Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:55

Lien2 schreef:
Zoezi schreef:
Zeg, de koningin moet terug komen van skivakantie? die is zot!! Er zaten maar 8 Nederlanders in het vliegtuig _O-
Ze kunnen beter de Turkse koning halen :P
ff flauw doen!

Alles behalve komische opmerking. Het zal je familie maar betreffen.

Zeg dan moet je elke seconde in je leven treuren. Er sterven duizenden per seconde aan erge dingen!
Wat kan de koningin er nou nog aan doen? Zelfs God of Allah almachtig kan er niks meer aan doen.
Die mensen zijn dood, KLAAR! De mensen die het hebben overleeft: Tijd voor een feestje en ontzettend blij zijn dat het goed is afgelopen! Geniet van alle dag!! :D

Blackje

Hallo

Ook ik heb het nieuws vandaag gevolgd, werk op schiphol rijk. Waren al snel op de hoogte.
Ging optijd naar huis, wat een drama om schiphol te verlaten en ons dorp in te rijden. maar het vliegtuig ligt gewoon in/aan zwanenburg (waar ik woon) :wow: Gingen er vandaag een huisje bekijken en vandaar uit konden we hem helemaal zien liggen..
Enkele 100en meters verder en hij had IN het dorp gelegen :oo :n

Nicje87

Op internet is de passagierslijst al bekend. Er staat alleen niet bij wie overleden zijn!
Zie: http://www.turksnl.net

Familie van de passagiers zijn al onderweg naar Nl zeiden ze net bij sbs 6.

Nathalie

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:57

Die lijst staat al een paar keer in het topic. :j Was al vrij snel vrijgegeven!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:59

o oeps had de 52 blz niet doorgelezen ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:02

iloveyah87 schreef:
o oeps had de 52 blz niet doorgelezen ;)

Je mist niet zo veel hoor :D
Wat je niet weet (leest) kan je ook niet missen :D

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:02

Pasagierslijst is al een tijdje bekend. De overledenen zullen vast later bekend gemaakt worden (zoals ik begrepen heb morgen). Hier in de krant stond er in ieder geval al dat de piloten in ieder geval overleden zijn (met pasfoto's van hun).

De conferentie is hier ook afgelopen. Begreep er alleen niet veel van. Ze praten Nederlands en Turks door elkaar, en ja beide talen kan ik begrijpen, maar als ze door elkaar gaan praten wil ik naar alle twee de talen luisteren :+ .
Laatst bijgewerkt door Samcha_19 op 25-02-09 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:04

Olijkje schreef:
Idd, anders kun je ook wel zeggen dat je na de vreselijke ramp op tenerife nooit meer met de klm wilt vliegen.. Daar lag de schuld uiteindelijk bij de nederlandse piloot.. Echt vreselijk dat, heb me er vandaag ivm met gebeurtenis op schiphol een beetje in verdiept..

Tenerife was echt vreselijk, heb je de cockpit voicerecorder opname gehoord? Het was echter wel een hele andere situatie waarbij de gezagvoerder een slechte beslissing nam en vandaag was het juist een goede: 125 overlevenden en de omwonenden gespaard.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:04

hmm, mn vader zit net te vertellen dat t best eens kan zijn dat t aan te weinig kerosine ligt. hij heeft 2 weken terug een aantal piloten gesproken, en die vertelde dat er met de crisis van nu echt op de liter wordt uitgerekend hoeveel kerosine ze nodig hebben...

maar goed, we zullen de echte reden nog wel horen..
t is toch best erg allemaal, en als ik zo hoor wat mn pa verteld, stap ik toch ook minder vrolijk het vliegtuig in...

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:05

De overledenen zijn inderdaad nog niet bekend gemaakt.

Blackje

Lovely schreef:
Olijkje schreef:
Idd, anders kun je ook wel zeggen dat je na de vreselijke ramp op tenerife nooit meer met de klm wilt vliegen.. Daar lag de schuld uiteindelijk bij de nederlandse piloot.. Echt vreselijk dat, heb me er vandaag ivm met gebeurtenis op schiphol een beetje in verdiept..

Tenerife was echt vreselijk, heb je de cockpit voicerecorder opname gehoord? Het was echter wel een hele andere situatie waarbij de gezagvoerder een slechte beslissing nam en vandaag was het juist een goede: 125 overlevenden en de omwonenden gespaard.

nou inderdaad!

Anoniem

Blackje schreef:
Hallo

Ook ik heb het nieuws vandaag gevolgd, werk op schiphol rijk. Waren al snel op de hoogte.
Ging optijd naar huis, wat een drama om schiphol te verlaten en ons dorp in te rijden. maar het vliegtuig ligt gewoon in/aan zwanenburg (waar ik woon) :wow: Gingen er vandaag een huisje bekijken en vandaar uit konden we hem helemaal zien liggen..

Toen ik de foto's zag moest ik wel even een beetje slikken, zo dichtbij...

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:06

Lovely schreef:
Blackje schreef:
Hallo

Toen ik de foto's zag moest ik wel even een beetje slikken, zo dichtbij...

Nou, ik had het eerst niet meteen herkend door slechte kwaliteit foto's, maar de beelden zeiden genoeg :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:09

Eerst dacht ik dat hij aan de Vijfhuizen kant van de weg lag, maar toen zag ik De Ruiter op de achtergrond en die boerderij met die gelaagde kap (of hoe zeg je dat). Eigenlijk heb ik altijd angst gehad voor zoiets, maar dan middenin het dorp.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:15

Dit is nog geen kwartier van mijn werk afgebeurt. Wij zaten ook met zijn alle even echt zo van.. Wooow! dit kan niet waar zijn.. :\
Ben wel blij dat het midden in een open veld is gebeurt! := Stel je voor dat het vliegtuig boven op die woonwijk kwam..

Iniedergeval leef ik mee met de mensen die gewond zijn, en de na bestaande van overledenen.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:17

Idd Lov en je ziet het, het kan zo gebeuren..

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:20

Zo zit bokt op 52 pagina's en is op elke zender alles te volgen en zo blijft het bij 52 pagina's en worden de nieuwsberichten vervangen door gtst e.d. ....... Toch raar als je erbij stil staat hoe snel de wereld weer doordraait na zo'n ramp, behalve dan voor de mensen die er betrokken bij zijn....(was het me net aan het bedenken en wilde het even kwijt :o )

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:27

Idd ikke24 Over een paar weken of een maand loopt iedereen er weer bij alsof er niks gebeurt is. Terwijl het gewoon echt verschrikkelijk is. En familie/ vrienden die kunnen er nog maanden last van hebben.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:32

Ik dacht ook dat het meer naar Vijfhuizen lag, gelukkig wel nét in een akker.

't is inderdaad vrij snel weer uit het nieuws, maar vooral in de buurt hoor je het nog wel veel hoor, buurman kwam even een praatje maken daarover enzo.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:33

Verschrikkelijk :\

Mijn vader woont er in de buurt, zo even contacteren of hij er wat van heeft meegekregen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:34

is de persconferentie al afgelopen?

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:40

@ evanescene: Ik denk dat de mensen daar in de buurt nog inderdaad geluk hebben dat het niet midden in zo'n wijk is gebeurd. Denk dat die piloten dat ook wel hebben proberen te vermijden, want als dat gebeurd was, zouden er waarschijnlijk nog veel meer doden zijn geweest.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:51

Heb het vanmiddag ook gevolgd op radio 1 op me werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:52

First_Unique schreef:
hmm, mn vader zit net te vertellen dat t best eens kan zijn dat t aan te weinig kerosine ligt. hij heeft 2 weken terug een aantal piloten gesproken, en die vertelde dat er met de crisis van nu echt op de liter wordt uitgerekend hoeveel kerosine ze nodig hebben...

maar goed, we zullen de echte reden nog wel horen..
t is toch best erg allemaal, en als ik zo hoor wat mn pa verteld, stap ik toch ook minder vrolijk het vliegtuig in...

Dat was ook mijn eerste ingeving :j (zie pag. 7)... Te weinig brandstof. 8)7

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:58

'k heb de extra lange aflevering van hvnl gekeken, wel even heel erg schrikken voor de mensen die in omstreken wonen!

te weinig brandstof, handig van ze....