De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:33

Citaat:
Sorry hoor maar gw heeft het publiek en iedereen om hem heen in dit voorval meegetrokken.

Hoe? Door een kwartier lang willen we meer of minder criminaliteit?
Willen we meer of minder uitkerings fraudeurs?
Willen we meer of minder ?

En steeds was het minder minder minder minder....
Zie het in perspectief.

Ja mensen hebben altijd een keuze maar het blijkt, ook in de geschiedenis, steeds weer dat mensen zich laten meenemen in de massa.

Ik betreur het zeer dat een persoon als Leon de Jong, die echt hele oprechte goede dingen i. De tweede kamer heeft aangekaart, onderbouwd en wel, dat die persoon die het juist voor kinderen en ouderen goede dingen had. Kunnen doen, zichzelf op deze wijze heeft laten gebruiken....

Citaat:
Heb ik iets gemist? Hebben wij hetzelfde filmpje gezien? Volgens mij duurde het hele gebeuren minder dan een minuut en vroeg hij 3 vragen, en niet over minder criminaliteit of uitkeringsfraudeurs... Hij vraagt meer of minder pvda, meer of minder europa en meer of minder Marokkanen. Ga het hele voorval even nog groter maken dan het is zeg...
Edit: en begin niet over het hele artikel, ook in interviews na deze toespraak wordt over 3 vragen gesproken, dus het is niet dat er meer vragen zijn gesteld die we niet hebben gezien.

Ik kan mis zitten maar ik denk dat wij met het filmpje maar een heel klein deel van de avond gezien hebben. Zeker nu Will65 hier dit zo komt vertellen. (was jij die aanbond daar aanwezig Will65?)

Vind wat Will65 hier verteld vind ik heel logisch klinken. Mensen zijn altijd genijgt om in het groepsgevoel mee te gaan. Maar niet zomaar. Je moet ze wel opzwepen. Eerst met iets wat niet zo heftig klinkt maar al snel opzwepend naar een bepaalde climax.

En een massa creëren, opzwepen en meenemen naar hetgeen jij wil kan gruwelijk gevaarlijk zijn.

Op dit moment wil ik niet zo ver gaan op GW gevaarlijk te noemen...of dat echt zo is kan je nu niet weten. (pas als het geschiedenis is geworden.)

Maar ter herinnering...Hitler heeft niet 6 miljoen joden zelf om het leven gebracht. Of zelfs maar een handtekening gezet voor een goedkeuring.
En de manier waarop de PVV nu te werk gaat toont griezelig veel gelijkenis met hoe men toen te werk ging.

In Duitsland was namelijk voor de 30er jaren niet een grotere Jodenhaat dan elders in Europa.

En toch ging het daar heel erg fout.....ondanks de vele waarschuwingen.

Nogmaals,...ik verwacht echt niet hetzelfde scenario nu.

Maar ik vind deze tweedeling eigenlijk al erg genoeg.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:37

Boras schreef:
De fracties lopen toch niet leeg.
Wat een klucht.

Gevoel voor drama en theater hebben ze inderdaad wel bij die partij :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:47

Ceriadwen schreef:
Heel oneerbiedig, maar we hebben een stukje opvoeding overgeslagen blijkt. Ik persoonlijk neem dat de Marrokaanse gemeenschap in Nederland niet kwalijk. Ik neem het wel onze landsleiders kwalijk. In mijn ogen is dat het enige waar GW goed voor is, het signaal afgeven dat genoeg, genoeg is in de hoop dat een gevestigde partij daar wat mee gaat doen.

Misschien moeten we de landsleiders dan maar het land uitzetten? Beginnen we met de mensen die het langst in de tweede kamer zitten ;) :+

GW schreeuwt gewoon heel hard dat andere partijen maar je kan je afvragen of dat ook daadwerkelijk zo is

yentl2010

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:55

Het komt ook grotendeels door de linkse ,en de hele media is links

Ik keur het absoluut niet goed wat hij heeft geroepen woensdag avond zelfs ik als Pvv er vond dit te ver gaan

Maar alles wat Geert zegt en roept word afgedaan als zeer slecht ,door de linkse media

Maar kent iemand de zaak Demmink toevallig?
Dat is slecht zeer slecht en dat word in de doofpot gestopt en zijn belangrijkste getuige heeft een zwaar auto ongeluk gekregen en is daarbij komen te overlijden Toeval ? Of was het inderdaad een noodlottig ongeval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:57

We worden allemaal geronseld, de een met een achterlijke bloem, de ander met het woordje minder.

We hebben geen 1 partij regeringen, dus loopt wel los....

Wilders is een grote gek en dat weet iedereen, ook zijn stemmers hoor, ze stemmen niet op hem omdat ze hem zo geweldig vinden, zoals er in Amerika altijd gebeurd...daar zitten pas gekken...mensen stemmen op hem omdat ze het zat zijn...

De andere partijen moeten wel notitie maken van wat Wilders teweeg brengt, en gelukkig maar......

Dat politieke correcte en alles onder het tapijt vegen, dat is met spuugzat!

Nu worden politici tenminste voor bun daden direkt aangesproken.

Wilders is de bekende knuppel in het hoenderhok...

Door zijn akties blijven mensen wakker, blijft er discussie!

Door te gaan zeveren over de Joden, kijk eens wat de Joden in Israel doen! , maar ach neu ze zij snielig...nou not! Te gaan zeveren over Hitler, wat echt wel anders in elkaar zit en wij zijn geen Duitsers he, dat is een andere mentaliteit....dat schiet zijn doel voorbij...

Denk mee en de k na en kies bewust, het aanbod van nu met politici is droevig!

Ik zal onder geen beding op Wilders stemmen, ben een SPer, maar die partij is ook een leugen, net als de rest, bleh. En als ze in een coalitie komen, blijft er niets overeind van hun verkiezingsbeloftes....dan is het toch handje klap met de grootste partij...en dat wordt Wilders nooit! Samen met andere partijen, zeker de Christelijk getinte partijen krijgt hij nooit voet aan wal...

Waar zijn we bang voor? Voor veranderingen die juist voor de padjakkers voelbaar zijn?

Laten we met zijn allen Wilders - Hiltler, Wilders - Weg gaan roepen....dat helpt....en dan vrolijk verde met het wanbeleid dat straks alle goede eenvoudige belastingbetaler en alleenstaande moeder gaat treffen..

Een bolwerk van padjakkers, criminaliteit en kostenverhogingen....want we zijn zo politiek correct, gaan niet de koe bij zijn naam noemen, bah, eng....

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:01

Haha Vrakking, dat is al jaren bekend, dat weet ik al 15 jaar.....

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:06

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:13

yentl2010 schreef:
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/22/oud ... -in-beeld/

Dit vind ik vele male erger dan dat Geert alleen maar iets roeptoeterd

Dat is inderdaad ook erg :j

Er zal gerust heel wat in doofpotten zitten, her en der.
Of dat erger is dan een hele bevolkingsgroep stigmatiseren, het is moeilijk te vergelijken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:14

russel schreef:
Door te gaan zeveren over de Joden, kijk eens wat de Joden in Israel doen! , maar ach neu ze zij snielig...nou not! Te gaan zeveren over Hitler, wat echt wel anders in elkaar zit en wij zijn geen Duitsers he, dat is een andere mentaliteit....dat schiet zijn doel voorbij...

Oja? Zijn wij zo anders?

Kan je zeggen dat hier genoeg psychologisch onderzoek naar is gedaan. Het is niet iets voor Duitsters exclusief. Mensen zijn volgzaam. Dat zit in onze genen dat is wat ons succesvol maakt als soort.

En nee ik denk niet dat hetzelfde zal gebeuren. Maar ik vind haat zaaien en tweedeling veroorzaken al erg genoeg.

Eens over wat de Joden in Israel nu doen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:15

yentl2010 schreef:
Vind het van de zotte dat er in de Nederlandse gevangenissen Halal geserveerd word

Waarom? Vind je het ook zot dat er voor sommigen gevangenen vegetarisch wordt gekookt? Of suikervrij?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:25

yentl2010 schreef:
Het komt ook grotendeels door de linkse ,en de hele media is links

Ik keur het absoluut niet goed wat hij heeft geroepen woensdag avond zelfs ik als Pvv er vond dit te ver gaan

Maar alles wat Geert zegt en roept word afgedaan als zeer slecht ,door de linkse media

Dat is ook iets wat Geert steeds roept..
Is de media nu zo links? Wat wordt er bedoeld met linkse media?
Naar min mening proberen de journaals etc toch onafhankelijk de neiuwsberichten te brengen.
Kranten- en tijdschriftenjournalistiek heeft meer "kleur" maar dat hangt dan ook samen met de doelgroep van de krant/blad.

GW staat erg graag in de belangstelling en roept het hardste van allemaal en kan niet zonder die media

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:52

Wranglerbutt schreef:
yentl2010 schreef:
Vind het van de zotte dat er in de Nederlandse gevangenissen Halal geserveerd word

Waarom? Vind je het ook zot dat er voor sommigen gevangenen vegetarisch wordt gekookt? Of suikervrij?

Nou mijn schoonouders werken ook in de gevangenis en als je ziet wat die gevangenen te eten krijgen...
Dure biefstuk, tig broodjes vers waar ze uit kunnen kiezen op feestdagen krijgen ze schalen met allerlei lekkernij voor geschoteld zoals allerlei soorten vis enz..

Gevangenis is hier lui lekker land.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:18

Even voorop te stellen. Ik ben het niet eens met de uitspraak die Wilders heeft gedaan.
Maar ik lees in dit topic met regelmaat dat mensen dom zijn als ze op Wilders stemmen of een soort gelijke uitspraken.
Daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Dan denk ik, wat maakt jou (jou is elk die een soort gelijke uitspraak doet)beter dan Wilders om zoiets te zeggen?
Voel je je beter dan een ander? Verheven boven die ander?

28% van de Nederlanders is hoog opgeleid, hoog als een hbo of universitair diploma hoger opgeleid volgens het CBS.
40% van de Nederlanders is middelbaar opgeleid. Dat is havo- of vwo-diploma of een mbo-diploma op niveau twee, drie of vier.
30% is laag opgeleid. Maximaal het vmbo of mbo niveau 1 gehaald of de onderbouw van het algemeen voortgezet onderbouw afgerond.

Uit deze cijfers begrijp ik wel dat er veel Wilders voorstanders zijn.
De hoog opgeleiden hebben minder last van Marokkanen omdat ze in wijken wonen waar deze minder tot geen overlast geven.
Ook hebben de hoger opgeleiden geen banen die op de tocht staan door de toestroom van Oostblokkers.
Deze hoger opgeleiden zie ik hier op bokt uitspraken doen die ik misselijker vind dan alle uitspraken van Wilders bij elkaar.
En ja deze hoog opgeleide zitten ook in Den Haag en zien daarom de problemen al tientallen jaren niet.

20 jaar terug hadden relschop Marokkanen al aangepakt moeten worden. Toen was er nog geen Wilders.
Was dat gebeurt was deze bevolkingsgroep nu niet in een kwaad daglicht want was het al in de kiem gesmoord toen het net begon.
En had Wilders nu geen aanhang.

Heeft Den Haag geleerd van die fouten, nee wat het treft hen persoonlijk niet en alle beleidsmakers niet.
Want ze maken nu dezelfde fout bij de Oostblokkers.
Pakken daar de problemen niet op van wel een hele grote groep belastingbetalers die er dagelijks in diverse vormen hinder van ondervinden.
En zo nog meer voeding voor een Wilders.

Als de normale partijen nu eens van het woordje discriminatie afstappen en eens aan gaan pakken bij iedereen die de boel verziekt.
Ja ook de 20 generatie Nederlander die dingen uitspookt, de 3e generatie allochtoon, de 1e generatie Bulgaar, of wat dan ook.
Dan is Wilders zo van het toneel.
Maar nee, het is voor hen te ver van het bed, dus doen ze niets. En zal er altijd een Wilders blijven bestaan.
Maar ga dan niet zeuren dat die er is en aanhang heeft, want dat is dan het gevolg van het al vele jaren wanbeleid van de regeringspartijen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:22

NatasjavE schreef:
Citaat:
Sorry hoor maar gw heeft het publiek en iedereen om hem heen in dit voorval meegetrokken.

Hoe? Door een kwartier lang willen we meer of minder criminaliteit?
Willen we meer of minder uitkerings fraudeurs?
Willen we meer of minder ?

En steeds was het minder minder minder minder....
Zie het in perspectief.

Ja mensen hebben altijd een keuze maar het blijkt, ook in de geschiedenis, steeds weer dat mensen zich laten meenemen in de massa.

Ik betreur het zeer dat een persoon als Leon de Jong, die echt hele oprechte goede dingen i. De tweede kamer heeft aangekaart, onderbouwd en wel, dat die persoon die het juist voor kinderen en ouderen goede dingen had. Kunnen doen, zichzelf op deze wijze heeft laten gebruiken....

Citaat:
Heb ik iets gemist? Hebben wij hetzelfde filmpje gezien? Volgens mij duurde het hele gebeuren minder dan een minuut en vroeg hij 3 vragen, en niet over minder criminaliteit of uitkeringsfraudeurs... Hij vraagt meer of minder pvda, meer of minder europa en meer of minder Marokkanen. Ga het hele voorval even nog groter maken dan het is zeg...
Edit: en begin niet over het hele artikel, ook in interviews na deze toespraak wordt over 3 vragen gesproken, dus het is niet dat er meer vragen zijn gesteld die we niet hebben gezien.

Ik kan mis zitten maar ik denk dat wij met het filmpje maar een heel klein deel van de avond gezien hebben. Zeker nu Will65 hier dit zo komt vertellen. (was jij die aanbond daar aanwezig Will65?)

Vind wat Will65 hier verteld vind ik heel logisch klinken. Mensen zijn altijd genijgt om in het groepsgevoel mee te gaan. Maar niet zomaar. Je moet ze wel opzwepen. Eerst met iets wat niet zo heftig klinkt maar al snel opzwepend naar een bepaalde climax.

En een massa creëren, opzwepen en meenemen naar hetgeen jij wil kan gruwelijk gevaarlijk zijn.

Op dit moment wil ik niet zo ver gaan op GW gevaarlijk te noemen...of dat echt zo is kan je nu niet weten. (pas als het geschiedenis is geworden.)

Maar ter herinnering...Hitler heeft niet 6 miljoen joden zelf om het leven gebracht. Of zelfs maar een handtekening gezet voor een goedkeuring.
En de manier waarop de PVV nu te werk gaat toont griezelig veel gelijkenis met hoe men toen te werk ging.

In Duitsland was namelijk voor de 30er jaren niet een grotere Jodenhaat dan elders in Europa.

En toch ging het daar heel erg fout.....ondanks de vele waarschuwingen.

Nogmaals,...ik verwacht echt niet hetzelfde scenario nu.

Maar ik vind deze tweedeling eigenlijk al erg genoeg.

Direct na deze toespraak werd dhr. Wilders aangesproken door de NOS op het feit dat hijw as begonnen over die marrokkanen. Hij kaatst dan terug dat hij vind dat ze alledrie de vragen moeten herhalen. Hij had het gehad over de pvda, europa en over de marrokkanen.
Er zijn dus maar drie vragen gestelt en Will65 verspreid dus onjuiste informatie.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:25

fransje23 schreef:
Ceriadwen schreef:
Heel oneerbiedig, maar we hebben een stukje opvoeding overgeslagen blijkt. Ik persoonlijk neem dat de Marrokaanse gemeenschap in Nederland niet kwalijk. Ik neem het wel onze landsleiders kwalijk. In mijn ogen is dat het enige waar GW goed voor is, het signaal afgeven dat genoeg, genoeg is in de hoop dat een gevestigde partij daar wat mee gaat doen.

Misschien moeten we de landsleiders dan maar het land uitzetten? Beginnen we met de mensen die het langst in de tweede kamer zitten ;) :+

GW schreeuwt gewoon heel hard dat andere partijen maar je kan je afvragen of dat ook daadwerkelijk zo is

Ik snap helemaal niks van je antwoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:53

NatasjavE schreef:
russel schreef:

Oja? Zijn wij zo anders?

Kan je zeggen dat hier genoeg psychologisch onderzoek naar is gedaan. Het is niet iets voor Duitsters exclusief. Mensen zijn volgzaam. Dat zit in onze genen dat is wat ons succesvol maakt als soort.

En nee ik denk niet dat hetzelfde zal gebeuren. Maar ik vind haat zaaien en tweedeling veroorzaken al erg genoeg.

Eens over wat de Joden in Israel nu doen.

Wij zijn niet zo volgzaam...wij zijn juist schreeuwerds die het altijd oneens is en graag burgerlijk ongehoorzaam..

Kijk eens hoe wij met de politie omgaan, doe dat eens in Duitsland, hoe wij over het Koninklijk huis doen. Regeringsleiders...buitenlandse politiek...zo volgzaam zijn wij niet hoor. We hebben juist een hele grote verdeeldheid in Nederland...wij zijn niet uniform geil zoals Duitsland...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:55

Wilders heeft een bezoek aan België afgezegd wegens zijn veiligheid. Wel lopen gillen over alle racistische dingen maar te schijterig om er voor te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:55

Wranglerbutt schreef:
yentl2010 schreef:

Criminaliteit is ook Halal, dus mogen ze best Halal eten en de Ramadan doen.....immers iets wat de zuiverheid van de mens typeert, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:59

Voor de geïnterneerden, nu op bvn over Wilders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:01

Hier vertellen ze dat de partij geen geld voor campagne voeren en om PVV even weer onder de aandacht te brengen hij af en toe een relletje veroorzaakt. Heel slim! Ook hij heeft PR die hem adviseren om met de Media om te gaan...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:16

Ceriadwen schreef:
fransje23 schreef:

Ik snap helemaal niks van je antwoord

Als je het de Marokkanen niet kwalijk neemt maar de landleiders wel, kunnen we die toch beter weg sturen?
:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:22

Uitzetten...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:22

schrikdraad schreef:
Dan is Wilders zo van het toneel.
Maar nee, het is voor hen te ver van het bed, dus doen ze niets. En zal er altijd een Wilders blijven bestaan.
Maar ga dan niet zeuren dat die er is en aanhang heeft, want dat is dan het gevolg van het al vele jaren wanbeleid van de regeringspartijen.

Ik ben ook bang dat er eens in de zoveel tijd er steeds een "Wilders" op zal staan.

Maar ook het gezeur en klagen over wanbeleid etc zal altijd doorgaan Dat was vroeger zo en ik en bang dat het nooit veranderd.
Welk beleid dan ookhet zal nooit naar ieders tevredenheid zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:24

russel schreef:
Voor de geïnterneerden, nu op bvn over Wilders...

Ik weet niet of geïnterneerden hiernaar kunnen kijken :')