Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:42

Alet74 schreef:
Mindim schreef:
Ik vind het wel eng dat hij zoveel zetels heeft in de peilingen. Op dierenwelzijnsgebied heeft hij wel goede dingen, maar voor de rest >;) . Hij roept veel, maar heeft hij oplossingen.
Kopvoddentax, tja ik kan me dan niet indenken, dat iemand met zo een idee straks nederland mede moet gaan leiden. Hij zet wel punten op de kaart, net als Fortuyn dat deed.

Onze politici zien er goed uit hoor, harry potter en wilders ;(

Volgens mij roept hij vooral en is het wat minder gesteld met de oplossingen, maar goed.
Andere partijen hebben ook heus oog voor al die problemen, zij roepen echter niet zo hard. Dat is het verschil.
Zonder al die media-aandacht zou Wilders niet zijn waar hij was en kon hij nog rustig ergens in een huisje in een stadje ergens in Nederland wonen en zijn boodschapjes doen bij de plaatselijke supermarkt.
Het zou al heel wat beter gaan zonder al die aandacht, en misschien kunnen we er inderdaad maar het beste heel hard om lachen.

Zag gisteravond nog een stukje van een debat, weet zo niet eens meer waar het over ging, maar het was in ieder geval een kamerlid van de PVV die even flink afging. Wederom een geval van veel geblaat en weinig wol.

Hij gaf ook wel een grappig antwoord terug hoor...

Ik wilde nog reageren op een eerdere post over het feit dat Herman van Veen bedreigd zou zijn, dat is net zo goed niet goed te praten...

Alet74

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:19

Maar over de hele linie gezien, maakte hij toch niet echt een beste beurt (inhoudelijk gezien; hij was op zich wel grappig inderdaad).

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:40

sarabande schreef:
Toekie schreef:
Herman van Veen is onlangs (ernstig) bedreigd door een heleboel Wilders aanhangers.

Tja, mensen met lange tenen heb je overal.

Dus je vindt dat als iemand het zich aantrekt dat hij en zijn familie meermalen met de dood bedreigt wordt dat ie lange tenen heeft :?

Wilders krijgt er constant 6 man door de belasting betaler betaald voor om zich heen, haal die dan ook maar weg.

Wat een rare conclusie? :?
Wilders krijgt veel commentaar en dreigementen van buitenaf. Maar de aanhangers van Wilders kunnen er zelf ook wat van, zie happening Herman van Veen.

Ik reageerde hierop:
MamboBeach schreef:
Er zijn ook bevolkingsgroepen die zich heel snel aangevallen voelen en gediscrimineerd.
Dat komt ook vaak in de media, wat moeten we daarmee, met die lange tenen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:13

Was niet helemaal duidelijk welke groep je bedoelde

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:14

Staat een leuk interview met Wilders in de Readers Digest die nu in de winkel ligt. Wilders kapt het interview op een gegeven moment af omdat de interviewer hem vraagt naar concrete wensen mbt Moslims.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:21

Ik wil een nr.bord op mijn auto met PVV erop.
Maar dat mag dus niet.Absoluut idioot om zoiets te verbieden.
Hoe creeër je meer aanhangers voor Wilders?
Zo dus!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:29

gohya schreef:
Zo dus!

Weer zo typisch voor Wilders en zijn aanhang om dit meteen op zichzelf te betrekken :(:)

Volgens een woordvoerder van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, dat besluit wat wel of niet op de nummerborden mag, heeft het verbod niets met de PVV te maken. ''Alle drieletterige combinaties die een 'kleur' hebben, zoals politieke partijen maar ook voetbalclubs mogen niet op nummerborden, de PVV vormt hierin geen uitzondering'', aldus de woordvoerder.
VVD mag dus ook niet op nummerborden van auto's verschijnen. Dat er in Nederland wel een bestelbus rondrijdt met de combinatie van de VVD komt volgens de woordvoerder omdat de kentekens voor bestelbussen, die niet onder dezelfde categorie vallen als personenauto's, al uitgegeven waren voordat de lijst met 'verboden' combinaties was vastgesteld.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:44

En toch vind ik het nergens opslaan.Ik zie niet in waarom een nr. bord geen PVV, PSV,VVD mag hebben.Slaat echt nergens op.
Net zoals je de nederlandse vlag niet dag en nacht mag buiten hangen! Is ook al verboden,door al die verboden maken ze de burger boos en gaan ze het juist wel doen.
Er zijn 2 mensen gearresteerd omdat ze de ned. vlag buiten hadden hangen.Hoe sneu kun je zijn?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:51

gohya schreef:
Er zijn 2 mensen gearresteerd omdat ze de ned. vlag buiten hadden hangen.Hoe sneu kun je zijn?

Er zijn gewoon regels vastgesteld. En gelukkig maar, ik wordt in Amerika altijd lichtelijk onpasselijk over het vlagvertoon aan ieder huis, openbaar gebouw, zelfs op auto's.
Die overdreven vaderlandsliefde beperken tot daarvoor aangewezen gelegenheden zegt me veel meer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:53

Ja oke regels,maar ze kunnen het ook overdrijven met regels.
Das net zo als met Wilders,de media maakt er zo'n ophef van.
Ze hebben niet eens door dat Wilders ze gewoon zit op te fokken en in de maling neemt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:04

Ik vraag me wel eens af wie wie nu voor de gek houdt.

Voordat ik me druk maak om nummerborden moet ik me wel heel erg vervelen; wat een tijd- en energieverspilling!

Die regels voor het vlaggen heb je in elk land. Ik las net op Wikipedia dat je in sommige landen (stond niet bij welke) zelfs de doodstraf kunt krijgen als je je niet aan de instructie houdt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:19

Dat jij je druk maakt moet je zelf weten,ik maak me in geen geval druk hoor.En ik verveel me nooit.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:39

gohya schreef:
En toch vind ik het nergens opslaan.Ik zie niet in waarom een nr. bord geen PVV, PSV,VVD mag hebben.Slaat echt nergens op.
Net zoals je de nederlandse vlag niet dag en nacht mag buiten hangen! Is ook al verboden,door al die verboden maken ze de burger boos en gaan ze het juist wel doen.

Eh...jij maakt je toch druk?
Van vlaggen en nummerborden kan ik niet wakker liggen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:58

ik heb jarenlang in een land gewoond waar je een boete kunt ontvangen als je een vlaggenmast hebt en de vlag NIET uithangt op dagen dat het moet (iets van 6 dagen oid). dus niet meuteren over regeltjes. in nederland hebben we er niet zo heel veel en heel veel worden niet toegepast, al zijn ze er.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:13

sarabande schreef:
gohya schreef:
Zo dus!

Weer zo typisch voor Wilders en zijn aanhang om dit meteen op zichzelf te betrekken :(:)

Volgens een woordvoerder van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, dat besluit wat wel of niet op de nummerborden mag, heeft het verbod niets met de PVV te maken. ''Alle drieletterige combinaties die een 'kleur' hebben, zoals politieke partijen maar ook voetbalclubs mogen niet op nummerborden, de PVV vormt hierin geen uitzondering'', aldus de woordvoerder.
VVD mag dus ook niet op nummerborden van auto's verschijnen. Dat er in Nederland wel een bestelbus rondrijdt met de combinatie van de VVD komt volgens de woordvoerder omdat de kentekens voor bestelbussen, die niet onder dezelfde categorie vallen als personenauto's, al uitgegeven waren voordat de lijst met 'verboden' combinaties was vastgesteld.

Sarabande, zie je zelf ook niet in dat jij zelf constant iemand in hokjes duwt.
Dit is het enige wat je zegt...
Niemand mag iets zeggen want dan kom jij weer met je PVV-aanhang...
Waar is dat nu voor nodig?
Er zijn hier mensen die zeggen de PVV niet aan te hangen, is het jouw hobby om iemand te kwetsen en toch je eigen toeter maar op te zetten.
Oh nee, je mag hier geen andere mening geven, dat is het...
Kijk, daar is Geert nu voor...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:20

Grappig om iemand die alle kanten van een zaak bekijkt in een hoekje te drukken om het eigen gelijk te bewijzen.
Mijn post was geen mening van mijzelf, maar slechts een weergave van een officiele verklaring

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:26

Dat geloof ik niet helemaal dat jij de zaken van alle kanten bekijkt, dat bedoel je toch...
Ik hoef mijn gelijk echt niet te hebben.
Jij hebt je mening en ik ook maar er komen wel iedere keer heel vervelende reacties en als je dan even terug laat voelen is het opeens niet eerlijk en wil diegene zijn eigen gelijk bewijzen?
Hat zal wel...

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 01:49

gohya schreef:
Ja oke regels,maar ze kunnen het ook overdrijven met regels.
Das net zo als met Wilders,de media maakt er zo'n ophef van.
Ze hebben niet eens door dat Wilders ze gewoon zit op te fokken en in de maling neemt.

Denk dat ie eerder ze eigen in de maling neemt! Volgens mij begrijpt en gelooft hij zichzelf niet eens

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:44

Ik snap op zich wel wat Sarabande bedoelt, het lijkt in "de" reactie vaak net alsof de PVV-aanhang heel 'typerend' reageert; alsof ze het vooroordeel (?) die de niet-aanhang over hen heeft, bevestigd.
Ik begrijp MB ook wel, dat het lijkt alsof de niet-aanhang hier telkens bovenop springt en deze reacties als het ware inkadert en dan dat doet wat ze richting PVV veroordeelt. Maar als je er heel neutraal naar kijkt, heb ik toch meer feeling met het 'typisch PVV-aanhang'-verhaal van Sarabande - het lijkt soms net alsof een deel van deze mensen een hoop herrie om bijna niets maakt (nummerborden.... waar gaat het dan over?!!! ;) ).

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:21

En dat is weer generaliserend. ;)
Slechts 1 aanhanger maakt zich druk over vlaggen of nummerborden, imo ook een absolute tijd-en energieverspilling, maar niet typerend voor een hele groep.
Moslims mogen ook niet over 1 kam geschoren worden, waarom de aanhang van Wilders dan wel?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:24

W.b.t. Nummerbord,dat is een voorbeeld.Je zag toch op t.v. hoe ze dat naar voren haalde en de PVV erbij betrokken.Later werd er een stukje VVD genoemd.
Ik bedoel daarmee,als ze gewoon nix in de media gooien daarover er niemand zich druk maakt of boos word.
Het schijnt al zo lang verboden te zijn [ik wist dat niet eens],en nu komen ze ermee in het nieuws!Is dat ook niet uitlokken dan?van beide partijen?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:28

gohya schreef:

In de tijd van de 2letterige codes zijn combi's met bijv. SS ook uitgesloten.

En de nederlandse vlag? Een vlag hoort niet buiten te hangen na zonsondergang. Heeft nog nooit gemogen. Kwestie van etiquette en respect. Maar er is helaas een categorie medeburgers voor wie beide begrippen totaal vreemd zijn...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:33

"beantsje" ik heb nooit geweten dat je de vlag na zonsondergang niet meer buiten mag hangen.
Veel mensen zullen dat ook niet weten,je kan toch ook niet álles weten?Dit heb verder nix met vreemde begrippen te maken.
Niemand die álles weet.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:41

@Betteke: ik probeer voor alle kanten iets te zeggen, vandaar alle aanhalingstekens in mijn bericht. Ik houd nl. ook niet van generaliseren, maar kan me soms wel voorstellen dat de verleiding erg groot is omdat het soms lijkt alsof dingen zo zijn.
En naast 1 aanhanger op Bokt, was er natuurlijk ook die ene meneer Wilders die zich druk maakte om een nummerbord...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:44

Alet74 schreef:
@Betteke: ik probeer voor alle kanten iets te zeggen, vandaar alle aanhalingstekens in mijn bericht. Ik houd nl. ook niet van generaliseren, maar kan me soms wel voorstellen dat de verleiding erg groot is omdat het soms lijkt alsof dingen zo zijn.
En naast 1 aanhanger op Bokt, was er natuurlijk ook die ene meneer Wilders die zich druk maakte om een nummerbord...

Je bericht vond ik goed om te lezen alleen jammer van het laatste zinnetje...