Vindt jij werkelijk dat een bijstand ook een extraatje in moet houden? Dat je lekker op vakantie kan, paardje kan houden en ga zo maar door?
Er zijn potjandorie vele jaren geweest dat er hier keihard werd gewerkt en dat niet eens mogelijk was. Als ik kijk naar vroeger thuis bij ons zat dat er ook niet in ondanks dat er keihard gewerkt werd.
Ben jij je er wel bewust van dat heel erg veel mensen die full time werken zich dit soort dingen helemaal niet kunnen veroorloven?
Geryon schreef:Omdat lifaya zelf aangeeft te kunnen werken (al is het niet makkelijk) weten wij inderdaad hoe het gesteld is met haar hoofdpijn.