Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:50

Nicolletje schreef:
Citaat:
zouden in 2012 beginnen en in 2016 beëindigd zijn

Zei Nostradamus dat ook niet? Een vriend van mij, homo, die wilde het liefst naar Nieuw Zeeland emigreren vanwege zijn voorspellingen en dan met name de eventuele homohaat.

Ja, die had het over een Oosterse prins (Bin Laden?) die Europa in een lange oorlog zou storten.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:53

Iris_safarii schreef:
Grappig dat je de crisis aanhaalt.
"Dit is geen crisis, dit is kapitalisme"
Dit lijkt me overduidelijk en ook zeer makkelijk te voorspellen, ook al eerder gedaan door de zogenaamd niet gerespecteerde bronnen als AFA, Kafka etc.
Enkel wanneer het in jullie straat valt waardeer je de informatie, dat is ook meteen de reden waarom deze bronnen zo vaak worden aangehaald.
Die voorspelling over het verdrijven van de Islam is ook weer te makkelijk, natuurlijk kun je die voorspelling maken als het land gevuld is met personen zoals janesmith.

Over de gespleten persoonlijkheid van Femke Halsema. Hierin geef ik jullie gelijk maar zeg daarbij meteen dat mevrouw Halsema vooral probeert om de zwakkeren in de samenleving te ondersteunen, om wat voor redenen ze daar belanden is voor haar deels irrelevant. Iedereen keert ze de rug toe, iemand zal ze moeten helpen.

Dat Instituut weet helemaal niet van het bestaan van JaneSmith, dus op basis daarvan hebben ze hun voorspelling niet gedaan. Buiten dat hebben ze het over heel Europa, en niet alleen Nederland.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:58

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:00

janesmith schreef:
Iris_safarii schreef:
Grappig dat je de crisis aanhaalt.
"Dit is geen crisis, dit is kapitalisme"
Dit lijkt me overduidelijk en ook zeer makkelijk te voorspellen, ook al eerder gedaan door de zogenaamd niet gerespecteerde bronnen als AFA, Kafka etc.
Enkel wanneer het in jullie straat valt waardeer je de informatie, dat is ook meteen de reden waarom deze bronnen zo vaak worden aangehaald.
Die voorspelling over het verdrijven van de Islam is ook weer te makkelijk, natuurlijk kun je die voorspelling maken als het land gevuld is met personen zoals janesmith.

Over de gespleten persoonlijkheid van Femke Halsema. Hierin geef ik jullie gelijk maar zeg daarbij meteen dat mevrouw Halsema vooral probeert om de zwakkeren in de samenleving te ondersteunen, om wat voor redenen ze daar belanden is voor haar deels irrelevant. Iedereen keert ze de rug toe, iemand zal ze moeten helpen.

Dat Instituut weet helemaal niet van het bestaan van JaneSmith, dus op basis daarvan hebben ze hun voorspelling niet gedaan. Buiten dat hebben ze het over heel Europa, en niet alleen Nederland.
Ik heb het niet over janesmith als persoon op zich, die eer geef ik je niet. Ik zeg ook heel duidelijk personen zoals.. Misschien als je de volgende keer mijn bericht daadwerkelijk zou lezen in plaats van deze simpele aanvallen zou je zien dat ik je enkel wijs op de steeds asocialere samenleving die inderdaad niet alleen in Nederland ontstaat. Rijk en arm, verschillende culturen, al deze afstanden worden groter door het stijgende egoïsme en de dalende solidariteit.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:03

Iris_safarii schreef:
kanniet schreef:
Daarmee impliceer je dat oa moslims de zwakkeren in de samenleving zijn. Nogal denigrerend, vind je niet?
Ik impliceer helemaal niks. Ik zeg dit kei hard als je dat liever hoort. Ze zijn de zwakkere in de sameleving maar hebben zichzelf niet in die positie geplaatst. Mede mogelijk gemaakt door zakenmannen en andere kapitalistische uitbuiters. Geld verdienen over iemand anders rug is natuurlijk veel prettiger dan zelf de handen uit de mouwen te steken.

Daar moet je de PVDA mee bedoelen, want het was het beleid van wijlen Joop De Uyl die deze mensen destijds binnen gehaald heeft.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:07

Ook moslims beschikken (meestal) over gezonde lijven en gezonde ledematen, zijn niet te dom om onze taal te leren en opleidingen te volgen. Niets en niemand houdt ze tegen om de handen uit de mouwen te steken en hun hersenen te gebruiken. Waar zie jij de zwakte dan Iris-safari? Misschien In het feit dat velen dat niet van plan zijn omdat het gemakkelijker is om geld te ontvangen zonder ervoor te werken?

Blackflag

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:11

@ Janesmith: Je wil zo graag eigen land en cultuur beschermen, je vindt het zo fijn om terug te grijpen in het verleden van linkse politici om ze zogenaamd te ontkrachten, nu grijp ik terug in een verleden waar heel Nederland verantwoordelijkheid voor draagt en wil je het afschuiven op een partij of zelfs een persoon. Te gek voor woorden.

@ Kanniet: Dezelfde prestaties geven niet dezelfde resultaten als er dubbel maatstaven gehanteerd worden. Misschien moet je eens solliciteren onder de naam Fatima, wellicht begrijp je dan wat ik bedoel. Of doe wat schmink op en stel je bloot aan alle gore blikken, scheldwoorden, mishandelingen en andere denigrerende dingen waar deze mensen iedere dag mee te maken hebben in dit aso-land.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:18

Iris_safarii schreef:
Dezelfde prestaties geven niet dezelfde resultaten als er dubbel maatstaven gehanteerd worden. Misschien moet je eens solliciteren onder de naam Fatima, wellicht begrijp je dan wat ik bedoel. Of doe wat schmink op en stel je bloot aan alle gore blikken, scheldwoorden, mishandelingen en andere denigrerende dingen waar deze mensen iedere dag mee te maken hebben in dit aso-land.

Solliciteer maar eens onder de naam Rodriguez, Cheveaux of Bartolinni en je zult die problemen niet tegen komen. Daarmee wordt direct duidelijk dat het niet ligt aan een vooroordeel maar aan een daadwerkelijk probleem dat een bepaalde groep voor zichzelf geschapen heeft. De schuld ligt bij die groep en nergens anders.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 20-07-10 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:20

je neemt me de woorden uit de mond Janesmith.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:33

Iris_safarii schreef:
Nicolletje schreef:
Leg jezelf eens uit? Ik snap het niet wat je bedoelt :o

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitalisme

Wij zijn misschien wel rijk, maar we zijn altijd nog een sociaal-democratisch land en geen uitsluitend kapitalistisch land.

Ik begrijp niet goed wat rijke lui er de schuld aan zijn dat de moslims arm zijn.. gehouden. (?)

Oh wacht :)* de rijken zijn natuurlijk aan het werk voor de koesthoudpremie, mochten ze het idee hebben gehad dat ze wel wilden werken dan zeiden de rijken: nee nee hier heb je een uitkering!

Dat?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:36

Iris_safarii schreef:
@ Janesmith: Je wil zo graag eigen land en cultuur beschermen,

Mensen die zich voor hun afkomst schamen zijn ook niet echt een reclame voor

Iris_safarii schreef:
een verleden waar heel Nederland verantwoordelijkheid voor draagt

Want dan kan je nog steeds niet vertellen waar die mensen in terecht zijn gekomen. Geen wonder dat ze zoekende zijn.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:37

Ik zal een klein voorbeeld geven van hoe het is en niet zou moeten zijn:
In een klas met kinderen van een jaar of 8 krijgt Jan straf en hij moet regels schrijven. Jan schrijft ze, weliswaar met wat morren, maar toch. Hij leert zijn lesje.
Achmed moet voor hetzelfde vergrijp dezelfde regels schrijven. Hij beschuldigd de lerares onmiddelijk van het hebben van vooroordelen, maakt zijn regels niet, schakelt zijn vader in en die het schoolbestuur in.....
Dit overkomt juf vaker dan een keer, werkelijk waar! Echt gebeurd, niet verzonnen.

De volgende keer zal juf niet meer blij zijn met een Achmed in de klas. Is Juf dit schuld of Achmed en zijn omgeving????

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:45

Dat is de schuld van deze Achmed, en niet van alle andere Achmeds, Mustafas of Mohammeds. Heel simpel. Met die redenering sta je voordat je het weet in de jaren 60 in de zuidelijke Verenigde Staten. Vul voor het woord Achmed het woord "Nigger" in, en je hebt de hoofdprijs.

Ik ben er wel voor als iemand onterecht om zijn burgerrechten staat, hij daarvoor ook gestraft kan worden, juist om zijn lotgenoten te beschermen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:53

Datzelfde verhaal is bekend van controleurs van het GVB. Als ze iemand betrappen op zwart rijden, moet er bijna altijd politie aan te pas komen omdat er vaak geweldadigheid aan te pas komt en dat er geroepen wordt dat het racisten zijn die hem alleen een boete geven vanwege zijn afkomst. Op youtube zijn hier diverse filmpjes van te zien. Ook eentje met een interview van een groepje controleurs. Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar wel vaak. Dat is dus hoe een groot publiek steeds meer geneigd is om PVV te stemmen. Ik zei al eens eerder dat die straatterroristjes in principe de grootste reclamemakers voor Wilders en de PVV zijn. Zij zorgen voor meer stemmers dan alle woorden van Wilders bij elkaar. En dan krijg je weer de verwijten aan de PVV stemmers dat het racisten zijn en Nazi's. Terwijl de waarheid is dat ze een vooruitziende blik hebben en zien dat dit het begin van een tijdperk is. Een tijdperk dat nu nog vermeden kan worden. Maar dan is er wel maar één partij die je daarvoor stemmen moet. De rest steekt namelijk de kop in het zand of kijkt de andere kant op. De PVDA, GL en D66 willen bijvoorbeeld nog meer immigranten toelaten, in plaats van verminderen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:57

joostvangestel schreef:
en niet van alle andere Achmeds, Mustafas of Mohammeds.

Nee maar die staan er eerder bij te juichen dan dat ze het bekritiseren.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:59

joostvangestel schreef:
Dat is de schuld van deze Achmed, en niet van alle andere Achmeds, Mustafas of Mohammeds. Heel simpel. Met die redenering sta je voordat je het weet in de jaren 60 in de zuidelijke Verenigde Staten. Vul voor het woord Achmed het woord "Nigger" in, en je hebt de hoofdprijs.

Ik ben er wel voor als iemand onterecht om zijn burgerrechten staat, hij daarvoor ook gestraft kan worden, juist om zijn lotgenoten te beschermen.

Ik ben het helemaal met je eens, het is de schuld van de Achmeds die dit daadwerkelijk deden. Maar hoe kun je als werknemer vooraf zien dat je met de meewerkende Achmed te doen hebt? Om je zaak en inkomsten te beschermen neem je geen Achmed meer aan. Veel safer. En zeg nou eerlijk, als ondernemer wil je toch je zaak niet aan meer risico's blootstellen dan nodig? Jammer voor de goedwillende Achmed, maar de andere Achmeds hebben het wel voor hem verknoeid.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:06

Het probleem is dat ze het intern ook niet (kunnen) oplossen. De mensen die wel hard willen werken, lijden onder de criminelen.
Ook op een andere manier dan je nu zou denken.

Ik zou best een goeie Achmed in dienst willen hebben maar als hij de deur uit loopt en de sleutel van de zaak aan zijn criminele broer geeft omdat hij anders een familieverrader is en teveel geintegreerd (ze zullen nooit iemand verraden) dan kijk ik wel uit om er bij voorbaat 1 in dienst te nemen.

De mensen die hier echt los van willen komen, zijn vaak genoodzaakt om naar een andere plaats te verhuizen, een stukje verder bij de familie vandaan.

Zoals ik al eerder zei, zolang integratie een vies woord is los je deze problemen ook niet op met straffen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:09

Straffen is al niet meer afdoende. Die tijd is geweest. Nu help alleen nog om de rotte appels terug te sturen naar die plaatsen waarvan ze nog een tweede paspoort hebben. Zodra je de rotte appels verwijderd hebt kun je weer spreken over gezond fruit. Van rotte appels word je ziek.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:17

joostvangestel schreef:

Ja maar dat doen we niet.
Ik zal de verhalen over vermeende discriminatie en daardoor het recht denken te hebben iemand met een trekhaak op zijn hoofd te slaan (en vervolgens een lage straf krijgen omdat ie meende gediscrimineerd te worden terwijl iemand zei "hee hardrijder er lopen hier kinderen hoor" ) hier maar niet neerzetten.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:19

kanniet schreef:
Ik zal een klein voorbeeld geven van hoe het is en niet zou moeten zijn:
In een klas met kinderen van een jaar of 8 krijgt Jan straf en hij moet regels schrijven. Jan schrijft ze, weliswaar met wat morren, maar toch. Hij leert zijn lesje.
Achmed moet voor hetzelfde vergrijp dezelfde regels schrijven. Hij beschuldigd de lerares onmiddelijk van het hebben van vooroordelen, maakt zijn regels niet, schakelt zijn vader in en die het schoolbestuur in.....
Dit overkomt juf vaker dan een keer, werkelijk waar! Echt gebeurd, niet verzonnen.

De volgende keer zal juf niet meer blij zijn met een Achmed in de klas. Is Juf dit schuld of Achmed en zijn omgeving????

Mijn oprechte excuses. Ik was fout. Lees svp ipv Achmed Smurf (of wat je maar wil). Het principe van het verhaal blijft staan, daar sta ik helemaal achter.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:27

Jammer alleen dat degene die ons ? beschuldigt, zelf aan is komen dragen met dat een bepaalde groep, tot de zwakkeren in de samenleving hoort.
Als je dat blijft vinden hou je ze daar! In plaats van ze te helpen.

We zijn echt zo bang om iemand te discrimineren dat we het ook nieteens meer durven benoemen.
Met als gevolg verhalen als bovenstaande. Waarbij we het telkens toestaan dat we beschuldigd worden van discriminatie.
Wie zijn hier nou de dupe van uiteindelijk?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:39

janesmith schreef:
Straffen is al niet meer afdoende. Die tijd is geweest. Nu help alleen nog om de rotte appels terug te sturen naar die plaatsen waarvan ze nog een tweede paspoort hebben. Zodra je de rotte appels verwijderd hebt kun je weer spreken over gezond fruit. Van rotte appels word je ziek.

Hmm,

Stel dat Nederland nu eens wat beter was geweest voor de mensen die hier vandaan kwamen (net als Canada, Marokko, Turkije en nog wel wat meer). En als dan iedereen zo redeneerde, dan kregen we alle Nederlandse gajes uit de wereld weer fijn hier terug. Denk dat het daarbij over een kleine 30-40 miljoen nazaten gaat. Wordt wel héél erg druk hier.

Overigens, zie ik straffen als de enige oplossing. Maar wel consequent en zonder aanziens des persoon, maar ten aanzien van de daden van dat persoon. Iemand die de zaak verziekt, moet de consequenties van zijn daden nemen. Terug naar eigen land om daar weer ongestraft verder te leven vind ik geen oplossing.

@ kanniet: wat die juf betreft: dat is een heel menselijke houding die ze erop na houdt. Maar in dit geval is het wel de foute houding. Ik mag hopen dat leerkrachten daar wel een beetje op getraind worden. Qua werkgevers geef je aan dat we in een spiraal van discriminatie en contradiscriminatie beland zijn. Allemaal heel begrijpelijk, maar ook weer verre van wenselijk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:50

joostvangestel schreef:
Stel dat Nederland nu eens wat beter was geweest voor de mensen die hier vandaan kwamen (net als Canada, Marokko, Turkije en nog wel wat meer). En als dan iedereen zo redeneerde, dan kregen we alle Nederlandse gajes uit de wereld weer fijn hier terug. Denk dat het daarbij over een kleine 30-40 miljoen nazaten gaat. Wordt wel héél erg druk hier.

Ik denk serieus dat alleen de dreiging van terug gestuurd kunnen worden, alleen al helpt.
Niet meteen hoppa, maar eerst een waarschuwing.
Waarom? Terugsturen, dan kan je die mensen net zo goed in hun nakie op Djemaa en Fnaa zetten. Wat een vernedering. En ze zijn daar helemaal niks.
Hier in Nederland zijn ze tenminste nog wat. Een straatcrimineeltje maar dat maakt niet uit, er heerst daar ook zo'n eigen vorm van cultuur dan het net is alsof je echt dé man bent.
En met straffen alleen houden we ze daar.

Als ze voor de keuze zouden worden gesteld: wat ben je? Marokkaanse straatcrimineel of Marokkaanse Nederlander, je moet kiezen!
Wat ze dan ook kiezen, ze staan in elk geval achter hun keus. Nu helemaal niet, om Nederlander te zijn, dat zie je wel aan het gedrag.

En het zou fijn zijn als deze mensen niet óf in een Nederlandse mallemolen van Nederlandse rechters agenten, gevangenisbewaarders en hulpverleners die allemaal een Nederlandse bril op hebben, zouden komen (afkeer alleen maar groter) en als ze vervolgens weer vrij komen donderen we ze weer de straat op.

Het zou ook fijner zijn als ze dan op weg naar de moskee niet een radicale imam tegenkomen die ze alleen maar vertelt wat ze al weten. dat Nederlanders een stel .... zijn.
Nee het zou dan een stuk beter zijn als er mensen zijn die zo iemand kunnen begeleiden met het goed- zijn voor mensen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:56

joostvangestel schreef:
Hmm,

KNIP

@ kanniet: wat die juf betreft: dat is een heel menselijke houding die ze erop na houdt. Maar in dit geval is het wel de foute houding. Ik mag hopen dat leerkrachten daar wel een beetje op getraind worden. Qua werkgevers geef je aan dat we in een spiraal van discriminatie en contradiscriminatie beland zijn. Allemaal heel begrijpelijk, maar ook weer verre van wenselijk.

Juf kan getraind zijn wat ze wil, in dit geval wordt ze gedwongen om de smurfen niet of minder te straffen dan de Jannen. Het schoolbestuur wil niet discriminerend overkomen, of er nou eccht sprake is van discriminatie of niet. Juf kan zich niet zodanig gedragen dat ze alles gelijk behandeld, Jan wordt hier gediscrimineerd omdat hij zwaarder gestraft moet worden om de smurfen tevreden te houden. Het wordt haar echt onmogelijk gemaakt. En dan?
De werkgever heeft ook nog maatschappelijke verantwoording naar alle andere werknemers. Als hij weet dat de smurfen procentueel vaker disfunctioneren kan hij ook niet anders dan ze minder in dienst nemen.
Weer ben ik het met je eens dat dit absoluut niet wenselijk is, maar helaas wel werkelijkheid. En dan vind ik niet dat de schuld bij Juf of werkgever ligt.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:15

Dan heb ik een vraag naar de leerkrachten in het land.
Vergt het werkelijk zoveel meer energie om een allochtoon op het goede pad te helpen/houden in verhouding tot een autochtoon?
En zo ja, waar gaat dan de meeste energie inzitten?
Opleiding, uitleg, zijn ze mondiger, kennen ze hun rechten meer, etc.?