Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:55

maaike5581 schreef:
_lautje_ schreef:
Het is 14 jaar geleden gebeurd en volgens mij verjaard.

Dan mag ik hopen dat die "vriendin" van jou een stuk ouder is?
Als het 14 jaar geleden is en ze is van jou leeftijd maakt haar 13 toen dit gefilmd zou worden?
Nee sorry ik geloof er geen bal van.

Klopt ze is ouder

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:56

Myrddin schreef:
Kan me nog een manege herinneren waar met carnaval door zatte zware mensen op een welshje gereden werd... kan me paarden herinneren die jaren rond moesten hobbelen met niet passende zadels. Kan me paarden herinneren die elke dag weer een uur mogen rond hobbelen met mensen die alles behalve meegaan in de beweging en voor de rest op stal staan er is veel meer leed op deze aarde en sorry hoor maar een heksenjacht goed keuren is net zo erg..

Het rechtssysteem is slap hier. Straffen zijn vaak veels te laag als we daar nou eens wat aan proberen te doen.
Lekker veilig achter een scherm typen kan elke gek maar daadwerkelijk naar Den Haag gaan en daar eisen dat ze eens wat aan die wetten doen zou dat misschien zin hebben als je er met heel veel mensen naar toe gaat?
Of is net als bij een vorige baan waar men het ergens niet mee eens was en men een grote mond had maar op het moment dat men iets kon zeggen deden ze een stap achteruit en stond ik daar alleen mijn woord te doen.
Daarom de vraag zijn er bokkers die precies weten hoe het met wetten zit en hoe men wetten kan wijzigen?

wil je dat serieus gaan vergelijken..onwetendheid tegen dit..ik heb meer vreemde dingen gelezen in het topic, maar goed.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:58

Nou "vriendin" of niet, wat ze heeft gedaan is te ziekelijk mag hopen dat ze flink gestraft word.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:58

Lara_Silver schreef:
_lautje_ schreef:
Ik ken 1 van de dames goed en heb haar al een paar keer gesproken vandaag en als je weet wat dit met iemand doet... Het is zo gemakkelijk om te roepen ik heb geen medelijden. Jullie leven gaat weer lekker door en je gaat zo eten en slapen. Maar voor een vriendin van mij is het leven voor altijd kapot. Waarom omdat ze met haar 50kilo op een shet heeft gehost. En natuurlijk het mag niet gebeuren, maar laten we eerlijke zijn wat haar nu wordt aangedaan is veeeele malen erger.

Jullie hebben geen idee hoe zij er nu aan toe is. En ik ben net zo goed geschokt door de filmpjes, maar nog veel geschokter ben ik door de beesten van mensen.

Ze is er zelf op geklommen hoor. Je moet verantwoording nemen voor de beslissingen die je neemt in je leven, heel simpel. Niet eerst een dier mishandelen om vervolgens in de slachtoffer-rol te kruipen. Zoals boven mij al genoemd wordt, karma is a bitch.

_/-\o_

Misschien dat de volgende die dit in z'n hoofd wil halen nu wat beter nadenkt ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:00

Net op t vooruitzicht van sbs, de vrouw is opgepakt :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:01

nu hvnl

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:02

gekvanfleur schreef:
Myrddin schreef:
Kan me nog een manege herinneren waar met carnaval door zatte zware mensen op een welshje gereden werd... kan me paarden herinneren die jaren rond moesten hobbelen met niet passende zadels. Kan me paarden herinneren die elke dag weer een uur mogen rond hobbelen met mensen die alles behalve meegaan in de beweging en voor de rest op stal staan er is veel meer leed op deze aarde en sorry hoor maar een heksenjacht goed keuren is net zo erg..

Het rechtssysteem is slap hier. Straffen zijn vaak veels te laag als we daar nou eens wat aan proberen te doen.
Lekker veilig achter een scherm typen kan elke gek maar daadwerkelijk naar Den Haag gaan en daar eisen dat ze eens wat aan die wetten doen zou dat misschien zin hebben als je er met heel veel mensen naar toe gaat?
Of is net als bij een vorige baan waar men het ergens niet mee eens was en men een grote mond had maar op het moment dat men iets kon zeggen deden ze een stap achteruit en stond ik daar alleen mijn woord te doen.
Daarom de vraag zijn er bokkers die precies weten hoe het met wetten zit en hoe men wetten kan wijzigen?

wil je dat serieus gaan vergelijken..onwetendheid tegen dit..ik heb meer vreemde dingen gelezen in het topic, maar goed.

Jammer genoeg is het echt niet altijd onwetendheid vooral wat dat welshje mee moest maken des al niet te min gaat het er mij om dat men er zo boven op springt en er zelfs onschuldige mensen de dupe van worden dat kan toch niet de bedoeling zijn?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:05

Nette brief van de familie, ik hoop dat hun wens gerespecteerd zal worden!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:07

De familie kun je niet aanrekenen wat een familielid iets of iemand aandoet.

Ik word zo kwaad als ik het zie op tv of internet.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-07-13 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwensing verwijderd.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:12

Het is niet de bedoeling zulke dingen uit te laten hier op bokt.
Zoals al een aantal keer in het GROEN is aangegeven mag er over gesproken worden maar mogen er geen verwensingen geuit worden richting de personen die dit gedaan hebben.

En graag hier aan houden, dan blijft dit topic open...
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-07-13 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:15

Echt vreselijk dit, hoe kun je dit nou doen?
Echt zielig voor de pony.. ;(

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:15

Ik hoop echt dat mensen gewoon rechtstreeks contact opnemen met politie en kappen met overal namen neer te smijten. Het is al erg zat dat dit moet gebeuren, laat het dan oplossen door mensen die de rechten hebben het op te lossen :n

Hoop ook écht dat de kamervragen snel worden besproken.

xMarloes

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:17

Ik vind het wel erg dat namen van onschuldige mensen worden genoemd.
Maar niet erg dat de daders hun namen worden genoemd. Dat is gewoon een gevolg van je laffe daad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:17

_lautje_ schreef:
Ik ken 1 van de dames goed en heb haar al een paar keer gesproken vandaag en als je weet wat dit met iemand doet... Het is zo gemakkelijk om te roepen ik heb geen medelijden. Jullie leven gaat weer lekker door en je gaat zo eten en slapen. Maar voor een vriendin van mij is het leven voor altijd kapot. Waarom omdat ze met haar 50kilo op een shet heeft gehost. En natuurlijk het mag niet gebeuren, maar laten we eerlijke zijn wat haar nu wordt aangedaan is veeeele malen erger.

Jullie hebben geen idee hoe zij er nu aan toe is. En ik ben net zo goed geschokt door de filmpjes, maar nog veel geschokter ben ik door de beesten van mensen.

Agossie wat sneu.... not.
Had ze eerder over na moeten denken. Maar als zulk soort mensen dan zelf ook aangepakt worden, dan kunne ze het ineens niet handelen en zijn ze oh zo zielig....

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:18

xSlvna schreef:
Kop op zo kan het wel weer, die meid was dom en naief, tja, fouten maak je. Om haar nu op die manier aan te gaan? Vind die zeerob op de pony erger, die is vele malen ouder (en hoort dus verstandiger te zijn).

dom en naief? Ik ben ook 19, en ik zou zoiets echt niet in mijn hoofd halen hoor. Makkelijk excuus....

Schoentje

Tja, de filmpjes zijn verschrikkelijk om te zien, zeker die met de dikke trien, maar in vergelijking met vele ergere dingen die er in Nederland gebeuren wordt er nu wel een stuk heftiger gereageerd vind ik.
Wanneer er iemand neergestoken wordt, overvallen wordt of verkracht wordt, zijn de reacties vaak een stuk minder heftig.
Als je alleen nu al bij de eerste binnenlandse berichten op nu.nl kijkt, komt er voorbij: "Vrijspraak in zaak 'seksgijzeling'", "Eis van acht jaar voor doodsteken zwangere vrouw", "Twaalf jaar cel geëist in zaak grenslijk" en "Twaalf jaar geëist voor doodslag Lelystad". In mijn ogen allemaal zaken die een stuk erger zijn en daar hoor je eigenlijk niemand over.

Ik wil de actie van de blonde griet zeker niet goed praten, ik ken haar persoonlijk ook niet, het is dom wat ze gedaan heeft, zeker als je jezelf dierenvriend wilt noemen, maar haar filmpje vind ik toch net even wat minder erg dan die met de dikke meid.

Daarbij kennen we de situatie waar die griet toen in verkeerde niet. Naar ik heb begrepen had ze behoorlijke problemen thuis, ze woonde op zichzelf en had het financieel erg moeilijk. Op zo'n moment ben je een zwak persoon en erg vatbaar voor een financieel interessant verzoek, wat begint met onschuldig schaars gekleed bij je paard poseren. De verzoeken worden daarna steeds vreemder, totdat zo'n meid dan in een bos met een shetlander staat en zelf ook beseft dat het verkeerd is, maar tevens licht onder druk staat. Na dit filmpje is ze er ook direct mee gestopt heeft ze aangegeven.
We moeten ook niet vergeten dat we 14 jaar geleden ook net wat makkelijker deden over dierenmishandeling, Anky was toen bijvoorbeeld ook nog gewoon een held die fantastisch kon paardrijden!

Ik wil het gene wat gebeurd is dus zeker niet goed praten, maar zoals mensen nu reageren met bedreigingen naar haar toe en proberen haar leven kapot te maken, vind ik erg ver gaan voor een jonge vrouw die het niet makkelijk heeft gehad in haar leven en hard gewerkt heeft om te bereiken waar ze nu is, maar in haar jonge naïeve jaren een domme fout heeft gemaakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

xSlvna schreef:
Kop op zo kan het wel weer, die meid was dom en naief, tja, fouten maak je. Om haar nu op die manier aan te gaan? Vind die zeerob op de pony erger, die is vele malen ouder (en hoort dus verstandiger te zijn).

Ach houd toch op. Beide zijn volwassen en kunnen nadenken.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:20

die pony moet telkens al buiten adem, hijgend die berg oprennen.
Dan hoor en zie je toch dat je niet goed bezig bent?

yentl2010

_lautje_ schreef:
Ik hoop dat mensen trots zijn op zichzelf dat meewerken aan het systematisch ruïneren van iemands leven over iets wat jaren geleden heeft afgespeeld. Bravo.

Het zou goed zijn om te realiseren hoe ernstig je hier iemand mee kapot maakt. En niet alleen sociaal, maar vooral mentaal.

Jaren geleden of niet dit soort praktijken moeten gestopt worden ,en dat het nu uitkomt tja jammer dan
9 jaar geleden bestond er ook dierenmishandeling en zo te zien is die obesitas dame oud genoeg om te weten waar ze mee bezig was

HTM

xSlvna schreef:

>;) sorry, maar ik vind persoonlijk dat 2de filmpje vele malen erger.
De dame in kwestie put de pony nog vele male meer uit dan die dikke koe.
En nee praat dat eerste filmpje zeker niet goed, maar de 2de is in mijn ogen erger, ook al is de dame in kwestie minder zwaar.
Deze maakt zowel gebruik van een zweep als sporen, blijft de pony "mishandelen" zelf nadat deze zich over geeft (door te kauwen zie je dit)
En gaat aan het eind van het filmpje, na ruim 15 min dat beest alle kanten op gesmeten te hebben nog even een paar rondjes rijden om hem goed moe te krijgen...

Is dit naïef???

aslo

Fouten maak je? Hallo, ze was 19, geen kind meer. Zij had een keuze, de pony niet. Ze kon er zelfs voor kiezen om dat 'zieke gedoe' openbaar te maken in het belang van de pony. Ook dat niet, nee gewoon gedaan, geld gebeurt, mond dicht houden en doorgaan alsof er niks gebeurt is. Helaas, de tijd heeft zich tegen haar (en hen) gekeerd. En terecht.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:24

schoentje schreef:
Ik wil het gene wat gebeurd is dus zeker niet goed praten, maar zoals mensen nu reageren met bedreigingen naar haar toe en proberen haar leven kapot te maken, vind ik erg ver gaan voor een jonge vrouw die het niet makkelijk heeft gehad in haar leven en hard gewerkt heeft om te bereiken waar ze nu is, maar in haar jonge naïeve jaren een domme fout heeft gemaakt.

Indien de dame melding had gemaakt van deze praktijken, dan was de situatie heel anders geweest, maar ze heeft haar mond gehouden en is verder gegaan met haar leven.
Sorry, maar ik zou dat dus echt niet kunnen.

Een verkrachting of moord is volgens mij vaak een soort opwelling, en eensmans acties.
Daar zit niet zn organisatie achter, en wordt ook niet op zn manier geld mee verdient (criminelen niet meegeteld hierin, maar dat is risico van je vak)
Laatst bijgewerkt door HTM op 04-07-13 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:25

schoentje schreef:
Tja, de filmpjes zijn verschrikkelijk om te zien, zeker die met de dikke trien, maar in vergelijking met vele ergere dingen die er in Nederland gebeuren wordt er nu wel een stuk heftiger gereageerd vind ik.
Wanneer er iemand neergestoken wordt, overvallen wordt of verkracht wordt, zijn de reacties vaak een stuk minder heftig.
Als je alleen nu al bij de eerste binnenlandse berichten op nu.nl kijkt, komt er voorbij: "Vrijspraak in zaak 'seksgijzeling'", "Eis van acht jaar voor doodsteken zwangere vrouw", "Twaalf jaar cel geëist in zaak grenslijk" en "Twaalf jaar geëist voor doodslag Lelystad". In mijn ogen allemaal zaken die een stuk erger zijn en daar hoor je eigenlijk niemand over.

Ik wil de actie van de blonde griet zeker niet goed praten, ik ken haar persoonlijk ook niet, het is dom wat ze gedaan heeft, zeker als je jezelf dierenvriend wilt noemen, maar haar filmpje vind ik toch net even wat minder erg dan die met de dikke meid.

Daarbij kennen we de situatie waar die griet toen in verkeerde niet. Naar ik heb begrepen had ze behoorlijke problemen thuis, ze woonde op zichzelf en had het financieel erg moeilijk. Op zo'n moment ben je een zwak persoon en erg vatbaar voor een financieel interessant verzoek, wat begint met onschuldig schaars gekleed bij je paard poseren. De verzoeken worden daarna steeds vreemder, totdat zo'n meid dan in een bos met een shetlander staat en zelf ook beseft dat het verkeerd is, maar tevens licht onder druk staat. Na dit filmpje is ze er ook direct mee gestopt heeft ze aangegeven.
We moeten ook niet vergeten dat we 14 jaar geleden ook net wat makkelijker deden over dierenmishandeling, Anky was toen bijvoorbeeld ook nog gewoon een held die fantastisch kon paardrijden!

En zo kun je voor iedereen wel een excuus verzinnen. Ze was 19 en bij haar volle verstand. Ik zag geen pistool op haar hoofd gericht. Na dit filmpje kon ze zo stoppen zonder probleem? Ze had ook gewoon NEE kunnen zeggen vantevoren.

Of op het moment dat die vent tegen haar zei dat ze het heuveltje op moest rijden om de pony moe te maken en hem daarna lekker kraken in de nek in de hoop dat de pony zou bezwijken.

Komop zeg! En dan nog naief er vanuitgaan dat je hiermee weg komt? En wat zei iemand anders ook alweer, dat het verjaard was?

Zou het ook verjaard zijn voor die dieren in kwestie denk je?

Omdat dit nou toevallig een jonge meid was die iets minder zwaar was, maakt dat het minder erg?

Nee, hier is geen enkel excuus voor.

Al gaat de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:26

Het eerste filmpje durfde ik niet eens meer te kijken... 2e filmpje wel gezien... maar zat eerst echt te twijfelen of het niet voor een of andere fetisj groep bedoeld is hoe het kind de pony "rijdt"...

Toen ik 10 was en op de manege rond liep ben ik niet eens op een shet gaan zitten terwijl dat van de eigenaar mocht... Ik vond mezelf te groot :+ dus ga nu niet zeggen dat iemand die ouder is dat niet zelf kan bedenken....

Er zijn genoeg dingen die niet goed gaan in de paardenwereld.... Kijk op sommige maneges en je denkt ook wel eens "OMG"; en meer toezicht is ook nodig.. maar dat is niet te vergelijken met het uit eigen wil mishandelen van een pony.. want dit is het gewoon...

Medelijden heb ik niet met dit soort mensen... Tis nog erger.... bij wijze van moeten ze niet voor mijn auto lopen :') Kan ze ook eens voelen hoe het voelt om geplet te worden door iets groters :+ (Nee, geen dreigement, en tis zonde van mijn auto... maar voor dit soort mensen heb ik gewoon geen respect)

En over dat "ze heeft het moeilijk", dan denk ik ook "dan is het goed te praten?" Als ik straks 10 mensen doodschiet want ik heb het moeilijk... dan gaan ze ook niet zeggen "Goh Lianne, vervelend voor je, maar het is nu eenmaal gebeurd, we vergeten het maar" :') Waar ligt de grens!?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:29

HTM schreef:
xSlvna schreef:

>;) sorry, maar ik vind persoonlijk dat 2de filmpje vele malen erger.
De dame in kwestie put de pony nog vele male meer uit dan die dikke koe.
En nee praat dat eerste filmpje zeker niet goed, maar de 2de is in mijn ogen erger, ook al is de dame in kwestie minder zwaar.
Deze maakt zowel gebruik van een zweep als sporen, blijft de pony "mishandelen" zelf nadat deze zich over geeft (door te kauwen zie je dit)
En gaat aan het eind van het filmpje, na ruim 15 min dat beest alle kanten op gesmeten te hebben nog even een paar rondjes rijden om hem goed moe te krijgen...

Is dit naïef???

Ik vind de tweede niet erger hoor, zie haar maar kort rijden, maar nog. Ben ik nu een beul omdat ik af en toe mijn paard mentaal naar beneden haal...? Sommige reacties hier zijn echt om te kotsen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-07-13 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privé informatie verwijderd.