Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:26

Springert schreef:
Krips schreef:
Ik sta helemaal achter Heino. Ik heb al meedere malen aangegeven dat ik discriminerende uitspraken niet tolereer en hier een reactie op gevraagd. Maar deze blijft uit. En ondertussen wordt ik uitgemaakt voor een hopeloze zaak. Vervolgens blijf je ze maar herhalen. Ik vind het ook werkelijkwaar ongelovelijk dat dit door bokt wordt getolereerd. Ik krijg ook sterk het gevoel dat het je er om te doen is.

Ik heb je al meedere malen gevraagd hoe je het woord fokken in je mond durft te nemen als het gaat om mensen. Ik heb je ook al gevraagd hoe je een opmerking als opgeruimd staat netjes, en de goede marokaan is een uitzondering, wil verantwoorden. En nu dan weer mijn brandende vraag. Wat maakt jou zou superieur? Waarom ben jij zoveel beter. En dan wie eigenlijk?

Fokken is compleet niet discriminerend! Maar dan moet je eerst maar eens de definitie van discriminatie opzoeken.
Opgerot staat netjes zei ik alleen over Erdogan, dus telt ook al niet. En dat ik zeg dat een goeie marokkaan een uitzondering is is ook al geen discriminatie. Want mijn definitie van goed kan heel anders zijn dan de jouwe. Nergens heb ik gesteld dat ik me superieur voel aan hen, dus raakt ook kant nog wal die vraag. Meer vragen?

Fokken is een woord dat je gebruikt als je het over dieren hebt. Niet als je het over mensen hebt. Door het woord fokken te gebruiken zeg je eigenlijk dat 'zij' dieren zijn, en jij het intelligente wezen. En dat weet iedereen. Daarom wordt er zo gevallen over de manier waarop jij je uitlaat. En dat weet je ook. Opgerot staat netjes over Erdogan. Ja, waarom. Omdat je Turkije niet bij de Europese Unie wilt hebben. En waarom niet? Je defenitie van goed? Volgens mij is slecht nog altijd het tegenovergestelden. En dus zeg je dat de "slechte marokaan" de regel is. Vind ik toch wel een zeer extreme uitlating.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:29

jameyskatje schreef:
maar hoe stellen jullie jezelf dan op? ik bedoel,. ben wekelijks in rotterdam spangen en delfshaven, werk in bepaaalde wijken van utrecht en je vind mij sowieso sneller in een prachtwijk dan een boerendorp. hoe kan het dan dat ik deze ervaringen VRIJWEL niet meemaak maar VRIJWEL ook niet zie?
ligt het niet deels aan jullie eigen houding? hoe stel je jezelf op tegen zulke jongeren? waar ligt jullie grens? zoals ik zei, zien jullie een verschillen tussen puberaal/stoer gedrag en criminelen.

ken trouwens ook genoeg nederlanders welke totaaal geen problemen hebben met deze jongeren (maargoed, dat zijn ook jongerenwerkers, dus ze bezitten misschien vaardigheden die jullie niet bezitten. want waarom kunnen hun er wel mee omgaan en jullie schijnbaar niet?)

Ik denk omdat jij ook Moslim bent... Ik ben dat niet. Wat ik van andere Moslims heb gehoord staat er in de Koran over niet Moslims dat ze onrijn zijn en dus ook niet netjes behandeld hoeven te worden...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 15:38

Sannnn schreef:
jameyskatje schreef:
maar hoe stellen jullie jezelf dan op? ik bedoel,. ben wekelijks in rotterdam spangen en delfshaven, werk in bepaaalde wijken van utrecht en je vind mij sowieso sneller in een prachtwijk dan een boerendorp. hoe kan het dan dat ik deze ervaringen VRIJWEL niet meemaak maar VRIJWEL ook niet zie?
ligt het niet deels aan jullie eigen houding? hoe stel je jezelf op tegen zulke jongeren? waar ligt jullie grens? zoals ik zei, zien jullie een verschillen tussen puberaal/stoer gedrag en criminelen.

ken trouwens ook genoeg nederlanders welke totaaal geen problemen hebben met deze jongeren (maargoed, dat zijn ook jongerenwerkers, dus ze bezitten misschien vaardigheden die jullie niet bezitten. want waarom kunnen hun er wel mee omgaan en jullie schijnbaar niet?)

Ik denk omdat jij ook Moslim bent... Ik ben dat niet. Wat ik van andere Moslims heb gehoord staat er in de Koran over niet Moslims dat ze onrijn zijn en dus ook niet netjes behandeld hoeven te worden...

ken genoeg hollandse niet moslims die heel goed met deze jongeren kunnen omgaan. mijn uiterlijk zal vast meespelen, maar niet de hoofdrol!

jij hebt duidelijk moslims gesproken die geen kennis hebben over hun geloof. want de islam leert ons dat juist niet, eerder tegenovergesteld, wij moeten juist een voorbeeld zijn en dmv goed gedrag anderen uitnodigen naar ons geloof. niemand moet als een hond behandeld worden, zelf een hond niet ;). maargoed, dat is dan weer een groot misverstand welke ik al 100x heb uitgelegd op bokt. daarom negeer ik ook de verwijtende en absoluut onjuiste teksten hierboven. ik ben die zelfverdediging zat, als jullie dat willen geloven, dat de islam zo slecht is, prima!

koop een taart en vier het zouden wij hier zeggen
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 12-04-10 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:44

jameyskatje schreef:
ken genoeg hollandse niet moslims die heel goed met deze jongeren kunnen omgaan. mijn uiterlijk zal vast meespelen, maar niet de hoofdrol!

jij hebt duidelijk moslims gesproken die geen kennis hebben over hun geloof. want de islam leert ons dat juist niet, eerder tegenovergesteld, wij moeten juist een voorbeeld zijn en dmv goed gedrag anderen uitnodigen naar ons geloof. niemand moet als een hond behandeld worden, zelf een hond niet ;). maargoed, dat is dan weer een groot misverstand welke ik al 100x heb uitgelegd op bokt. daarom negeer ik ook de verwijtende en absoluut onjuiste teksten hierboven. ik ben die zelfverdediging zat, als jullie dat willen geloven, dat de islam zo slecht is, prima!

koop een taart en vier het zouden wij hier zeggen

Hoor jij mij hier zeggen dat de Islam slecht is en ik een taart wil kopen om dat te vieren?
En dat die moslims geen kennis hebben van hun geloof is zeker niet waar... Zij leven voor hun geloof. Dus dan is het niet redelijk om te zegen dat zij hun geloof niet goed kennen omdat zij niet geloven in het geen wat jij gelooft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:23

Even voor de duidelijkheid: softdrugs mogen verkocht worden in coffeeshops. Het probleem zit in de teelt en tussenhandel, beiden mogen namelijk niet voor groter volume dan voor eigen gebruik. Op de website van http://www.nrc.nl staat een vrij duidelijke reconstructie over de problemen omtrent een grote coffeeshop in Zeeland waar het allemaal precies uitgelegd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:25

Krips schreef:
Nee, hoor. Ik vind het juist heel interessant. Ik wil alle vragen met liefde beantwoorden. En Fiffill en ik hebben net al uiteengezet waarom jou post als kwetsend ervaren kan worden. En ik vind het niet verwonderlijk dat Jameyskatje dat zo voelt. Ik zou me ook aardig beledigd voelen als er zo gesproken wordt over iets wat voor mij heilig is.

Dit ligt dus direct in het verlengde van de manier van optreden van Wilders zelf, hoe denken wij dat al die moslims die ons land rijk is zich moeten voelen?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:26

Naja, ik zie op de afgelopen pagina's maar 1 vergissing en dat is die over het softdrugbeleid, wat zo krom is dat een vergissinkje op z'n tijd echt niet raar is :+
En als je zo'n stukje schrijft over de Koran en de Islam, dan fentileer je de waarheid ook voor je mening.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:37

Springert schreef:
Chris schreef:
Naja, ik zie op de afgelopen pagina's maar 1 vergissing en dat is die over het softdrugbeleid, wat zo krom is dat een vergissinkje op z'n tijd echt niet raar is :+
En als je zo'n stukje schrijft over de Koran en de Islam, dan fentileer je de waarheid ook voor je mening.

Zeg mij maar welk woord niet waar was dat ik schreef in dat stukje, en ik corrigeer het.

Imo gaat het bij een geloof niet om 'waarheid' maar om 'geloof', anders zou het geen geloof heten. Kan best zijn dat er in de Koran zulke teksten staan, ik heb hem niet volledig gelezen. Ik weet wel dat er in de Bijbel vergelijkbare teksten staan en dat maar een zeer kleine groep deze regels als waarheid aanvaardt. Het gaat er niet om dat wat je hebt gezegd is waar of niet waar is, maar de context waarin je het zegt en het (gebrek aan)vergelijken met andere situaties.
Laatst bijgewerkt door Peperkroket op 12-04-10 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:03

Springert schreef:
Krips schreef:
Pfoe! Gaat ie :P.
Ten eerste is het extreem generaliserend.
Dan kun je nooit meer iets zeggen over welke bevolkingsgroep dan ook, want als er al een bij zit die niet voldoet aan de beschrijving, is het al generaliseren
Krips schreef:
Ten tweede waar komt al die Koran kennis vandaan? En als je de Bijbel leest zou je er ook zulke gedachtes op kunnen nahouden.
Noem mij nu een gebied in de westerse wereld op waar in naam van de bijbel gemoord wordt en bomaanslagen gepleegd.
Krips schreef:
Ten derde. Sorry maar je zegt net dat je je niet superieur voelt, maar dit stukje brandt de Islam af tot op de grond. Het zou gewelddadig zijn. Maar vind je bijvoorbeeld het kapitalisme waar wij in het westen allemaal zo de mond vol van hebben dan niet gewelddadig? Je zou ook kunnen zeggen dat wij hier in het westen ongelovig individualistisch en egoistisch zijn geworden. Ik zeg niet dat dat zo is. Maar met wat Wilders-retoriek zou je dat zou kunnen verdedigen.
Doet niets af aan de waarheid van hetgeen ik beweer, jij voegt er alleen aan toe dat er nog meer ander geweld is, en andere zaken die niet kloppen.

Krips schreef:
Er zijn ook massa's mensen, bijvoorbeeld in Amerika, die van het Christendom ook aardig agressief worden. En kijk eens naar alle homo haat die ook veel christenen daar koesteren. Nee, zo heilig is dat prachtige Christendom heus ook niet. Het is maar hoe je er mee omgaat. De Islam zet niet in het midden-oosten bijvoorbeeld aan tot haat. Nee daar zijn veel diepere oorzaken te erkennen, zeker als je kijkt naar de geschiedenis.. Waar het westen ook niet altijd helemaal ongeschonden af komt...
Ik vroeg je waar de onwaarheden zaten in wat ik schreef, jij noemt hier alleen zaken op die ook mis zijn in de wereld. Maar desondanks tonen ze nog steeds niet aan dat wat ik schreef niet waar is.

Krips schreef:
Oja, je had nog een punt. Oja, dat mensen bedreigt worden om uitspraken. Dat is zeker niet goed te praten! Maar dit is een kleine groep mensen die dit doet. En het is ook niet een puur islamitisch gebruik ofzo. Pim is immers vermoord door een milieuactivist.

En Theo Van Gogh door een Moslim....wat wil je hiermee zeggen?

Punt één:
Dat kun je wel. Zolang je jezelf relativeerd. Ik kan bijvoorbeeld zeggen dat onder jongeren met marokkaanse afkomst relatief meer kleine criminaliteit voor komt. Zonder hiermee te zeggen dat elke marrokaan een crimineel is. Ik zou ook kunnen zeggen dat ik het vervelend vind dat de islam fundementalistisch wordt opgevat door een klein deel van de islamieten. Zo zeg ik niets over de islamiet in het algemeen.
Punt twee:
Vooral in het verleden heeft dit heel veel plaats gevonden. Maar er wordt nog steeds veel geweld gebruikt door racisten die uit de bijbel lijken op te kunnen maken dat negers minderwaardig zijn. Er worden aanslagen gepleegd op abortusklinieken. Nouja ik vind het een beetje doelloos om allemaal voorbeelden te gaan zoeken. Er is zeer veel geweld dat ook gewoon met macht en geld te maken heeft. Er is ook genoeg geweld dat geinspireerd is door de Bijbel. En indd ook door de Koran. Maar dat maakt de Koran nog niet per defenitie gewelddadig. En ik ben ervan overtuigd dat het religieus geweld dat uit het midden-oosten komt ook meedere veel diepere oorzaken heeft dan het verschil in religie.
Punt drie:
Hiermee wil ik zeggen dat alles wat eens gebruikt wordt om geweld te verantwoorden niet per defenitie en áltijd gewelddadig is.
Dit haakt ook wel aan bij punt vier. Als een milieuactivist iets verschrikkelijks en gewelddadigs doet dan wil dat toch niet zeggen dat milieuactivisme per defenitie gewelddadig is.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:03

Chris schreef:
Springert schreef:

Zeg mij maar welk woord niet waar was dat ik schreef in dat stukje, en ik corrigeer het.

Imo gaat het bij een geloof niet om 'waarheid' maar om 'geloof', anders zou het geen geloof heten. Kan best zijn dat er in de Koran zulke teksten staan, ik heb hem niet volledig gelezen. Ik weet wel dat er in de Bijbel vergelijkbare teksten staan en dat maar een zeer kleine groep deze regels als waarheid aanvaardt. Het gaat er niet om dat wat je hebt gezegd is waar of niet waar is, maar de context waarin je het zegt en het (gebrek aan)vergelijken met andere situaties.

Dat klopt zeker wat je zegt over de bijbel, alleen het verschil is dat hedentendage er niet meer naar gehandeld wordt in tegenstelling tot de geschriften en geboden uit de koran. Weet jij iemand die een doodsvonnis uit naam van de bijbel op zn naam heeft staan en daardoor nu moet vrezen voor zn leven? Ik ken er minstens 4 die dat uit naam van de koran hebben, en die mensen moeten al jaren dag en nacht beveiligd worden. Bomaanslagen uit naam van het Christelijk geloof, of andere aanslagen. Ken je ze? Ik wel uit naam van de koran....9-11, Spanje, Londen, Bali noem maar op.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:05

Mwoh ik twijfel bijv. al over 9-11, volgens mij heeft Bush daar meer mee te maken dan wij weten, en die is toch echt christelijk. ;)
En ik vind Jim Jones in 1953 toch behoorlijk recent.

Overigens ben ik nog steeds benieuwd waar jij vandaan haalt dat ik op de PVDA zou stemmen Springert. :+

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:06

Nee ik weet niemand, maar dat maakt niet dat het niet bestaat. En heb je dat artikel over Jim Jones gelezen?
Ik snap gewoon niet dat je met zo'n beeld naar een bepaalde bevolkingsgroep kunt kijken, omdat er een paar mensen erge dingen doen. Dingen die nauwelijks iets met de islam te maken hebben en waar een doorsnee moslim nooooit over na zou denken om te doen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:07

Fiffill waarschijnlijk omdat je hier in dit topic de keuze moet maken tussen de PVDA en Wilders. En ik neem aan dat jij dan Cohen zou stemmen? (;))

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:07

Fiffill schreef:
Springert schreef:
Als ik aan jullie net zoveel vragen zou stellen als jullie aan mij, dan hadden jullie er ook al gauw genoeg van. Waarom stem jij PVDA eigenlijk?

Hoe kom je er bij dat ik PVDA stem? :? :+

Omdat dit topic de vraag stelde Wilders of Cohen, dus aangezien je niet Wilders bent moet het wel Cohen zijn. Toch?

Peperkroket

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:08

Dat zegt dan toch niet dat ze PVDA stemt, maar dat ze Cohen verkiest boven Wilders. IRL genoeg andere keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:09

Springert, zegt de term sexueel misbruik je iets? Heb uw naaste lief, liever,liefst? Belfast, wel eens van gehoord? Kukluxklan misschien?

Eerder in dit topic beweerde je dat het in de grote steden allemaal zo erg is en dan vooral in Amsterdam. Nu woon ik al een tijdje in deze prachtstad en ik kan mij geheel niet vinden in jouw mening. Daarom prijs ik mij ook gelukkig dat men in mijn buurt en in mijn stad niet en masse op dat gewauwel van Wilders stemt.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 17:09

bij deze dan een uitleg. alhoewel ik niet begrijp dat je zelf niet over dat tactvolle vermogen beschikt. blijkt dus ook dat je helemaal niet bewust bent van jou woorden!!

maargoed, als het niet je bedoeling was om te kwetsen dan zal ik het daarbij laten.

Springert schreef:
Waar je je echt in vergist is het volgende. Nederlandse jongens worden in ieder geval thuis nog gecorrigeerd voor een groot deel. Dat is bij Marokkaanse jongens helemaal niet het geval.

Ik werk alleen maar met marokkaanse kinderen en ben heel nauw verbonden met hun families. ouders vragen mij regelmatig om opvoed advies en ze volgen regelmatig opvoedcursussen en dergelijk! ze WILLEN dus! het feit is gewoon dat ze in de oliebol zitten. wat denk je, geen opleiding, geen goede baan, een groot gezin dus moeder kan slechts een schoonmaakbaantje in de ochtenden nemen en vader werkt ploegendiensten in de fabriek. deze mensen zijn al blij als ze hun kinderen te eten hebben gegeven en optijd gedouched in bed hebben gestopt, als er dan 1 ontspoor (de kans is groot in deze maatschappij) dan zit je als ouder al direct in de stres. daarbij komt ook hun cultuur, de ouders zijn in marokko opgevoed waar volwassenen jongeren op straat aanspraken, dat is hier in nederland niet, daar moet je mee om leren gaan. toen de marokkanen net in nederland kwamen kregen ze nog warme sokken en truien van hun nederlandse buren, want het was hier kouder dan in afrika, ze werden warm onthaald en leefde in verotte omstandigheden! nu worden ze met de nek aangekeken omdat enkele het hebben verpest. namelijk de jongeren, welke momenteel een grote identiteitscrisis hebben. wat willen deze jongeren? ze willen niet stoer gevonden worden, al lijkt dat zo, ze willen een arm, liefde en begrip. even een voorbeeld, tijdens mijn afstudeerproject, er zijn enkel marokkanen komen opdagen!!! godzijdank, anders zat ik nu nog met de gebakken peren. de hollanders die mij hebben beloofd te komen zijn niet op komen dagen. leer je eigen volk maar eens kennen. toen ik hier net kwam werken had ik ook zo iets: 'wat moet ik hier tussen die rotkinderen', maar nu ken ik hun, ik ken hun achtergrond, en heb ontzettend veel respect voor ze, hoe ze hun gezin nog draaiende weten te houden, ik geef het ze te doen! de moeders ken ik als hele warme en behulpzame vrouwen. welke juist met nederlanders in contact willen komen en welke juist graag willen dat hun kinderen meer met nederlanders gaan spelen.. alleen ja, de nederlanders willen niet. ze voelen zich genegeerd. mijn vriendinnen zijn marokkaans, nou ik ga voor ze door het vuur! ik kijk dus dagelijks achter hun voordeuren, met goede tijden en slechte tijden, want laten we eerlijk wezen 'ieder huisje heeft zijn kruisje'. ik weet dus waarover ik spreek als het gaat om marokkanen, nogmaals, ik ontken geen problematieken maar ik vind jou wel erg zwart-wit! de marokkanen die ik spreek erkennen zelfs de problematiek, heb je er wel eens met hun over gesproken eigenlijk? of doe je dat bij voorbaat al niet? al mijn nederlandse vriendinnen hebben mij laten stikken toen ik kenbaar maakte moslim te willen worden, vriendschappen van jaren! en zelfs een gedeelte van mijn familie heeft me de rug toe gekeerd! (gelukkig mijn naaste familie niet, deze zien tenminste in dat de islam mij niet slechter heeft gemaakt en dat het geen slechte invloed op mij heeft, enkel een goede)

nederlandse jongeren worden in tegenstelling tot marokkanen gecorrigeerd?
het is maar net wat je gewend bent en wat je dus normaal vind.

ik vind het bijvoorbeeld niet normaal dat een 14 jarige meid tot 04:00 snachts uit gaat, hierbij alcohol nuttigd, zich schaars kleed en weet ik het allemaal. dat vind ik ook schadelijk en daarin zouden ouders ook meer aandacht mogen besteden wat mij betreft.

jij kent marokkanen alleen van buiten. natuurlijk vallen de goede zaken dan niet op !!

Springert schreef:
In de Koran staat letterlijk dat iedereen die niet in Allah gelooft een varken is en ook zo behandeld dient te worden. Van hen mag je stelen, die mag je oplichten etc.

dit is absoluut niet waar. ik heb de Qoran gelezen en deze tekst niet gevonden. daarbij, om de koran goed te begrijpen in de juiste context moet je jaren studeren. weet je wel wat voor een geschiedenis achter dit boek zit? ik heb inmiddels een aantal cursussen gevolgd en ook daar ben ik deze tekst nooit tegengekomen. en als je de Qoran echt wilt begrijpen, zal je ook nog het authentieke arabisch moeten leren.. volgens mij beheers jij deze taal niet he?

dit boek is inderdaad een heilig iets voor mij. ik hou niet van leugens over de inhoud.

de profeet had een joodse buur, welke hem het leven zuur maakte. onze profeet is ALTIJD vriendelijk, geduldig en barmhartig gebleven. ookal werd hij aan alle kanten bespot en gepest. toen de jood ziek was bezocht de profeet deze zelfs! terwijl de meeste van ons toch blij zouden zijn om verlost te zijn van de pesterijen. aangezien de profeet ons voorbeeld is dienen wij ons altijd respectvol te gedragen! wij mogen niet stelen, niet oplichten.. absoluut niet! hoe kan je ONS (om maar even in jou termen te blijven) zo beschuldigen??

Springert schreef:
Naar de buitenwereld toe doen ze alsof ze het afkeuren, maar intern wordt het helemaal niet afgekeurd.

.. doen ZE... ik voel me 1 van ZE, wat.. ik ben 1 van hun! dus ik doe naar de buitenwereld (naar jullie dus??) alsof ik al deze bovenstaande zaken afkeur (zoals ik hierboven ook doe) maar eigenlijk meen ik daar niets van? dus ik wordt gewoon te kakke gezet, wat voor waarde heeft mijn woord dan nog?

intern? we zijn niet 1 of ander complot hoor. je mag onze bijeenkomsten altijd bezoeken, ik ben benieuwd of je dan ontdekt dat wij elkaar helemaal niet aanmoedigen om te stelen en te liegen etc en mensen als varkens te behandelen :S geen moslim heeft mij hier ooit toe aangezet en geen cursus heeft mij dit ooit bijgebracht! eerder het tegenovergestelde!

Springert schreef:
De jongens zijn heilig daar en zijn na hun vader, de baas in huis. Nou daar hoef je in Nederlandse gezinnen echt niet mee aan te komen.

nougoed, deze gezinnen bestaan. ik ken ze, zowel onder marokkaanse, als turkse, als nederlandse als chineze gezinnen.. heb ook een verre oom die zijn vrouw zondagavond de kamer door rammelt omdat hij het hele weekend in de kroeg heeft gezeten. zulke gezinnen heb je overal.

maar misschien is het leuk om te weten, dat in de gezinnen waar ik mee omga vaker de vrouwen de broek aan hebben dan de mannen! haha wat een goedzakken zijn die mannen, ik heb soms medelijden met ze! (maar misschien ga ik niet met de, in jou ogen, gemiddelde marokkanen om, maar slechts met hele open, gastvrij en goedwillende mensen, die zijn natuurlijk uitzondering op de regel volgens jou. of zit ik ernaast?)

Springert schreef:
Maar goed...een ding is zeker...veruit het grootste deel van het geweld in de wereld momenteel wordt door Islamieten bedreven. Is dat toeval? Ik denk het niet...

dit is simpelweg niet waar. hoe kom je hierbij? overal ter wereld is ellende, wij hollanders zijn/waren ook geen lieverdjes! toeval, daar geloof ik sowieso niet in

Springert schreef:
het is een hele gewelddadige cultuur, en uiteraard zijn de volgelingen dat dan ook.

hier gaan mijn nekharen dus recht van overeind staan.
ten 1e, je haalt 2 zaken door elkaar. religie en cultuur!!
geweldadig? dan hebben we beide een andere interpretatie of zijn we beide andere dingen gewend. I don't get it.

`UITERAARD zijn de VOLGELINGEN dat ook.´
pardon? uiteraard? het klinkt zo simpel...
volgelingen? ja, ik ben zo'n volgeling!!

dankjewel.

onze profeet zei:
"een persoon is niet sterk als hij een ander op de grond kan gooien, sterk is degene die zijn woede kan beheersen" - laat ik deze dan maar eer aan doen bij deze ;).

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:12

Krips schreef:
Punt één:
Dat kun je wel. Zolang je jezelf relativeerd. Ik kan bijvoorbeeld zeggen dat onder jongeren met marokkaanse afkomst relatief meer kleine criminaliteit voor komt. Zonder hiermee te zeggen dat elke marrokaan een crimineel is. Ik zou ook kunnen zeggen dat ik het vervelend vind dat de islam fundementalistisch wordt opgevat door een klein deel van de islamieten. Zo zeg ik niets over de islamiet in het algemeen.
Punt twee:
Vooral in het verleden heeft dit heel veel plaats gevonden. Maar er wordt nog steeds veel geweld gebruikt door racisten die uit de bijbel lijken op te kunnen maken dat negers minderwaardig zijn. Er worden aanslagen gepleegd op abortusklinieken. Nouja ik vind het een beetje doelloos om allemaal voorbeelden te gaan zoeken. Er is zeer veel geweld dat ook gewoon met macht en geld te maken heeft. Er is ook genoeg geweld dat geinspireerd is door de Bijbel. En indd ook door de Koran. Maar dat maakt de Koran nog niet per defenitie gewelddadig. En ik ben ervan overtuigd dat het religieus geweld dat uit het midden-oosten komt ook meedere veel diepere oorzaken heeft dan het verschil in religie.
Punt drie:
Hiermee wil ik zeggen dat alles wat eens gebruikt wordt om geweld te verantwoorden niet per defenitie en áltijd gewelddadig is.
Dit haakt ook wel aan bij punt vier. Als een milieuactivist iets verschrikkelijks en gewelddadigs doet dan wil dat toch niet zeggen dat milieuactivisme per defenitie gewelddadig is.

Maar het beantwoordt nog steeds niet de vraag wat er onwaar was aan hetgeen ik betoogde. Jij geeft alleen maar voorbeelden van wat er mis is in andere culturen en samenlevingen, maar dat doet niets af aan het waarheidsgehalte van mijn woorden.
En dat is waar ik over aangesproken werd, dus nog steeds is mij niet verteld wat er niet waar is aan mijn betoog.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:13

Chris schreef:
Dat zegt dan toch niet dat ze PVDA stemt, maar dat ze Cohen verkiest boven Wilders. IRL genoeg andere keuze.

Precies, als ik zou moeten kiezen tussen Cohen en Wilders dan kies ik de eerste. Maakt nog niet dat ik ook per se PVDA stem. ;)

Lovely schreef:
Oh ja Fiffil, dan zit je dus niet op het Spinoza :D. Dan moet je haast wel op het ML zitten.

Wrong. :D Dat zijn overigens behoorlijk reguliere scholen toch, alleen het ML heeft naar mijn weten een wat afwijkende leervorm? En het Spinoza zit bij ons om de hoek, daar zitten een boel buitenlanders op. :j (Als je kijkt naar het verschil tussen mijn school en het Spinoza).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:14

jameyskatje schreef:
de profeet had een joodse buur, welke hem het leven zuur maakte. onze profeet is ALTIJD vriendelijk, geduldig en barmhartig gebleven. ookal werd hij aan alle kanten bespot en gepest. toen de jood ziek was bezocht de profeet deze zelfs! terwijl de meeste van ons toch blij zouden zijn om verlost te zijn van de pesterijen. aangezien de profeet ons voorbeeld is dienen wij ons altijd respectvol te gedragen! wij mogen niet stelen, niet oplichten.. absoluut niet! hoe kan je ONS (om maar even in jou termen te blijven) zo beschuldigen??

Juist, dit is dus de kern van de onvrede op de wereld. Met als kanttekening dat de Joodse buur er net iets anders over denkt, maar het blijft wel de kern.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:18

Fiffil, ik dacht te lezen dat je niet op een reguliere school zat en daarom dacht ik aan het ML en Spinoza (Dalton). Op het Spinoza zaten in mijn tijd best een hoop buitenlanders, op het atheneum en gymnasium wat minder dan op het mavo, maar ze waren er wel. Gelukkig maar, had ze niet willen missen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:24

Ik zit op het Geert Groote College, Lovely. ;) Dat zit praktisch naast het Spinoza. Wist overigens niet dat dat Dalton was.
Ik zie er erg veel buitenlanders. :j Bij ons zijn die minder (helaas).

@Springert: wel eens de Bijbel gelezen? Moet je eens kijken wat er daar voor dingen in staan...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:25

Zo heey,effe bij gelezen.Jullie gaan wel heel snel.
Maarre,volgens mij is er storm op komst?gaat er erg heftig aan toe zeg de laatste pagina's.
Er word teveel gehamert op de verhouding Wilders/Buitenlanders.
Er zijn toch meer punten die de PVV heeft?waar ook andere het niet mee eens zijn?
Er word zoveel herhaald in dit topic dat het een beetje saai word.[of het ligt aan mij?].

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:26

Springert, waarom ga je nou niet in op de post van Jameyskatje? Waarom ga je nou niet in op de post van Lovely, waar ze antwoord geeft op jouw vraag? Je vraagt om een antwoord, je krijgt antwoord en laat het dan zitten..

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:28

Nee hoor.ligt niet aan jouw.

Ik heb de koran niet gelezen,maar mijn ex-collega van Marrokaanse afkomst had het wel over stenigen van vrouwen bij vreemdgaan. Weet niet of dit waar is, en eerwraak is toch ook iets islamitisch. Had een collega uit Afganistan, jaren mee gewerkt, topmeid. Was uitgehuwelijkt. Eigenlijk wilde ze niet en is gevlucht naar Amerika voor eerwraak binnen de familie. Dat vind ik eng