Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paars schreef:By the way... Ik zou dat dier denk ik lekker laten liggen daar. De natuur zijn gang laten gaan nu. Er zijn denk ik een heleboel dieren die van dit karkas kunnen profiteren in deze winterperiode. Het is onbewoond gebied, dus geen mens heeft er verder last van. Wetenschappers kunnen dat dan weer gaan bestuderen. Heb je denk ik meer aan dan aan z'n skelet aan het plafond van Naturalis.
Of zeg ik nu iets heel vreemds?
Stille tocht...dat gaat me echt te ver zeg...
NathalietjeB schreef:paars schreef:By the way... Ik zou dat dier denk ik lekker laten liggen daar. De natuur zijn gang laten gaan nu. Er zijn denk ik een heleboel dieren die van dit karkas kunnen profiteren in deze winterperiode. Het is onbewoond gebied, dus geen mens heeft er verder last van. Wetenschappers kunnen dat dan weer gaan bestuderen. Heb je denk ik meer aan dan aan z'n skelet aan het plafond van Naturalis.
Of zeg ik nu iets heel vreemds?
Stille tocht...dat gaat me echt te ver zeg...
t probleem is dat als die walvis nu blijft liggen deze op een dag explodeert door de gassen die in dat beest komen door dat hij weg rot en dan hebben ze alsnog niks aan t skelet
Ibbel schreef:Een dusdanig groot kadaver laten liggen (waar er geen natuurlijke predatoren zijn om het beest op te eten, meeuwen gaan echt geen gat in dit pakje boter slaan...) is een gezondheidsrisico.
En uiteindelijk is het de minister die beslist heeft. Zowel over de reddingsacties, het inslapen als het afwachten en nu het afvoeren. Onder andere omdat het een bedreigde diersoort is. Niet naturalis, niet het dolfinarium, niet Lenie, niet de burgemeester van Texel, maar Henk Kamps.
Daar hebben we met z'n allen een democratie voor, en daar hebben we met z'n allen nog niet zo lang geleden voor gestemd.
paars schreef:By the way... Ik zou dat dier denk ik lekker laten liggen daar. De natuur zijn gang laten gaan nu. Er zijn denk ik een heleboel dieren die van dit karkas kunnen profiteren in deze winterperiode. Het is onbewoond gebied, dus geen mens heeft er verder last van.
Ibbel schreef:Ik mag hopen dat de burgemeester dát dus ook verbiedt. Laten we in hemelsnaam stille tochten bewaren voor mensen die slachtoffer van geweld zijn geworden, dan blijft het tenminste z'n waarde (misschien) een beetje houden.
NathalietjeB schreef:heb ook mensen zien ontploffen in een rtl4 documantaire is ook niet zo een fraai gezichtik wil niet weten hoe dat er bij een walvis uit ziet maar dat mag niet gebeuren denk ik zo maar want dan heeft naturalis alsnog niks aan t skelet..
maja ze hebben nu 2 skeletten waar ze zich druk om mogen gaan maken zowel van die potvis als dus nu de bultrug...
vind t btw wel heel apart dat er momenteel zoveel walvissen voor de nl,se kust zwemmen of dood zijn..
want in egmond en castricum waren er 2 gesignaleerd en gezien youtube heeft zelfs filmpjes hiervan (hiervan weet ik niet of ze weer terug naar hun gewone plek) en dan nog es 1 bultrug dan die nu dood is en die potvis die dood is en dan zwemt er nog een potvis daar in de rondte???
dan niet te spreken over al die zeesterren en scheermesjes die zijn aangespoeld met tien tallen.
dan ga je je toch best wel af vragen wat er zich af speelt in de zee
Mindim schreef:Kijk jij voor AIS ook op Marinetraffic PG?
Miepie77 schreef:FlyAway schreef:Wel apart dat de instanties (zoals het nu in de media lijkt althans) niet zoveel haast hebben om de potvis daar weg te halen.
die hebben ze al in het museum, gaat puur om het geld verdienen aan de bultrug