Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:29

Echt, echt verschrikkelijk dit. Er zijn ook twee jongens van mijn school omgekomen :( kende ze alleen van gezicht, maar toch :(

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:30

Sammie

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:33

Die was toch al bekend? En nog niet bevestigd dat die ook echt is?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:35

De zoon van een man die verderop woont die omgekomen is, woont in Australie. Hij is dus officieel Nederlands, maar zal een Australisch paspoort hebben. Denk dus dat er onder de buitenlandse passagiers dus ook nog wel een hoop Nederlanders zitten.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:36

Sammie schreef:
Die was toch al bekend? En nog niet bevestigd dat die ook echt is?

Geen idee, ik volg het niet zo intens zoals sommige anderen er een dagtaak van maken. Ben er misselijk van. (dus excuus als ik iets geplaatst heb wat onbevestigd is)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:43

Exucsses zijn niet nodig. :D maar ik kreeg het idee dat je er geen woorden voor had omdat dat écht zou zijn. Dat kan ‘t wel, maar dat weten we <nog> niet. :) Gisteren was die video ook niet echt, terwijl dat wel zo leek. Het is nog te vroeg om conclusies te trekken.

Doet verder natuurlijk niks af aan het feit dat wel verschrikkelijk is voor de betrokkenen.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:45

Sterkte voor iedereen hier die betrokken is bij deze vreselijke ramp, geen woorden voor.
Laatst bijgewerkt door BootsScoot op 18-07-14 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:45

Pff ik las er net wat over op AD.nl
http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergeschoten-Boeing-777/article/detail/3691247/2014/07/17/Volendammers-vrezen-lot-dorpsgenoten-Cor-en-Neeltje.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergeschoten-Boeing-777/article/detail/3691563/2014/07/18/Ik-ben-mijn-broer-schoonzus-neefje-en-nichtje-kwijt.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergeschoten-Boeing-777/article/detail/3691673/2014/07/18/Wanhoopskreet-Jinte-laat-wat-van-je-horen.dhtml
Toch wel opvallend dat er al namen genoemd werden van slachtoffers.
Beetje jammer...

Ik heb ook bijna het hele topic gevolgd, maar echt heel veel sterkte aan iedereen die nu vrienden, familie en kennissen moeten missen :( :(:)

Edit; de linkjes doen het nu
Laatst bijgewerkt door Lutha op 18-07-14 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:46

Links doen het (niet) meet

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:46

Zo apart dat alles nu gewoon doorgaat... Natuurlijk kunnen we niks anders, maar bij zoiets ga ik pas echt stilstaan dat ik het nog niet zo erg heb. Dan zie ik topics verschijnen over dat er geen blauwe jellybeans in het zakje zitten en over een insect op een kamer (niet persoonlijk bedoeld!!!), maar dan denk ik: Hoe kun je je nou druk over zoiets maken terwijl duizenden mensen in diepe rouw zijn omdat een vliegtuig vol onschuldige passagiers "per ongeluk" uit de lucht geschoten is... Of ben ik de enige die zo denkt?

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:47

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:48

Er is ook een gezin uit mijn woonplaats omgekomen. En een medewerkster van D reizen heeft een respectloze tweet geplaatst...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:48

Ik heb gisteravond de landenwedstrijd springen in Aken zitten kijken en daar postte ik vanochtend iets over in het topic hier.. Dat voelde heel vreemd en eigenlijk ook ongepast. Raar idee is het inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:50

purny schreef:
Er is ook een gezin uit mijn woonplaats omgekomen. En een medewerkster van D reizen heeft een respectloze tweet geplaatst...

:(:) ik en twitter is bagger maar doe je niet lijkt mij..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:11

SophieFT schreef:
Hoe kun je je nou druk over zoiets maken terwijl duizenden mensen in diepe rouw zijn omdat een vliegtuig vol onschuldige passagiers "per ongeluk" uit de lucht geschoten is... Of ben ik de enige die zo denkt?

Duizenden mensen lijkt mij wat overdreven :o

Ik snap je punt. En iedereen verwerkt zoiets op zijn eigen manier. Dit hoort bij het verwerkingsproces. Niks om je voor te schamen.  maar <soms helaas> het leven gáát ook gewoon door. Mensen hebben bepaald referentiekader waar ze het e.e.a. tegen het licht houden. Als jij net gehoord heb dat je ouders er niet meer zijn dan geef je geen bal om het missen van blauwe jellybeans. Maar als je gehoord hebt dat er ergens 174 Nederlanders zijn omgekomen dan schrik je misschien even of afhankelijk van de leeftijd weet je het niet eens of heb je gewoon een andere mening. Dan baal je van blauwe yellybeans.

En dan ook dagelijks gaan mensen dood. Door honger, oorlog of noem maar op. De helft komt niet in het nieuws, maar ook dáár is verdriet. En ook dat leven was belangrijk. Deze ramp komt heftig in het nieuws vanwege de omstandigheden, maar hun levens waren niet belangrijker. Hoe raar die laatste zin ook misschien klinkt. Dingen moet je in perspectief zien. Als dit vliegtuig in Zuid-Amerika ‘gewoon’ was neergestort was het nieuws en de reacties heel anders geweest dan wat er nu aan de hand is. De mogelijke omstandigheden en de locatie maken dit meer nieuwswaardig, waardoor meer mensen geneigd zijn stil te staan bij het gebeuren.

Het leven stopt niet door dit gebeuren. Er zijn altijd wel ergere dingen te bedenken en ook dan stopt het leven niet. Dat kan niet.

En gelukkig zijn er leukere dingen waardoor je beseft waarom het leven het weer waard is :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:11

takkie_muis schreef:
purny schreef:

:(:) ik en twitter is bagger maar doe je niet lijkt mij..

Wat heeft ze getwittert dan ?

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:13

Ook lees ik net dat Eerste Kamerlid Witteveen is omgekomen bij de ramp.
En aidsdeskundige Joep Lange ...

"Het Buk-luchtdoelraketsysteem waarmee pro-Russische separatisten donderdag mogelijk vlucht MH17 uit de lucht hebben geschoten, zou in de nacht van donderdag op vrijdag naar Rusland zijn gesmokkeld. Dat meldde een adviseur van de Oekraïense minister van Binnenlandse Zaken op Facebook, aldus de BBC".
Via AD.nl

Edit:
Sammie schreef:
Wat heeft ze getwittert dan ?

http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergescho ... ster.dhtml
Laatst bijgewerkt door Lutha op 18-07-14 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:15

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:17

Poeh...wat een tweet, dat wordt een ontslagje denk ik

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:17

Als die waar is is ie behoorlijk knullig :\

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:18

HappyBuddha

Sammie schreef:
SophieFT schreef:
Hoe kun je je nou druk over zoiets maken terwijl duizenden mensen in diepe rouw zijn omdat een vliegtuig vol onschuldige passagiers "per ongeluk" uit de lucht geschoten is... Of ben ik de enige die zo denkt?

Duizenden mensen lijkt mij wat overdreven :o

Ik snap je punt. En iedereen verwerkt zoiets op zijn eigen manier. Dit hoort bij het verwerkingsproces. Niks om je voor te schamen.  maar <soms helaas> het leven gáát ook gewoon door. Mensen hebben bepaald referentiekader waar ze het e.e.a. tegen het licht houden. Als jij net gehoord heb dat je ouders er niet meer zijn dan geef je geen bal om het missen van blauwe jellybeans. Maar als je gehoord hebt dat er ergens 174 Nederlanders zijn omgekomen dan schrik je misschien even of afhankelijk van de leeftijd weet je het niet eens of heb je gewoon een andere mening. Dan baal je van blauwe yellybeans.

En dan ook dagelijks gaan mensen dood. Door honger, oorlog of noem maar op. De helft komt niet in het nieuws, maar ook dáár is verdriet. En ook dat leven was belangrijk. Deze ramp komt heftig in het nieuws vanwege de omstandigheden, maar hun levens waren niet belangrijker. Hoe raar die laatste zin ook misschien klinkt. Dingen moet je in perspectief zien. Als dit vliegtuig in Zuid-Amerika ‘gewoon’ was neergestort was het nieuws en de reacties heel anders geweest dan wat er nu aan de hand is. De mogelijke omstandigheden en de locatie maken dit meer nieuwswaardig, waardoor meer mensen geneigd zijn stil te staan bij het gebeuren.

Het leven stopt niet door dit gebeuren. Er zijn altijd wel ergere dingen te bedenken en ook dan stopt het leven niet. Dat kan niet.

En gelukkig zijn er leukere dingen waardoor je beseft waarom het leven het weer waard is :)

Dat klopt zeker!
Maar als je er er van uit gaat dat elke omgekomen persoon 10 mensen heeft die echt in diepe rouw zitten nu, zijn het er wel bijna 3000.

Amaris

Citaat:
Duizenden mensen lijkt mij wat overdreven

Onzin. Wat een stomme opmerking in zo'n topic. Bah.

Dat vliegtuig had 298 mensen aan boord. Hoeveel mensen denk jij dat er in rouw zijn? Als er voor al die mensen al 20 mensen treuren. Nou, doe je rekensom zou ik zo zeggen.

Om nog maar niet te spreken over mensen die indirect van de wap zijn. Ik kende het nichtje van mijn vriend niet. Zij is met haar man en dochtertje van anderhalf ook omgekomen.

Maar mijn hart bloedt als ik zie hoe mijn vriend eraan toe is.

En dan heb je het nog niet over de impact over de hele wereld.

Dus ja: er zijn duizenden mensen van slag, aan het rouwen of gewoon verdrietig.

miszblueeyes

verschrikkelijk wat er gebeurt is, geen woorden ervoo

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:19

Niet erg prettig nee. Maar misschien niet rot bedoeld. Wellicht bedoelde ze "wat erg voor alle betrokkenen" en "het zal met de opvang van alles en iedereen wel druk worden op het werk" . Daar ga ik althans wel van uit. EDIT dit slaat dus op de tweet die in het AD gepubliceerd was

Het komt nu steeds meer dichtbij, iedereen kent wel iemand die in het vliegtuig zat. Vrienden van vrienden, school genoten las ik hier ook al. De houders van een restaurant waar een kennis van mij graag komt. Een kennis van mijzelf die ook vaak die vlucht neemt, maar het wel kan na vertellen omdat hij deze keer er niet in zat..... arme arme mensen. Ik zag dat vliegtuig op TV gisteren, de tranen sprongen in mijn ogen. Wat een verdriet, wat een leed.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 18-07-14 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt