Bambolina schreef:je tegenreactie is gelijk om te zeggen dat niet alle donkere mensen er problemen mee hebben. Maar dat hoor je mij ook nergens zeggen. Een aantal donkere mensen die IK ken hebben er problemen mee.
Er zijn ook Nederlanders die problemen met hoofddoekjes hebben, en hoofddoekjes willen verboeden. Begrijp me goed ik heb zelf geen problemen met hoofddoekjes en vind dat dit een vrije keuze van de mensne is die dat willen dragen. Dit is ook iets in het straatbeeld waar je niet onderuit komt en niet kunt verbieden omdat sommige mensen zich hier beledigd om voelen.
Gewoon niet al te gevoellig zijn dat geldt ook voor Zwarte piet, homo,s die hand in hand lopen, joden met keppeltjes. Overalzijn wel mensen te vinden die ergens problemen mee hebben.
Bambolina schreef:Wat ik probeer te zeggen is, dit is hoe conflicten beginnen. Niet dat dit nou gelijk gedoemd is om uit te lopen op een conflict, maar het kán. Want de geschiedenis herhaalt zich en herhaalt zich, steeds is een andere groep mensen de pineut en achteraf vraagt men zich af hoe het zo ver kon komen.
Deze zwarte piet discussie in Nederland is eigenlijk al uit de hand gelopen als je kijkt hoet groots deze gevoerd wordt. Maar daar spelen dus ook de emomties van Nederlanders in die al heel veel hebben toegegeven en nu eens een keer NEE verkopen.