Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:21

suze_ schreef:
breezy302 schreef:
suze_ mensen met Munchhausen By Proxy die doen alsof hun kind erg ziek is of iets heel ergs heeft meegemaakt om daarmee aandacht te krijgen.. En voila daar heb je Lucie Mosterd met een dochter van lichte zeden.

ja ik weet wat MPB inhoud :j
ik wist echter niet dat Lucie Mosterd dit heeft gedaan.
ik zal eerlijk zeggen dat ik die boeken niet heb gelezen.. sta er 'fris' in :+
is die moeder dan begonnen met alles naar buiten brengen? of denkt/weet men dat zij samen alles hebben overdreven i.p.v. dat de moeder haar dochter op haar woord gelooft?

Dat weet ik ook niet, maar ze heeft Borderline, daarop borduurde ik wat voort.
Het is in mijn ogen wel een mogelijkheid, maar ik ben geen vakmens in dat soort dingen.

Het naar buiten brengen heeft Maria volgens mij zelf gedaan? Maar daar weet ik het fijne niet van..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:21

Nee, volgens mij heeft die organisatie uit India het boek opgestuurd naar de uitgever, dus in principe was het niet Maria zelf die er mee kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:22

breezy302 schreef:
suze_ mensen met Munchhausen By Proxy die doen alsof hun kind erg ziek is of iets heel ergs heeft meegemaakt om daarmee aandacht te krijgen.. En voila daar heb je Lucie Mosterd met een dochter van lichte zeden.

Als het al volledig een verzonnen verhaal is (ik houd even een slag om de arm dat er vast wel IETS gebeurd is tussen die Maria en Manou), denk ik eerder dat de motieven puur financieel zijn (leuk binnenlopen met zielig verhaal) dan dat haar moeder dit haar dochter heeft aangepraat hoor... Volgens mij weet Maria dondersgoed wat er wel en niet waar is.

Anoniem

Janine1990 schreef:
Het is in mijn ogen wel een mogelijkheid, maar ik ben geen vakmens in dat soort dingen.

Wie heeft er Borderline? Wordt dat geroepen of is dat zo?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

joyce2 schreef:
Nee, volgens mij heeft die organisatie uit India het boek opgestuurd naar de uitgever, dus in principe was het niet Maria zelf die er mee kwam.

Nee. De organisatie heeft haar geadviseerd haar verhaal op papier te zetten, maar het boek niet naar de uitgever gestuurd. Hoe die daar gekomen is wil de uitgever niet zeggen, dus dat is nog onduidelijk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:24

Oohw, ik dacht idd dat het boek geschreven was als oefening tijdens de therapie en dat de begeleiders het boek zo goed vonden, dat die het naar de uitgever hadden gestuurd. Dat was wat ik mee had gekregen op de radio... Maar goed, er worden zoveel dingen gezegd dat ik het af en toe niet meer snap hoor, haha.

Edit: naja, boek.. Ik bedoel het verhaal, later is het natuurlijk pas een boek geworden!
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 12-05-10 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Nouks schreef:
Janine1990 schreef:

Wie heeft er Borderline? Wordt dat geroepen of is dat zo?

Lucie Mosterd heeft Borderline en dat is een van de redenen dat Maria haar vader van haar moeder is gescheiden.

Sientje

Lekker hoor... wel DWDD gezien, maar heul de documentaire vergeten te kijken. Is dr al een uitzendinggemist-linkje?

Wiwabalia

Toch ben ik benieuwd wat er nu allemaal gaat volgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:25

Ik dacht dat het de reden was dat de stiefvader van Maria de benen heeft genomen? Omdat Lucie steeds "gekker" werd.

Cayenne

Ik denk zomaar dat Maria zich de eerstkomende tijd stil gaat houden, en dan opeens weer opduikt met een nieuw verhaal.

Anoniem

Ik vind het lastig om daarover te speculeren in hoeverre die borderline van de moeder een bijdrage heeft geleverd aan Maria haar 'gedrag'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:26

Cayenne schreef:
Menino schreef:

ze kwamen op jou terecht over....

:)

Ik spreek meestal voor mezelf, tenzij ik anders zeg :+
Op jou kwam het niet oprecht over? Ik ben benieuwd naar je redenering :j

ik vond het zelf wat te gelikt overkomen allemaal...
Hij probeerde alles recht te praten, en hij kwam wel oprecht over. Ik geloof ook zeker dat Maria hem onterecht schuld in de schoenen heeft geschoven omdat ze alles net wat erger heeft gemaakt... Dus dat hij echt erg boos is.

Maar dat hij zo ' lief' overkwam zegt helemaal niets...
Loverboys zijn goed in inpalmen en daarnaast erg manipulatief...

En inmiddels heeft heel Nederland alsnog een oordeel over Maria en worden er inmiddels zelfs allemaal psychische stoornissen bijgehaald waaraan zij en haar moeder zouden lijden :roll:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:26

breezy302 schreef:
Ik dacht dat het de reden was dat de stiefvader van Maria de benen heeft genomen? Omdat Lucie steeds "gekker" werd.

Dat kan het ook wel zijn geweest, ik weet het niet meer precies, iemand heeft het hier verteld... :j

Cayenne

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:27

@Menino, Lucie Mosterd lijdt wel degelijk aan Borderline.
In hoeverre dat hiermee te maken heeft weet ik niet, maar dat vind ik ook niet zo relevant.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:28

Nouks schreef:
breezy302 schreef:

Als het al volledig een verzonnen verhaal is (ik houd even een slag om de arm dat er vast wel IETS gebeurd is tussen die Maria en Manou), denk ik eerder dat de motieven puur financieel zijn (leuk binnenlopen met zielig verhaal) dan dat haar moeder dit haar dochter heeft aangepraat hoor... Volgens mij weet Maria dondersgoed wat er wel en niet waar is.

Om iets zovaak te moeten vertellen, moet je het zelf wel geloven...
Of ze het zelf gelooft, geen flauw idee, als ik haar zo zag in de oude interviews, en op haar ogen lette.... Ik weet het zo niet...

joyce2

haar moeder heeft echt Borderline, dus dat is niet verzonnen hoor!

En als je een half boek bij elkaar verzin, ben je niet echt helemaal lekker hoor...
Maar wat ze dan precies heeft, daar waag ik me niet aan ;)

Wiwabalia

Menino schreef:
ik vond het zelf wat te gelikt overkomen allemaal...
Hij probeerde alles recht te praten, en hij kwam wel oprecht over. Ik geloof ook zeker dat Maria hem onterecht schuld in de schoenen heeft geschoven omdat ze alles net wat erger heeft gemaakt... Dus dat hij echt erg boos is.

Maar dat hij zo ' lief' overkwam zegt helemaal niets...
Loverboys zijn goed in inpalmen en daarnaast erg manipulatief...

En inmiddels heeft heel Nederland alsnog een oordeel over Maria en worden er inmiddels zelfs allemaal psychische stoornissen bijgehaald waaraan zij en haar moeder zouden lijden :roll:

Of mischien komen er meer feiten naar boven. ;)
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 12-05-10 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:29

samenleven met iemand met borderline is ook moeilijk, maar er zijn zoveel stadia, en fases en soorten medicijnen en verschillende soorten mensen die het hebben en het weer net anders uiten, dat je daar echt nauwelijks conclusies uit kan trekken. vind ik :D

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:30

1 keer raden hoe dat boek bij de uitgever is gekomen....

Of nou ja zijn eigenlijk meerdere opties:
Maria heeft het zelf gestuurd
Vanuit india is het gestuurd
Moeder heeft het geschreven en gestuurd
Uitgever heeft het bedacht aan de hand van een verhaaltje van Maria die ze had gestuurd en de uitgeverij en maria zijn in zee gegaan (ik hou van complottheorieen haha)

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:31

Heb ook net gekeken en ik vond hem geloofwaardig overkomen. Hij zei ook dingen die allemaal op papier en goed recherche werk te achterhalen zijn. Als hij liegt komt de politie er wel achter.

Bewijzen had ik ook graag gezien, maar ik denk juist dat ze nog heel veel dingen achterhouden voor de rechtzaak. Het stomste wat je kan doen bij zulke zaken is alle bewijzen in het openbaar gooien.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:33

Waarom is dat het stomste wat je kan doen hns?

Anoniem

Ik ben wel benieuwd naar bronnen die bevestigen dat haar moeder borderline heeft? Heb ff wat gegoogeld maar kan nog niet direct iets zinnigs vinden dat dat bevestigt...

hns

joyce2 schreef:
haar moeder heeft echt Borderline, dus dat is niet verzonnen hoor!

En als je een half boek bij elkaar verzin, ben je niet echt helemaal lekker hoor...
Maar wat ze dan precies heeft, daar waag ik me niet aan ;)

Wat zal Stephen King en alle andere horror, fantasy, science fictions etc. wel niet hebben :=

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:34

Elan schreef:
Waarom is dat het stomste wat je kan doen hns?

Ik denk dat dat soort prive dingen voor de politie's ogen is en niet die voor Nederland, want niet heel Nederland hoeft te weten waar hij werkt/werkte etc.