Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PattyOosten schreef:Joost, ik ageer alleen tegen vrouwen die niet WILLEN werken, zoals de TS vraagt. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik het prima vind als iemand niet werkt, maar dat ze dan niet later van de staat iets moeten verwachten. Ik heb geen zin om belasting te betalen voor mensen die niet willen, niet kunnen is een ander verhaal. En aangezien geen een vrouw kan garanderen dat hubbie eeuwig trouw blijft, lijkt het mij slimmer om voor je zelf te (kunnen) zorgen. Ik voel er gewoon heel weinig voor om de uitkering van een vrouw te betalen, waarvan de kinderen al lang en breed op school zitten (en misschien al het huis uit zijn)en wier man dan opstapt of overlijdt. Waarom moet ik dat betalen en kan ze niet gewoon voor zichzelf zorgen? Een uitkering is voor mensen die echt niet (meer) kunnen werken. En dan heb ik het toch echt over mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking, die mensen zouden een eerlijke uitkering moeten ontvangen.
MamboBeach schreef:Patty, als een moeder alleenstaand is en thuis magblijven tot 5 jaar heeft ze dat recht en is ze niet verplicht te werken... Waarom maak jij je dan druk? Ik ken ook wel mensen die een beetje ziek, zwak en misselijk zijn en niet willen werken en hun handje op willen houden... Dus? Daar maken ook mensen misbruik van. Ik kom trouwens uit een familie waar het heel gewoon is als je werkt maar als je kleine kindjes hebt het heel normaal is dat je zelf thuis bent en daar zelf voor zorgt als dat mogelijk is. Maar nogmaals, ik kan iemand anders niet veroordelen als hij of zij wat anders doet.
MamboBeach schreef:Een moederhart is anders dan een vaderhart. Daar bedoel ik niets negatiefs mee maar ik denk dat over het algemeen de moeder dan vaak thuis is en niet de vader. De moeder draagt het kind bij zich met de zwangerschap, baart het enz... Het is ook niet voor niets dat een kind onder de 12 jaar bij de moeder woont na een scheiding. Uitzonderingen op de regel daar gelaten natuurlijk.
Betteke schreef:Mijn man is overleden en nee ik krijg geen uitkering en nee ik WIL ook niet werken. De afgelopen 21 jaar heb ik niet gewerkt en dat bevalt mij prima. Mijn man heeft zo ontzettend veel belasting betaald in zijn werkzame leven dat ik me straks op mijn 65/67ste totaal niet schuldig voel over de AOW die ik dan krijg.
Van al die belasting die we door de jaren hebben betaald zullen ongetwijfeld onterechte uitkeringen betaald zijn, als het overgrote deel maar bij de juiste mensen komt ben ik al tevreden.
Ik ben het met Joost eens dat er een ontzettende ik-mentaliteit heerst in het algemeen en een zeer egocentrische in dit topic. Het zal mij worst wezen of moeders al dan niet thuisblijven voor hun kinderen, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt en, het belangrijkste, waar de kinderen zich goed bij voelen.
PattyOosten schreef:MamboBeach schreef:Patty, als een moeder alleenstaand is en thuis magblijven tot 5 jaar heeft ze dat recht en is ze niet verplicht te werken... Waarom maak jij je dan druk? Ik ken ook wel mensen die een beetje ziek, zwak en misselijk zijn en niet willen werken en hun handje op willen houden... Dus? Daar maken ook mensen misbruik van. Ik kom trouwens uit een familie waar het heel gewoon is als je werkt maar als je kleine kindjes hebt het heel normaal is dat je zelf thuis bent en daar zelf voor zorgt als dat mogelijk is. Maar nogmaals, ik kan iemand anders niet veroordelen als hij of zij wat anders doet.
Je bent misschien niet verplicht, maar wie betaalt je dan? De staat toch? Dat ben ik onder andere, en ik wil niet betalen voor mensen die niet WILLEN werken. Tot vier kan ik inkomen tot op zekere hoogte. Als je zelf geen topbaan hebt, werk je dan idd bijna voor de opvang, dat is zonde, maar zodra de kleine naar school gaat, kan iedere moeder aan de slag.
PattyOosten schreef:Twiggy, een uitkering is inderdaad ook onderhevig aan inkomstenbelasting. Maar je KRIJGT het. Als jij in de postcodeloterij tienduizend euro wint, moet je ook 2.500 kansspelbelasting betalen. Je krijgt dan 7.500, heb jij dan de staatskas gespekt? Idem met een uitkering, die krijg je oa van mijn geld, dat er IB en premies op worden ingehouden zal wel, het bruto bedrag verdien je niet, dat doet een ander voor je.
Ik maak me geen zorgen hoor over vrouwen die lekker thuis willen zijn, als ze maar niet verwachten dat ik voor hun uitkering moet betalen. En voor een koter zorgen heb ik zelf ook gedaan, naast werk en studie, en af en toe wapperde ik ook nog de stofzuiger in de rondte. Op zich is werk en kinders best te combineren, maar je moet het inderdaad wel WILLEN.
BraveSpots schreef:MamboBeach schreef:Een moederhart is anders dan een vaderhart. Daar bedoel ik niets negatiefs mee maar ik denk dat over het algemeen de moeder dan vaak thuis is en niet de vader. De moeder draagt het kind bij zich met de zwangerschap, baart het enz... Het is ook niet voor niets dat een kind onder de 12 jaar bij de moeder woont na een scheiding. Uitzonderingen op de regel daar gelaten natuurlijk.
Merk je dat verschil echt zo hard op vind jij (ook in het dagelijkse leven zeg maar)?
Het leek mij net leuk als mijn vriend later een deel van het 'verzorgende' zou opnemen en van daaruit ook een band vormen met het kind.
Als dat praktisch haalbaar zou zijn uiteraard.
Twiggy2008 schreef:Ik zal je vertellen, ik kreeg mijn kortdurende WW destijds, omdat ik er recht op had, aangezien ik een behoorlijk arbeidsverleden had. Dus hoezo JIJ betaalt het? Ik heb er zelf jarenlang voor gewerkt! En dat gold ook voor mijn gedeeltelijke WAO, die kreeg ik omdat ik een enorm arbeidsverleden had en er recht op had. Jij bent alleen maar met je eigen portemonnee bezig, maar je vergeet even dat er een hoop regeltjes zijn, voordat je uberhaupt zoiets ontvangt! Dus nee, ik heb me daar nooit schuldig over gevoeld, laat staan als jij gaat miepen over jouw geld. Het gaat niet alleen om jouw geld, net zo goed over het mijne.
En verder heb ik me nooit kwaad gemaakt, dat toen ik veel werkte ik geld afstond waar ik de zwakkeren in de maatschappij mee hielp (zieke mensen bijvoorbeeld). Ik ben blij dat er in ons land nog een sociaal stelsel is, ook al breekt die hard af momenteel. Het is voor mij geen ikke ikke ikke, zo zit ik niet in elkaar.
PetraVANL schreef:Ik werk niet, manlief wel en heb 7 kinderen, een hond een kat 3 papegaaien en 2 paarden.. Zou echt me god niet weten waar ik hemelsnaam tijd voor een baan en/of kinderen vandaan moet halen:D
Nee hoor, ik vind het prima zo, ik voorzie hem in zijn behoeften en hij mij van het financiele plaatje..
Moet er wel bij zeggen dat ik van mijn 10de tot 21ste heb gewerkt.