[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:03

Maar Onassa, zeg eerlijk, in een bejaardentehuis zie je bijna nooit allochtoonse mensen zitten, omdat die dus worden verzorgd door hun famillie. ik ben het er dus wel mee eens dat veel Nederlanders daar erg makkelijk over denken maar het is een keuze voor hunzelf en de ouders. Ik zou nooit mijn ouders in een bejaardentehuis opsluiten als ze dat zelf niet willen... Ik weet verder niet hoe of wat, maar ik snap dat dingen via het internet vaak verkeerd over kunnen komen dan bedoeld is :j Vind het overigens super dat jij voor je vader zorgt!

Maar ik vind dus ook dat er meer tijd moet worden besteed aan de zorg en het onderwijs

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:07

lifaya schreef:
Maar Onassa, zeg eerlijk, in een bejaardentehuis zie je bijna nooit allochtoonse mensen zitten, omdat die dus worden verzorgd door hun famillie. ik ben het er dus wel mee eens dat veel Nederlanders daar erg makkelijk over denken maar het is een keuze voor hunzelf en de ouders. Ik zou nooit mijn ouders in een bejaardentehuis opsluiten als ze dat zelf niet willen... Ik weet verder niet hoe of wat, maar ik snap dat dingen via het internet vaak verkeerd over kunnen komen dan bedoeld is :j

Maar ik vind dus ook dat er meer tijd moet worden besteed aan de zorg en het onderwijs

Ja dat vindt iedereen, maar het is niet altijd mogelijk en met name het vorige VVD/CDA/D66 kabinet heeft erg in de zorg gesneden en het CDA wil nu nog steeds dat de zorg meer commercieel wordt.

Onassa de reactie op jouw posts is minder persoonlijk dan jij het je aantrekt. Toen ik Fleur terecht een dom gansje noemde zei je dat ik dat tegen jou zei en nu weer.
Ik bedoel het in het algemeen

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:08

PVV, voornamelijk voor mij de reden dat ik vind dat de politie een keer haar echte taken weer moet gaan uitvoeren.
Niet kinderachtig in de berm je staan flitsen voor 6km te hard en nog 6 euro administatiekosten erbij.
Vervolgens wordt er bij de buren ingebroken en duurt het 23dagen voordat de politie hoogte komt nemen, belachelijk!
Laatst bijgewerkt door Romeo2007 op 05-03-10 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:09

sarabande schreef:
Nou dat is dan wel weer een voordeel van die vermaledijde allochtonen, die zorgen wel voor hun eigen ouderen. Dat vind jij dus boven je stand zo te zien

Sorry hoor, maar dit is wel duidelijk persoonlijk gericht en dat gaat me echt te ver.
Als er iemand zorgzaam is ben ik dat wel en dan is dit heel naar om te lezen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:11

Onassa schreef:
sarabande schreef:
Nou dat is dan wel weer een voordeel van die vermaledijde allochtonen, die zorgen wel voor hun eigen ouderen. Dat vind jij dus boven je stand zo te zien

Sorry hoor, maar dit is wel duidelijk persoonlijk gericht en dat gaat me echt te ver.
Als er iemand zorgzaam is ben ik dat wel en dan is dit heel naar om te lezen.

Je schreef zelf dat je je moeder in een nare toestand vond en het raar vond dat er van jou verwacht werd dat je dat schoonmaakt. Ik zie alleen wat er staat, niet wat je doet want dat weet ik niet.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:13

jullie gaan wel offtopic hoor dames...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:13

Ik heb eigenlijk maar een vraag, en dat is waar Wilders al het geld vandaan gaat halen wat hij nodig heeft voor al zijn verbeterpunten..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:15

imd schreef:
Ik heb eigenlijk maar een vraag, en dat is waar Wilders al het geld vandaan gaat halen wat hij nodig heeft voor al zijn verbeterpunten..

uit zijn kontzak :') hij beloofd veel maar het zal echt niet waar worden gemaakt, al die mankracht die hij beloofd is ook behoorlijk wat geld en dat mist Nederland in deze crisis

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:16

Stoppen met linkse hobby's, al die uitkeringen van allochtonen en ambtenaren ontslaan..........

Levert alleen verrekte weinig op vanwege de wachtgelden, al die ambtenaren die in uiteindelijk in de WW komen, de aanklachten vanwege gebrek aan behoorlijk bestuur, als je heel de tijd voor het hof moet verschijnen, en die advocaten extern moet inhuren....om nog maar niet te spreken van de aanspraak op de wet dwangsom en rechtstreeks beroep, wegens gebrek aan ambtenaren :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:18

dabbedoellik. :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:20

Zesiram schreef:
Stoppen met linkse hobby's, al die uitkeringen van allochtonen en ambtenaren ontslaan..........

Levert alleen verrekte weinig op vanwege de wachtgelden, al die ambtenaren die in uiteindelijk in de WW komen, de aanklachten vanwege gebrek aan behoorlijk bestuur, als je heel de tijd voor het hof moet verschijnen, en die advocaten extern moet inhuren....om nog maar niet te spreken van de aanspraak op de wet dwangsom en rechtstreeks beroep, wegens gebrek aan ambtenaren :D

Je vergeet er nog een paar. Stoppen met geld in militaire missies stoppen (onrust op de markt geeft immers niet), in europa (voor een handelsland toch niet belangrijk) en in ontwikkelingslanden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:21

Romeo2007 schreef:
jullie gaan wel offtopic hoor dames...

Ja helaas en daarom trek ik me ook terug uit dit topic.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:22

@Lifaya: Pesies!

@Onassa: Het is echt heel goed wat je doet , super!! +:)+

Algemeen: Tuurlijk gebeurt mantelzorg niet alleen uit noodzaak, maar ook uit principeële overweging, omdat mensen gewoon WILLEN zorgen voor hun naasten. Laatst een docu hierover gezien, ik was er emotioneel van, zo mooi!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:23

Maar de burocratie is wel 1 van die dingen, die te veel geld en teveel tijd kost! Aanpakken dus!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:24

Mizora schreef:
Zesiram schreef:

Je vergeet er nog een paar. Stoppen met geld in militaire missies stoppen (onrust op de markt geeft immers niet), in europa (voor een handelsland toch niet belangrijk) en in ontwikkelingslanden.

:D
Ach, dat het in andere landen dan spaak loopt, hebben wij toch geen last van als we de grenzen dichtgooien. En de boeren betalen we dan zelf landbouwsubsidie neem ik aan? Of was daar nog niet over na gedacht.......

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:26

Oh ja,..defensie,..weer zo een! :D

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:28

_Vanes_ schreef:
Oh ja,..defensie,..weer zo een! :D

Hij wil toch juist meer steun geven aan de strijd tegen het terrorisme? Ik zie bezuiniging op defensie er nog zo 1.2.3. niet bijstaan?

Rennie89

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:29

Ik zou gewoon een paar 1000 euro loon (p/m) van het koningshuis inhouden :j dat zal al wat schelen

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:30

@Zesiram:Ik ben ook geen PVV-stemmer! ;) :D

Maar de val van het kabinet dat ging toch om een defensie-dingetje,..daarom mogen "we" weer stemmen in juni?

_sparta_

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:33

Inderdaad, door kleutertje Bos die zijn zin niet kreeg en dan maar ging stampvoeten en zo wel zijn zinnetje kreeg. En daar stemmen dan nog mensen op ook nog. Maar als dan Wilders in een kabinet komt en het valt, is het zeker zijn schuld. Niet meer denkende aan de afgelopen jaren.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:38

_Vanes_ schreef:
Maar de val van het kabinet dat ging toch om een defensie-dingetje,..daarom mogen "we" weer stemmen in juni?

Defensiedingetje _O-
Ja het had idd met defensie te maken, en internationale verhoudingen, onze rol in de NAVO etc.

@Sparta: volgens mij had Bos nou net op dit punt een keer zijn belofte aan de kiezer gehouden? En de rest van je post: door zo'n houding kweek je nou net weerstand, ik geloof dat heel veel mensen toch wel in staat zijn iets verder te kijken.
Als jij al van te voren er vanuit gaat dat het kabinet met Wilders valt.....misschien doet hij het wel geweldig. Ik denk het niet, maar dat zullen we dan wel zien toch?

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:41

@ Zesiram :+ ....

Ik was best "trots" op Bos, een PVDA mét ballen, zo kon ik het nog niet!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:41

Deze belofte wilde hij houden. Als hij dat bij alle vorige ook gedaan had was het geloofwaardig, nu vere van.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:43

Onassa schreef:
Dat kan hij zeker niet van de 1 op de andere dag, maar zijn zorg daarover is wel heel groot, groter dan bij welke ander ik er ooit over heb horen praten.
Misschien heeft hij het zelf ook wel van dichtbij mee gemaakt.

Imo is dat de SP (en nu even niet omdat het ''mijn'' patij is). De SP heeft zorg ontzettend hoog (zo niet bovenaan) op de lijst staan. Het was bijvoorbeeld Agnest Kant die de ''pyjama dagen'' aankaartte.

Leuk en informatief filmpje, vooral voor jou wel interessant Onassa. :)

En laten we vooral niet dit indrukwekkende spotje vergeten! :oo Heel pijnlijk maar zo precies waar het op staat!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:43

@sparta: ja, en dan kom je terug op het verhaal van, het regerende kabinet was te druk met polderen en te weinig aan het luisteren, naar wat er leefde onder het volk,......