schoentje schreef:Tja, de filmpjes zijn verschrikkelijk om te zien, zeker die met de dikke trien, maar in vergelijking met vele ergere dingen die er in Nederland gebeuren wordt er nu wel een stuk heftiger gereageerd vind ik.
Wanneer er iemand neergestoken wordt, overvallen wordt of verkracht wordt, zijn de reacties vaak een stuk minder heftig.
Als je alleen nu al bij de eerste binnenlandse berichten op nu.nl kijkt, komt er voorbij: "Vrijspraak in zaak 'seksgijzeling'", "Eis van acht jaar voor doodsteken zwangere vrouw", "Twaalf jaar cel geëist in zaak grenslijk" en "Twaalf jaar geëist voor doodslag Lelystad". In mijn ogen allemaal zaken die een stuk erger zijn en daar hoor je eigenlijk niemand over.
Ik wil de actie van de blonde griet zeker niet goed praten, ik ken haar persoonlijk ook niet, het is dom wat ze gedaan heeft, zeker als je jezelf dierenvriend wilt noemen, maar haar filmpje vind ik toch net even wat minder erg dan die met de dikke meid.
Daarbij kennen we de situatie waar die griet toen in verkeerde niet. Naar ik heb begrepen had ze behoorlijke problemen thuis, ze woonde op zichzelf en had het financieel erg moeilijk. Op zo'n moment ben je een zwak persoon en erg vatbaar voor een financieel interessant verzoek, wat begint met onschuldig schaars gekleed bij je paard poseren. De verzoeken worden daarna steeds vreemder, totdat zo'n meid dan in een bos met een shetlander staat en zelf ook beseft dat het verkeerd is, maar tevens licht onder druk staat. Na dit filmpje is ze er ook direct mee gestopt heeft ze aangegeven.
We moeten ook niet vergeten dat we 14 jaar geleden ook net wat makkelijker deden over dierenmishandeling, Anky was toen bijvoorbeeld ook nog gewoon een held die fantastisch kon paardrijden!
Ik wil het gene wat gebeurd is dus zeker niet goed praten, maar zoals mensen nu reageren met bedreigingen naar haar toe en proberen haar leven kapot te maken, vind ik erg ver gaan voor een jonge vrouw die het niet makkelijk heeft gehad in haar leven en hard gewerkt heeft om te bereiken waar ze nu is, maar in haar jonge naïeve jaren een domme fout heeft gemaakt.
En zo kun je voor iedereen wel een excuus verzinnen. Ze was 19 en bij haar volle verstand. Ik zag geen pistool op haar hoofd gericht. Na dit filmpje kon ze zo stoppen zonder probleem? Ze had ook gewoon NEE kunnen zeggen vantevoren.
Of op het moment dat die vent tegen haar zei dat ze het heuveltje op moest rijden om de pony moe te maken en hem daarna lekker kraken in de nek in de hoop dat de pony zou bezwijken.
Komop zeg! En dan nog naief er vanuitgaan dat je hiermee weg komt? En wat zei iemand anders ook alweer, dat het verjaard was?
Zou het ook verjaard zijn voor die dieren in kwestie denk je?
Omdat dit nou toevallig een jonge meid was die iets minder zwaar was, maakt dat het minder erg?
Nee, hier is geen enkel excuus voor.
Al gaat de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel!