cooper schreef:Interessante discussie!
Zelf ervaar ik zulke gevoelens niet, maar het is wel mogelijk te begrijpen dat anderen die gevoelens wel ervaren. Het is in principe ook maar een van de duizend dingen die 'niet horen omdat....'
Wat ik me dan altijd afvraag is; als het echt niet hoort, echt niet normaal is of écht slecht... waarom gebeurt het dan? Waarom worden er dan toch mensen geboren met zulke voorkeuren? Als dat niet hoorde, niet de bedoeling was of niet normaal is (en als er dan een constante variant van normaal zou bestaan) hoe is het dan mogelijk dat die voorkeuren ontstaan, dan zou die mogelijkheid er niet Kunnen zijn, omdat er niets anders zou bestaan dan dat wat 'normaal' is....
Van de meeste afwijkingen denk ik dat het gewoon nieuwgierigheid is in combinatie met de mogelijkheid. Dat kan dan doorzetten in een voorkeur. Van een necrosexueel heb ik wel eens een film gezien. Dat was een vrouw die woonde boven een lijkenhuis (vader was lijkschouwer, dit was in de VS) en ze liep dus als kind elke dag tussen de lijken en vond dat normaal. Toen ze seksuele gevoelens begon te ontwikkelen heeft ze het eens met een lijk van een mooie man gedaan. Tegenlijkertijd lag ze niet zo goed op de markt bij levende mannen

Steekje los, nja.. verder was ze heel normaal. Als ze niet toevallig in die situatie had gezeten zou ze het waarschijnlijk nooit gedaan hebben, was ze dan normaal geweest? Tegelijkertijd zouden anderen wellicht hetzelfde als zij hebben gedaan maar doen het nu niet omdat de situatie niet zo is; zijn die dan normaler?
Wat is normaal? Als je maar lang genoeg zoekt heeft iedereen wel iets dat niet normaal is.