De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

ThreeFingers

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:51

Nou, ja.... Mits het niet verzonnen is, nogal heftig.

En als het klopt, dat met die kinderen in bad doen, dan gaan bij mij ook de alarm bellen rinkelen..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 13:25

Daphara schreef:
Thanks, ik had die links ook al geplaatst.

Ik kan weinig met de verklaring van Yvonne Martin. In de media is hij op basis van deze verklaring veroordeeld als pedofiel, maar ze weet niet eens waar ze hem van kent en, voor zover ik heb kunnen vinden, is er ook geen enkele link met Yvonne gelegd. Hij is bij geen enkele van haar zaken betrokken geweest en ook nooit officieel beschuldigd van iets dat ook iets met kinderen te maken heeft.

Volgens Yvonne zou hij heel goed de man van de Smith sighting kunnen zijn, maar laat David Payne nou net diegene zijn die de bewuste avond niet van tafel is opgestaan.

IMO was mevrouw nogal op haar teentjes getrapt dat haar (goedbedoelde) diensten ongewenst waren bij de McCanns. Ik kan helemaal niets met haar verklaring, want het bewijst niets, het zijn alleen insinuaties en geen feiten.

Om op basis van dit getuigenis en dat van de Gaspars iemand als pedo te bestempelen gaat mij echt te ver. Er is nul bewijs voor ook maar iets van wat er in de media beweerd wordt.

Waarmee ik niet zeg dat hij geen viezerd kan zijn, alleen zeg ik dat de drie verklaringen geen bewijs voor ook maar enige “wrong-doing” aan zijn kant is.

Dat wordt ook niet gezegd. Het is allemaal geen bewijs, maar deze signalen zijn voldoende reden voor nader onderzoek en het is dus raar dat dat niet is gedaan. In ieder geval is er in het onderzoek verder niets meer over terug te lezen.
En er was nog iets. De getuigenverklaring van Payne zelf. Jij ziet er buiten de vele errr's niets bijzonders in maar ik zie toch een aantal rode vlaggen.

Op 3 mei einde dag vroeg Gerry aan Payne op de tennisbaan toen Payne zijn spullen ging halen om nog een potje mee te doen, nog even langs Kate te gaan om te kijken of ze oke was. Dat op zich is een beetje vreemd. waarom zou Kate niet oke zijn. En als er een vermoeden zou zijn dat Kate niet oke was, waarom stuurde hij David Payne langs en ging hij niet zelf?

"but I remember then you know I went over to see err Gerry at the err you know tennis courts, just to see you know what was happening, and err decided that we'd, you know I'd come, come back to play tennis and err Gerry had asked me just to pop in and check everything was alright err with Kate or you know again I can't remember the exact reason whether he was just making sure it was alright that he could stay there and you know more time but you know he'd asked me to pop in".

Over zijn bezoekje aan Kate verklaarde Payne het volgende:

I was you know going to Kate's about six thirty, err and I went into their apartment through the patio doors. The three children were all you know dressed you know in their pyjamas, you know they looked immaculate, you know they were just like angels, they all looked so happy and well looked after and content and I said to Kate, you know it's a bit early for the you know, for the three of them to be going to bed, she said ah they've had such a great time, they're really tired and you know err so I say, you know I can't remember exactly what, what you know the night attire, what the children were wearing but white was the predominant err colour, but you know just to reinforce they were just so happy, you know seeing you know obviously Gerry wasn't there but they were just all, just so at peace and you know they looked like a family who'd had such a fantastic time and err yeah then I left there, went and got my stuff, went back to the tennis courts

Als je nog eens kijkt naar het filmpje met de analyse door Peter Hyatt van het interview met Kate en Gerry en wat hij zegt over het taalgebruik van kindermisbruikers dan zie ik hier een flink aantal rode vlaggen.
https://www.youtube.com/watch?v=uS6ucYu ... e=youtu.be
Maar ook eerder toen ik deze analyse nog niet gezien had, gingen van dit gedeelte in zijn getuigenverklaring mijn nekharen overeind staan.

Overigens kloppen de verklaringen van David Payne en Kate McCann op dit punt niet met elkaar.
Over deze gebeurtenis verklaarde Kate op 6 september het volgende.

While the children were eating and looking at some books, Kate had a shower which lasted around 5 minutes. After showering, at around 6:30/6:40PM and while she was getting dry, she heard somebody knocking at the veranda door. She wrapped herself in a towel and went to see who it was. This door was closed but not locked as Gerry had left by this door. She confirmed it was David Payne, because he called out and had opened the door slightly. David's visit was to help her to take the children to the recreation area. When David returned from the beach he was with Gerry at the tennis courts, and it was Gerry who asked him to help Kate with taking the children to the recreation area, which had been arranged but did not take place. David was at the apartment for around 30 seconds, he didn't actually enter the flat, he remained at the veranda door. According to her he then left for the tennis courts where Gerry was. The time was around 6:30-6:40PM.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:32

En Paynes vrouw zegt dat ze samen naar het appartement zijn gegaan en dat Kate en Gerry ook samen waren.

En dat maakt het allemaal zo vreemd. Je kunt je best vergissen in tijden en zo, maar je vergissen in of je wel of niet binnen bent geweest en met wie en wie er waren?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:52

Babootje schreef:
Ik kan in het onderzoek ook niet vinden of hierop is door gerechercheerd. Maar een dergelijk signaal door twee verschillende mensen die elkaar niet kenden over 1 persoon, David Payne, lijkt me voldoende voor verder onderzoek.
Maar er zijn nog een aantal dossiers niet openbaar gemaakt dus het kan zijn dat dat wel is gebeurd.

In Portugal in elk geval niet.
https://www.youtube.com/watch?v=fqj5M2-3lXY

(voor de Amaral haters, hij had er toen al niks meer mee te maken, hij verklaart alleen dingen, zegt ook steeds "volgens de Britse politie")
Ik kon geen andere link vinden die niet een video met Amaral had, omdat die (en Francisco Moita Flores, ex recherche van de gerechtelijke politie) nu eenmaal als kenner van de zaak overal werd uitgenodigd voor verklaringen.
Deze heeft tenminste ondertieteling in engels.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:06

En Gerry (geloof ik) beweert dat Payne maar 30 seconden binnen is geweest. Heel bijzonder.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:19

Payne zelf zegt toch ook dat hij maar 3-5 minuten binnen was. Ik lees nergens dat hij heeft gezegd een half uur bij Kate te zijn geweest, ik meen me toch echt te herinneren dat hij in dezelfde verklaring (met duizenden keren “errr” er in) heeft verklaard dat hij niet lang binnen is geweest, hooguit 5 minuten, maar waarschijnlijk rond de 3 minuten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:20

Ik kan geen verklaring vinden van zijn vrouw, die ook gezegd heeft binnen te zijn geweest, misschien komt daar dat halve uur vandaan? In de reconstructie hebben ze het er in elk geval wel over en die is gebaseerd op politie gegevens.

Betreffende het raam, die gaat maar tot de helft open, en het is dus mogelijk dat daarom ook gezegd is dat er op het bed gestaan moest om er uit te kunnen komen.
Wil dat toch even rechtzetten.

Overigens schijnt Payne zich verdacht te hebben gedragen na de verdwijning.
Citaat:
'Op de dag dat Madeleine verdween, was zijn gedrag heel vreemd. Hij probeerde de ondervragingen van Kate en Gerry bij te wonen en hij leek erg verstoord', vertelde een Ocean Club-functionaris die de zoekopdrachten in de vroege uurtjes volgde.

En ja vreemd gedrag zegt op zichzelf niks, maar in het geheel kan het van betekenis zijn.

Het blijft een puzzel.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 18-06-20 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:27

Lusitana schreef:
Ik kan geen verklaring vinden van zijn vrouw, die ook gezegd heeft binnen te zijn geweest, misschien komt daar dat halve uur vandaan? In de reconstructie hebben ze het er in elk geval wel over en die is gebaseerd op politie gegevens.

Betreffende het raam, die gaat maar tot de helft open, en het is dus mogelijk dat daarom ook gezegd is dat er op het bed gestaan moest om er uit te kunnen komen.
Wil dat toch even rechtzetten.

Het gedeelte dat open gaat is net het gedeelte waar het bed niet voor staat.

Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:34

Okee, bedankt, die foto´s had ik niet. Maar wat ik zeg, het is mogelijk daar het daar vandaan kwam. Wat ik uit mijn geheugen put is van de eerste momenten, toen waren er nog geen foto´s enzo.

En dat is tevens waarom ik nu niet de media zo volg en alles na ga voordat ik iets geloof, omdat we toen gewoon massaal van alles gevoerd kregen wat me waar voor waar aannamen omdat er geen andere feiten naar buiten kwamen.

(overigens kunnen foto´s ook gespiegeld raken, dus jammer dat de buitendeur er ook niet bij op staat...of heb je die toevallig ook?)

Het blijft dat er gelogen is over het raam dat het open en geforceerd was een weet ik het wat, en dat het onlogish is niet onopvallender door een deur naar buiten te gaan.
Maar goed dat station waren we al gepasseerd.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:06

Update vom 17. Juni 2020, 10.45 Uhr: Ist Christian B. tatsächlich verantwortlich für das Verbrechen an der kleinen Maddie McCann? Die Staatsanwaltschaft Braunschweig ist sich sicher: die damals Dreijährige wurde von dem Deutschen umgebracht.

Wie RND unter Berufung auf die Ermittler aus Deutschland berichtet, soll es für den Tod von Maddie McCann einen „beweisgestützten Verdacht“ geben. Dieser Beweis sei jedoch nicht forensischer Natur, wie englische Medien berichten.

Bislang wurde Christian B. offenbar noch nicht zu den Vorwürfen befragt, doch wie der Anwalt des 43-Jährigen, Friedrich Fulscher, gegenüber der Daily Mail gesagt habe, bestreite sein Mandant eine Beteiligung an dem Verbrechen.

Wie Daily Mirror weiter berichtet, sollen auf dem Grund von Christian B. rund 8.000 Fotos von Kindesmissbrauch entdeckt worden sein. Wie die Sun spekuliert, soll es sich bei dem „beweisgestützten Verdacht“ der Ermittler aus Deutschland, dass Maddie tot sei, um Fotos oder Videos handeln, die einen Tod des Mädchen vermuten lassen könnten. In einem Auto des Tatverdächtigen sollen außerdem Kinderbadeanzüge gefunden worden sein.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:09

Lusitana schreef:
Okee, bedankt, die foto´s had ik niet. Maar wat ik zeg, het is mogelijk daar het daar vandaan kwam. Wat ik uit mijn geheugen put is van de eerste momenten, toen waren er nog geen foto´s enzo.

En dat is tevens waarom ik nu niet de media zo volg en alles na ga voordat ik iets geloof, omdat we toen gewoon massaal van alles gevoerd kregen wat me waar voor waar aannamen omdat er geen andere feiten naar buiten kwamen.

(overigens kunnen foto´s ook gespiegeld raken, dus jammer dat de buitendeur er ook niet bij op staat...of heb je die toevallig ook?)

Het blijft dat er gelogen is over het raam dat het open en geforceerd was een weet ik het wat, en dat het onlogish is niet onopvallender door een deur naar buiten te gaan.

Maar wie zegt dat de McCanns gelogen hebben over het raam? In hun getuigenverklaringen lees ik nergens dat zij zeggen dat het is opengebroken. Ook tegen de politie die als eerste ter plaatse waren is dat niet gezegd. Ze verklaarde wel tegen de eerste agenten ter plaatse dat het raam open stond en de shutter omhoog en dat zij dit niet zo achter gelaten hadden.

Dat uit de tweede hand is verklaard naar de pers dat de shutter en/of het raam opengebroken was komt niet direct van Kate of Gerry af.
Het kan best dat familie aan de telefoon gevraagd heeft hoe iemand dat raam open kon krijgen en dat één van de twee in de stress iets gezegd heeft als “ik weet het niet, misschien is het opengebroken?” En dat zoiets een eigen leven is gaan leiden.

Wel heb ik meerdere getuigenissen gelezen van mensen (buiten de tapas 7 om) die vlak na het alarm van Kate in het appartement zijn geweest een ook verklaren dat de shutter en het raam open stonden.

Ik weet dat er door de complottheoristen wordt gezegd dat het nooit het geval is geweest, omdat op de crimescene photo’s de shutter weer bijna dicht is en het raam helemaal. Maar er lagen ook 2 kleine kindjes te slapen, die zijn pas later die nacht verhuist naar het appartement van David en Fiona Payne. Gerry heeft ook gewoon verklaard dat hij het raam en de shutters heeft gesloten. Dus zeggen dat Kate en Gerry bewust gelogen hebben over het raam en de shutters is niet bewezen, wel is er via de familie in Groot Brittannië onjuiste informatie over de shutter naar de pers gecommuniceerd. Of dat Kate en Gerry daar direct “schuld” aan hebben of dat het verhaal van de familie verkeerd begrepen of een aanname is geweest is niet geheel duidelijk.
In ieder geval is er niet over gelogen tegenover de agenten of de PJ.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:11

Ik vind het "fijn" om hier allerlei dingen mee te kunnen lezen.

Maar vooral hoop ik dat binnenkort een einde komt aan het hoofdstuk wat is er met maddie gebeurd

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 16:14

Daphara schreef:
Payne zelf zegt toch ook dat hij maar 3-5 minuten binnen was. Ik lees nergens dat hij heeft gezegd een half uur bij Kate te zijn geweest, ik meen me toch echt te herinneren dat hij in dezelfde verklaring (met duizenden keren “errr” er in) heeft verklaard dat hij niet lang binnen is geweest, hooguit 5 minuten, maar waarschijnlijk rond de 3 minuten.

Payne zegt 3 tot 5 minuten binnen geweest en Kate zegt 30 seconden en niet binnen geweest. Dat is al wezenlijk anders

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 16:20

Daphara schreef:
[

Maar wie zegt dat de McCanns gelogen hebben over het raam? In hun getuigenverklaringen lees ik nergens dat zij zeggen dat het is opengebroken. Ook tegen de politie die als eerste ter plaatse waren is dat niet gezegd. Ze verklaarde wel tegen de eerste agenten ter plaatse dat het raam open stond en de shutter omhoog en dat zij dit niet zo achter gelaten hadden.

Dat uit de tweede hand is verklaard naar de pers dat de shutter en/of het raam opengebroken was komt niet direct van Kate of Gerry af.
Het kan best dat familie aan de telefoon gevraagd heeft hoe iemand dat raam open kon krijgen en dat één van de twee in de stress iets gezegd heeft als “ik weet het niet, misschien is het opengebroken?” En dat zoiets een eigen leven is gaan leiden.
PJ.

Dat lees je in de verklaringen van de familie die op de avond zijn gebeld door Gerry of Kate. die verklaren allemaal dat hen verteld was dat het raam was opengebroken. Zie PJ diles.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:38

Daphara schreef:
Lusitana schreef:

Wel heb ik meerdere getuigenissen gelezen van mensen (buiten de tapas 7 om) die vlak na het alarm van Kate in het appartement zijn geweest een ook verklaren dat de shutter en het raam open stonden.

Ik weet dat er door de complottheoristen wordt gezegd dat het nooit het geval is geweest, omdat op de crimescene photo’s de shutter weer bijna dicht is en het raam helemaal. Maar er lagen ook 2 kleine kindjes te slapen, die zijn pas later die nacht verhuist naar het appartement van David en Fiona Payne. Gerry heeft ook gewoon verklaard dat hij het raam en de shutters heeft gesloten. Dus zeggen dat Kate en Gerry bewust gelogen hebben over het raam en de shutters is niet bewezen, wel is er via de familie in Groot Brittannië onjuiste informatie over de shutter naar de pers gecommuniceerd. Of dat Kate en Gerry daar direct “schuld” aan hebben of dat het verhaal van de familie verkeerd begrepen of een aanname is geweest is niet geheel duidelijk.
In ieder geval is er niet over gelogen tegenover de agenten of de PJ.

Ze logen tegen de familie leden. Ze hadden het onafhankelijk van elkaar over dat het vast zat en de shutter geforceerd was en ja, dat kunnen de ontvangers van het verhaal verkeerd begrepen en verteld hebben, maar hoe waarschijnlijk is het dat alle familieleden van beide die ze gebeld hebben met dezelfde details komen?
Dát er iemand door het raam moet zijn gegaan komt van de McCann. Niet van onderzoek.
Zelfde geldt voor ontvoering op zich. Dat werd in de eerste minuten al gecommuniceerd naar de TV, zonder dat er ook maar bewijs voor was en het kind voor hetzelfde geld op straat ronddwaalde.

Moita Flores, ex recherche was in het buitenland op dat moment en zag het op TV en zegt erover:
'Het verhaal is zo vergezocht en zo onintelligent dat het onmogelijk is om waar te zijn wat er is verteld.'
Maar ook:
Ik zeg niet dat het de ouders waren, ik heb geen materiële voorwaarden (gerehtelijke bewijzen) om dat te bevestigen. Maar het raadsel is er, onder hen ".

Hij ziet het ook als een raadsel en is echt geen complot denker. Hij zegt ook niet hoe hij denkt dat het wél gebeurd is, maar gewoon dat hoe de McCanns het willen laten geloven ongeloofwaardig is.

Hij heeft ook het idee dat ze aan alle kanten beschermd worden. ("Want waaroom niet gestraft voor het alleen laten van de kinderen.")

Op zich wil dat niet zeggen dat het niet waar kan zijn maar het is vreselijk ver gezocht dat iemand die makkelijk en veel onopvallender door een deur naar buiten kan, moeilijk gaat doen met een raam.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:43

ThreeFingers schreef:
Update vom 17. Juni 2020, 10.45 Uhr: Ist Christian B. tatsächlich verantwortlich für das Verbrechen an der kleinen Maddie McCann? Die Staatsanwaltschaft Braunschweig ist sich sicher: die damals Dreijährige wurde von dem Deutschen umgebracht.

Wie RND unter Berufung auf die Ermittler aus Deutschland berichtet, soll es für den Tod von Maddie McCann einen „beweisgestützten Verdacht“ geben. Dieser Beweis sei jedoch nicht forensischer Natur, wie englische Medien berichten.

Bislang wurde Christian B. offenbar noch nicht zu den Vorwürfen befragt, doch wie der Anwalt des 43-Jährigen, Friedrich Fulscher, gegenüber der Daily Mail gesagt habe, bestreite sein Mandant eine Beteiligung an dem Verbrechen.

Wie Daily Mirror weiter berichtet, sollen auf dem Grund von Christian B. rund 8.000 Fotos von Kindesmissbrauch entdeckt worden sein. Wie die Sun spekuliert, soll es sich bei dem „beweisgestützten Verdacht“ der Ermittler aus Deutschland, dass Maddie tot sei, um Fotos oder Videos handeln, die einen Tod des Mädchen vermuten lassen könnten. In einem Auto des Tatverdächtigen sollen außerdem Kinderbadeanzüge gefunden worden sein.

Nog steeds veel verwijzingen naar kranten als bron en veel "zou zen zouden" en niet iets anders dan al eerder vermeld.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:59

Betreffende uitspraken van Moita Flores, voor de duidelijkheid, die zijn van 2017 en in 2019 heeft hij het nog eens herhaald met andere woorden en toevoegingen en samen met anderen een docu gemaakt.

Citaat:
Moita Flores, die zich in het geheugen de plaats voorstelt waar alles is gebeurd, vraagt ​​zich af hoe iemand binnenkomt door de "deur en door het raam naar buiten gaat, wanneer de deur open is?". Voor de voormalige inspecteur “is het onmogelijk om uit dat raam te gaan zoals de verdwijning is gereconstrueerd. En er zijn geen sporen ', zegt hij.

Het laat ook zien dat "er een enorme fout is gemaakt door de Portugese autoriteiten betreffende de ouders en de vriendengroep (acht paren) die niet zijn beschuldigd". Hij herinnert zich dat ze allemaal naar 'het avondeten' gingen en de kinderen 'alleen' lieten, in een 'vreemd land' en dat een dergelijke verlating de 'misdaad van blootstelling en verlating' voorschrijft (art. 138 van het wetboek van strafrecht) die 'niet werd overwogen' nationale autoriteiten. 'In Engeland zouden ze kinderen verliezen', zegt hij.

“Het verbaast me nog 12 jaar later. In zo'n geval zijn de eerste die wordt onderzocht in ieder geval altijd het dichtst in de buurt zijn, de ouders en de vriendengroep. In dit specifieke geval waren er stappen gezet om de ouders niet te storen ”, benadrukt hij.

Ik heb nog geen verklaringen van hem kunnen vinden betreffende nieuwe ontwikkelingen.

Ik wil trouwens niet zeggen dat omdat iemand van de recherche hetzelfde zegt als ik, ik (en hij) daarom geijk hebben, maar alleen dat het een vrij logische gedachtengang is (betreffende waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan, raam-deur).

En eigenlijk zit de Duiste politie in hetzelfde schuitje betreffende gebrek aan sluitend bewijs dat iemand kan veroordelen en dat is gewoon k-t, laten we eerlijk zijn.
Zo raakt het nooit echt opgelost.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:31

Heel verhaal getypt, alles weg, dus hier poging 2

Babootje schreef:
Daphara schreef:
[

PJ.

Dat lees je in de verklaringen van de familie die op de avond zijn gebeld door Gerry of Kate. die verklaren allemaal dat hen verteld was dat het raam was opengebroken. Zie PJ diles.

Heb jij daar een directe link van, want volgens mij heb ik nu alle beschikbare verklaringen van vrienden en familie in de PJ files doorgenomen en ik kom het niet tegen.
Ik heb het nog nergens gelezen dat zij letterlijk gezegd zouden hebben dat het opengebroken is. Maar kan ik de verklaringen van de ouders van Kate niet vinden. Brian en Suzan Healy (maar dat wist je vast al). Suzan heeft de rest van de familie en wat vrienden van Kate geïnformeerd, daarom is het maar wat frustrerend dat ik haar verklaring niet kan terug vinden. Ook hebben Jon Corner en Jill Renwick tegen de pers gezegd dat de shutters geforceerd/ jemmied waren, ook van hun kan ik geen verklaringen vinden in de PJ files.

Op zich vind ik de gedachtengang dat “they jimmied open the shutters” nog niet zo heel vreemd zo kort na de verdwijning. (Er even vanuitgaande dat Madeleine dus ontvoerd is). Als het echt staged was zou ze toch echt wel weten dat de shutters niet beschadigd waren, maar als ze in diepe stress fanatiek aan het zoeken zijn, dan kan ik me heel goed voorstellen dat ze die aanname gedaan heeft op basis van het feit dat de shutter en raam open stond toen ze ontdekte dat Madeleine weg was. Dat beiden openstonden is ook verklaard door andere getuigen. Ik kan me zo ongeveer voorstellen dat je die aanname in de hectiek doet zonder het te checken.

Er wordt ook gesteld (volgens mij door John Hill, manager van de ocean club) dat de shutters van buitenaf niet te openen waren als ze helemaal dicht zaten, maar dat is niet waar, ze waren wel te openen, maar bleven niet open staan, daarvoor moest het koord aan de binnenkant aangetrokken worden. Dat staaft dus de verklaring van Gerry die vertelde dat hij later die nacht gecontroleerd heeft of je van buitenaf de shutters kon openen en dat het tot zijn verbazing ook ook nog lukte.

Het is natuurlijk niet handig dat ze niet open blijven staan, maar ook weer niet helemaal ondenkbaar dat iemand toch via die kant ingebroken kan hebben als het raam niet op slot was. Eenmaal binnen kan een inbreker het koord aangetrokken hebben voor een gemakkelijker escape, wat niet betekend dat de eventuele inbreker ook daadwerkelijk die route genomen heeft. Ik stel gewoon dat het niet geheel onmogelijk is aan de hand van de beelden die ik zie. Ook zitten er tegenwoordig tralies voor dat raam, wat ik heel begrijpelijk vind, want de shutters zijn niet inbraak proof.

Wat mij nog meer opviel op dit filmpje en andere foto’s is het muurtje om het terrein heen en ook een kleine meter van het raam af. Waar eerder gesteld is dat iemand die door het raam naar buiten zou komen goed zichtbaar zou moeten zijn vanaf een “drukke weg”, hoefde de eventuele persoon buiten het raam alleen te bukken om compleet uit het zicht te zijn. Daarnaast kijkt het raam uit over een parkeerplaats, niet een drukke weg.

Edit, de foto’s van toen en nu.

Afbeelding

Afbeelding

Dubbel Edit:

Ik denk dat de vraag is, geloof je dat de McCanns zo dom waren leugens te vertellen over de shutters aan familie en vrienden, wetende dat deze helemaal niet beschadigd waren, of kan het zijn dat ze een verkeerde aanname gedaan hebben in die eerste momenten na de verdwijning?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:51

Dat is gezichtsbedrog. De straat aan de ander kant van de muur is hoger, dus mensen die daar lopen hebben altijd zicht, over de muur, op het hele pad erachter. Bovendien is het doorgaande pad juist tussen de muur en het gebouw.

Dat raam klikt vast als je het dichtdoet en kan echt niet van buiten open gemaakt zonder gereedschap en er is dus geen vernieling aan te ontdekken.
Die moet ze dan al open gehad hebben, wat ´savonds geen goed idee is wegens muggen invasie.

Het blijft verschrikkelijk onlogish, want zelfs als alles open is, is het razend moeilijk, door het feit dat de helft maar open gaat, om er in- en uit te klimmen, laat staan met een kind én ongezien. Ze hebben dit voor de reconstructie van de 2019 docu geprobeerd en onmogelijk gevonden.
En als hij werkelijk de familie in de gaten hield, wist hij ook wel dat de schuifdeur van het terras op een kier stond. Het apartement is niet te zien vanaf de Tapas bar.
Ze hebben zelf onmiddelijk het verhaal in de wereld gebracht dat het kind ontvoerd was en wel door het raam, nog voordat de politie enige conclusies has getrokken. Dat is toch raar? En áls je dan zo overtuigd bent dat je kind ontvoerd is, waarom besmet je dan het plaats delict zo door al je vrienden in het appartement te laten en overal aan te laten zitten?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:26

Lusitana schreef:
Dat is gezichtsbedrog. De straat aan de ander kant van de muur is hoger, dus mensen die daar lopen hebben altijd zicht, over de muur, op het hele pad erachter. Bovendien is het doorgaande pad juist tussen de muur en het complex.

Kijk nou eens naar de foto’s, vanaf de camera positie zie je al niet de ruimte onder het raam. Als iemand op z’n hurken zit achter het muurtje zie je die echt niet. Ook heb ik tot op heden nergens gelezen dat het desbetreffende pad veelvuldig gebruikt werd. Aan de hand van wat ik zie stel ik alleen dat je daar helemaal niet super zichtbaar hoeft te zijn. Ik beweer nergens dat dit de weg is die de eventuele inbreker genomen heeft. Maar het raam en de shutters stonden open en ik stel dat het niet ondenkbaar is dat de ouders werkelijk aangenomen hebben dat dit de route is geweest die de inbreker genomen had.

Lusitana schreef:
Dat raam klikt vast als je het dichtdoet en kan echt niet van buiten open gemaakt zonder gereedschap en er is dus geen vernieling aan te ontdekken.
Die moet ze dan al open gehad hebben, wat ´savonds geen goed idee is wegens muggen invasie.

Het blijft verschrikkelijk onlogish, want zelfs als alles open is, is het razend moeilijk, door het feit dat de helft maar open gaat, om er in- en uit te klimmen, laat staan met een kind én ongezien. Ze hebben dit voor de reconstructie van de 2019 docu geprobeerd en onmogelijk gevonden.
En als hij werkelijk de familie in de gaten hield, wist hij ook wel dat de schuifdeur van het terras op een kier stond. Het apartement is niet te zien vanaf de Tapas bar.
Ze hebben zelf onmiddelijk het evrhaal in de werled gebracht dat het kind ontvoerd was en wel door het raam, nog voordat de politie enige conclusies has getrokken. Dat is toch raar? En áls je dan zo overtuigd bent dat je kind ontvoerd is, waarom besmet je dan het plaats delict zo door al je vrienden in het appartement te laten en overal aan te laten zitten?

Omdat je niet helder denkt op dat moment, omdat adrenaline door je lijf raast en je alleen kunt hopen dat je het A.U.B. mis hebt en dat ze niet ontvoerd is, dat je hoopt en bid dat er een andere reden is dat het raam open staat, dat je 200 keer bij jezelf te rade gaat of je het echt wel afgesloten hebt achter gelaten en dat je alleen maar wil dat je dochter gevonden wordt.

Ik zou het nog vreemder hebben gevonden als ze heel kalm er rustig hun vrienden de deur hadden gewezen en hadden gezegd dat zij niet binnen mochten komen, want “het is een crime scene”. Welke ouder is op dat moment bezig met het veilig stellen van bewijs? Volgens getuigen verklaringen (ook buiten de vriendengroep om) waren beiden ernstig overstuur, hun overkwam het ergste dat een ouder kan overkomen en jij verwacht dan echt dat ze dan heel rationeel het plaats delict veilig stellen?

Welke conclusie zou jij trekken als jij je kind achter laat in een donkere kamer met gordijnen, raam en shutters dicht en dan later daar binnen komt en het open ziet staan en je kind is weg. Werkelijk, welke conclusie zou jij dan trekken? Vind je het zo ontzettend vreemd dat Kate bijna meteen dacht dat ze ontvoerd was toen ze Maddie niet gelijk in één van de andere ruimtes kon vinden?

Laat mij het handboek zien hoe een ouder in een situatie als dit correct moet reageren, hoe die nuchter en rationeel moet blijven nadenken, want stel dat je het niet doet en alleen bezig bent met het vinden van je kind, dan ben je als ouder sowieso schuldig aan het vervuilen van het plaats delict.

Er vanuit gaande dat de ouders er niets mee te maken hadden, had Kate dan rustig naar Gerry moeten gaan en zeggen; “Schat, onze Maddie is weg, gek genoeg staat het raam en de shutters open, maar daar kan ik natuurlijk geen enkele conclusie aan verbinden. Ik heb al snel overal gekeken, maar kan haar niet in het appartement vinden, zou je even willen helpen zoeken? Oh voordat je binnen komt, wil je even goed de shutter bekijken of er sporen van braak zijn, dat is natuurlijk onze eerste prioriteit, we willen geen onjuistheden verklaren als we straks onze familie bellen.
Oh en vrienden, blijf gerust aan tafel zitten, kom vooral niet in het appartement, voor het geval dat de politie concludeert dat het een ontvoering is (want ik ben blijkbaar niet capabel genoeg om dat zelf te bedenken), dan is ons appartement namelijk een plaats delict en moeten we vooral al het bewijs veilig stellen. Nou, ga je mee schat?”

Sorry voor het sarcasme, ik probeer enigszins objectief te blijven, maar ik heb sterk het idee dat wat die ouders ook gedaan zouden hebben op dat moment, er altijd wel iemand is die vind dat ze anders hadden moeten reageren en doen. Er is objectief imo gewoon geen juist scenario te bedenken wat de ouders wel en niet hadden moeten doen in die eerste momenten na het ontdekken de verdwijning.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 00:18

Kijk eens naar de auto´s en als daar iemand naast gaat staan. Die hoogte waar de auto´s staan is ook alleen de parking. Maar je kijkt echt op die gang.
En nee, het is geen drukte daar, maar mensen lopen wel over dat pad om bij hun appartementen van dat gebouw te komen want de deuren komen daar op uit en zeker rond etenstijd (7-11 uur) is het een komen en gaan van mensen, ook die bv kinderen opgehaald hebben van de avond oppas. Een aantal vrienden zaten in hetzelfde gebouw en gingen dus ook naar hun kinderen kijken, dus die liepen er in elk geval, want die konden niet via hun terrassen.
En als zou je ze in de gaten houden, dan is het nog niet te voorspellen wie op gaat staan om waar heen te gaan. Lijkt mij.
Het zal niet druk zijn geweest, maar in elk geval is het onvoorspelbaar wanneer er iemand langs gaat komen. En nogmaals, als je gewoon de deur uitkomt met een kind op de arm is er geen haan die er naar kraait (behalve die het kind kennen en die zaten daar ook nog eens op een kluitje, dus zelfs dat is lastig). Ga je moeilijk zitten doen met een raam, heb trek je zeker alle aandacht.

En waarom zou iemand door een raam in en uit gaan? Ze hadden een hoekpand en de terrasdeuren waren op een kier, iemand kan gewoon de trap op en af zijn gegaan, of trap op door het huis en aan de straatkant uit de deur.
Ze hebben de politie geen tijd gegeven om tot een conclusie gekomen die hebben ze zelf getrokken en meteen maar internationaal de media in gegooid tot op TV aan toe....
en ja dat is behoorlijk voorbarig, want de bovenbuurvrouw die haar eerder had horen huilen had haar wel in huis kunnen hebben. Ze kon overal zijn.

En het eerste wat een moeder denkt die het kind niet in haar bed ziet en niet in het appartement is dat het naar buiten is gegaan, op zoek naar de moeder. Daarom hebben ze ook dagen lang de omgeving afgezocht. Omdat zoiets logish is en vaker voorkomt dan ontvoering.
Als je dan wél denkt dat het ontvoert is lijkt het mij niet zo lastig om te denken aan politie bellen en alles laten zoals het is en de politie het laten oplossen.

Dat mensen naar je toe komen is niet zo gek, maar dat ze overal aan gaan zitten wel.
Overigens heb ik daar nog het meeste begrip voor, hoor en het ook verdedigd (dat ze allemaal kwamen kijken), want antuurlijk ben je een kip zonder kop, je wilt je vrienden bijstaan, daar niet van, maar het klopt weer niet met het zeker weten dat ze ontvoert is, snap je? Voor mij is er een verschil tussen "ze is weg" en "iemand heeft haar meegenomen".
En wat het aan de familie vertellen betreft, het komt voor alsof ze beide een ingestudeerd riedeltje hebben afgestoken. maar ik was er niet bij, ik heb het ook maar van een link die hier voorbij kwam.

En natuurlijk is er geen vast scenario van hoe mensen zijn, maar er is wel logica en ervaring met andere mensen in zo´n situatie en niet te vergeten met mensen die dergelijke dingen in scene zetten.

Alles is mogelijk, maar er zijn een heleboel dingen die gewoon raar zijn. De te grote verschillen in de verhalen en dan ook weer dingen die op elkaar afgestemd zijn.
Er zijn gewoon dingen die slecht kloppen, en nooit goed verklaard zijn.
Waarom sliep de tweeling door alle commotie heen bv.
Waarom de kinderen alleen laten.
Waarom zeg je als het in ej voordeel is dat je het appartement goed kon zien (gelogen) vanaf de Tapas bar, maar als het om het indringen gaat ineens niet? zelfde appartement!

Laten we eerlijk zijn, Maddie is gewoon dood en het is afschuwelijk, wát er ook gebeurd is, maar dat mensen , inclusief deskundigen, het raar vinden wat de ouders deden en zeiden is niet zo gek.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 00:28

In dit artikel oa een foto met goed overzicht van de situatie, waar de vrienden bij elkaar zaten, in welke gebouwen. Er loopt een pad voorlangs, en een pad achterlangs (waar het raam is en de deuren).
Tussen de weg en dat pad dus de parking. En het is oplopend, dus de weg kijkt ook weer naar beneden naar het gebouw, zeg maar. Maar daar zit nogal wat groen. Weet alleen niet hoe hoog of laag dat toendertijd was.
De McCanns haddne met hun hoekpand dus een trap naar het terras van de andere straatkant, de straat die ze moetsen nemen vanaf de Tapas bar.
https://www.trendswide.com/he-had-no-in ... s-a-loner/

Tevens info over de Duister maar niks nieuws, denk ik zo.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 01:44

Lusitana schreef:
Kijk eens naar de auto´s en als daar iemand naast gaat staan. Die hoogte waar de auto´s staan is ook alleen de parking. Maar je kijkt echt op die gang.
En nee, het is geen drukte daar, maar mensen lopen wel over dat pad om bij hun appartementen van dat gebouw te komen want de deuren komen daar op uit en zeker rond etenstijd (7-11 uur) is het een komen en gaan van mensen, ook die bv kinderen opgehaald hebben van de avond oppas. Een aantal vrienden zaten in hetzelfde gebouw en gingen dus ook naar hun kinderen kijken, dus die liepen er in elk geval, want die konden niet via hun terrassen.
En als zou je ze in de gaten houden, dan is het nog niet te voorspellen wie op gaat staan om waar heen te gaan. Lijkt mij.
Het zal niet druk zijn geweest, maar in elk geval is het onvoorspelbaar wanneer er iemand langs gaat komen. En nogmaals, als je gewoon de deur uitkomt met een kind op de arm is er geen haan die er naar kraait (behalve die het kind kennen en die zaten daar ook nog eens op een kluitje, dus zelfs dat is lastig). Ga je moeilijk zitten doen met een raam, heb trek je zeker alle aandacht.

En waarom zou iemand door een raam in en uit gaan? Ze hadden een hoekpand en de terrasdeuren waren op een kier, iemand kan gewoon de trap op en af zijn gegaan, of trap op door het huis en aan de straatkant uit de deur.

Nogmaals, ik zeg niet dat een inbreker door het raam is gegaan, alleen dat niets onmogelijk is en het feit is dat het raam en de shutters openstonden. Ik kan niet verklaren WAAROM het open stond, alleen dat ik kan begrijpen waarom de ouders daardoor op dat moment gedacht kunnen hebben dat het de route moet zijn geweest die de mogelijke ontvoerder genomen heeft. Waarom zou het raam en de shutters anders open zijn gedaan? Het is niet een onlogische eerste conclusie en het is zeker niet onmogelijk. Een later onderzoek (uit 2011 geloof ik) heeft geconcludeerd dat het bijna onmogelijk is, voor een normaal gekleed persoon, om door het raam te gaan zonder forensisch bewijs achter te laten. Er wel vanuitgaande dat deze geen capuchon en handschoenen droeg. Dat kan maar zo Scotland Yard zijn geweest. In hetzelfde onderzoek stond ook dat meerdere getuigen hebben verklaard dat diegenen die het forensisch materiaal moest verzamelen geen beschermende kleding of handschoenen droegen en daarmee zelf het plaats delict vervuild konden hebben. Zo blijkt ook uit de foto’s. Ik moet echt nog zoeken naar die link, want die staat niet in de PJ files.

Even een voorbeeld:
Afbeelding

Lusitana schreef:
Ze hebben de politie geen tijd gegeven om tot een conclusie gekomen die hebben ze zelf getrokken en meteen maar internationaal de media in gegooid tot op TV aan toe....

Niet waar, pas 4 uur later is er door een vriendin (volgens mij die zelfde Jill als van de “jemmied shutter”, maar het kan ook een ander zijn geweest) contact opgenomen met de media om een “missing person alert” op het nieuws te krijgen. De media is vervolgens als een idioot op het verhaal gedoken, dat kun je Kate en Gerry niet kwalijk nemen. Pas later die dag hebben Kate en Gerry zelf een verklaring afgelegd voor de massaal verzamelde pers.

Lusitana schreef:
en ja dat is behoorlijk voorbarig, want de bovenbuurvrouw die haar eerder had horen huilen had haar wel in huis kunnen hebben. Ze kon overal zijn.

En het eerste wat een moeder denkt die het kind niet in haar bed ziet en niet in het appartement is dat het naar buiten is gegaan, op zoek naar de moeder. Daarom hebben ze ook dagen lang de omgeving afgezocht. Omdat zoiets logish is en vaker voorkomt dan ontvoering.
Als je dan wél denkt dat het ontvoert is lijkt het mij niet zo lastig om te denken aan politie bellen en alles laten zoals het is en de politie het laten oplossen.

Heb je kinderen? Ben je wel eens een kind in de supermarkt of zo kwijtgeraakt? Het ene moment staat het achter je en het volgende moment niet. Wat schiet dan bij 99% van de moeders/verzorgers door het hoofd? Ik heb het laatst met mijn neefje van 2 jaar in de Kruidvat meegemaakt, nou ik kan je garanderen dat één van de gedachten meteen is van “hij is toch niet meegenomen?” De kleine knul was onder een display rek gekropen en het zijn de meest angstige 30-45 seconden van mijn leven geweest, ik als totaal nuchter persoon was in totale paniek, ben eerst naar buiten (zag hem niet op een lege stoep twee kanten op) en vervolgens bijna tot twee keer toe in paniek die winkel door gerend voordat de de medewerkster hem vond. Er gaat mega veel door je hoofd zoals “hoe ga ik dit aan mijn zus uitleggen, wat als hij meegenomen is, wat als hij een ongeluk heeft/krijgt, wat als hij in die auto zat die net weg reed, wat als...”
Ik vind het helemaal geen gekke conclusie dat Kate aan een ontvoering dacht, de deuren zaten dicht en het raam (dat te hoog voor Maddie was) stond open. Welke 3 jarige krijgt zo’n schuifdeur open en sluit die vervolgens ook weer netjes af in de zoektocht naar mamma?
En welk persoon neemt een vreemd kind mee naar binnen het huis in, zonder eerst met het kind opzoek te gaan naar de ouders?

Lusitana schreef:
Dat mensen naar je toe komen is niet zo gek, maar dat ze overal aan gaan zitten wel.
Overigens heb ik daar nog het meeste begrip voor, hoor en het ook verdedigd (dat ze allemaal kwamen kijken), want antuurlijk ben je een kip zonder kop, je wilt je vrienden bijstaan, daar niet van, maar het klopt weer niet met het zeker weten dat ze ontvoert is, snap je? Voor mij is er een verschil tussen "ze is weg" en "iemand heeft haar meegenomen".

En wat het aan de familie vertellen betreft, het komt voor alsof ze beide een ingestudeerd riedeltje hebben afgestoken. maar ik was er niet bij, ik heb het ook maar van een link die hier voorbij kwam.

En natuurlijk is er geen vast scenario van hoe mensen zijn, maar er is wel logica en ervaring met andere mensen in zo´n situatie en niet te vergeten met mensen die dergelijke dingen in scene zetten.

Maar als het in scène gezet was door de McCanns, waarom zouden ze dan tegen hun naaste familie zeggen dat de shutters opengebroken waren, terwijl ze wisten dat het niet zo was? Dat is toch totaal niet logisch dat ze een onjuistheid (waarvan het tegendeel makkelijk te bewijzen was) over de shutter verklaren.

Lusitana schreef:
Alles is mogelijk, maar er zijn een heleboel dingen die gewoon raar zijn. De te grote verschillen in de verhalen en dan ook weer dingen die op elkaar afgestemd zijn.
Er zijn gewoon dingen die slecht kloppen, en nooit goed verklaard zijn.
Waarom sliep de tweeling door alle commotie heen bv.

Kate heeft de PJ gevraagd het haar van de tweeling te testen, omdat zij het zelf ook vreemd vond dat de tweeling door veel van de eerste commotie heen sliep, de PJ heeft dit geweigerd. Ik zal ook nog de link daarover zoeken.

Bij terugkomst in Groot-Brittannië is het haar van de tweeling en het haar van Kate getest, het haar van Kate omdat de media continu beweerde dat ze aan de antidepressiva en andere medicatie zat. De uitslag daarvan was negatief, als in dat er bij Kate en bij de kinderen geen enkel spoor gevonden is van verdovende middelen of andere medicatie.

Een mogelijke verklaring is dat de kinderen tijdens de vakantie geen middagslaapje deden en dus echt heel erg moe en in diepe slaap waren.

Lusitana schreef:
Waarom de kinderen alleen laten.

Ik wil dit niet goed praten, de kinderen alleen laten (zeker zonder het appartement hermetisch af te sluiten) is gewoon niet goed te praten. MAAR...
In de getuigenverklaringen kun je lezen dat buiten hun groep om er oom veel andere Britse stellen waren die dit geregeld deden. Ik zeg niet dat het goedkeur, absoluut niet, maar het was destijds niet ongewoon om dit zo te doen. Mark Warner bood in veel faciliteiten ook een listing service aan waarin dus medewerkers zeer regelmatig bij de deuren van hotelkamers en appartementen zouden luisteren of kinderen huilden, voorwaarde was dat de ouders in het complex aanwezig zouden zijn. Rachel verklaart ook dat zij van deze service het voorgaande jaar in Griekenland gebruik van gemaakt hebben. Mark Warner heeft pas na het Madeleine drama de service wereldwijd aangepast naar een listing service met een soort van babyfoon/intercom.

In Portugal was deze listening service (aan de deur) er sowieso niet en met goede reden, want het was geen echt complex, zoals een afgesloten resort, maar de Ocean Club is meer een aantal complexen bij elkaar. De afstand was te groot om deze dienst aan te bieden.

Dat die ouders hun eigen listing service hebben bedacht is totaal niet slim geweest, maar helaas was het niet ongewoon om kinderen alleen in het appartement achter te laten. Als je de getuigenverklaringen leest van ouders met kinderen in dezelfde kidsclub als Maddie, dan lees je regelmatig dat de kinderen alleen werden gelaten ‘s avonds.

Achteraf is het helemaal makkelijk om te zeggen “hoe kun je nou zo stom zijn geweest” en daar ben ik het niet mee oneens, zeker gezien het feit dat dit kans bij uitstek was voor een ontvoering.

Lusitana schreef:
Waarom zeg je als het in ej voordeel is dat je het appartement goed kon zien (gelogen) vanaf de Tapas bar, maar als het om het indringen gaat ineens niet? zelfde appartement!

Mee eens dat zij in de verte (50 m hemelsbreed) het appartement konden zien, maar ze waren totaal niet alert op het appartement en ze hadden zeker geen goed zicht op de patiodeuren en sowieso geen zicht op de zijkant (kamer van Maddie). Ik snap dat ze hun keuze om de kinderen alleen te laten willen verdedigen, maar achteraf gezien is dit gewoonweg super stom van ze geweest. Ik denk dat ze hiervoor de hoogste straf hebben moeten betalen, wat er ook in werkelijkheid gebeurt is die avond.

Lusitana schreef:
Laten we eerlijk zijn, Maddie is gewoon dood en het is afschuwelijk, wát er ook gebeurd is, maar dat mensen , inclusief deskundigen, het raar vinden wat de ouders deden en zeiden is niet zo gek.

Ik denk ook dat Maddie dood is, maar ik snap de hoop van de ouders dat ze nog leeft, want het andere is te pijnlijk. Er zijn trouwens ook genoeg deskundigen die hun wel geloven, maar ik heb sterk de indruk dat die overstemd worden door de complottheoristen, die maar wat graag elke deskundige die tegen de McCanns verklaren een podium geven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 08:39

Daphara schreef:
Nogmaals, ik zeg niet dat een inbreker door het raam is gegaan, alleen dat niets onmogelijk is en het feit is dat het raam en de shutters openstonden. Ik kan niet verklaren WAAROM het open stond, alleen dat ik kan begrijpen waarom de ouders daardoor op dat moment gedacht kunnen hebben dat het de route moet zijn geweest die de mogelijke ontvoerder genomen heeft. Waarom zou het raam en de shutters anders open zijn gedaan? Het is niet een onlogische eerste conclusie en het is zeker niet onmogelijk. Een later onderzoek (uit 2011 geloof ik) heeft geconcludeerd dat het bijna onmogelijk is, voor een normaal gekleed persoon, om door het raam te gaan zonder forensisch bewijs achter te laten. Er wel vanuitgaande dat deze geen capuchon en handschoenen droeg. Dat kan maar zo Scotland Yard zijn geweest. In hetzelfde onderzoek stond ook dat meerdere getuigen hebben verklaard dat diegenen die het forensisch materiaal moest verzamelen geen beschermende kleding of handschoenen droegen en daarmee zelf het plaats delict vervuild konden hebben. Zo blijkt ook uit de foto’s. Ik moet echt nog zoeken naar die link, want die staat niet in de PJ files.

Even een voorbeeld:
[ [url=m/vG758K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat wil je daar nou mee zeggen Daphara?. Als forensisch onderzoekers het PD vervuild zouden hebben zou er toch juist wel forensisch bewijs zijn? Maar dat was er nu juist niet. Ik denk dat er ook gedoeld wordt op verstoringen bijvoorbeeld van mos o.i.d. op de vensterbank aan de buitenkant, sporen van schoenen op de raamomlijsting en buiten op de grond, of op het bed van Madeleine, dat er op zou kunnen wijzen dat er iemand door het raam is geklommen.
Ik begrijp trouwens ook niet hoe je erbij komt dat het bed van Madeleine niet tegen de wand aan stond geschoven.
De foto's van het appartement van de situatie in de kamer van de kinderen laten namelijk duidelijk zien dat dat wel het geval was. Het is onmogelijk om met een kind in je armen door dat raam te klimmen zonder sporen achter te laten.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/P9/09_V ... e_2316.jpg

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:03

Over het raam. De enige vingerafdrukken die op het raam gevonden zijn waren van Kate. Geen enkele andere vingerafdrukken of sporen van handschoengebruik. Alleen van Kate.