Citaat:Sorry hoor maar gw heeft het publiek en iedereen om hem heen in dit voorval meegetrokken.
Hoe? Door een kwartier lang willen we meer of minder criminaliteit?
Willen we meer of minder uitkerings fraudeurs?
Willen we meer of minder ?
En steeds was het minder minder minder minder....
Zie het in perspectief.
Ja mensen hebben altijd een keuze maar het blijkt, ook in de geschiedenis, steeds weer dat mensen zich laten meenemen in de massa.
Ik betreur het zeer dat een persoon als Leon de Jong, die echt hele oprechte goede dingen i. De tweede kamer heeft aangekaart, onderbouwd en wel, dat die persoon die het juist voor kinderen en ouderen goede dingen had. Kunnen doen, zichzelf op deze wijze heeft laten gebruiken....
Citaat:Heb ik iets gemist? Hebben wij hetzelfde filmpje gezien? Volgens mij duurde het hele gebeuren minder dan een minuut en vroeg hij 3 vragen, en niet over minder criminaliteit of uitkeringsfraudeurs... Hij vraagt meer of minder pvda, meer of minder europa en meer of minder Marokkanen. Ga het hele voorval even nog groter maken dan het is zeg...
Edit: en begin niet over het hele artikel, ook in interviews na deze toespraak wordt over 3 vragen gesproken, dus het is niet dat er meer vragen zijn gesteld die we niet hebben gezien.
Ik kan mis zitten maar ik denk dat wij met het filmpje maar een heel klein deel van de avond gezien hebben. Zeker nu Will65 hier dit zo komt vertellen. (was jij die aanbond daar aanwezig Will65?)
Vind wat Will65 hier verteld vind ik heel logisch klinken. Mensen zijn altijd genijgt om in het groepsgevoel mee te gaan. Maar niet zomaar. Je moet ze wel opzwepen. Eerst met iets wat niet zo heftig klinkt maar al snel opzwepend naar een bepaalde climax.
En een massa creëren, opzwepen en meenemen naar hetgeen jij wil kan gruwelijk gevaarlijk zijn.
Op dit moment wil ik niet zo ver gaan op GW gevaarlijk te noemen...of dat echt zo is kan je nu niet weten. (pas als het geschiedenis is geworden.)
Maar ter herinnering...Hitler heeft niet 6 miljoen joden zelf om het leven gebracht. Of zelfs maar een handtekening gezet voor een goedkeuring.
En de manier waarop de PVV nu te werk gaat toont griezelig veel gelijkenis met hoe men toen te werk ging.
In Duitsland was namelijk voor de 30er jaren niet een grotere Jodenhaat dan elders in Europa.
En toch ging het daar heel erg fout.....ondanks de vele waarschuwingen.
Nogmaals,...ik verwacht echt niet hetzelfde scenario nu.
Maar ik vind deze tweedeling eigenlijk al erg genoeg.