Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:36

Zou je dan niet moeten beginnen met jezelf Babsiej, en jezelf daar wel bezwaard over voelen?

Electra63

Ik vind dat iedereen in dit land gelijke rechten en kansen moet hebben. :D Maar ik wil vooral solidariteit. Niet iedereen kan werken in deze maatschappij. De mensen die niet (meer) kunnen werken, mogen van mij een goede basisvoorziening ontvangen. Dat geldt niet voor mensen die niet willen werken. Daar mogen van mij, vanuit de overheid, eisen en verplichtingen aan gesteld worden.

Maar vooral, wil ik een eerlijk debat. Niet dat wijzen naar een ander, geen negativ complaigning (vooral Rutte en Wilders) en geen beloften doen en die niet na (kunnen) komen door bijv. internationale verplichtingen (zoals geen geld meer naar Griekenland of terug naar de gulden). Het zou fijn zijn, als de politiek hun best zou doen, om de crisis op te lossen (voor zover mogelijk) of de gevolgen te beperken voor de maatschappij.

Ach, nog 3 dagen en dan weten wij i.i.g. de uitslag. :D

Suzanne F.

Nou VVD wordt hem voor mij zeker niet, die willen de alleenstaande ouderkorting afschaffen zag ik in het schema, daar word ik niet blij van.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:37

@ Babsiej: Volkskrant meende ik te zien...

En waar komt het verschil tussen grafiek 1 en 2 vandaan? Geven die iets anders weer? Ik vraag het overigens uit interesse, heb deze grafieken niet eerder gezien, maar kan er op deze manier niets uit afleiden.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:37

Rinske schreef:
Zou je dan niet moeten beginnen met jezelf Babsiej, en jezelf daar wel bezwaard over voelen?

Ik werk vanaf mn 14e geen enkele uitkering ooit gehad en ook voor die 100 euro per maand moet je gewoon werken hoor. Ik KRIJG dus helemaal niets, ik WERK voor het geld wat ik krijg :+

Rinske

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:39

Maar je vind het wel bezwaarlijk dat andere mensen hun hand ophouden Babsiej. Heb jij geluk dat je nog nooit werkloos bent geweest, je mag in je handjes knijpen. Er zijn alleen mensen die WEL eens geen werk hebben (gehad).

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:40

Electra63 schreef:
Ik vind dat iedereen in dit land gelijke rechten en kansen moet hebben. :D Maar ik wil vooral solidariteit. Niet iedereen kan werken in deze maatschappij. De mensen die niet (meer) kunnen werken, mogen van mij een goede basisvoorziening ontvangen. Dat geldt niet voor mensen die niet willen werken. Daar mogen van mij, vanuit de overheid, eisen en verplichtingen aan gesteld worden.

Maar vooral, wil ik een eerlijk debat. Niet dat wijzen naar een ander, geen negativ complaigning (vooral Rutte en Wilders) en geen beloften doen en die niet na (kunnen) komen door bijv. internationale verplichtingen (zoals geen geld meer naar Griekenland of terug naar de gulden). Het zou fijn zijn, als de politiek hun best zou doen, om de crisis op te lossen (voor zover mogelijk) of de gevolgen te beperken voor de maatschappij.

Ach, nog 3 dagen en dan weten wij i.i.g. de uitslag. :D

Er mag ook veel strenger gekeken worden naar mensen die niets meer kunnen. Hoeveel mensen zijn er werkelijk die nooit meer IETS dus ook niet 1-2 uurtjes per week iets kunnen betekenen.

Schaf de uitkeringen eens voor de grap een poosje af, kijken hoe hard mensen dan kunnen rennen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:41

Rinske schreef:
Maar je vind het wel bezwaarlijk dat andere mensen hun hand ophouden Babsiej. Heb jij geluk dat je nog nooit werkloos bent geweest, je mag in je handjes knijpen. Er zijn alleen mensen die WEL eens geen werk hebben (gehad).

Ja ongelooflijk he.. Ik ben augustus vorig jaar van werk geswitched helaas was dat bedrijf helemaal niks voor mij, en moest ik mijzelf of ziekmelden, zat tegen depressie aan, en uitkering ontvangen. Ik heb ervoor gekozen ander werk te zoeken en ook gevonden binnen 2 maanden. Had 3 aanbiedingen.
En ik ben niets bijzonders hoor, maar wel gemotiveerd.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:42

Rinske schreef:

Maar je trok in je vorige post dus wel verkeerde conclusie waar moet ik mij bezwaard over voelen ?

Ja ik vind het zeer bezwaarlijk dat zoveel mensen handjes ophouden. Daarom stem ik ook rechts.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:43

Babsiej schreef:
Schaf de uitkeringen eens voor de grap een poosje af, kijken hoe hard mensen dan kunnen rennen.

Doen we dat ook meteen voor de HRA voor hypotheken voor boven de 3,5 ton. Kijken hoe hard ze dan kunnen schreeuwen.
Misschien kun je een voedselbank beginnen voor alle mensen die je raakt met je "voor de grap de uitkeringen een poos afschaffen". bah, wat een mentaliteit zeg.

De tabel is gemaakt van deze cijfers gummie :)
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... TB=G1&VW=T

Babsiej schreef:
Ja ongelooflijk he.. Ik ben augustus vorig jaar van werk geswitched helaas was dat bedrijf helemaal niks voor mij, en moest ik mijzelf of ziekmelden, zat tegen depressie aan, en uitkering ontvangen. Ik heb ervoor gekozen ander werk te zoeken en ook gevonden binnen 2 maanden. Had 3 aanbiedingen.

Je mag in je handjes klappen. Er zijn mensen die HEEL gemotiveerd zijn en GEEN baan kunnen vinden.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:45

@ Rinske, was al zelf op zoek gegaan voor een uitleg... heb allereerst even de link gekopieerd naar het hele artikel:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... land.dhtml

De kritiek op dat artikel is niet mals! Vervolgens heb ik naar de link naar de cijfers gekeken, die jij zojuist ook hebt geplaatst, en dan begrijp ik eerlijk gezegd nog niets van de grafiek. Jij zelf wel?
Laatst bijgewerkt door gummie op 09-09-12 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:45

Rinske schreef:
Babsiej schreef:

Doen we dat ook meteen voor de HRA voor hypotheken voor boven de 3,5 ton. Kijken hoe hard ze dan kunnen schreeuwen.
Misschien kun je een voedselbank beginnen voor alle mensen die je raakt met je "voor de grap de uitkeringen een poos afschaffen". bah, wat een mentaliteit zeg.

De tabel is gemaakt van deze cijfers gummie :)
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... TB=G1&VW=T

Babsiej schreef:

Je mag in je handjes klappen. Er zijn mensen die HEEL gemotiveerd zijn en GEEN baan kunnen vinden.

Wat mij betreft hoor, wij kunnen ons koophuis PRIMA betalen zonder HRA. Overigens hebben wij maar 2 ton hypotheek en lossen we af.

Gewoon je zaakjes op orde hebben, is niks bijzonders, alleen tegenwoordig blijkt dat heel bijzonder te zijn, dan heb je geluk en komt t aanwaaien..

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:47

En vergeet niet dat het artikel een column is uit de volkskrant, een opinie. Een slecht onderbouwde en onvoldoende beargumenteerde opinie, waarbij de controleerbaar zozeer te wensen over laat, dat ik niet weet wat ik er mee moet.

Ik zou willen zeggen: helaas! Want ik sta open voor grafieken en cijfers waar ik wat van kan leren. In dit geval niet dus.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:49

Babsiej schreef:
Wat mij betreft hoor, wij kunnen ons koophuis PRIMA betalen zonder HRA. Overigens hebben wij maar 2 ton hypotheek en lossen we af.

De hoogste 20% inkomens ontvangen 50% van de HRA, kan meteen boven de 350.000 euro afgeschaft worden dan toch, want de mensen kunnen hun hypotheek makkelijk betalen :) .

Citaat:
Gewoon je zaakjes op orde hebben, is niks bijzonders, alleen tegenwoordig blijkt dat heel bijzonder te zijn, dan heb je geluk en komt t aanwaaien..

Er zijn nu meer dan een half miljoen werklozen, begin 2010 waren dat er nog ongeveer 430.000.
Eind juni van dit jaar waren er 109.000 vacatures. Hoe in hemelsnaam moet dan IEDEREEN aan het werk?
Niet bij iedereen kan het aan komen waaien dus. Zijn dat de vreselijke handophouders?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:51

Omdat veel banen opgevuld zijn door oost europeanen omdat nederlanders het werk niet willen doen.

Deal toch uitkeringen eruit en HRA eruit, kijken welke groep als eerste wil dat het sociale stelsel terug gedraaid wordt :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:53

Waarom moeten de uitkeringen eruit? De mensen MET HRA hebben zonder HRA gewoon een inkomen en kunnen de HRA dus gewoon missen. De mensen zonder uitkeringen hebben GEEN inkomen zonder uitkeringen.
Allemaal lekker in het park onder de brug slapen! Gezellig!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:53

Mijn definitie van handophouden is dat je geld KRIJGT van de overheid.

AOW'ers vallen daar niet onder, omdat zij premie hebben betaald.
HRA valt daar imo niet onder, omdat het inhoudt dat je minder van de inkomen afstaat, en dus niet dat je subsidie krijgt van de overheid.

Ik kan begrijpen dat een ander daar anders over denkt, dat je een belastingvoordeel wilt zien als geld krijgen. Ik zie het als minder geld afnemen door de overheid. Je kunt in tijden van crisis er inderdaad over discussieren of dat terecht is, ik vind die discussie ook wel zinvol, maar hand ophouden is het imo zeker niet.

Alleen al om die reden slaat de columnist van de Volkskrant de plank mis. Nogmaals: in mijn ogen!

Die link naar de cijfers begrijp ik nog steeds niet trouwens, misschien wil iemand mij die verduidelijken? Ik zie alleen maar getallen over uitkeringen, verder niets.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:54

Helemaal rechts staan de cijfers van de AOW gummie :) .

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:59

Oh wat word ik bang van al die PVV en SP stemmers. Ik zal blij zijn als ik over een jaar Nederland voorgoed achter me kan laten; ik wil niet meer in een land lopen waar zo veel mensen achter zulke afschuwelijk hersenloze partijen staan.

Ik ga zelf op D66 stemmen; Stientje Veldhoven. En ik hoop dat we een paars kabinet krijgen, dat is namelijk het enige wat ons (naar mijn mening) er weer enigszins bovenop kan helpen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:00

Babsiej schreef:
Er mag ook veel strenger gekeken worden naar mensen die niets meer kunnen. Hoeveel mensen zijn er werkelijk die nooit meer IETS dus ook niet 1-2 uurtjes per week iets kunnen betekenen.

En gaat jouw werkgever die mensen aannemen? Er zijn heel wat werklozen, en de meesten daarvan kunnen en willen werken. Maar dat betekent allerminst dat er ook een werkgever is die je aanneemt. Dat zie je al heel duidelijk bij oudere werknemers die ontslagen worden: ook als ze gemotiveerd zijn, met een goede opleiding en veel interesse zijn maken ze maar al te vaak geen enkele kans... te oud. Jammer dan. Niet welkom.

Hoe denk je dat mensen met meer problemen (die hier en daar extra hulp nodig hebben, of minder flexibel zijn in te roosteren
Als we mensen inderdaad hun mogelijkheden willen laten benutten, dan moeten we dat als maatschappij ook mogelijk maken. Niet alleen door nog meer geld af te pakken, maar door het systeem zo in te richten dat mensen welkom zijn, ook mensen die minder mogelijkheden hebben (bv qua tijd).

(Maar tegelijkertijd, met de werkloosheid, is het niet eens echt nodig. Ons probleem in de maatschappij is niet dat er stapels werk liggen die ongedaan blijven. Werk is niet het probleem, de verdeling van geld is het probleem.)

Veel mensen met een handicap of beperking maken zich overigens nuttig, op hun eigen bescheiden wijze. Bv door vrijwilligerswerk te doen. Alleen dat 'telt niet' omdat het vaak ook om iets sufs als zorg en medemenselijkheid gaat, en dat is dus waardeloos.

Citaat:
Mensen die werken leveren geld op simpel is het. Kan zijn dat er kosten af gaan maar ze leveren altijd meer op als ze kosten.

Dat is dus niet waar. Mensen die werken leveren voor een bepaalde partij geld op. Maar het kan de samenleving als geheel nog beslist veel geld kosten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:03

Op dit moment is de werkloosheid boven de 510.000 hier in Nederland en iedereen blijft beweren dat de mensen dan maar aan het werk moeten gaan. Er is geen werk in Nederland, er zijn ontzettend weinig vacatures en iedereen blijft maar zeggen dat er werk genoeg is. Ik heb meer als 20 sollicitaties de deur uitgedaan voor de zorgkant(doktersassistente en leerlingfuncties) en ben uiteindelijk maar bij 5 werkgevers op gesprek geweest. Nu heb ik een leerwerkplek.

Uitkeringen eruit doen is geen optie. Dan zet je de mensen zonder eten en drinken. (hebben de gerechtsdeurwaarders wel weer werk)

Dit is weer typisch iets van generalisering. Er wordt vanuit gegaan dat men niet wil werken en het allemaal wel best vind zo. Maar er is ook een groot deel van de Nederlandse bevolking die popelt om aan het werk te komen, maar hun ook alle kansen ontnomen wordt om te werken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:03

Babsiej schreef:
Omdat veel banen opgevuld zijn door oost europeanen omdat nederlanders het werk niet willen doen.

Daar heeft de SP al jaren geleden voor gewaarschuwd. Het kabinet van toen zei dat het er ongeveer 20.000 zouden zijn, we zitten nu aan 200.000.
Dan nog:
Er zijn 510.000 werklozen.
Er zijn ca. 109.000 vacatures.
Er zijn 200.000 Oost-Europeanen in NL aan het werken.

Als geen van deze Oost-Europeanen meer een baan in NL zou hebben kom je op 309.000 vacatures.
En dan? Heb je nog 200.000 werklozen. Zogenaamde handophouders volgens de VVD. Terwijl er HEEL VEEL aan het werk willen!

Ook helemaal eens met Shadow trouwens. Je kunt wel mensen voor 2 uur per week aan het werk willen hebben, maar wie wil deze mensen in dienst?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:06

En doordat de VVD een premie ofiets beloofd aan de werkende mensen worden de mensen die niet kunnen werken weer eens bestraft omdat zij deze premie mislopen. Zelfde dat je dubbel gepakt word op het feit dat je ziek bent en niet meer kan werken.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:09

Rinske schreef:
Babsiej schreef:

Daar heeft de SP al jaren geleden voor gewaarschuwd. Het kabinet van toen zei dat het er ongeveer 20.000 zouden zijn, we zitten nu aan 200.000.
Dan nog:
Er zijn 510.000 werklozen.
Er zijn ca. 109.000 vacatures.
Er zijn 200.000 Oost-Europeanen in NL aan het werken.

Als geen van deze Oost-Europeanen meer een baan in NL zou hebben kom je op 309.000 vacatures.
En dan? Heb je nog 200.000 werklozen. Zogenaamde handophouders volgens de VVD. Terwijl er HEEL VEEL aan het werk willen!

Ook helemaal eens met Shadow trouwens. Je kunt wel mensen voor 2 uur per week aan het werk willen hebben, maar wie wil deze mensen in dienst?

Zijn er nog maar 100.000 , kunnen vrijwilligerswerk doen, en daarbij komt er enorme vergrijzing aan.

En je kan ook gewoon 2 uur plantsoenen schoonmaken, krantje voorlezen voor bejaarden, 2 uurtjes hondjes aaien in t asiel.. Ik ben het ermee eens dat het echt niet makkelijk zal zijn, maar waar een wil is is een weg,

Veel mensen kunnen hun huis ook niet betalen zonder HRA aftrek, er zijn veel te makkelijk hypotheken verstrekt, dan moeten die mensen maar wel onder een brug ?

En verder ga ik het hierbij laten, mijn mening is duidelijk, ik ben rechts, ik ben voor een veel minder of strenger sociaal stelsel, wat echt als een vangnet in aller uitsterste nood hulp moet bieden.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:10

purny schreef:
En doordat de VVD een premie ofiets beloofd aan de werkende mensen worden de mensen die niet kunnen werken weer eens bestraft omdat zij deze premie mislopen. Zelfde dat je dubbel gepakt word op het feit dat je ziek bent en niet meer kan werken.

Ze beloven geen premie, je hoeft iets minder belasting te betalen. Is toch fair? Dat werken beloond wordt? Ik wordt maandelijks gestraft dat ik geen zorgtoeslag of wat dan ook krijg. OMDAT ik werk.