bij deze dan een uitleg. alhoewel ik niet begrijp dat je zelf niet over dat tactvolle vermogen beschikt. blijkt dus ook dat je helemaal niet bewust bent van jou woorden!!
maargoed, als het niet je bedoeling was om te kwetsen dan zal ik het daarbij laten.
Springert schreef:Waar je je echt in vergist is het volgende. Nederlandse jongens worden in ieder geval thuis nog gecorrigeerd voor een groot deel. Dat is bij Marokkaanse jongens helemaal niet het geval.
Ik werk alleen maar met marokkaanse kinderen en ben heel nauw verbonden met hun families. ouders vragen mij regelmatig om opvoed advies en ze volgen regelmatig opvoedcursussen en dergelijk! ze WILLEN dus! het feit is gewoon dat ze in de oliebol zitten. wat denk je, geen opleiding, geen goede baan, een groot gezin dus moeder kan slechts een schoonmaakbaantje in de ochtenden nemen en vader werkt ploegendiensten in de fabriek. deze mensen zijn al blij als ze hun kinderen te eten hebben gegeven en optijd gedouched in bed hebben gestopt, als er dan 1 ontspoor (de kans is groot in deze maatschappij) dan zit je als ouder al direct in de stres. daarbij komt ook hun cultuur, de ouders zijn in marokko opgevoed waar volwassenen jongeren op straat aanspraken, dat is hier in nederland niet, daar moet je mee om leren gaan. toen de marokkanen net in nederland kwamen kregen ze nog warme sokken en truien van hun nederlandse buren, want het was hier kouder dan in afrika, ze werden warm onthaald en leefde in verotte omstandigheden! nu worden ze met de nek aangekeken omdat enkele het hebben verpest. namelijk de jongeren, welke momenteel een grote identiteitscrisis hebben. wat willen deze jongeren? ze willen niet stoer gevonden worden, al lijkt dat zo, ze willen een arm, liefde en begrip. even een voorbeeld, tijdens mijn afstudeerproject, er zijn enkel marokkanen komen opdagen!!! godzijdank, anders zat ik nu nog met de gebakken peren. de hollanders die mij hebben beloofd te komen zijn niet op komen dagen. leer je eigen volk maar eens kennen. toen ik hier net kwam werken had ik ook zo iets: 'wat moet ik hier tussen die rotkinderen', maar nu ken ik hun, ik ken hun achtergrond, en heb ontzettend veel respect voor ze, hoe ze hun gezin nog draaiende weten te houden, ik geef het ze te doen! de moeders ken ik als hele warme en behulpzame vrouwen. welke juist met nederlanders in contact willen komen en welke juist graag willen dat hun kinderen meer met nederlanders gaan spelen.. alleen ja, de nederlanders willen niet. ze voelen zich genegeerd. mijn vriendinnen zijn marokkaans, nou ik ga voor ze door het vuur! ik kijk dus dagelijks achter hun voordeuren, met goede tijden en slechte tijden, want laten we eerlijk wezen 'ieder huisje heeft zijn kruisje'. ik weet dus waarover ik spreek als het gaat om marokkanen, nogmaals, ik ontken geen problematieken maar ik vind jou wel erg zwart-wit! de marokkanen die ik spreek erkennen zelfs de problematiek, heb je er wel eens met hun over gesproken eigenlijk? of doe je dat bij voorbaat al niet? al mijn nederlandse vriendinnen hebben mij laten stikken toen ik kenbaar maakte moslim te willen worden, vriendschappen van jaren! en zelfs een gedeelte van mijn familie heeft me de rug toe gekeerd! (gelukkig mijn naaste familie niet, deze zien tenminste in dat de islam mij niet slechter heeft gemaakt en dat het geen slechte invloed op mij heeft, enkel een goede)
nederlandse jongeren worden in tegenstelling tot marokkanen gecorrigeerd?
het is maar net wat je gewend bent en wat je dus normaal vind.
ik vind het bijvoorbeeld niet normaal dat een 14 jarige meid tot 04:00 snachts uit gaat, hierbij alcohol nuttigd, zich schaars kleed en weet ik het allemaal. dat vind ik ook schadelijk en daarin zouden ouders ook meer aandacht mogen besteden wat mij betreft.
jij kent marokkanen alleen van buiten. natuurlijk vallen de goede zaken dan niet op !!
Springert schreef:In de Koran staat letterlijk dat iedereen die niet in Allah gelooft een varken is en ook zo behandeld dient te worden. Van hen mag je stelen, die mag je oplichten etc.
dit is absoluut niet waar. ik heb de Qoran gelezen en deze tekst niet gevonden. daarbij, om de koran goed te begrijpen in de juiste context moet je jaren studeren. weet je wel wat voor een geschiedenis achter dit boek zit? ik heb inmiddels een aantal cursussen gevolgd en ook daar ben ik deze tekst nooit tegengekomen. en als je de Qoran echt wilt begrijpen, zal je ook nog het authentieke arabisch moeten leren.. volgens mij beheers jij deze taal niet he?
dit boek is inderdaad een heilig iets voor mij. ik hou niet van leugens over de inhoud.
de profeet had een joodse buur, welke hem het leven zuur maakte. onze profeet is ALTIJD vriendelijk, geduldig en barmhartig gebleven. ookal werd hij aan alle kanten bespot en gepest. toen de jood ziek was bezocht de profeet deze zelfs! terwijl de meeste van ons toch blij zouden zijn om verlost te zijn van de pesterijen. aangezien de profeet ons voorbeeld is dienen wij ons altijd respectvol te gedragen! wij mogen niet stelen, niet oplichten.. absoluut niet! hoe kan je ONS (om maar even in jou termen te blijven) zo beschuldigen??
Springert schreef:Naar de buitenwereld toe doen ze alsof ze het afkeuren, maar intern wordt het helemaal niet afgekeurd.
.. doen ZE... ik voel me 1 van ZE, wat.. ik ben 1 van hun! dus ik doe naar de buitenwereld (naar jullie dus??) alsof ik al deze bovenstaande zaken afkeur (zoals ik hierboven ook doe) maar eigenlijk meen ik daar niets van? dus ik wordt gewoon te kakke gezet, wat voor waarde heeft mijn woord dan nog?
intern? we zijn niet 1 of ander complot hoor. je mag onze bijeenkomsten altijd bezoeken, ik ben benieuwd of je dan ontdekt dat wij elkaar helemaal niet aanmoedigen om te stelen en te liegen etc en mensen als varkens te behandelen :S geen moslim heeft mij hier ooit toe aangezet en geen cursus heeft mij dit ooit bijgebracht! eerder het tegenovergestelde!
Springert schreef:De jongens zijn heilig daar en zijn na hun vader, de baas in huis. Nou daar hoef je in Nederlandse gezinnen echt niet mee aan te komen.
nougoed, deze gezinnen bestaan. ik ken ze, zowel onder marokkaanse, als turkse, als nederlandse als chineze gezinnen.. heb ook een verre oom die zijn vrouw zondagavond de kamer door rammelt omdat hij het hele weekend in de kroeg heeft gezeten. zulke gezinnen heb je overal.
maar misschien is het leuk om te weten, dat in de gezinnen waar ik mee omga vaker de vrouwen de broek aan hebben dan de mannen! haha wat een goedzakken zijn die mannen, ik heb soms medelijden met ze! (maar misschien ga ik niet met de, in jou ogen, gemiddelde marokkanen om, maar slechts met hele open, gastvrij en goedwillende mensen, die zijn natuurlijk uitzondering op de regel volgens jou. of zit ik ernaast?)
Springert schreef:Maar goed...een ding is zeker...veruit het grootste deel van het geweld in de wereld momenteel wordt door Islamieten bedreven. Is dat toeval? Ik denk het niet...
dit is simpelweg niet waar. hoe kom je hierbij? overal ter wereld is ellende, wij hollanders zijn/waren ook geen lieverdjes! toeval, daar geloof ik sowieso niet in
Springert schreef:het is een hele gewelddadige cultuur, en uiteraard zijn de volgelingen dat dan ook.
hier gaan mijn nekharen dus recht van overeind staan.
ten 1e, je haalt 2 zaken door elkaar. religie en cultuur!!
geweldadig? dan hebben we beide een andere interpretatie of zijn we beide andere dingen gewend. I don't get it.
`UITERAARD zijn de VOLGELINGEN dat ook.´
pardon? uiteraard? het klinkt zo simpel...
volgelingen? ja, ik ben zo'n volgeling!!
dankjewel.
onze profeet zei:
"een persoon is niet sterk als hij een ander op de grond kan gooien, sterk is degene die zijn woede kan beheersen" - laat ik deze dan maar eer aan doen bij deze
.