Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Ik vind dat iedereen in dit land gelijke rechten en kansen moet hebben.Maar ik wil vooral solidariteit. Niet iedereen kan werken in deze maatschappij. De mensen die niet (meer) kunnen werken, mogen van mij een goede basisvoorziening ontvangen. Dat geldt niet voor mensen die niet willen werken. Daar mogen van mij, vanuit de overheid, eisen en verplichtingen aan gesteld worden.
Maar vooral, wil ik een eerlijk debat. Niet dat wijzen naar een ander, geen negativ complaigning (vooral Rutte en Wilders) en geen beloften doen en die niet na (kunnen) komen door bijv. internationale verplichtingen (zoals geen geld meer naar Griekenland of terug naar de gulden). Het zou fijn zijn, als de politiek hun best zou doen, om de crisis op te lossen (voor zover mogelijk) of de gevolgen te beperken voor de maatschappij.
Ach, nog 3 dagen en dan weten wij i.i.g. de uitslag.
Rinske schreef:Maar je vind het wel bezwaarlijk dat andere mensen hun hand ophouden Babsiej. Heb jij geluk dat je nog nooit werkloos bent geweest, je mag in je handjes knijpen. Er zijn alleen mensen die WEL eens geen werk hebben (gehad).
Rinske schreef:Maar je vind het wel bezwaarlijk dat andere mensen hun hand ophouden Babsiej. Heb jij geluk dat je nog nooit werkloos bent geweest, je mag in je handjes knijpen. Er zijn alleen mensen die WEL eens geen werk hebben (gehad).
Babsiej schreef:Schaf de uitkeringen eens voor de grap een poosje af, kijken hoe hard mensen dan kunnen rennen.
Babsiej schreef:Ja ongelooflijk he.. Ik ben augustus vorig jaar van werk geswitched helaas was dat bedrijf helemaal niks voor mij, en moest ik mijzelf of ziekmelden, zat tegen depressie aan, en uitkering ontvangen. Ik heb ervoor gekozen ander werk te zoeken en ook gevonden binnen 2 maanden. Had 3 aanbiedingen.
En ik ben niets bijzonders hoor, maar wel gemotiveerd.
Rinske schreef:Babsiej schreef:Schaf de uitkeringen eens voor de grap een poosje af, kijken hoe hard mensen dan kunnen rennen.
Doen we dat ook meteen voor de HRA voor hypotheken voor boven de 3,5 ton. Kijken hoe hard ze dan kunnen schreeuwen.
Misschien kun je een voedselbank beginnen voor alle mensen die je raakt met je "voor de grap de uitkeringen een poos afschaffen". bah, wat een mentaliteit zeg.
De tabel is gemaakt van deze cijfers gummie![]()
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... TB=G1&VW=TBabsiej schreef:Ja ongelooflijk he.. Ik ben augustus vorig jaar van werk geswitched helaas was dat bedrijf helemaal niks voor mij, en moest ik mijzelf of ziekmelden, zat tegen depressie aan, en uitkering ontvangen. Ik heb ervoor gekozen ander werk te zoeken en ook gevonden binnen 2 maanden. Had 3 aanbiedingen.
En ik ben niets bijzonders hoor, maar wel gemotiveerd.
Je mag in je handjes klappen. Er zijn mensen die HEEL gemotiveerd zijn en GEEN baan kunnen vinden.
Babsiej schreef:Wat mij betreft hoor, wij kunnen ons koophuis PRIMA betalen zonder HRA. Overigens hebben wij maar 2 ton hypotheek en lossen we af.
Citaat:Gewoon je zaakjes op orde hebben, is niks bijzonders, alleen tegenwoordig blijkt dat heel bijzonder te zijn, dan heb je geluk en komt t aanwaaien..
Babsiej schreef:Er mag ook veel strenger gekeken worden naar mensen die niets meer kunnen. Hoeveel mensen zijn er werkelijk die nooit meer IETS dus ook niet 1-2 uurtjes per week iets kunnen betekenen.
Citaat:Mensen die werken leveren geld op simpel is het. Kan zijn dat er kosten af gaan maar ze leveren altijd meer op als ze kosten.
Babsiej schreef:Omdat veel banen opgevuld zijn door oost europeanen omdat nederlanders het werk niet willen doen.
Rinske schreef:Babsiej schreef:Omdat veel banen opgevuld zijn door oost europeanen omdat nederlanders het werk niet willen doen.
Daar heeft de SP al jaren geleden voor gewaarschuwd. Het kabinet van toen zei dat het er ongeveer 20.000 zouden zijn, we zitten nu aan 200.000.
Dan nog:
Er zijn 510.000 werklozen.
Er zijn ca. 109.000 vacatures.
Er zijn 200.000 Oost-Europeanen in NL aan het werken.
Als geen van deze Oost-Europeanen meer een baan in NL zou hebben kom je op 309.000 vacatures.
En dan? Heb je nog 200.000 werklozen. Zogenaamde handophouders volgens de VVD. Terwijl er HEEL VEEL aan het werk willen!
Ook helemaal eens met Shadow trouwens. Je kunt wel mensen voor 2 uur per week aan het werk willen hebben, maar wie wil deze mensen in dienst?
purny schreef:En doordat de VVD een premie ofiets beloofd aan de werkende mensen worden de mensen die niet kunnen werken weer eens bestraft omdat zij deze premie mislopen. Zelfde dat je dubbel gepakt word op het feit dat je ziek bent en niet meer kan werken.