wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:57

Krips schreef:
_San87_ schreef:

De ideale samenleving is waar mensen met wederzijds respect met elkaar omgaan <3

Ik kan niet precies vertellen wanneer het fout is gegaan, dan moet ik de geschiedenisboeken erop naslaan en die heb ik niet bij de hand.

En voor de duidelijkheid: Ik heb nergens gezegd dat ik het met Wilders eens ben. En het is ook niet mijn bedoeling respectloos over te komen, ik heb een bepaalde manier van uitdrukken.

Volgens mij is dat fout gegaan met Wilders. Een verzuilde samenleving is namelijk geen samenleving van wederzijds respect. Na de verzuiling groeide de samenleving meer naar elkaar toe. Nu raakt de samenleving juist weer verdeeld.

De samenleving was voor Wilders al verdeeld. Wilders heeft het duidelijker benoemd :) Ik ben het met je eens dat hij dingen allicht verergerd heeft, maar hij is niet de oorzaak.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:59

Bij de psycholoog moet je ook eerst vertellen wat je dwars zit, daarna kun je pas beginnen met genezen :D

Gotta love metaphores :Y)

Dankzij Wilders weten we nu wat Nederland dwars zit :D

Rennie89

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:03

Hihi :P

Ach ik probeer maar zo te denken, ik weet wel beter, lang leven de multiculturele samenleving. Je hebt overal positieve en negatieve kanten aan, maar het positieve overheerst altijd. Alleen heb je mensen die alleen naar het negatieve kijken en zo blind zjin dat ze niks positiefs meer kunnen zien :+ (toch redelijk ontopic :') ? )

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:03

kan overigens wel iets opmerken over wanneer het 'verkeerd' ging..
dat heeft denk ik oa te maken met toen het integratiebeleid veranderde in een achterstandsbeleid, terwijl van oorsprong gevestigde nederlanders dat toen (jaren '80) dat zelf ook zo hard nodig hadden. en inde jaren '90 werd die toon alleen maar harder (denk aan Janmaat)... ik denk wel dat de mensen die daar nu nog aan denken echt achterblijven met hun denkwijze (blijven hangen in het toen), en niet vooruit de toekomst in denken. maar heeft wel weerslag op hun kinderen etc etc.

als ik kijk naar mijn situatie, ik kom uit een dorp waar je een buitenlander alleen op televisie zag :+ mijn vader kende er dan ook werkelijk geen 1, maar had altijd zn mening klaar (tot mijn grote ergernis!). en toen ging ik in amsterdam zuidoost wonen :+ uhuh, je snapt em, ik was het lampje in de bijlmer bij wijze van spreken. nou, hij is volledig bijgedraaid. ziet dat ze niet allemaal zo zijn zoals in de media veelal geschetst worden etc. dat vind ik wel weer mooi. dat de huidige generatie dingen kan veranderen zolang ze maar een eigen mening weten te vormen. denk dat het daar bij veel verschillende bevolkingsgroepen aan schort overigens.
(volgens mij heb ik teveel verschillende dingen in deze post geprobeerd te proppen :') )

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:05

Geert Wilders heeft net laten weten dat de AOW leeftijd geen breekpunt is als hij toch in het kabinet kan komen. Hij, diegene die riep dat 65 absoluut 65 moet blijven, laat het ineens varen, omdat ie graag in het kabinet wil. Hoe betrouwbaar is iemand die zijn standpunten zo makkelijk laat varen? Wat zijn zijn standpunten nu nog waard?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:06

Rinske schreef:
Geert Wilders heeft net laten weten dat de AOW leeftijd geen breekpunt is als hij toch in het kabinet kan komen. Hij, diegene die riep dat 65 absoluut 65 moet blijven, laat het ineens varen, omdat ie graag in het kabinet wil. Hoe betrouwbaar is iemand die zijn standpunten zo makkelijk laat varen? Wat zijn zijn standpunten nu nog waard?

ik vind het ook echt heel raar...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:07

Ariebombarie schreef:
kan overigens wel iets opmerken over wanneer het 'verkeerd' ging..
dat heeft denk ik oa te maken met toen het integratiebeleid veranderde in een achterstandsbeleid, terwijl van oorsprong gevestigde nederlanders dat toen (jaren '80) dat zelf ook zo hard nodig hadden. en inde jaren '90 werd die toon alleen maar harder (denk aan Janmaat)... ik denk wel dat de mensen die daar nu nog aan denken echt achterblijven met hun denkwijze (blijven hangen in het toen), en niet vooruit de toekomst in denken. maar heeft wel weerslag op hun kinderen etc etc.

als ik kijk naar mijn situatie, ik kom uit een dorp waar je een buitenlander alleen op televisie zag :+ mijn vader kende er dan ook werkelijk geen 1, maar had altijd zn mening klaar (tot mijn grote ergernis!). en toen ging ik in amsterdam zuidoost wonen :+ uhuh, je snapt em, ik was het lampje in de bijlmer bij wijze van spreken. nou, hij is volledig bijgedraaid. ziet dat ze niet allemaal zo zijn zoals in de media veelal geschetst worden etc. dat vind ik wel weer mooi. dat de huidige generatie dingen kan veranderen zolang ze maar een eigen mening weten te vormen. denk dat het daar bij veel verschillende bevolkingsgroepen aan schort overigens.
(volgens mij heb ik teveel verschillende dingen in deze post geprobeerd te proppen :') )

Ik denk dat je hier een heel goed punt hebt inderdaad.

Ik ken ook buitenlanders waar ik goed mee om kan gaan ( de meeste zijn Duitsers, maar dat is een detail). Mijn vader vond het heel raar dat ik goede vriendinnen werd met een hindoestaanse, vooral omdat hij de cultuur en gebruiken niet kende. Hij is wel bijgedraaid.

Dit neemt overigens niet weg dat ik vind dat bepaalde gebruiken in een geloof niet thuis horen in de Nederlandse samenleving. Maar dan heb ik het niet specifiek over de Islam, maar ook over Christenen, Katholieken en zo.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:08

btw: islam en christelijk geloof ligt echt zo dicht bij elkaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:09

Rinske schreef:

Niet betrouwbaar en zijn standpunten zijn niks waard. Vind ik persoonlijk.
Hoe kun je nu iemand serieus nemen die keihard roept: AOW-leeftijd blijft zoals deze is en er een breekpunt van maken..Maar als de beste man in het kabinet kan komen, oh, dan maakt het niet uit hoor...

Ben zo blij dat ik niet op hem gestemd heb.

m1992

Maar.. als hij dat niet doet, dan zal pvda in het kabinet komen, en dat vind hij waarschijnlijk erger.. Soms moet je prioriteiten stellen.. en compromissen sluiten..

Anoniem

Over de oorspronkelijke nederlander gesproken. Die is zelf ook niet zo aanpassingsgezind. Sterker nog, die heeft het voor elkaar gekregen dat er in landen ver van hier nog steeds nederlands gesproken wordt en dat het zelfs de officiele voertaal is. De oorspronkelijke nederlander heeft overzee meer akelige ellende aangericht dan een paar marokkanen hier ooit kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:10

@ Marlin:En dan moet je maar van een breekpunt een compromis maken? Ik vind het belachelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:10

Rinske schreef:

Ik heb erg geen probleem mee. Die AOW leeftijd komt er toch wel door, met of zonder Wilders zijn breekpunt, ik denk dat hij dat zelf ook heeft doorzien.

Ik snap sowieso het hele gedoe rond ietsje langer doorwerken niet. Je kan moeilijk gepensioneerden allemaal op kamp sturen. (Pun intended)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:11

Lovely schreef:
Over de oorspronkelijke nederlander gesproken. Die is zelf ook niet zo aanpassingsgezind. Sterker nog, die heeft het voor elkaar gekregen dat er in landen ver van hier nog steeds nederlands gesproken wordt en dat het zelfs de officiele voertaal is. De oorspronkelijke nederlander heeft overzee meer akelige ellende aangericht dan een paar marokkanen hier ooit kunnen doen.

Ditzelfde geldt voor de Fransen en de Engelsen :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:12

Rinske, dat zullen alle partijen moeten doen als ze in de regering willen komen. Ze moeten water bij de wijn doen. Wat ze keihard zeggen in de campagnes moet je met een korrelzout nemen. :-) dat is politiek, snap je......

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:13

Wilders zei zelf al dat hij het nooit een breekpunt had moeten noemen, en dat het nog steeds hoog op hun lijst staat, die AOW

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:14

marlinH schreef:
Maar.. als hij dat niet doet, dan zal pvda in het kabinet komen, en dat vind hij waarschijnlijk erger.. Soms moet je prioriteiten stellen.. en compromissen sluiten..

De AOW leeftijd was toch een van Wilders' hoogste prioriteiten? En dat laat hij zomaar meteen los, zonder dat er uberhaupt gesprekken zijn geweest over coalitievormingen. Iemand die zo graag in het kabinet wil komen dat hij zijn belangrijke standpunten direct laat varen is i.m.o. niet betrouwbaar...

yarrah, ik snap echt wel wat politiek is :P . Als je maar alles wat er gezegd wordt met een korrel zout moet nemen is het wel heel triest gesteld in politiek land, dan kun je alles net zo goed afschaffen, want dan is geen enkel woord betrouwbaar...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:15

8nnemiek schreef:
Wilders zei zelf al dat hij het nooit een breekpunt had moeten noemen, en dat het nog steeds hoog op hun lijst staat, die AOW

Maar dat is dus achteraf lekker praten natuurlijk. Jaaaa, neeee, dat had ik zo niet bedoeld...

m1992

Aideen: Wilders heeft meer belangrijke punten, vasthouden op dit ene punt zou betekenen dat al die andere punten niets zouden worden.

Ariebombarie

Rinske schreef:
marlinH schreef:

De AOW leeftijd was toch een van Wilders' hoogste prioriteiten? En dat laat hij zomaar meteen los, zonder dat er uberhaupt gesprekken zijn geweest over coalitievormingen. Iemand die zo graag in het kabinet wil komen dat hij zijn belangrijke standpunten direct laat varen is i.m.o. niet betrouwbaar...

yarrah, ik snap echt wel wat politiek is :P . Als je maar alles wat er gezegd wordt met een korrel zout moet nemen is het wel heel triest gesteld in politiek land, dan kun je alles net zo goed afschaffen, want dan is geen enkel woord betrouwbaar...

helemaal mee eens.

Lante

Ach, al die 'breekpunten' zijn alleen maar voor de versiering, om zoveel mogelijk linkse kiezers mee te krijgen. Het enige wat hij belangrijk vindt is dat hij in de coalitie komt zodat hij de Islam uit kan bannen. Dat is het enige breekpunt, de rest is allemaal bijzaak voor de PVV. Ik dacht dat dat nu wel duidelijk was. :)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:17

Dat kan jij niet zeggen Lante want jij bent Wilders niet. :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:17

Quote over Wilders op NU.nl
Citaat:
Tijdens de verkiezingscampagne stelde Wilders altijd dat de verhoging van de AOW-leeftijd het enige breekpunt voor de PVV is. Woensdagavond liet hij in het slotgesprek met Paul Witteman nog weten het kiezersbedrog te vinden als hij zijn breekpunt zou loslaten

http://www.nu.nl/nieuws/2266641/aow-gee ... lders.html

Wel kiezersbedrog dus...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:18

Megamutsj schreef:
Dat kan jij niet zeggen Lante want jij bent Wilders niet. :)

doch heeft ze wel zeker een punt MEGAmutsch :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:19

Ik vind het ook kiezersbedrog om door je vast te houden aan 1 punt de rest te laten varen.. Je moet het ook een beetje slim spelen, anders gebeurt er helemaal niets.