Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MultiWampie schreef:Pff ik las er net wat over op AD.nl
Volendammers vrezen lot dorpsgenoten Cor en Neeltje
Broer, schoonzus, neefje en nichtje kwijt
'Jinte, laat iets van je horen'
Toch wel opvallend dat er al namen genoemd werden van slachtoffers.
Beetje jammer...
Ik heb ook bijna het hele topic gevolgd, maar echt heel veel sterkte aan iedereen die nu vrienden, familie en kennissen moeten missen![]()
SophieFT schreef:Hoe kun je je nou druk over zoiets maken terwijl duizenden mensen in diepe rouw zijn omdat een vliegtuig vol onschuldige passagiers "per ongeluk" uit de lucht geschoten is... Of ben ik de enige die zo denkt?
Sammie schreef:Wat heeft ze getwittert dan ?
Sammie schreef:SophieFT schreef:Hoe kun je je nou druk over zoiets maken terwijl duizenden mensen in diepe rouw zijn omdat een vliegtuig vol onschuldige passagiers "per ongeluk" uit de lucht geschoten is... Of ben ik de enige die zo denkt?
Duizenden mensen lijkt mij wat overdreven
Ik snap je punt. En iedereen verwerkt zoiets op zijn eigen manier. Dit hoort bij het verwerkingsproces. Niks om je voor te schamen. maar <soms helaas> het leven gáát ook gewoon door. Mensen hebben bepaald referentiekader waar ze het e.e.a. tegen het licht houden. Als jij net gehoord heb dat je ouders er niet meer zijn dan geef je geen bal om het missen van blauwe jellybeans. Maar als je gehoord hebt dat er ergens 174 Nederlanders zijn omgekomen dan schrik je misschien even of afhankelijk van de leeftijd weet je het niet eens of heb je gewoon een andere mening. Dan baal je van blauwe yellybeans.
En dan ook dagelijks gaan mensen dood. Door honger, oorlog of noem maar op. De helft komt niet in het nieuws, maar ook dáár is verdriet. En ook dat leven was belangrijk. Deze ramp komt heftig in het nieuws vanwege de omstandigheden, maar hun levens waren niet belangrijker. Hoe raar die laatste zin ook misschien klinkt. Dingen moet je in perspectief zien. Als dit vliegtuig in Zuid-Amerika ‘gewoon’ was neergestort was het nieuws en de reacties heel anders geweest dan wat er nu aan de hand is. De mogelijke omstandigheden en de locatie maken dit meer nieuwswaardig, waardoor meer mensen geneigd zijn stil te staan bij het gebeuren.
Het leven stopt niet door dit gebeuren. Er zijn altijd wel ergere dingen te bedenken en ook dan stopt het leven niet. Dat kan niet.
En gelukkig zijn er leukere dingen waardoor je beseft waarom het leven het weer waard is
Citaat:Duizenden mensen lijkt mij wat overdreven